מד"ב ואבולוציה

Boojie

New member
וואלה? הציפיות שלי נמוכות משלך.

ניסיון של שנים מלמד שגם בפורומי מד"ב ופנטזיה, רבים האנשים שלא מתמצאים במיתולוגיות השונות. וגם לא בכל ספרות הלחם, אם כבר מדברים.
 

billy milligan

New member
מה זה ספרות לחם?

ספרות חובה? ספרות על מאפי בצק? מי קובע מה מופיע בספרות כזו?
 

billy milligan

New member
אם רוב האנשים קראו

אז איך הקביעה של בוג'י רבים האנשים שלא מתמצאים במיתולוגיות השונות. וגם לא בכל ספרות הלחם. מסתדרת?? או שרבים האנשים, זה לא רוב האנשים? בוג'י תגובתך?
 
ספרים וותיקים שהרבה מהז'אנר מתבסס

עליהם, ולכן מצפים שחובב רציני לפחות ניסה לקרוא אותם- הרשימה עצמה משתנה מאדם לאדם, אבל יש ספרים שקיימת עליהם הסכמה יחסית רחבה בקהילה(שר"ה וחולית לדוגמא).
 

ק מ י ן

New member
כמה הערות

1 אנחנו לא יודעים אם הייתה או לא הייתה מחלת הסרטן לפני 200 שנה. זה כמו שתגיד שבגלל שלא היה מיקרוסקופ לא היו חיידים והם התחילו להתקיים רק אחרי שראינו אותם. 2 בטווח ארוך מוסר משתלם גם מהבחינה האבולוציונית. ראה את בני האדם, מעצם זה שאנחנו קובעים חוקים המגינים על הזקנים והנכים (אלו שב'טבע' היו וודאי מתים) אנחנו מאפשרים לעצמינו להנות מחכמתם. 3 היות וכבר בשרנו מזמן את משוואת מלטוס אנחנו יכולים (טכנית לפחות) להרשות לעצמינו להתרבות כמעט עד אינסוף.(בין היתר הדבר נובע מכך שדאגנו להגן על הפרטים החלשים ולאפשר להם לתרום בתחומים שאינם שרידה יומיומית) בברכה
 

0 אור 0

New member
לגבי הסרטן טעות בידיך

קראתי מספר מחקרים שבהם ניתחו שלדים פרהיסטוריים וגם קצת יותר חדשים ומצאו שם הוכחות לסרטן (מספר סוגי סרטן שמשאירים עקבות ניתנים לזיהוי). מה שקרה זה שני דברים: 1. תוחלת החיים היתה נמוכה, וסוגי סרטן רבים מתפתחים בגיל מבוגר 2. יכולת האבחון השתפרה - לפני כן פשוט לא ידעו לאבחן את הסרטן. אדם מת, קברו אותו , אמרו קדיש (או מה שאומרים שם) ונסגר עניין.
 

מיכאל ג

New member
יש את הקלאסיקה

"אל בזעיר אנפין" של תאודור סטרג'ן, שעוסק באבולוציה מכוונת ומואצת של מין כלשהו ע"י מדען. אבל זה לא ממש סיפור שעומד בסטנדרטים מדעיים. אגב אבולוציה היא אכן התפתחות, את רוצה אולי סיפורים על ברירה טבעית? כי זו קצת בעיה, ברירה טבעית מתרחשת על פרקי זמן שלא מתאימים לסיפורים קצרים. אחד שאני יכול לחשוב עליו הוא הסיפור המדכא huddle של סטיבן בקסטר (לא תורגם), בו השלב הבא באבולוציה האנושית - בעקבות התקררות גלובלית כלשהי - הוא איבוד התרבות והטכנולוגיה והפיכה למשהו דומה לדוב קוטב. יש גם לא מעט סיפורים על תבונה שמופיעה באופן ספונטני בבעלי חיים שונים (נאמר סנאים או עכברים שלומדים להשתמש בכלים פתאום), אבל הם לרוב סיפורים לא רציניים במיוחד. יש ספר ממש מתאים לקונספט שלך בשם Darwin's radio של גרג בר, אבל הוא מאוד ארוך והרעיון שלו *מאוד* ספקולטיבי ולרוב סטודנטים לביולוגיה די מזלזלים בו (כי הם שופטים אותו לפי התאמה למציאות ולא לפי מקוריות הרעיון). ספוילר קטלני ל- darwins radio, ראו הוזהרתם. הרעיון הוא פיתוח קיצוני של punctuated equilibrium. בספר, מעבר בין מינים הוא לא רק מהיר, אלא מיידי. לפי בר, הגנום של מין שלם מתפקד בתור מין מחשב שיש לו "בנק" של מוטציות אפשריות שהוא אוסף במהלך התפתחות המין. כל חברי המין מתקשרים ביניהם - בלי להיות מודעים לזה - דרך רטרו וירוסים שמחליפים מידע בין גנומים של פריטים שונים. המידע מאוחסן ב- junk dna. כשהתנאים של הסביבה משתנים מספיק, מתרחשת אבולוציה של המין כולו - או אחוזים גדולים ממנו - במהלך דור אחד ויחיד, כשהמוטציות המתאימות נבחרות ונוצר מין חדש המותאם לסביבה החדשה באופן מייטבי. בספר מתרחשת אבולוציה כזו במין האנושי, כשבמין החדש מתבטאות בעיקר יכולות תקשורת שלא היו למין האנושי. יחד עם זה מתגלות עדויות שהמעבר להומו ספיאנס ספיאנס התרחש בצורה דומה.
 
Darwins radio

נשמע ספר מרתק. מצרפת לרשימת קריאה עתידית שלי. זה יכול היה להתאים מאוד לקבוצה הזו, כיוון שמחציתם פרהיסטוריונים. אבל ארוך ובאנגלית.
 

Y. Welis

New member
בצעירותי כשקראתי את הסיפור של

סטרג'ן לראשונה, הוא נשמע לי דבר שרק צריך קצת תקציב והוא ימומש...
 

cwen

New member
בספר "לפעמים זה אחרת"

יש סיפור בשם "בן האדם" שיכול להתאים לך.
 
תודה

הוא באמת מתאים. אני צריכה לחשוב אילו סוגיות אפשר להעלות לדיון דרכו.
 

drall

New member
סיפור של סופר ישראלי

מאוד חמוד בנושא האבולוציה. בתוך קובץ סיפורים שנקרא "הטאו של פויה" מאת אריה ייעקב לייב בהוצאת גל
 

Mist2

New member
ממליץ על אדוןם האור

של זילאזני אמרת שגם בעקיפין זה טוב
 
יש חלק קטן

בספר "לוחמי החלל" של הינליין שמדבר על אכלוס עולמות שונים, והבעייתיות בזה משום שיש עולמות עם קרינה קוסמולוגית שונה ונמוכה מעולמות אחרים, ובשל כך בני האדם לא יתפתחו כמעט. אני חושב שזה היה ב"לוחמי החלל".
 
חלק *מאוד* קטן

זה מוזכר בשני משפטים כלאחר יד, בתור אנקדוטה לעובדה שלבני אדם לא אכפת מהטווח הארוך מאוד- כמו שנאמר שם(ציטוט מהזיכרון):"לא אכפת לי אם עוד שני מליון שנה לצאצאים שלי יהיו מחושים ירוקים כמו שאר האנושות או לא."
 

Boojie

New member
יכול להיות ש"מוסיקת דם" (הסיפור)

יכול להתאים לך. הוא הופיע בקובץ של זוכי ההוגו של כתר, אזא"מ. היו כמה וכמה סיפורים על מדענים שיצרו תרבויות של יצורים מיקרוסקופיים כדי לבחון עליהם תהליכים אבולוציוניים. נדמה לי שהיה משהו כזה בקיבריאדה, ויש את "אל בזעיר אנפין" של סטארג'ן במבחר של סילברברג, כרך ראשון. "קול הרעם", של ברדבורי, עוסק בנושא אבל מזווית של מסע בזמן, אז כנראה לא מתעמק בו מספיק לצרכייך. לדעתי, גם לניבן, גם לאסימוב וגם לקלארק יש כמה סיפורים קצרים בנושא, אבל לא עולים לי שמות ספציפיים בשעת לילה זאת. ובעצם, גם להיינליין. אני אנסה לבדוק אחרי שאשן קצת.
 

Arthur Dent

New member
לזילאזני יש סיפור קצר (יחסית)

ומרתק למדי על סוג של אבולוציה. נדמה לי שקוראים לו EYE OF A CAT. כבר בהתחלה זה מתחיל מוזר: הגיבור של הסיפור הוא .... אדם? אנושי? יצור שהונדס גנטית, כמו לא מעט מבני דורו, כדי לעבוד בתנאים קשים, וכעת הוא ובני דורו הם דמויי חתול אינטיליגנטיים. הוא אדם לכל דבר; יש לו מניות בבורסה למשל. הוא וקבוצה של חבריו בוחרים פלנטה לא מיושבת, וגורמים לשינויי אקלים קיצוניים אך במתינות - על פני זמן ארוך מאד, ובוחנים מדי פעם את השינויים האבולוציוניים בפלנטה, ומגלים שאבולוציה זה דבר לא צפוי... נראה לי שזה יתאים לך. (חוץ מזה, אדון האור הוא ספר מצוין, אבל אני לא רואה איך הוא מתעסק באופן ישיר עם אבולוציה.)
 

Y. Welis

New member
בטוח שזה 'עין החתול'?

כי הספר שקראתי עוסק באינדיאני האחרון משבט הנאבאחו בעתיד, שנשכר לצוד חיה חייזרית (אינטילגנטית כנראה) שנמלטה מכלאה. הספר גם מצטט הרבה אגדות אינדיאניות (או שזילאזני המציא משהו נשמע מצויין כמוהן).
 

Levos

New member
האוהבים של פיליפ פארמר

קראתי אותו מזמן כך שאני לא זוכר את הפרטים, אך מסופר שם על מין טפילי שעבר קו-אבולוציה עם בני אדם עד כדי דמין חיצוני ויצירת משיכה מינית של בני אדם. אולם אם אני זוכר נכון, הבסיס המדעי שם לא שיכנע אותי.
 
למעלה