מדריך לשחרור קסדה מהמכס

סינבד

New member
מדריך לשחרור קסדה מהמכס

הזמנת קסדה מאיביי, או מכל מקום אחר ברשת ואחרי שבועיים שלושה... קיבלת הודעה לבוא לשחרר אותה מהמכס. לא נעים... לא נורא.

כשאתה הולך למכס, עם הפתק שקיבלת וכל הניירות המצורפים אליו, קח איתך גם סמארטפון או מצלמה דיגיטאלית.

כשתגיע לדלפק תתבשר שעליך להביא אישור תקן ממעבדה מוסמכת. לא יעזור שום דבר שתגיד, זו מסחטת כספים אוטומאטית, לכן יותר טוב שתשתוק ותתרכז במה שצריך לעשות צעד, צעד. זה לא כזה מסובך.
בדלפק יתנו לך דף מודפס שכתובים בו כל מיני דברים. אם תקרא ותזכור (או שתדפיס) כל מה שכתוב פה, רוב הסיכויים שתצא במינימום נזק ועצבים.

בין השאר כתוב בדף (סעיף 4) שלצורך שחרור קסדה ביבוא אישי יש להגיש את המסמכים הבאים:
* טופס הזמנת שחרור מכס.
* הזמנה לשחרור מדואר ישראל.
* חשבונית.
* רשיון רכב.
* רשיון נהיגה/תעודת זהות.
* הוכחת ארץ ייצור.
* הוכחת עמידה בתקן.
* צילום הקסדה מארבעה כיוונים.
עד כאן לשון הכתוב.
אני אוסיף ואומר: שאם תפשל באחד הסעיפים ולא תניח את דעת המעבדה תצטרך להתרוצץ שוב ושוב.

כשאתה מול הדלפק במכס בקש שיוציאו לך את הקסדה כדי שתוכל לצלם אותה. צלם אותה מארבעה כיוונים, זו לא בעיה. אח"כ חפש את הלשונית שתפורה על רצועת הסנטר חשוב מאד שתצלם אותה כך שאפשר יהיה לקרוא את הכתוב עליה, בלי זה לא תקבל אישור. ואז חפש איפה כתוב על הקסדה MADE IN... שוב, אם לא תצלם את זה לא תקבל אישור. במקרה שלא כתוב על הקסדה עצמה, צלם את הקופסה המקורית שלה או איזו שהיא דרך אחרת להוכחה חד משמעית של ארץ הייצור.
אם הMADE IN... שתצלם לא יהיה על הקסדה יתעוררו בעיות, אבל אם תניח את דעת המעבדה שאכן זו הוכחה של ארץ הייצור הם יאשרו לך את הקסדה (אני הבאתי שואי וצילמתי את הקופסה המקורית עם סמל שואי שעליה כתוב MADE IN JAPAN, במקרה שלי זה הספיק להם).
לאחר שצילמת את כל הנ"ל בצורה מספיק טובה אתה יכול ללכת הביתה.

עכשיו אתה צריך לשלוח מייל לכתובת שכתובה בדף שקיבלת. כתובת המייל היא: [email protected] במייל הזה בקש בנימוס שיאשרו לך את התקן של הקסדה ובסופו רשום אך שמך, כתובתך, מס' טלפון/פקס, טלפון נייד וכל דרך אחרת שאפשר ליצור איתך קשר.
אל המייל הזה צרף את כל התמונות שצילמת במכס (אני שיניתי את שמות הקבצים לעברית לכל אחת לפי הסעיפים כפי שהם מופיעים בדף כדי להקל עליהם לזהות מה זה מה.) ובנוסף תצטרך לסרוק את ההזמנה לשחרור מדואר ישראל זה אותו הדף שאיתו באת למכס (אל תשאיר אותו שם) וכן לסרוק (או לצלם) את החשבונית ואת תעודת המשלוח. צרף את כל הצילומים האלו למייל. כמו כן צריך לצרף טופס הזמנת שחרור מהמכס. בדף שקיבלת כתוב שאפשר להוריד מהאתר, רק שהכתובת בדף שקיבלת איננה נכונה הכתובת הנכונה לדף שבו מופיע הטופס שאתה צריך היא http://iim.technion.ac.il/lab_work_order_he/4# אני מילאתי את הטופס בדף האינטרנט עצמו ואז עשיתי צילום מסך, שמרתי אותו בפורמט JPG וצירפתי גם אותו למייל.
כמו כן תצטרך לסרוק או לצלם את רשיון הנהיגה או תעודת הזהות שלך ולצרף גם אותו למייל שאתה שולח.
בדף שקיבלת יש דרישה גם לרשיון הרכב, אך מכיוון שסך כל התמונות שצירפתי עלה על 10 מגה המותרים, שלחתי את צילום רשיון הרכב של האופנוע שלי במייל נפרד. יכול להיות שהם אפילו לא הסתכלו על המייל הנוסף הזה, לא יודע. בכל אופן חשוב לשים לב שמשקל כל הצילומים שצירפת לא עולה על מה שאתה יכול לשלוח במייל אחד, כדי להבטיח שהמייל אכן יישלח ויגיע לתעודתו (אם משקל הקבצים המצורפים עולה על המותר נסה להקטין את התמונות או שלח בשני מיילים נפרדים).

אם כך עשית והמייל הגיע לתעודתו, תוך זמן קצר תקבל טלפון מהמעבדה, הם יוודאו מולך שהכל תקין, יבקשו שתעשה להם העברה בנקאית ע"ס -.319 ש"ח. באותה שיחה בקש שישלחו לך את האישור במייל. תוך זמן קצר אחרי שתפקסס להם את האישור על ההעברה (אני ביקשתי מהבנק שיפקססו את זה עבורי) תקבל במייל את האישור המיוחל.
הדפס אותו, הבא אותו למכס עם הטופס שקיבלת מהדואר וחשבונית הקניה, שלם מע"מ על הקסדה ותתחדש.

אפשר להתעצבן, להתווכח, לשאול כל מיני שאלות... לא יעזור. זו מסחטת כספים אוטומטית. אם לא תפעל לפי ההוראות רק תבזבז ויותר זמן ועצבים. פעל לפי ההוראות ותגלה שבסך הכל זו הטרדה קטנה יחסית וקנס של 319 ש"ח. עדיין חסכתי לי משהו כמו 900 ש"ח ממחיר הקסדה בארץ.
 


 

מור~!

New member
אפשר להשתמש באישור שמישהו אחר הוציא?

במידה ופלוני הזמין קסדה מדגם X ועבר את כל התהליך שבסופו קיבל את האישור - האם אלמוני שהזמין גם הוא דגם זהה יוכל להשתמש באותו האישור או שכל קסדה מחוייבת באישור נפרד שכולל תמונות ואמצעי זהות של פלוני?
 

סינבד

New member
האישור הוא אישי

לאדם המייבא ולקסדה המסויימת שעבורה נתבקש האישור.
 

Dresdner

New member
לא מבאס, מסריח!

בגרמניה מספיק שאדם אחד העביר את המוצר דרך הTUV (הגוף המאשר) ואז כולם אחריו צריכים רק צילום של אותו אישור.
עכשיו תחשוב שכך יהיה בישראל, ותחשוב שוב למי יש אינטרס שזה לא יהיה ככה
 

סינבד

New member
לדעתי אתה צודק

אבל מכיוון שכמו שנאמר בשרשור על תרומתו של כרמל שאמה, אנחנו ציבור שלא מסוגל להתאגד ולהתאחד כדי להשפיע על האינטרסים של מי שמחליטים מה יהיה ומה לא. ולכן אני לא רואה דרך לשנות את הגזירה הזו ואת כל שאר הגזירות שעומדות עוד לנחות עלינו.
 

itai199

New member
חשוב לציין שיש להביא לארץ קסדה שיש עליה את

התקן האירופאי (ECER22-05) אחרת לא משנה באיזה תקן אחר היא עומדת לא יכניסו אותה לארץ.
 

fazer_1000

New member
ואני חושב שדווקא צריך לעשות משהו אחר.

הכתובת של "חגי B" מהטכניון?

אז זה הזמן להתחיל להציף אותו באינסוף מיילים זועמים על הסיפור הזה ודרישה להפסיק את מסחטת הכסף. גם לפקס.

אפשר לשלוח לו צילומים של סתם קסדות, סתם מיילים, לצרף אותו לתפוצה של המגעיל מהמשרד עם הפורנו וכו'.

לא יתכן שהמדינה המזוינת הזו תעבוד כמו שהיא עובדת, לא על כל צעד ושעל. נמאס, פשוט נמאס.
 

Vaderom

New member
הוא רק פונקציה, לא ממש אשם

לא מקבל החלטות, לא קובע מדיניות - כלום.
הוא תכל'ס רק המסכן שמתעסק בזה, כנראה מהנדס או דוקטור (הוא חבר בסגל המעבדה להנדסת רכב בטכניון) שקיבל נע"ת מעצבן טילים (המייל שלו מתנוסס על כל הנהלי יבוא של כל דבר - צמיגים, ג'אנטים, רפידות בלם..

אתה רוצה לצעוק על מישהו - לדעתי הכתובת זה משה ימיני או מי שזה אל יהיה, אחראי יבוא במשרד התחבורה. הם אלה שקובעים את החרא תקנות האלה.
 

fazer_1000

New member
אין לי ספק שהוא לא אשם ושהוא בסה"כ איזה פקיד

אבל ממנו זה יכול לעלות הלאה.

אגב, לא רק הוא - כל מייל של כל מי שידו בדבר..

אם יש פה מישהו שבא לו להתעסק עם זה ולהכין רשימת מיילים, אז זה אפילו יהיה די פשוט - קופי פייסט לרשימת נמענים, לכתוב איזה ניסוח זועם והיידה.. להציק להם חזרה.
 

סינבד

New member
לא חושב כמוך

אחרי שעברתי (באשמתך
) את הסאגה הזו, אני יכול להבין את הדרישה הזו. היא לא דרישה מופרכת כמו שנדמה לנו.
אפשר להתווכח וויכוח עקרוני אם המדינה צריכה או לא צריכה לדאוג לבטחון אזרחיה, אבל אם נקבל את זה שהיא צריכה, אז הדרישה לקסדה שעומדת בתקן היא דרישה הגיונית.
ד"א הסביר לי הדוד הנחמד במכס שגם יבואני הקסדות, בכל פעם שהם מייבאים משלוח של קסדות עוברים דרך אותו חגי ב. שמאשר שהקסדות שהם הביאו אכן עומדות בתקן.

להציק לו ולהפריע לו רק יפגע בנו. הוא ימשיך לקבל את המשכורת שלו ורק יטפל הרבה פחות ביעילות, אם בכלל בבקשות של יבוא אישי של קסדות. וכל לא מן הנמנע שלא נוכל לייבא קסדות ביבוא אישי כלל משום שלא תהיה מעבדה שתבדוק את התאמתן לתקן.

הגיון ישראלי


ואפרופו הפריימריז לליכוד וכרמל שאמה, אם היינו עושים את המהלך כמו שתוכנן ומשיגים השפעה אמיתית על "נבחרי העם" בליכוד, יכול מאד להיות שאפשר היה למצוא דרך להקל את הנושא הזה.
 

Vaderom

New member
הבעיה היא פחות הנוהל, אם כי גם הוא

הבעיה היא בעיקר המחיר שלו שאולי מוצדק כשאתה מביא משלוח של 100 קסדות, אבל מופרך ולא סביר כשאתה מביא אחת. במיוחד שלא מדובר פה בבדיקה פיסית - הוא רק בודק מסמכים ותמונות, מקסימום עושה גוגל על הדגם של הקסדה. עם כל הכבוד - לא ממש מצדיק 320 ש"ח.
 
למעלה