מדינות שנגן - מעבר לשלושה חודשים?

V e n g a

New member
מדינות שנגן - מעבר לשלושה חודשים?

כמה מסובך זה לקבל הארכה מעבר לשלושה חודשים במדינות שחברות בשנגן? פשוט אני מתכון לנסוע לשבוע לברלין באפריל, ואח"כ בתחילת יוני לטיול תרמיליאים ארוך של 3 חודשים שרובו יהיה במדינות שנגן, ולפי התכנון הגס שלי כרגע יצא לי בערך לחרוג מ-90 יום ב-5-6 ימים. ובכלל ימים שאני יוצא מהם מהמדינה לאחרת (כמו שוויץ למשל) גם נחשבים בספירה? ולאן אני צריך לפנות אם אני מתכוון לשהות בכמה מדינות באותה תקופה, לשגרירות של המדינה שאני נכנס אליה ראשון, או לזאת שאני חושב שאני אהיה בה שיעברו ה-90 יום? אז לבטל אולי את אפריל בשביל לחסוך בימים, או שזה ממש לא ביג דיל לקבל הארכה שם במקום? תודה.
 

yaelisam

New member
בשרשור הזה תמצא תשובה ../images/Emo13.gif

קרא את השרשור הבא במלואו, לכל אחד היה משהו מועיל להוסיף
הסכם שנגן
 

V e n g a

New member
תודה, אבל זה ממש עונה על השאלה שלי

מישהו כתב שם נכנסים למשרד הפנים המקומי, זה מה שאני פשוט רוצה לדעת, מה אני פשוט ילך למשרד פנים בפריז למשל ויחתמו לי הארכה של שלושה חודשים? זה כזה פשוט?
 

yaelisam

New member
אני לא יודעת את התשובה

אבל מהניסיון שלי בעולם- כן, נכנסים למשרד הפנים, במחלקת אשרות זרים ומבקשים הארכה. כמה זה פשוט באירופה אני לא יודעת (עדיין לא יודעת- תן לי כמה חודשים ואני בטח אהיה אלופה...) לדעתי האישית- למען הסר ספק נסה לעשות זאת זמן ניכר לפני שהויזה נגמרת, לא לחכות לרגע האחרון... במקרה הכי גרוע אתה "מפסיד" שבוע... אולי מישהו כאן יוכל לתת עצות יותר קונקרטיות ממני.
 

« neta »

New member
אין לי ניסיון בזה, אבל...

כמו שכתבתי בשרשור ההוא, יש קריטריונים למתן אישור שהייה גם בפעם הראשונה. בדרך כלל לתיירים לא אמורה להיות בעיה לעמוד בהם. אני משערת שמה שיהיה להם חשוב, בעיקר כשאתה מבקש הארכה, זה שתצליח להוכיח שאתה מטייל ולא עובד באופן לא חוקי או משהו כזה, ושתראה שאתה מסוגל להתקיים בזמן שאתה מבקש לשהות שם. נסה לחפש מידע באתר האיחוד: שאלות נפוצות תושבי מדינות שאינן חברות האיחוד אמנת שנגן
 

sailor

New member
אם אתה יוצא לשוויץ

תוודא שבכניסה חזרה למדינה שבהסכם חתימו לך את הדרכון והרי לך ויזה ללא ביורוקרטיה ל-3 חדשים מכניסה זו.
 

« neta »

New member
למה?

הכלל הוא שבמדינות החתומות על שנגן מותר לשהות שלושה חודשים במשך תקופה של שישה חודשים, אבל לא בהכרח ברציפות. כלומר, הספירה נפסקת כשנכנסים לשוויץ ונמשכת כשחוזרים ממנה, אלא אם כן השהייה בה מספיק ארוכה כדי שתתחיל מחדש הספירה של שישה חודשים.. או שיש כלל אחר שאני לא מכירה?
 
זה לא עובד ככה

למיטב ידיעתי, כלל האצבע באירופה הוא שכשאתה יוצא מהאיחוד האירופי אתה צריך לשהות בחוץ לפחות את אותה התקופה ששהית באיחוד. כלומר - אחרי 3 חודשים, אם אתה יוצא ליום וחוזר לא תקבל אישור לעוד 3 חודשים. כמובן שיש עוד הרבה סעיפים מגבילים יותר ופחות אבל זה בערך הכיוון. כמו כן, אני בטוח שיש הסדר מיוחד עם שוויץ וכמה שאני זוכר לא מחתימים דרכון בכניסה ויציאה משוויץ בגבולות הקרקעיים - משהו כמו היחס בין ארה"ב לקנדה.
 
בעצם בקנדה

בעצם בקנדה כן מחתימים דרכון אבל זה לא מאריך את הויזה לארה"ב
 
הם גם לא מחתימים בגבולות האויריים

אם באים מאירופה. ואכן - נכון שיציאה לשויץ לא מספיקה. היא הספיקה בעבר. הרבה קומבינות שהיו אפשריות לפני שנים ספורות בלבד, כבר אינן אפשריות, עם או בלי חותמות בדרכון.... ======== מנסיון.... כמובן.
 
הנה מה שאני הייתי עושה...

אכן, הייתי מתחילה במדינה בה תשהה בתום 90 הימים של ויזת התייר. מאוד פשוט - צור קשר עם השגרירות/קונסוליה של אותה מדינה בישראל. ספר להם על תכנית הטיול שלך. בלי בלופים, בלי קשקושים. שאל אותם מה עליך לעשות והיכן בדיוק. למשל - אם תהיה בהולנד בתקופה הזאת, ייתכן והקונסוליה ההולנדית ייעצו לך לפנות למשרד מאוד מסוים, ברחוב מאוד מסוים בעיר מסויימת לצורך קבלת ארכה, או לפחות יוכלו לתת לך רשימה של משרדי משרדי ההגירה בערים הגדולות, או... אולי אפילו יוכלו לתת לך ויזה מוארכת.... אני גם בטוחה, שבקונסוליה של מדינת שנגן בישראל, אם לא יוכלו לעזור לך בעצמם, סביר להניח שיוכלו להפנות אותך לגורם הנכון לצורך העניין... נסיעה נעימה!
 

V e n g a

New member
תודה לכולם

אני באמת ינסה לכתוב פשוט לשגרירויות לראות מה הם אומרים, אני מקווה שזה שונה קצת בין המדינות כי למשל באתר של שגרירות גרמניה היה רשום שזה פרצדורה שלוקחת כמה חודשים! למרות שלא התייחסו לזה שזה ויזת תייר ככה שאני באמת יודע. ואתם בטוחים שבשוויץ לא מחתימים דרכון? אז עכשיו זה אומר שאני צריך עוד ימים לספירה אם זה באמת ככה, בניתי שהימים בשוויץ יתקזזו מהטוטאל. ועוד שאלה, מה זה הקונסליה של מדינות שנגן? לא ידעתי שיש דבר כזה.
 

« neta »

New member
הימים בשוויץ בכל מקרה יתקזזו

קודם כל, לא נראה לי סביר שתוכל להיכנס לשוויץ, שאינה שייכת לאמנה, בלי שמישהו יבדוק מי אתה ולמה באת. דבר שני, אני לא יודעת בקשר להחתמת הדרכון אבל בטוח שיש להם איזשהו רישום על כך שאתה נכנס לשוויץ ויוצא ממדינות שנגן. אם האמנה לא כוללת את שוויץ אין סיבה שהשהייה שלך בשוויץ תיספר בין 90 הימים.
 

נירית א1

New member
גם שוויץ החליטה להצטרף לאזור השנגן

ותוך מספר שנים לא יהיו בקורות בגבולות. כשנכנסתי מאוסטריה לשוויץ לפני 3 שנים בערך ברכב, החתימו את הדרכון ושאלו למטרת הנסיעה. בקיץ האחרון עברנו מאיטליה ברכבת ליום אחד, השוטרים התייעצו בניניהם מה לעשות עם הדרכון הישראלי שלנו- בסוף החליטו לא להחתים, באמרם "אולי בחזרה"... כשחזרנו בערב לא הייתה ביקורת גבולות. אולי לאור העובדה ששוויץ מצטרפת לאמנה, באותו מעמד של נורוגיה שאינה חברה באיחוד האירופי, ביקורת הגבולות והחתמות הדרכונים נעשו פחות חמורות וייעלמו בקרוב. לגבי הארכת השהיה, כתוב באתר http://ec.europa.eu/youreurope/nav/en/citizens/travelling/schengen-area/index.html שאפשר לקבל ויזה ארוכת טווח יותר משלושה חודשים למדינה מסוימת והיא תקפה גם למדינות האחרות השותפות לאמנה.
 

V e n g a

New member
או זה בדיוק מה שחיפשתי באינטרנט!

תודה! שלחתי מייל לשגרירות צרפת ובלגיה, נראה מה תהיה התשובה שלהם ...
 
לכל מדינה יש קונסוליה משלה

כולן בת"א/ר"ג... אגב אגב - לא יודעת מה תכנית המסע שלך, אבל האיים מצפון מערב ליבשת (בריטניה ואירלנד) אינם חברים בשנגן... לפי מה שאני מבינה, לא צריכה להיות בעיה להאריך אשרת תייר, אם יש לך אפשרות להוכיח תכנית מסע שלא כוללת התפרנסות (ואגב - גם לתרמילאים שמעוניינים לעבוד מדי פעם בחקלאות, לא צריכה להיות בעיה לקבל ויזה מתאימה). כשלא מדובר בהגירה ואתה רשום כתייר - לא צריכה להיות בעיה לקבל הארכה.....
 

V e n g a

New member
אני מקווה מאוד שאת צודקת

כי אני מתכוון לקנות כרטיסים לפסטיבלים בבלגיה וצרפת מראש (לפני שהם ימכרו), ובגלל זה אני רוצה לברר את העניין כמה שיותר מוקדם, שאני לא יתקע אח"כ. למרות שזה עדיין נשמע מסובך, איך אני יוכיח תוכנית מסע אני לא בדיוק יודע כי אני לא מתכוון להזמין כלום מראש ולחיות בתקציב דל מהיום למחר (אכסניות וכו'), חוץ מיתרה בחשבון בנק לא יהיה לי מה להראות ... אני מודע לעניין של בריטניה ואירלנד, לשם אני מתכנן להגיע בכל אופן בסוף הטיול לתקופה קצרה, כי שהייה ארוכה באנגליה ואירנלנד תהייה לי קצת יקרה מדיי למרות כל הכסף שחסכתי אחרי שאני מתכוון להיות חודש בשוודיה ופינלנד ... אבל במידה ואני לא אצליח לקבל הארכה, זה מה שאני יעשה בחוסר ברירה יחתוך ללונדון לפני התכנון ...
 
למה לא תעשה הפוך

תיסע קודם לאיים דוברי האנגלית (במעבורת מהיבשת) - תצא משנגן, תעשה את הטיול לכיוון צפון, ומאיזור סקוטלנד, תחצה שוב את המים לכיוון סקנדינביה - שוב - במעבורת. סקנדינביה עלולה להיות יותר יקרה מבריטניה, אגב... בשני האיזורים, זה כמובן תלוי לאן אתה מטייל...
 
למעלה