מדינה פלשתינאית-בלתי אפשרית כלכלית

  • פותח הנושא Fasz
  • פורסם בתאריך

Fasz

New member
מדינה פלשתינאית-בלתי אפשרית כלכלית

לא מעטים נוהגים לתלות במושג 'מדינה פלשתינאית עצמאית השוכנת לצד ישראל בגבולות מוכרים וכו'' את תקוותם הגדולה לשלום. אך מה היא המשמעות של מדינה ברת קיימא השוכנת לצד ישראל? במצב כזה, הפלשתינאים יהיו אמונים על 4 נושאים עיקריים אשר יהוו את בסיס הכוח של מדינתם- פוליטיקה, גיאוגרפיה, כלכלה וחוקה. בהנחה והמערכת הפוליטית תתייצב, המערכת החוקית תיחקק, והגבולות ייוצבו, גיאגרפית. אך מה יעלה בגורלו של המישור הכלכלי (הקשור גם כן במישור הגיאגרפי)? הפיסיו-קר רובר-ז'ק חירגו (Robert Jacques Turgot) נחשב בעבר למנסחו של 'חוק פיחות התפוקה': מעבר לנקודה מסוימת, המשך המאמץ או ההשקעה הכספית יביאו לתפוקה מופחתת. לדוגמה, בהנחה ותגלו עורק זהב מתחת לביתכם הפרטי שלכם, לא תצמח מכך שום תועלת אם לא תשקיעו בתחילה סכום כסף ניכר בפירוק ביתכם, מציאת בית חלופי אחר, והכנות לחפירה. לאחר מכן, רווחיכם תמורת כל פרוטה שהשקעתם יהיו עצומים, עד לאותו הרגע שבו ה'עורק' ימוצה, וכל שקל השקעה-יניב פחות ופחות תפוקה. טירגו ניסח את המושג, כבר בשנת 1767 במונחים של העמסת משקל על קפיץ מתוח. אןם נעמיק ונעקוב אחר התיאוריה, נגלה כי דרוש משקל ניכר כדי לגבור על ההתנגדות הבסיסית של הקפיץ, אבל מעל לנקודה זו, אפילו לחץ מזערי יוכל לכווצו במידת מה. ברם, אחרי שיעמוד בעומס מסוים, הקפיץ יתחיל שוב להתנגד לכוח נוסף המופעל עליו, ומשקל שקודם היה גורם למתיחה של סנטימטר או יותר, ימתח אותו במידה פחותה ביותר. כך, התוצאות של תוספת המשקל יפחתו בהדרגה. [עפ"יObservation sur un Memoire de m. de Saint-Peravy). אך כאשר כל היסוד הכלכלי מושתת על גז שלכאורה נמצא אל מול ימה של עזה? האם מדינה על שטחים מצומצמים יכולה להסתדר במצב בו כל משאביה הכלכליים אינם אלא גז שעודנו לא נקדח? בסיכומו של דבר, נראה כי אפילו "עורק הזהב" אינו אלא כמה גלונים זערוריים של נפט, עליו תהיה מבוססת הכלכלה הפלשתינאית. מכאן, שאף לא יהיה להם "תור זהב", אלא האפיזודה הפלשתינאית תהיה תלויה כלכלית-היישר בישראל. כעת נשאלת שאלת התיירות. הרי רבים מאיתנו חושבים כי בשל העובדה שהתיירות מכניסה סכומים רבים במדינות רבות-מתפתחות ומפותחות כאחד, הכלכלה הפלשתינאית, תוכל להתקיים על תיירות. ברם, מחקרים רבים הראו כי מדינה פלשתינאית בגבולות 67 אינה יכולה להתקיים כלכלית עם תיירות כענף מוביל, בהנחה כי מזרח ירושלים תהיה בירת המדינה הפלשתינאית העתידית ותכלול את האתרים הקדושים. מה גם, שמדינת ישראל שולטת בכינרת, ובשאר משאבי הטבע השולטים גיאו-הומנו-גרפית, ביושבי הארץ. בסופו של דבר, נראה, כי במידה ותוכרז "מדינת פלשתינאית", היא לא תוכל לפעול כמדינה עצמאית, ללא סיוע כלשהו מבחוץ. בין אם יהיה סיוע בין-לאומי, או כלל ערבי. מה גם, שבסופו של דבר, רוב הפלשתינאים ימצאו עצמם עובדים בעבור בעלי עסקים ישראליים, בעבור חברות ישראליות, ולמעשה- עובדים בעבור מדינת ישראל. אז אמרו לי, מה היא דעתכם? מדינה פלשתינאית, אשר בסופו של דבר לא תהיה אלא תלויה גם אז במדינת ישראל, היא אכן הפתרון האולטימטיבי שניתן להציע לאזור? המאמר הזה הוא רחוק מלתאר בהרחבה רבה את כל הבעיות הכלכליות הצפויות למדינה פלשתינאית מתהווה, אך הוא בהחלט מתייחס למרכזיות שבהן ומסתמך על מושגים עובדתיים. מדוע אנו מקבלים בקלות רבה כל כך, את האמצעי הזה בדמות "מדינה פלשתינאית", אשר בסופו של דבר, ככל הנראה מכסה את אבן הנגף הבאה בדרך הסלולה ליצירת פתרון כולל לאזור?
 

Fasz

New member
../images/Emo208.gif

קשה להאמין ששאר השרשורים דוחקים את השרשור החשוב הזה לתחתית העמוד.
 

Fasz

New member
אני כתבתי אותה, נסה לחפש בגוגל

אם אינך מאמין לי. מה גם שכתבה אינה יכולה להיראות כך - מחולקת לקטעים, בהיעדר קו מרכזי מאפיין ומרחיב. עכשיו מה עם תגובה עניינית?
 
אצלך הכול יכול להיות ,אתה מעתיק חופ

חופשי ממקורות שונים ,אתה מקובע ,אין לך אילתורים ,ואין לך יוזמות ,ואין לך חזון ,אתה איש מקובע ,שלא זז מילימטר מעמדותיך ,אתה תראה הוכחה חותכת וניצחת ,ואתה על לילה תגיד יום .למדנו אותך פה כבר .ולכן אתה עושה מישמש מכל מיני כתבות ,טכנית אפשר לעשות הכול היום ,לחלק לקטעים ,לעקוף קווים מרכזיים שמאלנים וימנים אתה יכול להרחיב לקצר ,הכול אפשר היום לעשות .מה שבטוח דיעה מקורית אין ולא היתה לך ,וגם לא תהיה לך .חוץ מלהשפיל להעליב לקלל לחרף ולגדף .ולזיין לנו את המוח על הפסיקים והניקוד ועל התחביר ,אין לך מה למכור ,כולם קןראים אותך ,יודעים מה תגיד ,הכול צפוי הכול גלוי הכול ידוע ,ולכן אתה מתמקד בהעלבות ,גידופים ,קללות ,ויריקות ,והכי גרוע שקרייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייים.
 

Fasz

New member
אני מעתיק, והאמת שלך היא היחידה,

הלא כן גדעון? את המקורות עליהם אני מתבסס, אני כותב בסגריים, באנגלית. או שאולי תרצה לבוא ולבדוק את הספרייה שלי, גידי? עכשיו אולי תתייחס ברצינות למאמר במקום להמשיך את הודעת הסרק הזאת?
 

WHITE1917

New member
איכר יהודוני מטופש

הכלכלה היא כל עניינך, בן האספסוף? המשך נא להרצות, אך החברים כאן קבעו את היותך מטורף מוחלט. כולנו חפצים במונרכיה חוזרת, נכון צמיתיי האיכרים?
 

sharonhaimov16

New member
אני חוזים בשיחזור מהפכת 1917

הצאר, הדמוקרטים והקומוניסטים. מי ינצח?!, הצאר ניקולס השני שמיוצג ע"י "לבן1917" אלכסנדר קרנסקי הסוציאל דמוקרט? או ולדימיר לנין שמיוצג כמובן ע"י שוורץ. מעניין מי ינצח במערכה הזאת?! אני שם 100 שקל על זה באדום.
 

Fasz

New member
היתרון הבולט של האדום הוא ההתמדה.

עד כה, הלבן נראה לי כלא יותר מאשר נמושה המפריחה מדי פעם הודעות. 1917 חוזרת, והפעם כל שנוכל לעשות הוא לשבת ולהינות מהגיגיהם של האדומים והלבנים למיניהם.
 

WHITE1917

New member
גורל הקפיטליסטים , יהיה כגורלו

של קןל הרעם, והפאסז. בכולכם אשתמש כמאכל לכלבי הטרייר שלי, והם עוד יפרישו גללים גללים של קפיטל וסוציאל, אשר יסורו למרותו של מלך מונרכי וחדש! אתם יורקים ושוצפים קפיטל סוציאל מנוולים ומחורבנים. אך צואות בגרביוני משי בצבע ארגמן שכמותכם, איכרים טיפשים ובני תערובת שכמותכם, לא יוכלו לעצור את המהפכה המונרכית הקרבה ובאה.
 

MS6

New member
יש חיבור לאינטרנט מגהה?

מי זה חולה הנפש הזה? אני מציע לך להפסיק לחיות בספרים הזויים ולצאת קצת מהבית לפעמים..
 

WHITE1917

New member
תקשיב לי טוב חתיכת איכר עלוב

שלטון המלכים יתחדש בעוד זמן קצר, ואז נתחיל לערוף ראשים לאנשים שלא שיתפו פעולה. יש לך שלוש ברירות, או להיות בצד הסוציאלי של המשתמש קןל רעם ששוכב עם אימו, או להיות בצד של העורך דין המטומטם וקיא היונים פאסז, או להצטרף אליי ולחדש מלכות בישראל. מה אתה מעדיף???
 
למעלה