מדוע רכבת ישראל מחקה את לו"ז השאטלים לנתבג ?

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
ואגב, אני בעד רכבות לילה גם מאשקלון/אשדוד/רחו

זה לא רק ביקושים
גם אם אפשר להכניס את כל נוסעי קו הלילה לאוטובוס, יש חשיבות בהפעלת הקו בכל שעות היממה בהיותו אחד מקווי השלד של התחבורה הציבורית בישראל. אני מסכים, אגב, שתחנת להבים-רהט לא צריכה להיכלל בקו הלילה. קרית גת כנראה שכן, ולא בזכות גודלה אלא בשל ריחוקה היחסי מכל עיר אחרת על התוואי.
ואגב, אני בעד רכבות לילה גם מאשקלון/אשדוד/רחו
בות, אבל זה סוג אחר של שירות, ואם כבר אז גם בקווים פרבריים אחרים ובכל הרשת כמעט יש מקום לקווי לילה, לא בהכרח דרך נתב"ג. בכל אופן, ההצעה שלך להגיע באוטובוס מבאר שבע לשדרות ומשם להמשיך ברכבת הא מגוחכת. אף אחד לא יעשה את הטיול הזה רק כדי שהרכבת תצליח למלא עוד קרון.
 

אורי404

New member
רכבות לילה לאזורים נוספים ותחנות נוספות

ואגב, אני בעד רכבות לילה גם מאשקלון/אשדוד/רחו
בות, אבל זה סוג אחר של שירות, ואם כבר אז גם בקווים פרבריים אחרים ובכל הרשת כמעט יש מקום לקווי לילה, לא בהכרח דרך נתב"ג. בכל אופן, ההצעה שלך להגיע באוטובוס מבאר שבע לשדרות ומשם להמשיך ברכבת הא מגוחכת. אף אחד לא יעשה את הטיול הזה רק כדי שהרכבת תצליח למלא עוד קרון.
רכבות לילה לאזורים נוספים ותחנות נוספות
רכבות הלילה מנתב"ג לכיוון תל אביב, חיפה ונהריה החלו, אם אני לא טועה בגלל הנחיות של רשות שדות התעופה.
בין אם יש הנחיות של רשות שדות התעופה או משרד התחבורה, לדעתי יותר מעשי שתהיה הנסיעה לבאר שבע ולאשקלון דרך נתב"ג,מאשר דרך כפר חב"ד. זמן הנסיעה אינו ארוך באופן משמעותי. כמו כן יש סיכוי לנוסעים שונים ולא רק מי, שטסים ב
, אלא גם לעובדים שונים ברחבי שדה התעופה.

לדעתי גם הגיע הזמן לפתוח תחנות נוספות בתל אביב ולא רק בתל אביב-מרכז.
לצד זה בתחנות שונות (לרבות תל אביב), הגיע הזמן שקווי אוטובוסים יפעלו בלילה ולא רק במתכונת של "קווי הלילה" (ימי חמישי, מועדים שונים ומוצאי שבת), אלא גם בימי חול רגילים.
 

olli3

New member
מנהל
אם הרכבת הייתה ישירה לבאר שבע היא הייתה

נכון, אבל בקטע באר שבע-נתב"ג אין מספיק
תחנות ומספיק ריכוזי אוכלוסיה כדי ליצור ביקוש שמתקרב לביקוש שיוצרות הערים שבין תל אביב לנהריה, ביניהן חיפה ונתניה.
בקטע נהריה-נתב"ג יש ביקושי ביניים שלא קיימים בקטע באר שבע-תל אביב.
פתחו בקטע הזה את שתי תחנות באר שבע, את תחנת להבים (בקטע תל אביב-חיפה תחנות בית יהושע, פרדס חנה ועתלית סגורות בלילה למרות שהן ודאי יוצרות יותר ביקוש מתחנת להבים), את תחנות קרית גת ולוד ועדיין ביחד הן לא יוצרות ביקוש מספק בלילה.
תחנות נהריה, עכו, קרית מוצקין, חיפה מרכז, חוף הכרמל, בנימינה, חדרה, נתניה והרצליה כן יוצרות ביקוש מספק ואי אפשר לצפות שהביקוש בקטע באר שבע - נתב"ג יתקרב לביקוש שהן יוצרות. גם בשעות היום הביקוש בקטע באר שבע - תל אביב נמוך בהרבה מהביקוש של התחנות שבין נהריה לתל אביב.
אין מה לעשות. הנגב זה לא מישור החוף.
באר שבע עיר של 200 אלף תושבים ונתניה וחדרה יחד עוקפות אותה משמעותית. מבלי לדבר על כל אזור חיפה.
אם הרכבת הייתה ישירה לבאר שבע היא הייתה
מצליחה הרבה יותר.

עצירה בלהבים זו בדיחה רעה, גם בקרית גת העצירה פשוט טפשית. בלוד עוד היו עולים/יורדים נוסעים אבל בקרית גת ובלהבים נדיר ביותר שמישהו היה עולה או יורד.

עצירה בכל תחנת רכבת כזאת עמדה על 5 דקות שפשוט ממתינים ברציף. תוסיף לזה את זמני ההאטה וההאצה והרי לך רכבת איטית להחריד.

נסיעה מת"א מרכז לבאר שבע האוניברסיטה הייתה לוקחת כשעה ו40 דקות, זה אבסורד. קו 369 בנסיעה האחרונה שלו עושה את הנסיעה ממרכזית ת"א למרכזית באר שבע בשעה ו45-50 דקות.

למרות כל זאת, לבאר שבע עוד היו מגיעים נוסעים, כמה עשרות ומוניות הספיישל ממתינות להם בשתי תחנות הרכבת ואם מונית ספיישל ממתינה, סימן שיש לה סיבה להמתין ולא מדובר באחת בודדת.

כשהשירות כל כך איטי ומייגע, מה הטעם בו? לכן, הפתרון הריאלי היה לבטל את העצירה בתחנת להבים, לפחות להתחיל מזה ואף לבטל את העצירה בקרית גת. זה היה יוצר קישור מהיר ויעיל בין באר שבע לנתב"ג ולתל אביב ואף צפונה למי שרוצה. אבל לנסוע שעה ו40 דקות מתל אביב לבאר שבע בשעת לילה כזאת זה מוגזם. אם אוטובוס ישיר עושה את זה בשעה ו5 דקות בשעות הלילה, אז רכב פרטי שנוסע על 120 עושה את זה סביב ה-50 דקות. זמן נסיעה של פי שניים לעומת רכב פרטי זו לא תחבורה ציבורית יעילה, במיוחד שכמדובר ברכבת שאמורה להיות מהירה מכלי רכב הנוסעים בכביש.
 

Ofekalef1

New member
שעה וארבעים?

אם הרכבת הייתה ישירה לבאר שבע היא הייתה
מצליחה הרבה יותר.

עצירה בלהבים זו בדיחה רעה, גם בקרית גת העצירה פשוט טפשית. בלוד עוד היו עולים/יורדים נוסעים אבל בקרית גת ובלהבים נדיר ביותר שמישהו היה עולה או יורד.

עצירה בכל תחנת רכבת כזאת עמדה על 5 דקות שפשוט ממתינים ברציף. תוסיף לזה את זמני ההאטה וההאצה והרי לך רכבת איטית להחריד.

נסיעה מת"א מרכז לבאר שבע האוניברסיטה הייתה לוקחת כשעה ו40 דקות, זה אבסורד. קו 369 בנסיעה האחרונה שלו עושה את הנסיעה ממרכזית ת"א למרכזית באר שבע בשעה ו45-50 דקות.

למרות כל זאת, לבאר שבע עוד היו מגיעים נוסעים, כמה עשרות ומוניות הספיישל ממתינות להם בשתי תחנות הרכבת ואם מונית ספיישל ממתינה, סימן שיש לה סיבה להמתין ולא מדובר באחת בודדת.

כשהשירות כל כך איטי ומייגע, מה הטעם בו? לכן, הפתרון הריאלי היה לבטל את העצירה בתחנת להבים, לפחות להתחיל מזה ואף לבטל את העצירה בקרית גת. זה היה יוצר קישור מהיר ויעיל בין באר שבע לנתב"ג ולתל אביב ואף צפונה למי שרוצה. אבל לנסוע שעה ו40 דקות מתל אביב לבאר שבע בשעת לילה כזאת זה מוגזם. אם אוטובוס ישיר עושה את זה בשעה ו5 דקות בשעות הלילה, אז רכב פרטי שנוסע על 120 עושה את זה סביב ה-50 דקות. זמן נסיעה של פי שניים לעומת רכב פרטי זו לא תחבורה ציבורית יעילה, במיוחד שכמדובר ברכבת שאמורה להיות מהירה מכלי רכב הנוסעים בכביש.
שעה וארבעים?
הרי זמן הנסיעה המוצהר היה שעה ורבע או שעה ועשרים גג בין ב"ש מרכז לת"א מרכז, לפי הזכור לי. מה גרם לעיכובים רבים כ"כ?
 

olli3

New member
מנהל
לא זכור לי הלו"ז. זכור לי מה נסעתי.

שעה וארבעים?
הרי זמן הנסיעה המוצהר היה שעה ורבע או שעה ועשרים גג בין ב"ש מרכז לת"א מרכז, לפי הזכור לי. מה גרם לעיכובים רבים כ"כ?
לא זכור לי הלו"ז. זכור לי מה נסעתי.
 

olli3

New member
מנהל
אני לא יודע לתת על כך את הדעת.

אוקיי, מה דעתך על הנתון
"30-40 נוסעים ללילה". מופרך או ייתכן?
אני לא יודע לתת על כך את הדעת.
אני הייתי נוסע בעיקר ברכבת אשר הייתה יוצאת מת"א מרכז ב1:41 ובה ואיתה היו יורדים בבאר שבע בין 20-40 איש בלילה רגיל ובלילות חמישי סביב 50. כשהיה אירוע כלשהו אז מספר הנוסעים היה גדול יותר לכיוון ה80.

מה קרה בשאר הרכבות, אין לי מושג. צריך לזכור שהשירות בהתחלה לא היה ואוו, כי רכבת הלילה הראשונה הייתה רק בשעה 1:41 מת"א ורק אחרי זמן רב הוסיפו רכבת מת"א ב00:39. אבל את התודעה של האנשים ששכבר שמעו על הפרסום של הרכבת וגילו כי הראשונה היא ב1:41 לא משתנה כשמוסיפים עוד רכבת בלי לפרסם אותה בקולי קולות.

זה שכאן בפורום אנשים נכנסים ובודקים וחופרים באתרים השונים זה לא אומר שהנוסע הממוצע עושה את זה. לכן, אנשים שבעבר חיפשו איך נוסעים מנקודה כזאת לנקודה אחרת בשעה מסוימת, מתקבעים שכך המצב נשאר גם לאחר 5 שנים. כי הם לא חוזרים לבדוק האם משהו השתנה.

להערכתי, ברכבות של 2:41,3:41,4:41 היו הרבה פחות נוסעים ולכן פר לילה זה נשמע לי איכשהו סביר הנתון הזה. בכל זאת, אלו שעות נסיעה דיי מתות וכמה אנשים נזקקים לשירות שכזה בשעה שכזאת? כך שסביר שברכבת של 1:41 היו כמה עשרות ובשאר הרכבות היו בודדים בכל רכבת\ סביר... לא יודע אם כך היה באמת.
 

zahipan10

New member
אני נסעתי שלוש פעמים ברכבת הלילה

אוקיי, מה דעתך על הנתון
"30-40 נוסעים ללילה". מופרך או ייתכן?
אני נסעתי שלוש פעמים ברכבת הלילה
מתל אביב לבאר שבע, פעמיים עלו לפחות 30 איש בנתב״ג וכמעט כולם ירדו בבאר שבע מרכז. ופעם אחת עלו כ-50 איש בנתב״ג, היו באותו לילה הרבה אנשים יחסית, וגם היו שלושה אנשים איתי בקרון שעלו איתי בתל אביב והמשיכו לבאר שבע, כך ש-30 אנשים בלילה זה ממש לא נכון, אולי 30 אנשים בכל רכבת.
בכל אופן זה ביזיון! הרכבת רוצה עוד נוסעים? שיפתחו תחנות חדשות! בבאר שבע יש מקום לעוד שלוש תחנות רכבת נוספות: בכניסה לעיר, בצומת חטיבת הנגב, ובעמק שרה (אולי אפילו שתיים בעמק שרה). שיתחילו לקחת את דימונה ברצינות ויבנו שם רכבת נורמלית שנוסעת פעם בשעה ומגיעה לבאר שבע תוך 15 דקות. בנוסף אפשר לבנות תחנות חדשות ברמת חובב, בצומת קסטינה, בגדרה, ובמזכרת בתיה.
 

zahipan10

New member
התכוונתי…

אני נסעתי שלוש פעמים ברכבת הלילה
מתל אביב לבאר שבע, פעמיים עלו לפחות 30 איש בנתב״ג וכמעט כולם ירדו בבאר שבע מרכז. ופעם אחת עלו כ-50 איש בנתב״ג, היו באותו לילה הרבה אנשים יחסית, וגם היו שלושה אנשים איתי בקרון שעלו איתי בתל אביב והמשיכו לבאר שבע, כך ש-30 אנשים בלילה זה ממש לא נכון, אולי 30 אנשים בכל רכבת.
בכל אופן זה ביזיון! הרכבת רוצה עוד נוסעים? שיפתחו תחנות חדשות! בבאר שבע יש מקום לעוד שלוש תחנות רכבת נוספות: בכניסה לעיר, בצומת חטיבת הנגב, ובעמק שרה (אולי אפילו שתיים בעמק שרה). שיתחילו לקחת את דימונה ברצינות ויבנו שם רכבת נורמלית שנוסעת פעם בשעה ומגיעה לבאר שבע תוך 15 דקות. בנוסף אפשר לבנות תחנות חדשות ברמת חובב, בצומת קסטינה, בגדרה, ובמזכרת בתיה.
התכוונתי…
תחנה אחת בפארק נחל באר שבע שמצפון לעמק שרה, תחנה זו קרובה לסינמה סיטי ולקניון מול 7, וגם קרובה לאמפיתאטרון.
ותחנה שנייה בתוך עמק שרה מול היס פלאנט.

אפשר לעשות קו חדש מלהבים/אופקים/ לרמת חובב/עיר הבה״דים דרך 5 תחנות רכבת בבאר שבע, ואין סיבה שלא יהיה ביקוש לכך, אם בחיפה יש ביקוש לרכבת הפרברית גם בבאר שבע יהיה ביקוש כי גם בבאר שבע הרכבת תעצור ליד קניונים, בתי קולנוע, אזורי תעסוקה גדולים, מקומות בילוי, ובסיסים צבאיים בדיוק כמו פרברית חיפה.
 
מיותר לחלוטין התחנות.

אני נסעתי שלוש פעמים ברכבת הלילה
מתל אביב לבאר שבע, פעמיים עלו לפחות 30 איש בנתב״ג וכמעט כולם ירדו בבאר שבע מרכז. ופעם אחת עלו כ-50 איש בנתב״ג, היו באותו לילה הרבה אנשים יחסית, וגם היו שלושה אנשים איתי בקרון שעלו איתי בתל אביב והמשיכו לבאר שבע, כך ש-30 אנשים בלילה זה ממש לא נכון, אולי 30 אנשים בכל רכבת.
בכל אופן זה ביזיון! הרכבת רוצה עוד נוסעים? שיפתחו תחנות חדשות! בבאר שבע יש מקום לעוד שלוש תחנות רכבת נוספות: בכניסה לעיר, בצומת חטיבת הנגב, ובעמק שרה (אולי אפילו שתיים בעמק שרה). שיתחילו לקחת את דימונה ברצינות ויבנו שם רכבת נורמלית שנוסעת פעם בשעה ומגיעה לבאר שבע תוך 15 דקות. בנוסף אפשר לבנות תחנות חדשות ברמת חובב, בצומת קסטינה, בגדרה, ובמזכרת בתיה.
מיותר לחלוטין התחנות.
זה מעכב את הרכבת בנסיעותיה ועולה הרבה כסף.
אולי עוד כמה שנים אחרי החשמול אפשר להוסיף עוד תחנה על הקו.
 
וגם מוניות נשר שאוספות נוסעים מהבית

ברכבות בין נתב"ג לנהריה יש עשרות נוסעים
ברכבות הללו לא רק נוסעים בין נתב"ג לנהריה, אלא הן עוצרות במספר ערים מרכזיות (מלבד תל אביב) ויש לא מעט נוסעים בין תחנות הביניים לבין עצמן.
בכל זאת יש הבדל משמעותי בין הרצליה, נתניה, חדרה, חיפה, הקריות ועכו לבין להבים, קרית גת ולוד.
יש נוסעים בקטע שבין נהריה לחיפה, יש נוסעים בקטע שבין חיפה לתל אביב. יש נוסעים בין חדרה ונתניה לתל אביב, בין חיפה להרצליה וכד'. לרכבות הללו יש ביקושים גם מעבר לנתב"ג ולתל אביב והביקוש המצרפי מצדיק אותן.
זה לא המצב בקטע שבין נתב"ג לבאר שבע.
כפי שביום הביקוש ברכבות בין המרכז לצפון גבוה משמעותית מהביקוש לרכבות בין המרכז לבאר שבע, כך גם בלילה.
לרכבת לילה לבאר שבע תהיה הצדקה כאשר היא תעבור במרכזי אוכלוסיה גדולים גם בדרך וזה יוכל לקרות לאחר פתיחת מסילת אשקלון - באר שבע.
סביר להניח שכבר כיום יש מספיק ביקוש לרכבות לילה בין תל אביב-נתב"ג-לוד-רחובות-אשדוד-אשקלון, אבל הרכבת חוששת לפתוח קו כזה בעקבות נסיונה עם הרכבות לבאר שבע.
במסלול דל האוכלוסיה של המסילה בין נתב"ג לבאר שבע פשוט אין הצדקה לרכבות לילה ולכן במסלול זה צריך לפעול קו אוטובוס שיוכל לעצור גם במקומות בהן אין תחנות רכבת, כמו גדרה וקרית מלאכי.
אגב, בעיית התחבורה הציבורית בלילה היא כלל-ארצית. לעיר הגדולה ביותר בישראל ועיר הבירה שלה, אין תחבורה ציבורית בלילה לנתב"ג (ובימי א-ד) גם לא לתל אביב, מלבד מוניות שירות.
ואיזו תחבורה ציבורית לנתב"ג בלילות יש בדיוק לערי המרכז מלבד תל אביב והרצליה (שגם להן אין תחבורה ציבורית בלילות על מנת להגיע לתחנות הרכבת שמהן יש רכבות לנתב"ג).
האזור היחיד בישראל שיש לו תחבורה ציבורית לילית זה מטרופולין חיפה.
וגם מוניות נשר שאוספות נוסעים מהבית
מעטים הנוסעים שיסעו באוטובוס עם מזוודות. אולי יהיו קצת יותר עם פתיחת הרכבת לירושלים. לדעתי גם אז הרוב יעדיפו להגיע במוניות נשר\מוניות או הקפצה.
 

easylivin

New member
אחרי השקר על "עבודות מסילה בקרית גת",

עדכון רשמי של הרכבת בנושא רכבות הלילה לב"ש
אז אחרי שבחודשים האחרונים מורחים אותנו שוב ושוב, פניתי ללשכת שר התחבורה וביקשתי תגובה מהם. הם פנו לרכבת, וזאת התגובה שהרכבת העבירה בתשובה לשאלה מה עם רכבות הלילה לבאר שבע:



נדגיש כי חברת רכבת ישראל רואה עצמה כאמצעי תחבורה מרכזי לאספקת שירותי תחבורה ציבורית יעילה, מהירה ובטוחה לתושבי הדרום לשם שיפור איכות חייהם וחיזוק מטרופולין באר שבע.

לאחר סיום פרויקט הכפלת המסילה לבאר שבע, שופר משמעותית השירות הניתן לתושבי העיר: הוכפל מספר הרכבות המופעלות בשעות השיא וקוצר משך הנסיעה. שיפור משמעותי נוסף חל בדיוק הרכבות, לאחר שהופסקו מפגשי הרכבות שגרמו לעיכובים. כך לדוגמא, בחודשים ינואר- מרץ 2014 עמד ממוצע דיוק הרכבות בקו באר שבע – ת"א על למעלה מ- 92%, וזאת כאשר ממוצע דיוק הרכבות בשנת 2011 (לפני סיום הפרויקט) עמד על 72.5% בלבד.

לוח הזמנים החדש שיופעל החל מ- 14.06.2014 כולל הטבות נוספות לתושבי הדרום ובהן הגדלת תדירות הרכבות בשעת שיא בוקר מתחנות באר שבע, להבים, קריית גת, רמלה ולוד והגדלת תדירות הרכבות לאורך כל שעות פעילות הרכבות בימי שישי.

באשר לקוי הלילה שבין באר שבע לנתב"ג:
בשנת 2013 השקנו את שירות קווי הלילה שהופעלו בין באר-שבע, דרך נתב"ג לת"א.
לצערנו הרב, הביקוש לשירות זה התברר כנמוך עד לכדי אפסי. במהלך החודשים בהם הופעל השירות השתמשו בו בממוצע כ30 נוסעים בלבד לאורך כל הלילה, כלומר כ 5-6 נוסעים לרכבת.
בימים אלו נבחנת על-ידי הממשלה, בשיתוף רכבת ישראל, אופן הפעלת הקו ומימונו.
אחרי השקר על "עבודות מסילה בקרית גת",
עבודות אשר "נמשכו" משהו כמו שנה (אל תתפסו אותי במילה, אין לי כוח לבדוק עכשיו במשך כמה חודשים בדיוק הם סיפרו את הסיפור, כי זה לא משנה - העבודות הסתיימו מזמן, כפי שדווח בפורום) - אחרי השקר הזה שהם חזרו עליו שוב ושוב, מי שיסכים להאמין להצהרות על "5 נוסעים לרכבת", פשוט אין לו טיפה של כבוד עצמי.

בפורום צפו שהביקוש לשירות יעלה לרמה שמצדיקה את הפעלתו לא לפני שיופעל ברציפות במשך תקופה, לדעתי - במשך שנה לפחות, באופן אמין, ללא "הסעות חלופיות" (שלא מגיעות או מדלגות על תחנות גם כן בכוונת מכוון) וללא "עבודות מסילה". הביקוש יעלה בתנאי שהשירות יפורסם כנדרש, ובתנאי שמשרד התחבורה יואיל בטובו להפעיל לפחות קו לילה אחד מסכן לרכבת בב"ש, שעלותו גרושים לעומת בזבוזים אמיתיים שלא חסרים לצערנו.

אחרי שנה או שנתיים אפשר היה להגיד האם השירות מוצדק או לא מבחינת הביקוש, ואני טוען שאילו התנאים שציינתי היו מתקיימים, אז היו מוצאים הצדקה גם למרות כל מאמציהם של "גורמים מסויימים" (*). גם לרכבות הלילה במסילת החוף לקח זמן להתמלא בנוסעים (שבכלל לא היו רגילים אז לשירות כזה בארץ, כי גם אוטובוסים עוד לא ממש פעלו אז בלילות). מזל שאז עוד הבינו כמה דברים על תפקידה של הרכבת והשירות שהיא אמורה לספק, מה שכנראה כבר לא כל כך מבינים היום... וברור שבמסילת החוף יש יותר נוסעים. אני רק טוען שבקו לב"ש יש מספיק, ולא יוכח אחרת כל עוד הנושא לא באמת נבדק (כאמור, על ידי שירות רציף ואמין כולל פרסום משמעותי במשך שנה לפחות).


* יש פה גם חשד למעורבותו של אינטרס מסויים בעניין, שבשלב הזה עוד מוקדם לפרט מהו. נחכה, נראה ואולי ניתן להם צ'אנס אחרון לפני שעיתואים יגיעו לחקור... ואם זה באמת המצב, אין לי ספק שהם יגיעו. בכל זאת, הציבור ירצה לדעת מדוע לא באמת מפעילים עבורו שירות מועיל, בניגוד להצהרות קודמות של משרד התחבורה ושיכנועים בכדאיותו, לא? ואולי... זה פשוט מפריע למישהו, או למשהו כך או אחרת? ומה אם זה מתנגש בדברים אחרים, "כדאיים" יותר?..
 

משה343

New member
ושהבדיקה לכמות הנוסעים תהיה בידי גוף חיצוני..

אחרי השקר על "עבודות מסילה בקרית גת",
עבודות אשר "נמשכו" משהו כמו שנה (אל תתפסו אותי במילה, אין לי כוח לבדוק עכשיו במשך כמה חודשים בדיוק הם סיפרו את הסיפור, כי זה לא משנה - העבודות הסתיימו מזמן, כפי שדווח בפורום) - אחרי השקר הזה שהם חזרו עליו שוב ושוב, מי שיסכים להאמין להצהרות על "5 נוסעים לרכבת", פשוט אין לו טיפה של כבוד עצמי.

בפורום צפו שהביקוש לשירות יעלה לרמה שמצדיקה את הפעלתו לא לפני שיופעל ברציפות במשך תקופה, לדעתי - במשך שנה לפחות, באופן אמין, ללא "הסעות חלופיות" (שלא מגיעות או מדלגות על תחנות גם כן בכוונת מכוון) וללא "עבודות מסילה". הביקוש יעלה בתנאי שהשירות יפורסם כנדרש, ובתנאי שמשרד התחבורה יואיל בטובו להפעיל לפחות קו לילה אחד מסכן לרכבת בב"ש, שעלותו גרושים לעומת בזבוזים אמיתיים שלא חסרים לצערנו.

אחרי שנה או שנתיים אפשר היה להגיד האם השירות מוצדק או לא מבחינת הביקוש, ואני טוען שאילו התנאים שציינתי היו מתקיימים, אז היו מוצאים הצדקה גם למרות כל מאמציהם של "גורמים מסויימים" (*). גם לרכבות הלילה במסילת החוף לקח זמן להתמלא בנוסעים (שבכלל לא היו רגילים אז לשירות כזה בארץ, כי גם אוטובוסים עוד לא ממש פעלו אז בלילות). מזל שאז עוד הבינו כמה דברים על תפקידה של הרכבת והשירות שהיא אמורה לספק, מה שכנראה כבר לא כל כך מבינים היום... וברור שבמסילת החוף יש יותר נוסעים. אני רק טוען שבקו לב"ש יש מספיק, ולא יוכח אחרת כל עוד הנושא לא באמת נבדק (כאמור, על ידי שירות רציף ואמין כולל פרסום משמעותי במשך שנה לפחות).


* יש פה גם חשד למעורבותו של אינטרס מסויים בעניין, שבשלב הזה עוד מוקדם לפרט מהו. נחכה, נראה ואולי ניתן להם צ'אנס אחרון לפני שעיתואים יגיעו לחקור... ואם זה באמת המצב, אין לי ספק שהם יגיעו. בכל זאת, הציבור ירצה לדעת מדוע לא באמת מפעילים עבורו שירות מועיל, בניגוד להצהרות קודמות של משרד התחבורה ושיכנועים בכדאיותו, לא? ואולי... זה פשוט מפריע למישהו, או למשהו כך או אחרת? ומה אם זה מתנגש בדברים אחרים, "כדאיים" יותר?..
ושהבדיקה לכמות הנוסעים תהיה בידי גוף חיצוני..
מעניין איפה היו מנהלי תחנות הביניים בין ב"ש-נתב"ג-ב"ש כאשר השאטל דילג
על התחנות שלהם .

הם יודעים טוב לצאת בתחנת ב"ש ונתב"ג ולעשות רשימות כמה נוסעים יש ולאן
אבל בתחנות הביניים יש כנראה כאלו שישנים טוב טוב בלילה


ושלא יעבדו עליכם
 

easylivin

New member
התחושה היא של
אחד גדול.

ושהבדיקה לכמות הנוסעים תהיה בידי גוף חיצוני..
מעניין איפה היו מנהלי תחנות הביניים בין ב"ש-נתב"ג-ב"ש כאשר השאטל דילג
על התחנות שלהם .

הם יודעים טוב לצאת בתחנת ב"ש ונתב"ג ולעשות רשימות כמה נוסעים יש ולאן
אבל בתחנות הביניים יש כנראה כאלו שישנים טוב טוב בלילה


ושלא יעבדו עליכם
התחושה היא של
אחד גדול.
כמו שכבר כתבתי, יש השערות מבוססות מאוד בקשר הסיבות, אבל נשאיר אותכם ואת הרכבת קצת במתח... אולי בכל זאת, במשרד התחבורה יתעשטו ויחליטו על עוד תקופת ניסיון. המשרד הוא הגורם האחראי, למרות שהרכבת ללא ספק יכולה לכופף את החלטותיו, במיוחד אם היא זאת שמספקת לו את כל הנתונים.
 

easylivin

New member
"הסיבות" = לסיבות

התחושה היא של
אחד גדול.
כמו שכבר כתבתי, יש השערות מבוססות מאוד בקשר הסיבות, אבל נשאיר אותכם ואת הרכבת קצת במתח... אולי בכל זאת, במשרד התחבורה יתעשטו ויחליטו על עוד תקופת ניסיון. המשרד הוא הגורם האחראי, למרות שהרכבת ללא ספק יכולה לכופף את החלטותיו, במיוחד אם היא זאת שמספקת לו את כל הנתונים.
"הסיבות" = לסיבות
 

משה343

New member
סרט מתח של אלפרד היצ'קו


התחושה היא של
אחד גדול.
כמו שכבר כתבתי, יש השערות מבוססות מאוד בקשר הסיבות, אבל נשאיר אותכם ואת הרכבת קצת במתח... אולי בכל זאת, במשרד התחבורה יתעשטו ויחליטו על עוד תקופת ניסיון. המשרד הוא הגורם האחראי, למרות שהרכבת ללא ספק יכולה לכופף את החלטותיו, במיוחד אם היא זאת שמספקת לו את כל הנתונים.
סרט מתח של אלפרד היצ'קו
 

Ofekalef1

New member
זו גם התחושה שאני קיבלתי.

אחרי השקר על "עבודות מסילה בקרית גת",
עבודות אשר "נמשכו" משהו כמו שנה (אל תתפסו אותי במילה, אין לי כוח לבדוק עכשיו במשך כמה חודשים בדיוק הם סיפרו את הסיפור, כי זה לא משנה - העבודות הסתיימו מזמן, כפי שדווח בפורום) - אחרי השקר הזה שהם חזרו עליו שוב ושוב, מי שיסכים להאמין להצהרות על "5 נוסעים לרכבת", פשוט אין לו טיפה של כבוד עצמי.

בפורום צפו שהביקוש לשירות יעלה לרמה שמצדיקה את הפעלתו לא לפני שיופעל ברציפות במשך תקופה, לדעתי - במשך שנה לפחות, באופן אמין, ללא "הסעות חלופיות" (שלא מגיעות או מדלגות על תחנות גם כן בכוונת מכוון) וללא "עבודות מסילה". הביקוש יעלה בתנאי שהשירות יפורסם כנדרש, ובתנאי שמשרד התחבורה יואיל בטובו להפעיל לפחות קו לילה אחד מסכן לרכבת בב"ש, שעלותו גרושים לעומת בזבוזים אמיתיים שלא חסרים לצערנו.

אחרי שנה או שנתיים אפשר היה להגיד האם השירות מוצדק או לא מבחינת הביקוש, ואני טוען שאילו התנאים שציינתי היו מתקיימים, אז היו מוצאים הצדקה גם למרות כל מאמציהם של "גורמים מסויימים" (*). גם לרכבות הלילה במסילת החוף לקח זמן להתמלא בנוסעים (שבכלל לא היו רגילים אז לשירות כזה בארץ, כי גם אוטובוסים עוד לא ממש פעלו אז בלילות). מזל שאז עוד הבינו כמה דברים על תפקידה של הרכבת והשירות שהיא אמורה לספק, מה שכנראה כבר לא כל כך מבינים היום... וברור שבמסילת החוף יש יותר נוסעים. אני רק טוען שבקו לב"ש יש מספיק, ולא יוכח אחרת כל עוד הנושא לא באמת נבדק (כאמור, על ידי שירות רציף ואמין כולל פרסום משמעותי במשך שנה לפחות).


* יש פה גם חשד למעורבותו של אינטרס מסויים בעניין, שבשלב הזה עוד מוקדם לפרט מהו. נחכה, נראה ואולי ניתן להם צ'אנס אחרון לפני שעיתואים יגיעו לחקור... ואם זה באמת המצב, אין לי ספק שהם יגיעו. בכל זאת, הציבור ירצה לדעת מדוע לא באמת מפעילים עבורו שירות מועיל, בניגוד להצהרות קודמות של משרד התחבורה ושיכנועים בכדאיותו, לא? ואולי... זה פשוט מפריע למישהו, או למשהו כך או אחרת? ומה אם זה מתנגש בדברים אחרים, "כדאיים" יותר?..
זו גם התחושה שאני קיבלתי.
וכבר כתבתי לא פעם שאיך אפשר לצפות מאנשים לנסוע ברכבות לילה כשהנסיעה אל הרכבת עולה כמו הרכבת עצמה... ושמבטלים רכבות מדי פעם סתם ככה ואפילו לא מודיעים...
והם בכלל בדקו מי מודע לרכבות הלילה האלה? עד שלא "נכנסתי" לתחום התחבורה הציבורית כל הפרסום שראיתי לרכבות הלילה היה בתחנת תל אביב האוניברסיטה "רכבות לילה - לא רק לקהיר." וכמובן שחשבתי "איזה נחמד זה רכבות לילה", רק לא העליתי בדעתי שהן בכלל יגיעו קרוב לדרום. כשידעתי על זה, 90% מהאנשים שסיפרתי להם על זה הופתעו לגמרי.
 

down under

New member
פעם שניה תוך חודש שאני נוסע בסוג של רכבת

אחרי השקר על "עבודות מסילה בקרית גת",
עבודות אשר "נמשכו" משהו כמו שנה (אל תתפסו אותי במילה, אין לי כוח לבדוק עכשיו במשך כמה חודשים בדיוק הם סיפרו את הסיפור, כי זה לא משנה - העבודות הסתיימו מזמן, כפי שדווח בפורום) - אחרי השקר הזה שהם חזרו עליו שוב ושוב, מי שיסכים להאמין להצהרות על "5 נוסעים לרכבת", פשוט אין לו טיפה של כבוד עצמי.

בפורום צפו שהביקוש לשירות יעלה לרמה שמצדיקה את הפעלתו לא לפני שיופעל ברציפות במשך תקופה, לדעתי - במשך שנה לפחות, באופן אמין, ללא "הסעות חלופיות" (שלא מגיעות או מדלגות על תחנות גם כן בכוונת מכוון) וללא "עבודות מסילה". הביקוש יעלה בתנאי שהשירות יפורסם כנדרש, ובתנאי שמשרד התחבורה יואיל בטובו להפעיל לפחות קו לילה אחד מסכן לרכבת בב"ש, שעלותו גרושים לעומת בזבוזים אמיתיים שלא חסרים לצערנו.

אחרי שנה או שנתיים אפשר היה להגיד האם השירות מוצדק או לא מבחינת הביקוש, ואני טוען שאילו התנאים שציינתי היו מתקיימים, אז היו מוצאים הצדקה גם למרות כל מאמציהם של "גורמים מסויימים" (*). גם לרכבות הלילה במסילת החוף לקח זמן להתמלא בנוסעים (שבכלל לא היו רגילים אז לשירות כזה בארץ, כי גם אוטובוסים עוד לא ממש פעלו אז בלילות). מזל שאז עוד הבינו כמה דברים על תפקידה של הרכבת והשירות שהיא אמורה לספק, מה שכנראה כבר לא כל כך מבינים היום... וברור שבמסילת החוף יש יותר נוסעים. אני רק טוען שבקו לב"ש יש מספיק, ולא יוכח אחרת כל עוד הנושא לא באמת נבדק (כאמור, על ידי שירות רציף ואמין כולל פרסום משמעותי במשך שנה לפחות).


* יש פה גם חשד למעורבותו של אינטרס מסויים בעניין, שבשלב הזה עוד מוקדם לפרט מהו. נחכה, נראה ואולי ניתן להם צ'אנס אחרון לפני שעיתואים יגיעו לחקור... ואם זה באמת המצב, אין לי ספק שהם יגיעו. בכל זאת, הציבור ירצה לדעת מדוע לא באמת מפעילים עבורו שירות מועיל, בניגוד להצהרות קודמות של משרד התחבורה ושיכנועים בכדאיותו, לא? ואולי... זה פשוט מפריע למישהו, או למשהו כך או אחרת? ומה אם זה מתנגש בדברים אחרים, "כדאיים" יותר?..
פעם שניה תוך חודש שאני נוסע בסוג של רכבת
לילה מחיפה דרומה.
ב-1 במאי, חג הפועלים וביום שני, שלשום, חזרתי מבילוי בחיפה ברכבת.
בשני המקרים הרכבת היתה די מלאה ולא היה אף רביעית מושבים פנויה.

שתי הנסיעות היו באותה רכבת, זו של השעה 22:45 מחיפה לכוון ת"א, נתב"ג ומודיעין.
 

olli3

New member
מנהל
זו לא רכבת לילה.

פעם שניה תוך חודש שאני נוסע בסוג של רכבת
לילה מחיפה דרומה.
ב-1 במאי, חג הפועלים וביום שני, שלשום, חזרתי מבילוי בחיפה ברכבת.
בשני המקרים הרכבת היתה די מלאה ולא היה אף רביעית מושבים פנויה.

שתי הנסיעות היו באותה רכבת, זו של השעה 22:45 מחיפה לכוון ת"א, נתב"ג ומודיעין.
זו לא רכבת לילה.
 

easylivin

New member
בכל הפעמים שיצא לי לנסוע ברכבות לילה

זו לא רכבת לילה.
בכל הפעמים שיצא לי לנסוע ברכבות לילה
בשעות שונות, מ-1:00 ועד 5:00, ראיתי תמונה דומה. מחיפה ומת"א לחדרה, מחדרה לנתב"ג ובחזרה... ראיתי גם 4 מערכי IC3 בלי אף זוג מושבים פנוי, וזה היה לפני שנתיים לפחות. ועם השנים כמות הנוסעים גם ברכבות הלילה רק הולכת וגדלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה