מהו ההליך החוקי לצו ריתוק למקום המגורים ?

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
מצד שני, כשהעליתי בשנת 98' את הנושא נאמר לי

זה מוכיח שאם רוצים ניתן ליישם פתרונות ...
יש בעיה אחת , שברברה שלנו עדיין אנשים מסתכלים על מוגבלים בניידות
כאל נטל על כתפיהם , ועד שזה לא ישתנה אצלם בראש
נושא הניידות ימשיך לזחול .

כיום בארץ אפשר להפעיל אוטובוסים נגישים עירוניים בקווים פארבריים .
למשל בעוטף באר שבע להפעיל קווים עירוניים פעם/פעמיים ביום ליעדים
שציינתי לפני כן .

הרכבת בישראל נותנת פתרון מב"ש עד נהריה לאורכה של ישראל .
וצריכים להפעיל תחבורה נגישה [אוטובוסים עירוניים] מתחנת רכבת
ליעדים אליהם הרכבת לא מגיעה .

כבר כיום רואים אוטובוסים עירוניים עושים נסיעות בינעירוניות קצרות/ארוכות
תלוי בכל קו וקו . למשל מראשון לציון לפתח תקווה.
מצד שני, כשהעליתי בשנת 98' את הנושא נאמר לי
שבארץ דואגים לנכים בצורה שאינה רווחת בחו"ל ושלכן אין להם הרבה צורך בתחבורה ציבורית. איני יודע כמה זה מדויק, אבל נכים מקבלים סיוע עם רכב פרטי מותאם, נהגים וכו'. קשה לי להאמין שנותנים לכל נכה נהג צמוד...
 

משה343

New member
מה שהם אמרו פשוט קשקוש אחד גדול ...

מצד שני, כשהעליתי בשנת 98' את הנושא נאמר לי
שבארץ דואגים לנכים בצורה שאינה רווחת בחו"ל ושלכן אין להם הרבה צורך בתחבורה ציבורית. איני יודע כמה זה מדויק, אבל נכים מקבלים סיוע עם רכב פרטי מותאם, נהגים וכו'. קשה לי להאמין שנותנים לכל נכה נהג צמוד...
מה שהם אמרו פשוט קשקוש אחד גדול ...
סליחה על החצי ביטוי אבל נכים בארץ מקבלים ז ולא סיוע עם רכב פרטי מותאם.
אבא שלי ז"ל עבר ארוע מוחי לאחר שנכנס לגיל פרישה ומשרד הבריאות לא הסכים לשמוע
מאיתנו על בקשה לסיוע ברכישת רכב מותאם .
אין אפילו ועדת חריגים כאשר עברת גיל פרישה בארץ !

מה פתאום סיוע עם רכב מותאם ונהג חחח בחלום הלילה הוורוד ביותר !
אנחנו נעזרנו ונעזרים גם כיום ביד שרה , יש להם רכבים מותאמים ונסיעה בכיוון אחד
בתוך העיר באר שבע עולה 45 שקל , מחוץ לעיר הרבה יותר יקר ותלוי במרחק.

חברות פרטיות לוקחות 120-200 שקל להלוך ושוב בתוך העיר , כל אחד ומה שבא לו .

כמו כן כדי לקבל סיוע עם רכב פרטי מותאם צריך להוציא כסף מהכיס ולא מעט .
למשל רכבי הפולקסווגן עולים אחרי ההנחה כ- 50.000 שקל .
זה לא מעט וגם צריך לתחזק ועוד ...

ועוד דבר קטן , בחוק נגישות לתחבורה ציבורית בסעיף של רמפה באוטובוס עירוני
רשום ידני ולא חשמלי , אתה יודע איזה חארות הם ? נכה שהוא עצמאי איך יפתח ידנית
את הרמפה ? כל פעם לבקש טובות ? אם כך פגעת בעצמאות שלו .
כנראה לוביסטים של חברות התח"צ לחצו שהסעיף יהיה ידני ולא חשמלי
אם היה חשמלי הנהג היה נותן פקודה מהכיסא שלו כמו שיש אוטובוסים כאלו
באירופה ובארצות הברית .
 

alantan

New member
תודה! זה באמת היה נראה לי "מריחה"

מה שהם אמרו פשוט קשקוש אחד גדול ...
סליחה על החצי ביטוי אבל נכים בארץ מקבלים ז ולא סיוע עם רכב פרטי מותאם.
אבא שלי ז"ל עבר ארוע מוחי לאחר שנכנס לגיל פרישה ומשרד הבריאות לא הסכים לשמוע
מאיתנו על בקשה לסיוע ברכישת רכב מותאם .
אין אפילו ועדת חריגים כאשר עברת גיל פרישה בארץ !

מה פתאום סיוע עם רכב מותאם ונהג חחח בחלום הלילה הוורוד ביותר !
אנחנו נעזרנו ונעזרים גם כיום ביד שרה , יש להם רכבים מותאמים ונסיעה בכיוון אחד
בתוך העיר באר שבע עולה 45 שקל , מחוץ לעיר הרבה יותר יקר ותלוי במרחק.

חברות פרטיות לוקחות 120-200 שקל להלוך ושוב בתוך העיר , כל אחד ומה שבא לו .

כמו כן כדי לקבל סיוע עם רכב פרטי מותאם צריך להוציא כסף מהכיס ולא מעט .
למשל רכבי הפולקסווגן עולים אחרי ההנחה כ- 50.000 שקל .
זה לא מעט וגם צריך לתחזק ועוד ...

ועוד דבר קטן , בחוק נגישות לתחבורה ציבורית בסעיף של רמפה באוטובוס עירוני
רשום ידני ולא חשמלי , אתה יודע איזה חארות הם ? נכה שהוא עצמאי איך יפתח ידנית
את הרמפה ? כל פעם לבקש טובות ? אם כך פגעת בעצמאות שלו .
כנראה לוביסטים של חברות התח"צ לחצו שהסעיף יהיה ידני ולא חשמלי
אם היה חשמלי הנהג היה נותן פקודה מהכיסא שלו כמו שיש אוטובוסים כאלו
באירופה ובארצות הברית .
תודה! זה באמת היה נראה לי "מריחה"
 

משה343

New member
ואני אומר תנסו לעלות מדרגות עם גבס ברגל...

תודה! זה באמת היה נראה לי "מריחה"
ואני אומר תנסו לעלות מדרגות עם גבס ברגל...
מדרגות של אוטובוס בינעירוני .
כל אחד בחייו מתי שהו הופך למוגבל בניידות מכל סיבה שהיא
אז שמישהו במדינה יתחיל להזיז את התחת שלו ולשנות דברים פה .
 

Gn434

New member
רק לחדד-רק אחרי גיל פרישה לא מקבלים סיוע

מה שהם אמרו פשוט קשקוש אחד גדול ...
סליחה על החצי ביטוי אבל נכים בארץ מקבלים ז ולא סיוע עם רכב פרטי מותאם.
אבא שלי ז"ל עבר ארוע מוחי לאחר שנכנס לגיל פרישה ומשרד הבריאות לא הסכים לשמוע
מאיתנו על בקשה לסיוע ברכישת רכב מותאם .
אין אפילו ועדת חריגים כאשר עברת גיל פרישה בארץ !

מה פתאום סיוע עם רכב מותאם ונהג חחח בחלום הלילה הוורוד ביותר !
אנחנו נעזרנו ונעזרים גם כיום ביד שרה , יש להם רכבים מותאמים ונסיעה בכיוון אחד
בתוך העיר באר שבע עולה 45 שקל , מחוץ לעיר הרבה יותר יקר ותלוי במרחק.

חברות פרטיות לוקחות 120-200 שקל להלוך ושוב בתוך העיר , כל אחד ומה שבא לו .

כמו כן כדי לקבל סיוע עם רכב פרטי מותאם צריך להוציא כסף מהכיס ולא מעט .
למשל רכבי הפולקסווגן עולים אחרי ההנחה כ- 50.000 שקל .
זה לא מעט וגם צריך לתחזק ועוד ...

ועוד דבר קטן , בחוק נגישות לתחבורה ציבורית בסעיף של רמפה באוטובוס עירוני
רשום ידני ולא חשמלי , אתה יודע איזה חארות הם ? נכה שהוא עצמאי איך יפתח ידנית
את הרמפה ? כל פעם לבקש טובות ? אם כך פגעת בעצמאות שלו .
כנראה לוביסטים של חברות התח"צ לחצו שהסעיף יהיה ידני ולא חשמלי
אם היה חשמלי הנהג היה נותן פקודה מהכיסא שלו כמו שיש אוטובוסים כאלו
באירופה ובארצות הברית .
רק לחדד-רק אחרי גיל פרישה לא מקבלים סיוע
לפני גיל פרישה מקבלים סיוע-
http://www.btl.gov.il/benefits/Mobility/Pages/default.aspx
 

משה343

New member
רשמתי שלאחר גיל פרישה, במדינה חושבים ...

רק לחדד-רק אחרי גיל פרישה לא מקבלים סיוע
לפני גיל פרישה מקבלים סיוע-
http://www.btl.gov.il/benefits/Mobility/Pages/default.aspx
רשמתי שלאחר גיל פרישה, במדינה חושבים ...
שאם הגעת לגיל פרישה זהו לא מגיע לך כלום , אתה שווה כקליפת השום .
 

Gn434

New member
לא בדיוק נכון

רשמתי שלאחר גיל פרישה, במדינה חושבים ...
שאם הגעת לגיל פרישה זהו לא מגיע לך כלום , אתה שווה כקליפת השום .
לא בדיוק נכון
יש קצבת זקנה, ויש בתי אבות במימון המדינה.
 

846

Active member
מישהו בדק את העלות מול התועלת

הנושא של נגישות בתחבורה בינעירונית הוא בעייתי
בכל העולם. אבל חברת נשיונל אקספרס הוכיחה שאפשר ליישם פתרונות:
http://www.ukcoachawards.co.uk/content/index.php?option=com_content&view=article&id=158&Itemid=114
מישהו בדק את העלות מול התועלת
וכמה % הנוסעים המוגבלים שבאמת משתמשים בתח"צ הבינעירוני בבריטניה?

פיתרונות טכנולוגיים קיימים אבל העלויות עצומות ומייקרות את האוטובוסים. בפועל % השימוש הוא מיזערי.

בביקורי האחרון באינברנס סקוטלנד ראיתי נהג של אוטובוס דו קומתי נמוך ריצפה מתקין רמפה ידנית ע"מ לאפשר לנוסע עם כסא גלגלים לעלות.
הצגתי את עצמי כנהג ושאלתי אותו באיזו תדירות הוא משתמש ברמפה, הוא אמרק שזה ממש נדיר!
 

alantan

New member
אכן יש כאן גם נושא של עלות מול תועלת אבל היום

מישהו בדק את העלות מול התועלת
וכמה % הנוסעים המוגבלים שבאמת משתמשים בתח"צ הבינעירוני בבריטניה?

פיתרונות טכנולוגיים קיימים אבל העלויות עצומות ומייקרות את האוטובוסים. בפועל % השימוש הוא מיזערי.

בביקורי האחרון באינברנס סקוטלנד ראיתי נהג של אוטובוס דו קומתי נמוך ריצפה מתקין רמפה ידנית ע"מ לאפשר לנוסע עם כסא גלגלים לעלות.
הצגתי את עצמי כנהג ושאלתי אותו באיזו תדירות הוא משתמש ברמפה, הוא אמרק שזה ממש נדיר!
אכן יש כאן גם נושא של עלות מול תועלת אבל היום
אין לי את האחוזים - רק ציינתי שיש אפשרויות טכנולוגיות ושהחברה הזו החליטה לממש אותן. אני לא יודע אם היוזמה היא רק משיקולים עסקיים/תדמיתיים או שמא הופעל לחץ ממשלתי על החברה.
 

846

Active member
תוקנו תקנות של נגישות, אף חברה

אכן יש כאן גם נושא של עלות מול תועלת אבל היום
אין לי את האחוזים - רק ציינתי שיש אפשרויות טכנולוגיות ושהחברה הזו החליטה לממש אותן. אני לא יודע אם היוזמה היא רק משיקולים עסקיים/תדמיתיים או שמא הופעל לחץ ממשלתי על החברה.
תוקנו תקנות של נגישות, אף חברה
לא התנדבה להוציא כלכך הרבה כסף.
 

משה343

New member
ג'קי אתה יודע למה אחוז השימוש מזערי בארץ?...

מישהו בדק את העלות מול התועלת
וכמה % הנוסעים המוגבלים שבאמת משתמשים בתח"צ הבינעירוני בבריטניה?

פיתרונות טכנולוגיים קיימים אבל העלויות עצומות ומייקרות את האוטובוסים. בפועל % השימוש הוא מיזערי.

בביקורי האחרון באינברנס סקוטלנד ראיתי נהג של אוטובוס דו קומתי נמוך ריצפה מתקין רמפה ידנית ע"מ לאפשר לנוסע עם כסא גלגלים לעלות.
הצגתי את עצמי כנהג ושאלתי אותו באיזו תדירות הוא משתמש ברמפה, הוא אמרק שזה ממש נדיר!
ג'קי אתה יודע למה אחוז השימוש מזערי בארץ?...
כי כל המכלול התחבורה והראשויות דפוק, מצב של יציאה מדלת הבית עד ליעד שלך דפוק ולא תמיד נגיש
אז נכה אומר לעצמו מה ? אני יצא מהבית ייקח אוטובוס אבל באמצע יש מדרכה
בלי הנמכה איך אני ירד מהכיסא בקפיצה ?

אני יגיד לך שבעבר שאבא שלי ז"ל היה בחיים ניסיתי ולא פעם אחת לנסוע באוטובוס אבל :

1. לא תמיד עוצרים צמוד לשפת המדרכה גם אם אין הפרעה
2. הנהגים לא ממתינים שאני יסיים לעגון את הכיסא
3. מי ישלם כאשר אני נלחם בעיגון הכיסא בזמן נסיעה ?
4. לך תרים תוריד את הרמפה .
5. תסמן לנהג האוטובוס שיפתח דלת אחורית

בגלל כל החרא הזה שאכלתי אמרתי לעצמי לא עוד , ועברתי להסעה פרטית מהבית
עד ליעד שלי .

ואני לא מעשים פה גורם אחד, כמו שציינתי זה כולם , גם התחבורה , גם הראשויות
גם האזרחים שאין להם סבלנות והבנה למוגבלים בניידות כולם יחד
גורמים לנכה לחשוב פעמיים אם לעלות ולנסות אוטובוס .
 

אורי404

New member
למרות השימוש המועט כיום יש שימוש

ג'קי אתה יודע למה אחוז השימוש מזערי בארץ?...
כי כל המכלול התחבורה והראשויות דפוק, מצב של יציאה מדלת הבית עד ליעד שלך דפוק ולא תמיד נגיש
אז נכה אומר לעצמו מה ? אני יצא מהבית ייקח אוטובוס אבל באמצע יש מדרכה
בלי הנמכה איך אני ירד מהכיסא בקפיצה ?

אני יגיד לך שבעבר שאבא שלי ז"ל היה בחיים ניסיתי ולא פעם אחת לנסוע באוטובוס אבל :

1. לא תמיד עוצרים צמוד לשפת המדרכה גם אם אין הפרעה
2. הנהגים לא ממתינים שאני יסיים לעגון את הכיסא
3. מי ישלם כאשר אני נלחם בעיגון הכיסא בזמן נסיעה ?
4. לך תרים תוריד את הרמפה .
5. תסמן לנהג האוטובוס שיפתח דלת אחורית

בגלל כל החרא הזה שאכלתי אמרתי לעצמי לא עוד , ועברתי להסעה פרטית מהבית
עד ליעד שלי .

ואני לא מעשים פה גורם אחד, כמו שציינתי זה כולם , גם התחבורה , גם הראשויות
גם האזרחים שאין להם סבלנות והבנה למוגבלים בניידות כולם יחד
גורמים לנכה לחשוב פעמיים אם לעלות ולנסות אוטובוס .
למרות השימוש המועט כיום יש שימוש
זה לא נדיר לראות נוסעים בכסא גלגלים. בין אם מזדמנים ובין אם קבועים.
 

משה343

New member
כאשר אתה נותן לנכה את ההרגשה שהוא יכול ...

למרות השימוש המועט כיום יש שימוש
זה לא נדיר לראות נוסעים בכסא גלגלים. בין אם מזדמנים ובין אם קבועים.
כאשר אתה נותן לנכה את ההרגשה שהוא יכול ...
מנגיש לו את כל הסביבה אז יותר נוח לו ולכן רואים פה ושם נכים
עם כיסא גלגלים באוטובוסים .

בבאר שבע בעבר הלא רחוק היו המון מדרכות ללא הנמכה , פשוט
בכל מקום כזה שהגעתי הרמתי טלפון למוקד העירוני ופתחתי פנייה לבקשת
הנמכה במקום . היום אני יכול לומר שיש שיפור ענק לגבי מה שהיה בעבר.
עדיין יש ליקויים אבל יותר נעים .
 

אורי404

New member
בהחלט

כאשר אתה נותן לנכה את ההרגשה שהוא יכול ...
מנגיש לו את כל הסביבה אז יותר נוח לו ולכן רואים פה ושם נכים
עם כיסא גלגלים באוטובוסים .

בבאר שבע בעבר הלא רחוק היו המון מדרכות ללא הנמכה , פשוט
בכל מקום כזה שהגעתי הרמתי טלפון למוקד העירוני ופתחתי פנייה לבקשת
הנמכה במקום . היום אני יכול לומר שיש שיפור ענק לגבי מה שהיה בעבר.
עדיין יש ליקויים אבל יותר נעים .
בהחלט
 

אורי404

New member
לדעתי אתה נוגע בנושא קריטי וחיוני

יש אוכלוסייה שמשרד התחבורה מרתק גם בימי חול..
אוכלוסיית המוגבלים בניידות ובמיוחד המרותקים לכסא גלגלים שאין להם
GMC וואן צמוד .

בעבר נתקלתי בקבוצת נכים על כיסא גלגלים שטיילו באילת ושאלתי מישהו
מהם מה דעתו על כך שיש מקומות שאין תחבורה ציבורית נגישה לנכים בכיסא
גלגלים והוא השיב לי בתמימות שלכל נכה יש אוטו צמוד


כמה דוגמאות לחוסר נגישות :

אין תחבורה נגישה לים המלח
אין תחבורה נגישה לאילת
אין תחבורה נגישה לערד
אין תחבורה נגישה למצפה רמון

יבואו ויגידו מה איך תנגיש אוטובוסים בינעירוניים , ואני אומר שלא צריך !
יש כיום אוטובוסים נגישים שעושים מרחק דיי נכבד.

עכשיו אני לא אומר לנסוע באוטובוס עירוני/פרברי את קו ב"ש-חיפה
אבל ... ב"ש - ערד , ב"ש - מצפה רמון ויש עוד כמה דוגמאות .

אני לא מבקש שבכל שעות היום אבל פעמיים ביום , פעם ביום בכל כיוון שמי שמוגבל
יוכל הגיע למשל לטיפולים רפואיים בבית החולים ולא להזמין נסיעה פרטית במאות שקלים .

מאשקלון למשל יש את האוטובוסים האמבסדורים שעושים נסיעות פרבריות
כמו למשל קרית גת - אשקלון [אישית נסעתי איתו בין ב"ש לאשקלון] .
לדעתי אתה נוגע בנושא קריטי וחיוני
לגבי תחבורה בינעירונית ועל מה, שאלן כתב על בריטניה; בבריטניה ובמדינות אחרות, חלק מכריע של התחבורה הבינעירונית הוא רכבות. כאן בישראל, למרות הרחבת הנתח של הרכבות, עדיין יש אזורים שלמים, שהרכבת לא מתקרבת או לא רלוונטית לאוכלוסיית הנכים. לירושלים יש בעיה להגיע, שגן קרונועי הIC3 לא ממש מותאמים לחלק מציבור הנכים.

לגבי הנגשת אוטובוסים בינעירוניים - באום אל-פחם נפתחו קווי אוטובוסים חדשים, כחלק ממכרז אשכול נתניה-חדרה המורחב. שם האוטובוסים בינעירוניים מונגשים.
אולי אפשרות אחרת בהנגשת קווי אוטובוסים בינעירוניים בקווים עמוסים (למשל תל אביב-ירושלים): שימוש באוטובוסים קומתיים. אולי ניתן להשתמש בקומתיים נמוכי כניסה או רצפה. תא המטען בקומתיים השונים שונה מאשר אוטובוס חד-קומתי. בחד-קומתי תא המטען הוא מתחת לתא הנוסעים. בקומתיים זה בחלק האחורי של האוטובוס.
 

משה343

New member
אכן תשתית הרכבות באירופה מפותחת יותר...

לדעתי אתה נוגע בנושא קריטי וחיוני
לגבי תחבורה בינעירונית ועל מה, שאלן כתב על בריטניה; בבריטניה ובמדינות אחרות, חלק מכריע של התחבורה הבינעירונית הוא רכבות. כאן בישראל, למרות הרחבת הנתח של הרכבות, עדיין יש אזורים שלמים, שהרכבת לא מתקרבת או לא רלוונטית לאוכלוסיית הנכים. לירושלים יש בעיה להגיע, שגן קרונועי הIC3 לא ממש מותאמים לחלק מציבור הנכים.

לגבי הנגשת אוטובוסים בינעירוניים - באום אל-פחם נפתחו קווי אוטובוסים חדשים, כחלק ממכרז אשכול נתניה-חדרה המורחב. שם האוטובוסים בינעירוניים מונגשים.
אולי אפשרות אחרת בהנגשת קווי אוטובוסים בינעירוניים בקווים עמוסים (למשל תל אביב-ירושלים): שימוש באוטובוסים קומתיים. אולי ניתן להשתמש בקומתיים נמוכי כניסה או רצפה. תא המטען בקומתיים השונים שונה מאשר אוטובוס חד-קומתי. בחד-קומתי תא המטען הוא מתחת לתא הנוסעים. בקומתיים זה בחלק האחורי של האוטובוס.
אכן תשתית הרכבות באירופה מפותחת יותר...
ולכן על פניו הנגישות מגיעה לאחוז ניכר מהאוכלוסייה המפוזר במדינה.
אני מתכוון למדינות המערב כי במזרח המודעות עדיין לא הגיע .

אצלנו בארץ לרוב קו הרכבת לאורכה של מדינת ישראל ובשנים האחרונות גם התחיל
להתפתח מהקו הראשי לרוחבה של המדינה במיוחד באזור המרכז .

לדעתי כרגע הפתרון הוא לא להנגיש את התחבורה הבינעירונית קרי האוטובוסים
הגבוהים , אלה להשתמש באוטובוסים עירוניים לקווים פארברים.

רשמת : "לגבי הנגשת אוטובוסים בינעירוניים - באום אל-פחם נפתחו קווי אוטובוסים חדשים, כחלק ממכרז אשכול נתניה-חדרה המורחב. שם האוטובוסים בינעירוניים מונגשים"

אתה מתכוון לאוטובוסים אמבסדורים שפועלים בנתניה ?
נסעתי עם אחד כזה פעם אחת מבאר שבע לאשקלון כקו 364 .
אחרי שהוא הגיע מהנגב המערבי .

כך בעצם הרכבת תתן מענה לאורך מדינת ישראל וכהשלמה אוטובוסים עירוניים
ישמשו קווים רוחביים .

אני לא מבין למשל למה בקווים הסובבים את באר שבע מפעילים אוטובוסים בינעירוניים ?
ב"ש-להבים , ב"ש-רהט , ועוד קווים נוספים לפזורה הבדואית .
כמו כן ב"ש - חצרים ויש דוגמאות נוספות .

אין סיבה שלא יכניסו לשרות אוטובוסים עירוניים , כמו שהם פועלים בגוד דן
או בסובב אשקלון / נתניה .

אבל דבר ראשון שהמדינה תעשה את השינוי בחקיקה :

1. תחבורת אוטובוסים בינעירונית נגישה
2. תיקון חקיקה רמפה חשמלית ולא ידנית באוטובוסים עירוניים .

אומרים אבל זה עולה כסף , ואני משיב גם דברים אחרים עולים כסף, שיתנו סדר עדיפות
לדברים חשובים , נשבר לי הז שמשקיעים מיליארדים לקבוצות באוכלוסייה שהן לא הכלל
שצהל מתהלך כמו גוף שמן וענק עם כל הכספים שם , וכל אחד מאיתנו שירת בצהל ויודע
באילו מקומות הכסף נשפך .
נמאס שמפחידים אותנו כל שני וחמישי במלחמה , די שיתחילו להשקיע את הכספים
בחינוך , ברווחה בבריאות .

בשביל קבוצה קטנה הרכיבו אוטובוסים ממוגני ירי למה ? זה לא יקר ?
מישהו הרים גבה ? אז שיעשו טובה ושלא יעבדו עלינו .
 

אורי404

New member
התייחסות לדברים, שכתבת

אכן תשתית הרכבות באירופה מפותחת יותר...
ולכן על פניו הנגישות מגיעה לאחוז ניכר מהאוכלוסייה המפוזר במדינה.
אני מתכוון למדינות המערב כי במזרח המודעות עדיין לא הגיע .

אצלנו בארץ לרוב קו הרכבת לאורכה של מדינת ישראל ובשנים האחרונות גם התחיל
להתפתח מהקו הראשי לרוחבה של המדינה במיוחד באזור המרכז .

לדעתי כרגע הפתרון הוא לא להנגיש את התחבורה הבינעירונית קרי האוטובוסים
הגבוהים , אלה להשתמש באוטובוסים עירוניים לקווים פארברים.

רשמת : "לגבי הנגשת אוטובוסים בינעירוניים - באום אל-פחם נפתחו קווי אוטובוסים חדשים, כחלק ממכרז אשכול נתניה-חדרה המורחב. שם האוטובוסים בינעירוניים מונגשים"

אתה מתכוון לאוטובוסים אמבסדורים שפועלים בנתניה ?
נסעתי עם אחד כזה פעם אחת מבאר שבע לאשקלון כקו 364 .
אחרי שהוא הגיע מהנגב המערבי .

כך בעצם הרכבת תתן מענה לאורך מדינת ישראל וכהשלמה אוטובוסים עירוניים
ישמשו קווים רוחביים .

אני לא מבין למשל למה בקווים הסובבים את באר שבע מפעילים אוטובוסים בינעירוניים ?
ב"ש-להבים , ב"ש-רהט , ועוד קווים נוספים לפזורה הבדואית .
כמו כן ב"ש - חצרים ויש דוגמאות נוספות .

אין סיבה שלא יכניסו לשרות אוטובוסים עירוניים , כמו שהם פועלים בגוד דן
או בסובב אשקלון / נתניה .

אבל דבר ראשון שהמדינה תעשה את השינוי בחקיקה :

1. תחבורת אוטובוסים בינעירונית נגישה
2. תיקון חקיקה רמפה חשמלית ולא ידנית באוטובוסים עירוניים .

אומרים אבל זה עולה כסף , ואני משיב גם דברים אחרים עולים כסף, שיתנו סדר עדיפות
לדברים חשובים , נשבר לי הז שמשקיעים מיליארדים לקבוצות באוכלוסייה שהן לא הכלל
שצהל מתהלך כמו גוף שמן וענק עם כל הכספים שם , וכל אחד מאיתנו שירת בצהל ויודע
באילו מקומות הכסף נשפך .
נמאס שמפחידים אותנו כל שני וחמישי במלחמה , די שיתחילו להשקיע את הכספים
בחינוך , ברווחה בבריאות .

בשביל קבוצה קטנה הרכיבו אוטובוסים ממוגני ירי למה ? זה לא יקר ?
מישהו הרים גבה ? אז שיעשו טובה ושלא יעבדו עלינו .
התייחסות לדברים, שכתבת
* רכבות ונגישות - אכן על-פניו במערב יש שירות רכבות. אבל אני בכלל לא בטוח, שהוא מפותח. גם שם יש מקרים של בעיית נגישות. חלקם תועדו בפורום.

* רכבות כיום - כיום אין ממש קו רכבת מפותח לבירת ישראל - ירושלים. כאשר סוף-סוף יפעל קו A1 (שסביר להניח, שיהיה מונגש), עדיין לא ממש יהיה מענה ענייני בנסיעה מכיוון באר שבע או אשקלון. אלא אם ייסעו נסיעת עיקוף דרך תחנת נתב"ג או תל אביב, שסביר להניח שתהיה גם יקרה יותר בעלות הנסיעה.

* אוטובוסים בינעירוניים מונגשים באום אל-פחם: טרם ראיתי אותם ואני לא בטוח האם האוטובוסים האלה החלו לפעול. הם אמורים לפעול. או שהם פועלים בקווים הקיימים או שהם יפעלו. אני מניח, שאלה לא אמבסורדים, שפועלים בנתניה. זאת משום, שהאמבסורדים הם אוטובוסים עירוניים ואילו באום אל-פחם הם בינעירוניים. הסיבה, שטוענים להפעלת אוטובוסים בינעירוניים באום אל-פחם היא בגלל תשתית רעועה מדי לאוטובוס עירוני.

* אוטובוסים בינעירוניים בקווים פרבריים (כמו למשל הפזורה הבדואית, שכתבת): פועלים גם בקו 47 רעננה-תל אביב. בחברות החדשות ("חדשות" הכוונה לא ל"אגד" או "דן" הוותיקות) פועלים בקווים שונים אך ורק בינעירוניים, שקודם לכן פעלו ב"אגד" וב"דן" אוטובוסים עירוניים, בין אם באופן חלקי או באופן מלא. לפחות בחלק מן המקרים אלה תנאי המכרז. ייתכן, שגם חברות האוטובוסים מעדיפות את זה. אולי זה יותר משתלם להם מבחינת עלויות רכישה וטיפול שוטף. מובן, שחלק נכבד מן הנוסעים ולא רק הנכים, נפגעים מכך. אם כבר היה יותר הגיוני להפעיל אוטובוסים פרבריים, שבמקום שלוש מדרגות גבוהות יחסית יש שתי מדרגות, שמקלות על העליה בהם.

אני כמובן מסכים איתך, שכסף רב נשפך לאוכלוסיות שונות אחרות, שלא ראויות לכך או לגופים, שמתנהלים באופן לא יעיל ("רכבת ישראל" כבר אמרנו?).
הדבר הבא עלול לחמם אותך (...): יש אוטובוסים בקווי שירות של קבוצות כדורגל או כדורסל שונות. ביום-יום פועלים בקווי שירות. כאשר יש כמובן משחקים, הם כמובן עבור הקבוצה. בקיצור, פועלים הרבה בקווי שירות. באוטובוסים האלה יש פחות מושבים, בשביל נוחות לשחקנים. הם נראים מפואר יותר. כנראה עלות רכישה גבוהה יותר, מאשר אוטובוסים מקבילים אחרים. אם כבר יש בהם פחות מקומות ישיבה ואם כבר (כנראה. לא בטוח) השקיעו בהם יותר, לא היה זה יעיל יותר להשקיע עוד מעט, בכך שביום-יום הם יהיו מונגשים עם מעלון מתאים?
דבר נוסף, שיותר קשור להסעות פרטיות ולא לתחבורה ציבורית: יש חברות שונות, שיש בהם אוטובוסים עם מעלונים. עד כמה, שאני יודע ל"יונטייד טורס" ול"אגד הסעים" אין אוטובוסים כאלה. אלא אם דברים השתנו לאחרונה.
 

משה343

New member
נכון לא הכל ורוד במערב ...

התייחסות לדברים, שכתבת
* רכבות ונגישות - אכן על-פניו במערב יש שירות רכבות. אבל אני בכלל לא בטוח, שהוא מפותח. גם שם יש מקרים של בעיית נגישות. חלקם תועדו בפורום.

* רכבות כיום - כיום אין ממש קו רכבת מפותח לבירת ישראל - ירושלים. כאשר סוף-סוף יפעל קו A1 (שסביר להניח, שיהיה מונגש), עדיין לא ממש יהיה מענה ענייני בנסיעה מכיוון באר שבע או אשקלון. אלא אם ייסעו נסיעת עיקוף דרך תחנת נתב"ג או תל אביב, שסביר להניח שתהיה גם יקרה יותר בעלות הנסיעה.

* אוטובוסים בינעירוניים מונגשים באום אל-פחם: טרם ראיתי אותם ואני לא בטוח האם האוטובוסים האלה החלו לפעול. הם אמורים לפעול. או שהם פועלים בקווים הקיימים או שהם יפעלו. אני מניח, שאלה לא אמבסורדים, שפועלים בנתניה. זאת משום, שהאמבסורדים הם אוטובוסים עירוניים ואילו באום אל-פחם הם בינעירוניים. הסיבה, שטוענים להפעלת אוטובוסים בינעירוניים באום אל-פחם היא בגלל תשתית רעועה מדי לאוטובוס עירוני.

* אוטובוסים בינעירוניים בקווים פרבריים (כמו למשל הפזורה הבדואית, שכתבת): פועלים גם בקו 47 רעננה-תל אביב. בחברות החדשות ("חדשות" הכוונה לא ל"אגד" או "דן" הוותיקות) פועלים בקווים שונים אך ורק בינעירוניים, שקודם לכן פעלו ב"אגד" וב"דן" אוטובוסים עירוניים, בין אם באופן חלקי או באופן מלא. לפחות בחלק מן המקרים אלה תנאי המכרז. ייתכן, שגם חברות האוטובוסים מעדיפות את זה. אולי זה יותר משתלם להם מבחינת עלויות רכישה וטיפול שוטף. מובן, שחלק נכבד מן הנוסעים ולא רק הנכים, נפגעים מכך. אם כבר היה יותר הגיוני להפעיל אוטובוסים פרבריים, שבמקום שלוש מדרגות גבוהות יחסית יש שתי מדרגות, שמקלות על העליה בהם.

אני כמובן מסכים איתך, שכסף רב נשפך לאוכלוסיות שונות אחרות, שלא ראויות לכך או לגופים, שמתנהלים באופן לא יעיל ("רכבת ישראל" כבר אמרנו?).
הדבר הבא עלול לחמם אותך (...): יש אוטובוסים בקווי שירות של קבוצות כדורגל או כדורסל שונות. ביום-יום פועלים בקווי שירות. כאשר יש כמובן משחקים, הם כמובן עבור הקבוצה. בקיצור, פועלים הרבה בקווי שירות. באוטובוסים האלה יש פחות מושבים, בשביל נוחות לשחקנים. הם נראים מפואר יותר. כנראה עלות רכישה גבוהה יותר, מאשר אוטובוסים מקבילים אחרים. אם כבר יש בהם פחות מקומות ישיבה ואם כבר (כנראה. לא בטוח) השקיעו בהם יותר, לא היה זה יעיל יותר להשקיע עוד מעט, בכך שביום-יום הם יהיו מונגשים עם מעלון מתאים?
דבר נוסף, שיותר קשור להסעות פרטיות ולא לתחבורה ציבורית: יש חברות שונות, שיש בהם אוטובוסים עם מעלונים. עד כמה, שאני יודע ל"יונטייד טורס" ול"אגד הסעים" אין אוטובוסים כאלה. אלא אם דברים השתנו לאחרונה.
נכון לא הכל ורוד במערב ...
* רכבות ונגישות - ראיתי גם אני בפורום תמונות שהראו אי נגישות במדינות
שאנחנו חושבים שאצלם הכל מושלם , אם זה מדרגות וחוסר במעלית למשל
בתחנות מטרו אם אני לא טועה בגרמניה או באנגליה .

הגישה שלי היא ללמוד להפנים וליישם מהמקומות שבהן כן הנגישות היא טובה
לשאוף למצויינות .


* רכבות כיום - אתה יודע מה ... אני ממש לא אוהב את ההשקעות במילארדים בחיבור
ת"א - י"ם, כאילו מה ? זאת המדינה שלנו ? עם כל החפירות האלו יכלו להשקיע את הכספים
במקומות אחרים בהם האוכלוסייה הייתה באמת מרגישה בתרומה.

לא תמיד צריך מהר וקיצורי דרך , אפילו אם לוקח טיפה יותר זמן, אך עדיין מגיעים
אפשר לנסוע ברכבת מב"ש לירושלים דרך לוד .

* אוטובוסים בינעירוניים מונגשים באום אל-פחם:
אמבסורדים בארץ עושים גם נסיעות פארבריות , קרית גת-אשקלון 24 ק"מ שרובו
כביש בינעירוני [כביש 35]


* אוטובוסים בינעירוניים בקווים פרבריים :
אני חושב שזה לא הגיוני שאוטובוסים בינעירוניים יפעלו בקו 47 ת"א-רעננה
הרי זה קו עירוני/פארברי קלאסי .

"אם כבר היה יותר הגיוני להפעיל אוטובוסים פרבריים, שבמקום שלוש מדרגות גבוהות יחסית יש שתי מדרגות, שמקלות על העליה בהם."

מדרגה זו מדרגה , זה לא משנה , מוגבל בניידות יתקשה אם בכלל לטפס אותם שלא לדבר על
נכה בכיסא גלגלים.

אני מכיר את האוטובוסים של קבוצות הכדורגל , בעוד שיש אוטובוסים בינעירוניים שאני בקושי
מצליח לקפל את הרגליים שלי שם, שיתביישו להם .
אני לא חושב שבנוגע למרחב ישיבה באוטובוס מדובר באוטובוס שונה
פשוט יש פחות מקומות ישיבה , בקיימים אין בעיה לשנות , פשוט מפרקים בכל שורה
זוג מושבים ומצמצמים רווחים .

אתה יודע מה באמת מרגיז אותי ?

ילדים שהם נכים בכסאות גלגלים , במקום שיסעו בהסעה שמותאמת לנגישות
יחד עם ילדים שהם לא מוגבלים בניידות , הם נוסעים לבד .

מגיל קטן מפרידים בינהם אז מה מצפים שיהיה שיהיו גדולים ?
 

אורי404

New member
מסכים עם השאלה הרטורית בסוף. על יתר הדברים

נכון לא הכל ורוד במערב ...
* רכבות ונגישות - ראיתי גם אני בפורום תמונות שהראו אי נגישות במדינות
שאנחנו חושבים שאצלם הכל מושלם , אם זה מדרגות וחוסר במעלית למשל
בתחנות מטרו אם אני לא טועה בגרמניה או באנגליה .

הגישה שלי היא ללמוד להפנים וליישם מהמקומות שבהן כן הנגישות היא טובה
לשאוף למצויינות .


* רכבות כיום - אתה יודע מה ... אני ממש לא אוהב את ההשקעות במילארדים בחיבור
ת"א - י"ם, כאילו מה ? זאת המדינה שלנו ? עם כל החפירות האלו יכלו להשקיע את הכספים
במקומות אחרים בהם האוכלוסייה הייתה באמת מרגישה בתרומה.

לא תמיד צריך מהר וקיצורי דרך , אפילו אם לוקח טיפה יותר זמן, אך עדיין מגיעים
אפשר לנסוע ברכבת מב"ש לירושלים דרך לוד .

* אוטובוסים בינעירוניים מונגשים באום אל-פחם:
אמבסורדים בארץ עושים גם נסיעות פארבריות , קרית גת-אשקלון 24 ק"מ שרובו
כביש בינעירוני [כביש 35]


* אוטובוסים בינעירוניים בקווים פרבריים :
אני חושב שזה לא הגיוני שאוטובוסים בינעירוניים יפעלו בקו 47 ת"א-רעננה
הרי זה קו עירוני/פארברי קלאסי .

"אם כבר היה יותר הגיוני להפעיל אוטובוסים פרבריים, שבמקום שלוש מדרגות גבוהות יחסית יש שתי מדרגות, שמקלות על העליה בהם."

מדרגה זו מדרגה , זה לא משנה , מוגבל בניידות יתקשה אם בכלל לטפס אותם שלא לדבר על
נכה בכיסא גלגלים.

אני מכיר את האוטובוסים של קבוצות הכדורגל , בעוד שיש אוטובוסים בינעירוניים שאני בקושי
מצליח לקפל את הרגליים שלי שם, שיתביישו להם .
אני לא חושב שבנוגע למרחב ישיבה באוטובוס מדובר באוטובוס שונה
פשוט יש פחות מקומות ישיבה , בקיימים אין בעיה לשנות , פשוט מפרקים בכל שורה
זוג מושבים ומצמצמים רווחים .

אתה יודע מה באמת מרגיז אותי ?

ילדים שהם נכים בכסאות גלגלים , במקום שיסעו בהסעה שמותאמת לנגישות
יחד עם ילדים שהם לא מוגבלים בניידות , הם נוסעים לבד .

מגיל קטן מפרידים בינהם אז מה מצפים שיהיה שיהיו גדולים ?
מסכים עם השאלה הרטורית בסוף. על יתר הדברים
לגבי כך, שהתכנון של רכבות ראוי מתל אביב לירושלים ולא לאזורים אחרים, הוא בהחלט לקוי.
לגבי ההגעה דרך לוד בקו הישן, שכתבת: ראשית קרונועי IC3 לא מונגשים, בניגוד לקרונות חדשים. העלייה אליהם היא עוד יותר מסורבלת. שנית ההגעה מבאר שבע לירושלים דרך לוד, לדעתי איטית מאוד. יש גבול לכל תעלול. הנסיעה מלוד לירושלים ארוכה. מתחנת מלחה יש צורך בהחלפה לאוטובוס. מה גם, שלא בטוח שיש תיאום בין הרכבות מבאר שבע ללוד, לרכבות מכיוון לוד לירושלים.

לגבי האוטובוסים באום אל-פחם: אולי לא הסברתי מספיק טוב את הסיבה, שהם בינעירוניים. הם נוסעים בתוך אום אל-פחם עצמה. אבל הטענה היא שאיכות הכבישים ברמה נמוכה וזה מאלץ שימוש בבינעירוניים בלבד. אבל הם אמורים להיות נגישים.

לגבי מספר מושבים באוטובוסים והצפיפות בהם: בעבר לא הייתה תקנה למספר המושבים. לכן בחלק מהאוטובוסים דחסו מושבים ומכאן הצפיפות. במכרזים מאוחרים יותר הייתה הקפדה על מספר המושבים באוטובוס, על מנת שלא יחזור אותו מצב, שתיארת של צפיפות.

עם הפסקה האחרונה והשאלה בסיום, אני כאמור מסכים איתך לגמרי.
 

משה343

New member
אם אני זוכר טוב ל- IC3 יש מדרגות אבל ...

מסכים עם השאלה הרטורית בסוף. על יתר הדברים
לגבי כך, שהתכנון של רכבות ראוי מתל אביב לירושלים ולא לאזורים אחרים, הוא בהחלט לקוי.
לגבי ההגעה דרך לוד בקו הישן, שכתבת: ראשית קרונועי IC3 לא מונגשים, בניגוד לקרונות חדשים. העלייה אליהם היא עוד יותר מסורבלת. שנית ההגעה מבאר שבע לירושלים דרך לוד, לדעתי איטית מאוד. יש גבול לכל תעלול. הנסיעה מלוד לירושלים ארוכה. מתחנת מלחה יש צורך בהחלפה לאוטובוס. מה גם, שלא בטוח שיש תיאום בין הרכבות מבאר שבע ללוד, לרכבות מכיוון לוד לירושלים.

לגבי האוטובוסים באום אל-פחם: אולי לא הסברתי מספיק טוב את הסיבה, שהם בינעירוניים. הם נוסעים בתוך אום אל-פחם עצמה. אבל הטענה היא שאיכות הכבישים ברמה נמוכה וזה מאלץ שימוש בבינעירוניים בלבד. אבל הם אמורים להיות נגישים.

לגבי מספר מושבים באוטובוסים והצפיפות בהם: בעבר לא הייתה תקנה למספר המושבים. לכן בחלק מהאוטובוסים דחסו מושבים ומכאן הצפיפות. במכרזים מאוחרים יותר הייתה הקפדה על מספר המושבים באוטובוס, על מנת שלא יחזור אותו מצב, שתיארת של צפיפות.

עם הפסקה האחרונה והשאלה בסיום, אני כאמור מסכים איתך לגמרי.
אם אני זוכר טוב ל- IC3 יש מדרגות אבל ...
בכל תחנת רכבת יש מתקן שמאפשר גישור בין הרציף לקרון לא נגיש .
כיום לאדם נכה אין הרבה ברירה מלבד להגיע עם רכבת לירושלים .
וזה לא חשוב כמה כלי תחבורה הוא יחליף , לבסוף הוא יגיע לירושלים
כאשר עם אוטובוס אין סיכוי בכלל.
אז רואים כאן תמונה עצובה עד כמה מתעללים בנוסעים שהם מוגבלים בניידות .

אוקי הבנתי לגבי אום אל פחם, אשמח לדעת מתי שהוא על איזה אוטובוסים בינעירוניים נגישים מדובר.

אני בעבר שקלתי להוריד כמה מושבים באוטובוסים צפופים

זה לא ממש קשה , הם מחוברים לדופן האוטובוס מצד אחד ומצד שני במעבר למסילה
רצ'ט וכמה דקות זוג מושבים בחוץ
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה