מהו המתכון לעוגיות השוקולד המושחתות

perach1

New member
מהו המתכון לעוגיות השוקולד המושחתות

של קרין גורן? היה גם מתכון של מתפוצצות שוקולד-תפוז? אשמח לקבל אותו! במה לדעתכם אפשר להמיר את טעם התפוז? תודה ויום נפלא ל-כ-ו-ל-ם!
 

מ צ ד ה

New member
עוגיות שוקולד מושחתות של קרין גורן

עוגיות שוקולד מושחתות של קרין גורן חומרים ל-20 עוגיות גדולות: 300 גרם שוקולד מריר 100 גרם חמאה 3 ביצים, בטמפ' החדר 2/3 כוס (130 גרם) סוכר 1/3 כוס (45 גרם) קמח 1/2 כפית אבקת אפייה 1/2 כפית מלח לקישוט: 100 גרם שוקולד מריר, קצוץ גס 100 גרם שוקולד חלב, קצוץ גס 100 גרם שוקולד לבן, קצוץ גס + ממיסים יחד שוקולד וחמאה. + במיקסר מקציפים במהירות גבוהה ביצים וסוכר במשך 5 דקות. טורפים את קצף הביצים לתערובת השוקולד. + מנפים מעל התערובת קמח, אבקת אפייה ומלח וטורפים לתערובת אחידה ומבריקה. + בעזרת כף גלידה מניחים באופן מרווח שלוליות מהתערובת על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מפזרים מעל את שלושת השוקולדים לקישוט. אופים בחום של 180 מעלות כ-15 דקות בלבד, עד שהעוגיות סדוקות ותפוחות מעט למראה, יציבות בשוליים ורכות במרכז. מניחים להן להתקרר לחלוטין אחרת הן מתפרקות. + כשהעוגיות קרות משחררים מנייר האפייה בעזרת פלטה, ומגישים. הערות של סיוי - היא שמה רק 50 גרם מכל סוג שוקולד לקישוט העוגיות. הערות של bali - אני השתמשתי בשוקולד מריר 70% לעוגיות עצמן, והן יצאו לא מאד מתוקות. עדיף אולי לערבב שוקולד 70% עם שוקולד 45-50% מהסופר. שמתי רק שוקולד חלב ושוקולד לבן קצוץ על העוגיות כי מריר היה מספיק בעוגיות, אבל בפעם הבאה אשים משלושת השוקולדים. אני ערמתי מהתערובת של העוגות בכף רגילה ויצאו 24 עוגיות די גדולות, בפעם הבאה אולי אנסה אפילו יותר קטנות.
 

מ צ ד ה

New member
עוגיות שוקולד תפוז מושלגות

עוגיות שוקולד תפוז מושלגות/קארין גורן החומרים: 350 גרם שוקולד מריר 50 גרם חמאה 3 ביצים בטמפרטורת החדר 100 גרם סוכר 40 מ"ל (1/3 כוס) ליקר תפוזים גרירת תפוז מ-2 תפוזים 100 גרם קמח מנופה עם 1 כפית מחוקה אבקת אפיה 120 גרם שקדים טחונים דק לציפוי: סוכר אבקת סוכר אופן ההכנה: ממיסים יחד את השוקולד והחמאה. מנפים יחד את הקמח ואבקת האפיה. מקציפים את הביצים והסוכר לתערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את קליפת התפוז ואת הליקר. מקפלים פנימה את תערובת השוקולד המומס, מוסיפים את הקמח המנופה עם אבקת האפיה, ואת השקדים הטחונים. תתקבל בלילה נוזלית למדי. מצננים את הבלילה 4 שעות במקרר, עד שהיא מתקשה. יוצרים עיגולים קטנים בעזרת כפית טבולה במים רותחים. מגלגלים את העיגולים בסוכר, ולאחר מכן מגלגלים פעמיים באבקת הסוכר. העוגיות צריכות להיות מצופות היטב ומכל כיוון באבקת סוכר. מניחים את הכדורים על נייר אפיה, לוחצים עליהם מעט, רק כדי שלא יתגלגלו בתבנית, ואופים בחום של 190 מעלות למשך 15 דקות. העוגיות יתנפחו וייווצרו בהם סדקים ושבילים של שוקולד בין כל הלבן המתוק והמושלג הזה מקור המתכון: על השולחן, קרין גורן הערות והארות (fairy): עוגיות שוקולד פאדג', בארומת תפוז או בטעם אחר שתרצו. פצצת שוקולד משמחת לב אנוש וכמובן- יפהפיות. מתקבלת כמות של כ-4 תבניות. את תהליך הקירור הארוך לפני האפייה ניתן לקצר ע"י קירור במקפיא. באופן אישי אני מתהההה על השילוב של שוקולד-תפוז, אבל רבים אחרים לא- לכן ניתן פשוט להמיר את ליקר התפוזים בכל ליקר אחר לפני בחירתם (פרנג'ליקו, אמרטו, קלואה, שרי, ויסקי, ברנדי, רום וכו') ולהשמיט את קליפות התפוז בהתאם. הדבר הכי חשוב בעוגיות אלה הוא ההקפדה על זמני אפייה אפייה נכונים- שלאחר זמן אפיה ארוך מידי, העוגיות יאבדו את המרקם הפאדג'י שלהן ויישארו סתם עוגיות שוקולד-תפוז. יש לאפות בערך 10 דקות, לא יותר! העוגיות מתרחבות מעט ונוצרים בהם סדקים, אבל הן עדיין רכות מאוד ופאדג'יות. לא להיבהל מהמרקם הרך, פשוט לתת להן להתייצב לאחר צינון ארוך
 
למעלה