בתרגום לא מילולי: קאטה=תרגיל מוגדר
לפחות אחד המורים היפניים שאני מכיר, שבחר להתייחס למונחים ולהסביר אותם. תרגם את המונח קאטה, כתרגול מוגדר. הכוונה היא לכל תרגיל בו לכל אחד מהצדדים תפקיד מוגדר היטב: א' תוקף את ב', בתקיפה X (מצידי שהיקרא "עקיצת הספיידרמן"), ואז ב מגיב בדרך מסוימת (ומצידי תקראו לה - "באטמן מסדר את הגלימה"
), ואז א' מתחמק ומבצע טכניקת נגד ("קפיצת סופרמן" כבר אמרנו?) . התיאור לעיל מתאר קאטה (של שיטה מוזרה מעט). קאטה יכולה לכלול גם כלי נשק, וגם יותר (או פחות) משני אנשים. וכמו שכתבו כבר למעלה, קאטה היא דרך מסוימת ללמוד רעיונות מסוימים, החל מביצוע מדויק של טכניקות, דרך התאמת טכניקות למצבים, תנועה, מיקום, תזמון, פתיחה כתוצאה מתנועה, ועוד ... וכלה בכוונה וקריאת כוונה. אנו מתרגלים ולומדים גם קאטות שמקורן בקוריו, ובמיעוטן, אני מתחיל להתקדם להבנה מעבר לשלב הבסיסי של זיכרון התנועה ואופן הביצוע הנכון של הטכניקות, אל הצעדים הראשונים שמעבר, כך שאני יכול להעיד מנסיון אישי שהדברים הללו בהחלט קיימים בקאטות, ודרך הלימוד שלהם איטית עד מאוד. אני מבקש גם להצדיע: "
האמנות עצמה נמצאת באיכות התנועה ולא בצורתה ." |קידה| אמיר