מדינת ישראל בשנות הלפיים

אלונסוס

New member
הממסד האשכנזי מחק אותנו

תרבות עשירה בת אלפי שנים נמחקה כאן בארץ היהודים התביישנו בעצמנו בהורינו ובמנהגינו כל בני עדות המזרח שהצליחו להגיע לעמדות מפתח עשו זאת תוך כדי התנערות מתרבותם באופן מוחלט דוגמא:סילבן שלום עד שהפך לשר דיבר עם עין וחית. ועכשיו? עושה מאמצים אדירים כדי לשנות את הדיבור כמו מאיר שטרית תראו את עמיר פרץ אף אחד מהאליטה האשכנזית מההנהגה לא נעמד לצידו ומה אח של פרס אמר? האשכנזים רמסו אותנו והשרישו בנו את ההרגשה שאנחנו מפגרים וזה הצליח אנחנו כחברה לא מאמינים בעצמנו ומנסים להתחבר לתרבות שהיא זרה לנו אני נשוי לאשכנזיה ויש לי ילד מעולם לא נתתי להם להרגיש את מה שאני מרגיש המדינה הזו לא שלנו ועוד משהו לכל המתחסדים שתקפו את הספר שתמר בורסוק תרגמה תגידו לי מה לא נכון בספר תצביעו על עובדה אחת שהיא לא נכונה אבל כמה פה שהתחנכו על ברכי האשכנזים כתבו שהספר לא ראוי לקריאה. למה?????????????
 

אלונסוס

New member
אי אפשר להשוות

בין היום לתקופה הקשה מאוד של אז אישתי קיבוצניקית וההורים שלה עבדו קשה מאוד אבל בסופו של יום הם ידעו שיש להם בית לחזור אליו אוכל להם ולילדים ובית ספר מי מהעולים מעיראק היה לו את הביטחון הזה? לא משנה כמה קשה הוא עבד. אבא שלי נאלץ לזייף פנקס אדום למי שיודע מה זה בכסף של מי הם קנו אדמות והקימו ישובים? ובתור מה העסיקו אותנו שם שיהיה ברור אני לא חי את זה היום למרות שזה קיים היום יש לי את העבודה שלי את הסביבה שלי ואת המשפחה שלי אבל הגזענות עדיין קיימת אני מעולם לא העליתי את הנושא בפני אישתי אבל לפני כמה חודשים היא פנתה אלי מיוזמתה ואמרה לי שהיא מתביישת בחינוך המתנשא והלא סובלני כלפי עדות המזרח שהיא קיבלה ואני אמרתי לה שאין תרבות עשירה כמו התרבות שלנו ועם זה אין להתווכח אבל מי שמנסה לשמור על תרבות זו משלם מחיר מחיר הגזענות
 

mongol1

New member
בתקופת גולדה מאיר

נאמר שמי שלא מאמין בתרבות האירופאית בעצם הוא אינו יהודי תמיד רציתי לשאול את השאלה האם אברהם אבינו לא בא מבבל? האם יהודי בבל מקורם הישיר לא מיהודה? האם יהודי בבל לא חתמו את התלמוד? מה עשו יהודי אירופה למען היהדות שצריך ללכת לפי הדת שלהם?
 

מוטיא

New member
יוסי שלום

יוסי שלום, הסיפור שלך אמיתי, כואב ואני מכירו אישית... אבל מכאן ועד דיבורים על אפליה. לא נראה לי אמיתי - הבחור עם הסיפור שלו. מוטי
 

nhezy

New member
אמנון לוי

כמו שאמרת חלבי יענו סורי (לא בשרי). אינתי ח'וש ואקיחי. כינוי יפה !!
 

lmns

New member
הרושם שלי שהיום הרבה חוזרים לשורשים

למשל הפורום הזה ממחיש חלק מהצמאון לבית ההורים, למה שספגנו שם, התרבות , המסורת וכו'. היום גם ריקודי בטן באופנה, מה שלא היה בעבר. השירים המזרחיים מושמעים בכל התחנות והפכו למקובלים יותר. היום מבינים יותר שהתרבות של יוצאי עדות המזרח עשירה ומעניינת ולא רואים אותה כפרימיטיבית כמו פעם. אני חושבת שבהדרגה המצב משתפר. אבל...אסור לנו לעבור לסדר היום על מקרים כמו שקרה לשולט של תפוז. צריך להציף את הנושא לתודעת הציבור. אני מצטרפת לדעתו של אברהם אבינו שיש לכתוב לאמנון לוי ולכל מי שאפשר.
 
מדינת ישראל בשנות הלפיים

אתמול (ליל שישי) יצאתי בלות באחד המועדונים הפופולרים שבאזור, שהגעתי לכניסה חיכיתי שעתיים בסלקציה עד שהסלקטור (האיש שמחליט מי נכנס ומי לא) טרח להגיד לי בלי בושה: "אנשים כמוך לא נכנסים למועדון, הצבע שלך לא מתאים לכאן". נשארנו בחוץ כמות לא מוגבלת של בני עדות המזרח שלא הורשו להיכנס. זה ממש ביזיון מה שהולך במדינה הזאת, אנחנו לא פחות יהודים מאף אחד, זה שאבותינו לא נולדו בארצות אשכנז זה עוד לא אומר שאנחנו אזחרים סוג ב', בימים כאלה אני משתוקק שיפתחו מחדש מהומות הפנתרים השחורים!!! סתם רציתי לשתף אותכם במה שקרה. שבת שלום!
 

mongol1

New member
לצערי אני מצטער להגיד את זה

אבל נראה כאילו יהודי אשכנז למדו את זה מהמדינות שבהם הם באו
 
חשבתי שכל הסיפור הזה כבר ניגמר

עדיין יש אפליה נגד עדות המזרח, חשבתי שזה כבר נחלת העבר. לא ידעתי.
 

lmns

New member
תגיד לי השולט של תפוז-הלכתם וזהו?

לא ניסיתם למחות, לשכנע, לדבר, לקרוא לבעל המועדון? זאת שערוריה. התפרסמו על התופעה הזו כתבות בעיתונות. אתם צריכים לפנות גם ולנקוב בשמו של המועדון. זה משנה ועוד איך איזה מועדון זה. צריך לפרסם את הבושה הזאת ולגרום לכך שתטופל, יותר נכון שתיעקר מהשורש.
 
מועדון הקיוג'ה במתחם ויתקין!

אני רק רוצה לציין שזאת לא הפעם הראשונה שנתקלתי בתופעה הזאת! חבל שאני לא אדם עם אופי כמו של סעדיה מרציאנו וצ'רלי ביטון (הפנתרים השחורים) שיקום ויעשה מעשה!
 

אלונסוס

New member
הם קורבן של מיעוט שנמצא בתוכם

בגלל שיש בינהם פושעים וזונות אז זה נדבק בהם
 
למעלה