מהו ההליך החוקי לצו ריתוק למקום המגורים ?

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
מנגד, אורי, זה ממש מרגיז אותי שלא מפריע

מהו ההליך החוקי לחופש ולחגיגות לעובדים?
טוב, שיש אפשרות לעובדים לנוח ולהיות עם בני משפחותיהם.
כאשר בישראל יש חגים מוסלמים יש צמצום בכמות הנסיעות של האוטובוסים; נהגי אוטובוסים רבים בחברות האוטובוסים השונות הם מוסלמים. בפועל מבטלים נסיעות בקווי האוטובוסים השונים, בין אם כל הנסיעות של הקו או חלק מהנסיעות.
כך, שלגיטימי לדעתי שיהיה חופש גם לעובדים יהודים בתקופת החג ושיתאפשר להם לחגוג עם שני משפחתם.
אצל נהגי אוטובוסים רבים בהסעות פרטיות (שחלק ניכר מהם עובדים בסופי השבוע), ניתן לראות נהגים רבים או שלא הצליחו להקים משפחה או שהם פרודים/גרושים. אני מודה ומתוודה, שלא ערכתי ספירה מקיפה ושאין לי נתונים רשמיים לכך. גם ניתן לטעון, שבאופן כללי יש תופעה גדולה של גירושין. ועדיין אני סבור, שבתחום ההסעות הפרטיות יש את זה באופן בולט.
זוהי הסיבה, שאפשר* לא להתלונן על השבתת תחבורה ציבורית במהלך החגים.
ניתן לטעון, שמוניות פועלות. אבל שם חלק גדול מנהגי המוניות הם עצמאיים ולא שכירים. הם אדונים לעצמם וזה שונה מאשר נהגי אוטובוסים, שהם במעמד עובד שכיר.
מנגד, אורי, זה ממש מרגיז אותי שלא מפריע
לך כלל וכלל ש-3 יממות רצופות אין תח"ץ בישראל.



כי נכון וחשוב שעובדים ינוחו ויחגגו את החג עם משפחתם.
אבל עדיין יש המון נהגים לא יהודים או נהגים יהודים ללא משפחות או כאלו שהיו שמחים לקבל את ה-200%
על כל שעה וכן לעבוד.

ביום חג כמו היום ומחר מספיק היה אם היו מפעילים רק 25% מקווי האוטובוס או בכלל ממספר הנסיעות של אוטובוס ברחבי המדינה.
היות וגם רוב הזמן אין פקקים היו צריכים להערכתי רק 18% ממצבת העובדים.
80% כן היו בחופש ונחים ומבלים עם משפחתם.


הסוג של מעין עוצר ל-3 ימים, לא תגיד ל-25 שעות כמו בשבת רגילה אלא ל-73 שעות אמור להפריע לך בתור אדם תרבותי והגון ושמתחשב מאוד, בלי סרקאזם, בזולת.
 

mister K

New member


מנגד, אורי, זה ממש מרגיז אותי שלא מפריע
לך כלל וכלל ש-3 יממות רצופות אין תח"ץ בישראל.



כי נכון וחשוב שעובדים ינוחו ויחגגו את החג עם משפחתם.
אבל עדיין יש המון נהגים לא יהודים או נהגים יהודים ללא משפחות או כאלו שהיו שמחים לקבל את ה-200%
על כל שעה וכן לעבוד.

ביום חג כמו היום ומחר מספיק היה אם היו מפעילים רק 25% מקווי האוטובוס או בכלל ממספר הנסיעות של אוטובוס ברחבי המדינה.
היות וגם רוב הזמן אין פקקים היו צריכים להערכתי רק 18% ממצבת העובדים.
80% כן היו בחופש ונחים ומבלים עם משפחתם.


הסוג של מעין עוצר ל-3 ימים, לא תגיד ל-25 שעות כמו בשבת רגילה אלא ל-73 שעות אמור להפריע לך בתור אדם תרבותי והגון ושמתחשב מאוד, בלי סרקאזם, בזולת.
 

אורי404

New member
קובי, אתה עצמך כתבת, שמדובר בכמות קטנה

מנגד, אורי, זה ממש מרגיז אותי שלא מפריע
לך כלל וכלל ש-3 יממות רצופות אין תח"ץ בישראל.



כי נכון וחשוב שעובדים ינוחו ויחגגו את החג עם משפחתם.
אבל עדיין יש המון נהגים לא יהודים או נהגים יהודים ללא משפחות או כאלו שהיו שמחים לקבל את ה-200%
על כל שעה וכן לעבוד.

ביום חג כמו היום ומחר מספיק היה אם היו מפעילים רק 25% מקווי האוטובוס או בכלל ממספר הנסיעות של אוטובוס ברחבי המדינה.
היות וגם רוב הזמן אין פקקים היו צריכים להערכתי רק 18% ממצבת העובדים.
80% כן היו בחופש ונחים ומבלים עם משפחתם.


הסוג של מעין עוצר ל-3 ימים, לא תגיד ל-25 שעות כמו בשבת רגילה אלא ל-73 שעות אמור להפריע לך בתור אדם תרבותי והגון ושמתחשב מאוד, בלי סרקאזם, בזולת.
קובי, אתה עצמך כתבת, שמדובר בכמות קטנה
וגם היא בספק של אנשים, שהם ב"עוצר", כפי שהגדיר פותח השרשור.
תודה (ברצינות), שכתבת שאני מתחשב בזולת. אבל אני באמת לא כל כך רואה בעיה, שיש את ראש השנה ושאין שירות רחב של אוטובוסים ושל רכבות.
אני גם בספק אם ב"רכבת ישראל" או בחברות האוטובוסים השונות כל כך נלהבים מהאפשרות של עבודה במהלך חג או שבת. אולי לא תהיה התנגדות חריפה, אבל אני לא בטוח, שתהיה שמחה רבה מכך.
 

down under

New member
כמה הערות

קובי, אתה עצמך כתבת, שמדובר בכמות קטנה
וגם היא בספק של אנשים, שהם ב"עוצר", כפי שהגדיר פותח השרשור.
תודה (ברצינות), שכתבת שאני מתחשב בזולת. אבל אני באמת לא כל כך רואה בעיה, שיש את ראש השנה ושאין שירות רחב של אוטובוסים ושל רכבות.
אני גם בספק אם ב"רכבת ישראל" או בחברות האוטובוסים השונות כל כך נלהבים מהאפשרות של עבודה במהלך חג או שבת. אולי לא תהיה התנגדות חריפה, אבל אני לא בטוח, שתהיה שמחה רבה מכך.
כמה הערות
א) גם חצי מליון איש שהם במעין כאילו כמו או כמעט עוצר זה בכל זאת כמות נכבדת, שמגיע שכן יהיה לה שירות כלשהו.
ב) אם יהיה תח"ץ די מינימלי, כמו מה שיש גם היום בשבתות בחיפה ובאילת, יותר יסעו בו במקום מוניות ספיישל או בפרייבטים שלהם
וככה נקטין טיפה את זיהום האויר ונחסוך כסף לאותם עשרות אלפי נוסעים שכן יסעו באותם אוטובוסים.
ביום חול רגיל נוסעים בכל האוטובוסים בארץ משהו כמו בין מליון ל-3 מליון נוסעים (אין לי מושג מה הכמות המדוייקת אבל אני כמעט בטוח שהיא לא פחות ממליון ולא יותר מ-3 מליון).
להערכתי בכל אחד מימי ראש השנה אם היו אוטובוסים היו רק כ-50,000 עד 100,000 נוסעים.
אבל לאותם 100,000 גם נתת פתרון, כאשר כיום חלקם בעוצר ולחלק אחר היית חוסך את הכסף על מוניות ספיישל או דלק לפרייבט שלהם.

ג) מעניין לי את שערות חריץ ישבני, וסליחה על הבוטות שלי, האם חברות האוטובוסים היו נלהבות מלעבוד בחג או לא.
הן נותנות שירות חיוני לאזרח ולתייר.

אני הייתי בפסחא בכרתים. התח"ץ היה שערורייתי. אוטובוס שבד"כ היה אותו כל 20 דקות הפך להיות פעם בשעה וחצי. אבל עדיין היה אוטובוס ולקחנו אוטובוס מחרסוניסוס להרקליון.
הייתי מתפוצץ מזעם אם הייתי מגיע למקום כלשהו בעולם והיו מספרים לי שהברירה היחידה שלי ל-3 ימים היא רכב שכור ו/או מוניות ספיישל.

גם ככה היה לנו רכב שכור ליומיים אבל החזרנו אותו לפני הפסחא (הייתי שם 5 ימים מלאים) וממילא נסענו פה ושם גם במוניות ספיישל.
אבל גם עשינו לא מעט נסיעות באוטובוסים ציבורו-מסחריים (או מסחרו-ציבוריים, נו, המקבילה של אגד/דן בכרתים).

אתה לא חושב שזו חוצפה אטומית ושערוריה נבזית במיוחד לתקוע תיירים בארץ ל-3 ימים?!?
זה ממש לא מוסיף לדימוי של ישראל בעולם.
וכעת, ברגע זה ממש, יש מעל ל-80,000 תיירים אמיתיים (זרים גויים וגם יהודים אבל שהם אשכרה תיירים ולא ישראלים חוזרים) בישראל.
 

mister K

New member
עזוב להתנייד, אפילו לנסוע משדה התעופה אי אפשר

כמה הערות
א) גם חצי מליון איש שהם במעין כאילו כמו או כמעט עוצר זה בכל זאת כמות נכבדת, שמגיע שכן יהיה לה שירות כלשהו.
ב) אם יהיה תח"ץ די מינימלי, כמו מה שיש גם היום בשבתות בחיפה ובאילת, יותר יסעו בו במקום מוניות ספיישל או בפרייבטים שלהם
וככה נקטין טיפה את זיהום האויר ונחסוך כסף לאותם עשרות אלפי נוסעים שכן יסעו באותם אוטובוסים.
ביום חול רגיל נוסעים בכל האוטובוסים בארץ משהו כמו בין מליון ל-3 מליון נוסעים (אין לי מושג מה הכמות המדוייקת אבל אני כמעט בטוח שהיא לא פחות ממליון ולא יותר מ-3 מליון).
להערכתי בכל אחד מימי ראש השנה אם היו אוטובוסים היו רק כ-50,000 עד 100,000 נוסעים.
אבל לאותם 100,000 גם נתת פתרון, כאשר כיום חלקם בעוצר ולחלק אחר היית חוסך את הכסף על מוניות ספיישל או דלק לפרייבט שלהם.

ג) מעניין לי את שערות חריץ ישבני, וסליחה על הבוטות שלי, האם חברות האוטובוסים היו נלהבות מלעבוד בחג או לא.
הן נותנות שירות חיוני לאזרח ולתייר.

אני הייתי בפסחא בכרתים. התח"ץ היה שערורייתי. אוטובוס שבד"כ היה אותו כל 20 דקות הפך להיות פעם בשעה וחצי. אבל עדיין היה אוטובוס ולקחנו אוטובוס מחרסוניסוס להרקליון.
הייתי מתפוצץ מזעם אם הייתי מגיע למקום כלשהו בעולם והיו מספרים לי שהברירה היחידה שלי ל-3 ימים היא רכב שכור ו/או מוניות ספיישל.

גם ככה היה לנו רכב שכור ליומיים אבל החזרנו אותו לפני הפסחא (הייתי שם 5 ימים מלאים) וממילא נסענו פה ושם גם במוניות ספיישל.
אבל גם עשינו לא מעט נסיעות באוטובוסים ציבורו-מסחריים (או מסחרו-ציבוריים, נו, המקבילה של אגד/דן בכרתים).

אתה לא חושב שזו חוצפה אטומית ושערוריה נבזית במיוחד לתקוע תיירים בארץ ל-3 ימים?!?
זה ממש לא מוסיף לדימוי של ישראל בעולם.
וכעת, ברגע זה ממש, יש מעל ל-80,000 תיירים אמיתיים (זרים גויים וגם יהודים אבל שהם אשכרה תיירים ולא ישראלים חוזרים) בישראל.
עזוב להתנייד, אפילו לנסוע משדה התעופה אי אפשר
איפה נשמע דבר כזה שאין תחבורה ציבורית מנמל תעופה בינלאומי למשך 25 שעות, שלא לדבר על 73 שעות כמו עכשיו?!?!
למה כל תייר שמגיע לארץ בשבת צריך לשלם הון על מונית ספיישל? ככה רוצים למשוך לכאן תיירים? גם לתקוע אותם בנמל התעופה וגם להראות להם קודם כל שאנחנו מדינה חשוכה שגחמה דתית שולטת בכל התחבורה הציבורית בה? זה ביזיון שאין כמותו בכל העולם!
 

down under

New member
לגמרי לגמרי

עזוב להתנייד, אפילו לנסוע משדה התעופה אי אפשר
איפה נשמע דבר כזה שאין תחבורה ציבורית מנמל תעופה בינלאומי למשך 25 שעות, שלא לדבר על 73 שעות כמו עכשיו?!?!
למה כל תייר שמגיע לארץ בשבת צריך לשלם הון על מונית ספיישל? ככה רוצים למשוך לכאן תיירים? גם לתקוע אותם בנמל התעופה וגם להראות להם קודם כל שאנחנו מדינה חשוכה שגחמה דתית שולטת בכל התחבורה הציבורית בה? זה ביזיון שאין כמותו בכל העולם!
לגמרי לגמרי
בעבר היה את קו 222 של חברה בת של דן שנסע בשבתות.
לפי דעתי דן צריכה להפעיל צי מוניות שירות כמו שיש לאגד ובשבתות ללחוץ לחץ חזק ועצום על הממשלה שתתן
לה רשיון להפעיל אותם ב-5 או 6 קווים, אחד מהם מנתב"ג לעבר מרכז ת"א ומלונות הטיילת.

קו אחר מאזור תה"ש דרך אלוף שדה לכוון הקריה ותוך ת"א, קו נוסף משכונות עבר הירקון המזרחי (עתידים, רמת החיל וכו') לכוון יפו או אפילו בת ים.

ככה גם לא יהיו אוטובוסים שהם בבחינת סדין אדום להרבה דתיים אבל גם תהיה תח"ץ מסודרת עם רב קו וכו'.

צי של 30 מוניות כאלו הוא מספיק, לפי דעתי.

אגב, האם מוניות עמל ונשר שיש להן זכיון לנתב"ג נוסעות לחיפה וירושלים בשבתות וחגים?
 

mister K

New member
לא מוניות... אוטובוסים כמו שפעל 222.

לגמרי לגמרי
בעבר היה את קו 222 של חברה בת של דן שנסע בשבתות.
לפי דעתי דן צריכה להפעיל צי מוניות שירות כמו שיש לאגד ובשבתות ללחוץ לחץ חזק ועצום על הממשלה שתתן
לה רשיון להפעיל אותם ב-5 או 6 קווים, אחד מהם מנתב"ג לעבר מרכז ת"א ומלונות הטיילת.

קו אחר מאזור תה"ש דרך אלוף שדה לכוון הקריה ותוך ת"א, קו נוסף משכונות עבר הירקון המזרחי (עתידים, רמת החיל וכו') לכוון יפו או אפילו בת ים.

ככה גם לא יהיו אוטובוסים שהם בבחינת סדין אדום להרבה דתיים אבל גם תהיה תח"ץ מסודרת עם רב קו וכו'.

צי של 30 מוניות כאלו הוא מספיק, לפי דעתי.

אגב, האם מוניות עמל ונשר שיש להן זכיון לנתב"ג נוסעות לחיפה וירושלים בשבתות וחגים?
לא מוניות... אוטובוסים כמו שפעל 222.
אמנם המושג סטטוס קוו כלל לא קיים בעיני, אבל גם אם נניח שאנחנו "מתחשבים" בו, עדיין זה לא יהווה שום סדין אדום מכיוון שהדבר כבר היה קיים פעם ואין סיבה שזה לא יחזור.

ואתה יודע מה, מצדי שיפעילו אפילו ספרינטרים קטנים כמו בנתיב המהיר "שלא יעצבנו", אבל העיקר שיהיה במתכונת של אוטובוס/שאטל ולא של מוניות שירות עושקות.

לגבי עמל ונשר, לדעתי הן פועלות בשבתות אבל אני לא בטוח (לא מתמצא בענייני מוניות שרות).
אגב אנקדוטה קטנה, חברת המוניות הירושלמית "נשר" המקורית הוקמה על ידי סבא רבא שלי (כבר מזמן ז"ל), כמדומני בסוף שנות ה-30 של המאה הקודמת.
 
רותם ממשפחת מייסדי מוניות שירות,

לא מוניות... אוטובוסים כמו שפעל 222.
אמנם המושג סטטוס קוו כלל לא קיים בעיני, אבל גם אם נניח שאנחנו "מתחשבים" בו, עדיין זה לא יהווה שום סדין אדום מכיוון שהדבר כבר היה קיים פעם ואין סיבה שזה לא יחזור.

ואתה יודע מה, מצדי שיפעילו אפילו ספרינטרים קטנים כמו בנתיב המהיר "שלא יעצבנו", אבל העיקר שיהיה במתכונת של אוטובוס/שאטל ולא של מוניות שירות עושקות.

לגבי עמל ונשר, לדעתי הן פועלות בשבתות אבל אני לא בטוח (לא מתמצא בענייני מוניות שרות).
אגב אנקדוטה קטנה, חברת המוניות הירושלמית "נשר" המקורית הוקמה על ידי סבא רבא שלי (כבר מזמן ז"ל), כמדומני בסוף שנות ה-30 של המאה הקודמת.
רותם ממשפחת מייסדי מוניות שירות,
אין קץ לאירוניה


מוניות עמל עובדות בשבת. לא יודע לגבי מוניות נשר.
 

mister K

New member
בעידן ההוא לא היה מושג כזה "מונית שרות"

רותם ממשפחת מייסדי מוניות שירות,
אין קץ לאירוניה


מוניות עמל עובדות בשבת. לא יודע לגבי מוניות נשר.
בעידן ההוא לא היה מושג כזה "מונית שרות"
היו לו מספר מוניות שביצעו נסיעות ברחבי ארץ ישראל והמזרח התיכון כולו, עד בגדד. לסבי יש בבית הרבה תמונות מהתקופה ההיא בה מצולם גם צי המוניות (רובן מתוצרת אמריקאית).
אל תתפוס אותי במילה כי טרם חקרתי זאת לעומק. אך אם אינני טועה, חברת "נשר" המיתולוגית מוזגה בסוף ב-"המקשר" (כמה שנים אחרי שסבא רבא שלי מכר אותה) ומאוחר יותר באגד, ואין כל קשר בינה ובין חברת מוניות נשר של היום, שרק לקחה את השם בשל הנוסטלגיה שבדבר.
גם חברת המוניות הירושלמית "קדימה" בה היה חבר לפני שייסד את "נשר", מוזגה בסוף באגד.

בכל אופן, אף אחד מהמשפחה לא המשיך את דרכו בנהיגת מונית (למעט אחד מבניו שנפטר בגיל צעיר) אך לעומת זאת שניים מנכדיו הם חברי אגד עד היום.
 
תודה על ההסבר.

בעידן ההוא לא היה מושג כזה "מונית שרות"
היו לו מספר מוניות שביצעו נסיעות ברחבי ארץ ישראל והמזרח התיכון כולו, עד בגדד. לסבי יש בבית הרבה תמונות מהתקופה ההיא בה מצולם גם צי המוניות (רובן מתוצרת אמריקאית).
אל תתפוס אותי במילה כי טרם חקרתי זאת לעומק. אך אם אינני טועה, חברת "נשר" המיתולוגית מוזגה בסוף ב-"המקשר" (כמה שנים אחרי שסבא רבא שלי מכר אותה) ומאוחר יותר באגד, ואין כל קשר בינה ובין חברת מוניות נשר של היום, שרק לקחה את השם בשל הנוסטלגיה שבדבר.
גם חברת המוניות הירושלמית "קדימה" בה היה חבר לפני שייסד את "נשר", מוזגה בסוף באגד.

בכל אופן, אף אחד מהמשפחה לא המשיך את דרכו בנהיגת מונית (למעט אחד מבניו שנפטר בגיל צעיר) אך לעומת זאת שניים מנכדיו הם חברי אגד עד היום.
תודה על ההסבר.
 

mister K

New member
מוניות אגד לא מקבלות רב קו

לגמרי לגמרי
בעבר היה את קו 222 של חברה בת של דן שנסע בשבתות.
לפי דעתי דן צריכה להפעיל צי מוניות שירות כמו שיש לאגד ובשבתות ללחוץ לחץ חזק ועצום על הממשלה שתתן
לה רשיון להפעיל אותם ב-5 או 6 קווים, אחד מהם מנתב"ג לעבר מרכז ת"א ומלונות הטיילת.

קו אחר מאזור תה"ש דרך אלוף שדה לכוון הקריה ותוך ת"א, קו נוסף משכונות עבר הירקון המזרחי (עתידים, רמת החיל וכו') לכוון יפו או אפילו בת ים.

ככה גם לא יהיו אוטובוסים שהם בבחינת סדין אדום להרבה דתיים אבל גם תהיה תח"ץ מסודרת עם רב קו וכו'.

צי של 30 מוניות כאלו הוא מספיק, לפי דעתי.

אגב, האם מוניות עמל ונשר שיש להן זכיון לנתב"ג נוסעות לחיפה וירושלים בשבתות וחגים?
מוניות אגד לא מקבלות רב קו
מדובר בתחנה שמפעילה שרות מירושלים למודיעין.
זה לא משנה מי בעל התחנה, בסופו של דבר כל מונית היא עסק פרטי של הנהג ורב קו הם לא יקבלו כל עוד הם לא כלולים במסלקה של משרד התחבורה.
 

אורי404

New member
לא נראה לי, שכל ה-80,000 משתמשים בתח"צ

כמה הערות
א) גם חצי מליון איש שהם במעין כאילו כמו או כמעט עוצר זה בכל זאת כמות נכבדת, שמגיע שכן יהיה לה שירות כלשהו.
ב) אם יהיה תח"ץ די מינימלי, כמו מה שיש גם היום בשבתות בחיפה ובאילת, יותר יסעו בו במקום מוניות ספיישל או בפרייבטים שלהם
וככה נקטין טיפה את זיהום האויר ונחסוך כסף לאותם עשרות אלפי נוסעים שכן יסעו באותם אוטובוסים.
ביום חול רגיל נוסעים בכל האוטובוסים בארץ משהו כמו בין מליון ל-3 מליון נוסעים (אין לי מושג מה הכמות המדוייקת אבל אני כמעט בטוח שהיא לא פחות ממליון ולא יותר מ-3 מליון).
להערכתי בכל אחד מימי ראש השנה אם היו אוטובוסים היו רק כ-50,000 עד 100,000 נוסעים.
אבל לאותם 100,000 גם נתת פתרון, כאשר כיום חלקם בעוצר ולחלק אחר היית חוסך את הכסף על מוניות ספיישל או דלק לפרייבט שלהם.

ג) מעניין לי את שערות חריץ ישבני, וסליחה על הבוטות שלי, האם חברות האוטובוסים היו נלהבות מלעבוד בחג או לא.
הן נותנות שירות חיוני לאזרח ולתייר.

אני הייתי בפסחא בכרתים. התח"ץ היה שערורייתי. אוטובוס שבד"כ היה אותו כל 20 דקות הפך להיות פעם בשעה וחצי. אבל עדיין היה אוטובוס ולקחנו אוטובוס מחרסוניסוס להרקליון.
הייתי מתפוצץ מזעם אם הייתי מגיע למקום כלשהו בעולם והיו מספרים לי שהברירה היחידה שלי ל-3 ימים היא רכב שכור ו/או מוניות ספיישל.

גם ככה היה לנו רכב שכור ליומיים אבל החזרנו אותו לפני הפסחא (הייתי שם 5 ימים מלאים) וממילא נסענו פה ושם גם במוניות ספיישל.
אבל גם עשינו לא מעט נסיעות באוטובוסים ציבורו-מסחריים (או מסחרו-ציבוריים, נו, המקבילה של אגד/דן בכרתים).

אתה לא חושב שזו חוצפה אטומית ושערוריה נבזית במיוחד לתקוע תיירים בארץ ל-3 ימים?!?
זה ממש לא מוסיף לדימוי של ישראל בעולם.
וכעת, ברגע זה ממש, יש מעל ל-80,000 תיירים אמיתיים (זרים גויים וגם יהודים אבל שהם אשכרה תיירים ולא ישראלים חוזרים) בישראל.
לא נראה לי, שכל ה-80,000 משתמשים בתח"צ
אני לא חושב, שכל ה-80,000 או אפילו חצי מהם משתמשים בתח"צ, גם אם נוחתים בימי חול.
סביר להניח, שחלק גדול מתארחים והמארח מסיע אותם או שהם בקבוצות מאורגנות (שיש להם אוטובוס תיירים של חברת הסעות פרטיות) או שהם שוכרים רכב.

לגבי קו 222 - לרב כמות הנוסעים, שבו הייתה נמוכה מאוד. עד כמה, שאני זוכר הקו היה בסמכות רשות שדות התעופה ולכן ניתן היה להפעילו בשבת. עובדה, שהקו בוטל. או שרשות שדות התעופה הסיקה, שכמות הנוסעים מועטה ולכן ביטול הקו או שיש גורמים (בין אם פוליטיים או או-פוליטיים), שגרמו לה לא להפעיל את הקו.

לגבי הלא תיירים, אתה עצמך כתבת, שיש להם אפשרויות של הסעה ממכרים, נסיעה במונית שירות או מונית ספיישל או שימוש ברכבם.

קיימת אפשרות של סגירת שדה התעופה בשבתות ובחגים וכך אולי תיפתר הבעיה של נסיעה מנמל התעופה בימים האלה
















על הדבר האחרון של שדה התעופה לא הייתי לגמרי רציני. אבל הייתה לי הרגשה, שכאשר אתה, קובי, רתם או אחרים יקראו את זה, אולי משהו בכם יעלה את העצבים
.
גם אם להיות רציניים אני מניח, שיהיה לחץ בינלאומי. מה גם, שנתב"ג בלאו הכי עמוס ובמקרה של ביטול ימי שבת וחג העומס ביתר הימים יגבר.
 
מה זה משנה אם 80,000 או 30,000?

לא נראה לי, שכל ה-80,000 משתמשים בתח"צ
אני לא חושב, שכל ה-80,000 או אפילו חצי מהם משתמשים בתח"צ, גם אם נוחתים בימי חול.
סביר להניח, שחלק גדול מתארחים והמארח מסיע אותם או שהם בקבוצות מאורגנות (שיש להם אוטובוס תיירים של חברת הסעות פרטיות) או שהם שוכרים רכב.

לגבי קו 222 - לרב כמות הנוסעים, שבו הייתה נמוכה מאוד. עד כמה, שאני זוכר הקו היה בסמכות רשות שדות התעופה ולכן ניתן היה להפעילו בשבת. עובדה, שהקו בוטל. או שרשות שדות התעופה הסיקה, שכמות הנוסעים מועטה ולכן ביטול הקו או שיש גורמים (בין אם פוליטיים או או-פוליטיים), שגרמו לה לא להפעיל את הקו.

לגבי הלא תיירים, אתה עצמך כתבת, שיש להם אפשרויות של הסעה ממכרים, נסיעה במונית שירות או מונית ספיישל או שימוש ברכבם.

קיימת אפשרות של סגירת שדה התעופה בשבתות ובחגים וכך אולי תיפתר הבעיה של נסיעה מנמל התעופה בימים האלה
















על הדבר האחרון של שדה התעופה לא הייתי לגמרי רציני. אבל הייתה לי הרגשה, שכאשר אתה, קובי, רתם או אחרים יקראו את זה, אולי משהו בכם יעלה את העצבים
.
גם אם להיות רציניים אני מניח, שיהיה לחץ בינלאומי. מה גם, שנתב"ג בלאו הכי עמוס ובמקרה של ביטול ימי שבת וחג העומס ביתר הימים יגבר.
מה זה משנה אם 80,000 או 30,000?
עובדה שכשהרכבות פועלות, הן מלאות בנוסעים עם מזוודות, אפילו באמצע הלילה. אז למה אתה מתחכם? הרי ברור שיש ביקוש, והשאר - תירוצים.
 

mister K

New member
אין שום תירוץ למצב הזה.

מה זה משנה אם 80,000 או 30,000?
עובדה שכשהרכבות פועלות, הן מלאות בנוסעים עם מזוודות, אפילו באמצע הלילה. אז למה אתה מתחכם? הרי ברור שיש ביקוש, והשאר - תירוצים.
אין שום תירוץ למצב הזה.
נוסעים שמגיעים מחו"ל לא צריכים להתחיל להתרוצץ ולחפש הסעה או לשלם הון תועפות למונית.
זה מצב לא ראוי (בלשון המעטה) לנמל תעופה בינלאומי. פשוט מביש!
 

mister K

New member
אגב לגבי החגים המוסלמיים, גם זה לא תקין בכלל!

מהו ההליך החוקי לחופש ולחגיגות לעובדים?
טוב, שיש אפשרות לעובדים לנוח ולהיות עם בני משפחותיהם.
כאשר בישראל יש חגים מוסלמים יש צמצום בכמות הנסיעות של האוטובוסים; נהגי אוטובוסים רבים בחברות האוטובוסים השונות הם מוסלמים. בפועל מבטלים נסיעות בקווי האוטובוסים השונים, בין אם כל הנסיעות של הקו או חלק מהנסיעות.
כך, שלגיטימי לדעתי שיהיה חופש גם לעובדים יהודים בתקופת החג ושיתאפשר להם לחגוג עם שני משפחתם.
אצל נהגי אוטובוסים רבים בהסעות פרטיות (שחלק ניכר מהם עובדים בסופי השבוע), ניתן לראות נהגים רבים או שלא הצליחו להקים משפחה או שהם פרודים/גרושים. אני מודה ומתוודה, שלא ערכתי ספירה מקיפה ושאין לי נתונים רשמיים לכך. גם ניתן לטעון, שבאופן כללי יש תופעה גדולה של גירושין. ועדיין אני סבור, שבתחום ההסעות הפרטיות יש את זה באופן בולט.
זוהי הסיבה, שאפשר* לא להתלונן על השבתת תחבורה ציבורית במהלך החגים.
ניתן לטעון, שמוניות פועלות. אבל שם חלק גדול מנהגי המוניות הם עצמאיים ולא שכירים. הם אדונים לעצמם וזה שונה מאשר נהגי אוטובוסים, שהם במעמד עובד שכיר.
אגב לגבי החגים המוסלמיים, גם זה לא תקין בכלל!
הנוהל שהתפתח פה בכמה שנים האחרונות, לפיו חברות בהן יש רוב לנהגים ערבים מקצצות נסיעות בעיד אל-פיטר ועיד אל-אדחא גם בקווים שלא משרתים רק את המגזר הערבי כמו חיפה-עפולה או ת"א-נתניה, אינו נוהל תקין כלל וכלל.
פשוט בגלל עוצר השבת הבזוי והמוכר, החליטו גם בני דודינו שמותר להם לקצץ נסיעות בחגיהם וכמובן שמאשרים להם. כי למי שמאשר כנראה לא באמת איכפת מהשירות והוא מגדיר את התחבורה הציבורית כאינטרסנטית וכמקור הכנסה בלבד (עובדה שברוב הארץ לא מאשרים תח"צ בשבת).
בקווים המשרתים את המגזר הערבי אולי באמת יש פחות ביקוש בימים אלו ויש להנהיג שירות מצומצם, אבל בקווים המשרתים את המגזר הכללי אין לגעת בתדירות בשום טיעון, דתי או חילוני.
גם לקיצוץ הזה אני מתנגד נחרצות מכיוון שאני חושב ששירות תח"צ לציבור חייב להינתן בלי קשר לגחמותיו של כל עובד ויהיה יהודי, נוצרי, מוסלמי או בודהיסטי. הדבר כלל לא אמור להוות שיקול במתן השירות לציבור (למעט בימים שהם קונצנזוס כמו יום כיפור).
 

אורי404

New member
לדעתי חברות האוטובוסים השונות אשמות בזה

אגב לגבי החגים המוסלמיים, גם זה לא תקין בכלל!
הנוהל שהתפתח פה בכמה שנים האחרונות, לפיו חברות בהן יש רוב לנהגים ערבים מקצצות נסיעות בעיד אל-פיטר ועיד אל-אדחא גם בקווים שלא משרתים רק את המגזר הערבי כמו חיפה-עפולה או ת"א-נתניה, אינו נוהל תקין כלל וכלל.
פשוט בגלל עוצר השבת הבזוי והמוכר, החליטו גם בני דודינו שמותר להם לקצץ נסיעות בחגיהם וכמובן שמאשרים להם. כי למי שמאשר כנראה לא באמת איכפת מהשירות והוא מגדיר את התחבורה הציבורית כאינטרסנטית וכמקור הכנסה בלבד (עובדה שברוב הארץ לא מאשרים תח"צ בשבת).
בקווים המשרתים את המגזר הערבי אולי באמת יש פחות ביקוש בימים אלו ויש להנהיג שירות מצומצם, אבל בקווים המשרתים את המגזר הכללי אין לגעת בתדירות בשום טיעון, דתי או חילוני.
גם לקיצוץ הזה אני מתנגד נחרצות מכיוון שאני חושב ששירות תח"צ לציבור חייב להינתן בלי קשר לגחמותיו של כל עובד ויהיה יהודי, נוצרי, מוסלמי או בודהיסטי. הדבר כלל לא אמור להוות שיקול במתן השירות לציבור (למעט בימים שהם קונצנזוס כמו יום כיפור).
לדעתי חברות האוטובוסים השונות אשמות בזה
זה קיים בחברות עפיפי השונות. לא רק בקווים, המשרתים את האוכלוסייה הערבית, אלא את כלל האוכלוסייה, כמו למשל קווי נתניה-תל אביב או חיפה-עפולה, שאתה כתבת.
זה קיים ב"מטרופולין", כמו למשל קווים 29/39 או 149. אם אני לא טועה גם ב"אפיקים" בקווי אריאל-תל אביב השונים. אולי גם בחברות אוטובוסים נוספות.
חלק מהחברות (למשל "אפיקים") משתמשות בתקופות שונות, בנהגים של חברות חיצוניות, שנוהגים באוטובוסים של "אפיקים". אם החברות משחררות נהגים לחופשה, לדעתי עליהן להיערך. או שישתמשו בנהגים חיצוניים לחברה. כידוע בחלק מהחברות יש חברות הסעה פרטיות בבעלות צולבת, שאפשר לקחת משם נהגים או נהגים מקולגות, כפי שכאמור "אפיקים" ביצעה ואולי עדיין מבצעת. אפשרות אחרת היא עבודה של עובדי משק או מנהלה, שיעבדו בימי חופש למוסלמים. ב"אגד" וב"דן" זה קורה. אפשרות שונה לגמרי (אך לדעתי ראויה), היא שישפרו את תנאי העבודה בחברות ואז יהיו יותר נהגים במשך ימי השנה. עובדה, שבחלק מהחברות התנאים יותר סבירים ואין את אותה מצוקה של חוסר עובדים, כפי שזה קיים בחברות אחרות.
 

mister K

New member
המנטליות השולטת היא האשמה בכך.

לדעתי חברות האוטובוסים השונות אשמות בזה
זה קיים בחברות עפיפי השונות. לא רק בקווים, המשרתים את האוכלוסייה הערבית, אלא את כלל האוכלוסייה, כמו למשל קווי נתניה-תל אביב או חיפה-עפולה, שאתה כתבת.
זה קיים ב"מטרופולין", כמו למשל קווים 29/39 או 149. אם אני לא טועה גם ב"אפיקים" בקווי אריאל-תל אביב השונים. אולי גם בחברות אוטובוסים נוספות.
חלק מהחברות (למשל "אפיקים") משתמשות בתקופות שונות, בנהגים של חברות חיצוניות, שנוהגים באוטובוסים של "אפיקים". אם החברות משחררות נהגים לחופשה, לדעתי עליהן להיערך. או שישתמשו בנהגים חיצוניים לחברה. כידוע בחלק מהחברות יש חברות הסעה פרטיות בבעלות צולבת, שאפשר לקחת משם נהגים או נהגים מקולגות, כפי שכאמור "אפיקים" ביצעה ואולי עדיין מבצעת. אפשרות אחרת היא עבודה של עובדי משק או מנהלה, שיעבדו בימי חופש למוסלמים. ב"אגד" וב"דן" זה קורה. אפשרות שונה לגמרי (אך לדעתי ראויה), היא שישפרו את תנאי העבודה בחברות ואז יהיו יותר נהגים במשך ימי השנה. עובדה, שבחלק מהחברות התנאים יותר סבירים ואין את אותה מצוקה של חוסר עובדים, כפי שזה קיים בחברות אחרות.
המנטליות השולטת היא האשמה בכך.
כשיכירו סוף סוף בתחבורה הציבורית כשירות חיוני לאזרח, אז גם לא ייתנו לכל מיני גחמות של החברות להתממש ולא יורידו נסיעת בטיעונים פסולים שכאלה.
אתה לא באמת יודע איפה יש מחסור בעובדים ואיפה אין ומהן התנאים בכל חברה וזה גם לא קשור. זו גחמה של החברה על חשבון הנוסעים וזה לא צריך לקרות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה