מדוע רכבת ישראל מחקה את לו"ז השאטלים לנתבג ?

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
תירוץ עלוב. שירות רצוף חשוב יותר מביקוש רגעי

עדכון רשמי של הרכבת בנושא רכבות הלילה לב"ש
אז אחרי שבחודשים האחרונים מורחים אותנו שוב ושוב, פניתי ללשכת שר התחבורה וביקשתי תגובה מהם. הם פנו לרכבת, וזאת התגובה שהרכבת העבירה בתשובה לשאלה מה עם רכבות הלילה לבאר שבע:



נדגיש כי חברת רכבת ישראל רואה עצמה כאמצעי תחבורה מרכזי לאספקת שירותי תחבורה ציבורית יעילה, מהירה ובטוחה לתושבי הדרום לשם שיפור איכות חייהם וחיזוק מטרופולין באר שבע.

לאחר סיום פרויקט הכפלת המסילה לבאר שבע, שופר משמעותית השירות הניתן לתושבי העיר: הוכפל מספר הרכבות המופעלות בשעות השיא וקוצר משך הנסיעה. שיפור משמעותי נוסף חל בדיוק הרכבות, לאחר שהופסקו מפגשי הרכבות שגרמו לעיכובים. כך לדוגמא, בחודשים ינואר- מרץ 2014 עמד ממוצע דיוק הרכבות בקו באר שבע – ת"א על למעלה מ- 92%, וזאת כאשר ממוצע דיוק הרכבות בשנת 2011 (לפני סיום הפרויקט) עמד על 72.5% בלבד.

לוח הזמנים החדש שיופעל החל מ- 14.06.2014 כולל הטבות נוספות לתושבי הדרום ובהן הגדלת תדירות הרכבות בשעת שיא בוקר מתחנות באר שבע, להבים, קריית גת, רמלה ולוד והגדלת תדירות הרכבות לאורך כל שעות פעילות הרכבות בימי שישי.

באשר לקוי הלילה שבין באר שבע לנתב"ג:
בשנת 2013 השקנו את שירות קווי הלילה שהופעלו בין באר-שבע, דרך נתב"ג לת"א.
לצערנו הרב, הביקוש לשירות זה התברר כנמוך עד לכדי אפסי. במהלך החודשים בהם הופעל השירות השתמשו בו בממוצע כ30 נוסעים בלבד לאורך כל הלילה, כלומר כ 5-6 נוסעים לרכבת.
בימים אלו נבחנת על-ידי הממשלה, בשיתוף רכבת ישראל, אופן הפעלת הקו ומימונו.
תירוץ עלוב. שירות רצוף חשוב יותר מביקוש רגעי
ואם כבר מדברים על ביקוש נמוך, ולא בשנה אחת אלא במשך 9 שנים, איך זה שהקו לדימונה ממשיך לפעול?
 

משה343

New member
פוליטיקה מסריחה כבר נמאס מהם ! ...

תירוץ עלוב. שירות רצוף חשוב יותר מביקוש רגעי
ואם כבר מדברים על ביקוש נמוך, ולא בשנה אחת אלא במשך 9 שנים, איך זה שהקו לדימונה ממשיך לפעול?
פוליטיקה מסריחה כבר נמאס מהם ! ...
כל שני וחמישי גוזרים סרט ואחרי תקופה שוכחים מזה ,
בדיוק כמו שמניחים אבן פינה מזמינים את כל העולם ואשתו ולאחר מכן
שום דבר לא נבנה במקום .
אין חשיבה ארוכת טווח כלל וכלל .
 

משה343

New member
חוצפה מדרגה ראשונה אין לי מילים אחרות לתאר ..

עדכון רשמי של הרכבת בנושא רכבות הלילה לב"ש
אז אחרי שבחודשים האחרונים מורחים אותנו שוב ושוב, פניתי ללשכת שר התחבורה וביקשתי תגובה מהם. הם פנו לרכבת, וזאת התגובה שהרכבת העבירה בתשובה לשאלה מה עם רכבות הלילה לבאר שבע:



נדגיש כי חברת רכבת ישראל רואה עצמה כאמצעי תחבורה מרכזי לאספקת שירותי תחבורה ציבורית יעילה, מהירה ובטוחה לתושבי הדרום לשם שיפור איכות חייהם וחיזוק מטרופולין באר שבע.

לאחר סיום פרויקט הכפלת המסילה לבאר שבע, שופר משמעותית השירות הניתן לתושבי העיר: הוכפל מספר הרכבות המופעלות בשעות השיא וקוצר משך הנסיעה. שיפור משמעותי נוסף חל בדיוק הרכבות, לאחר שהופסקו מפגשי הרכבות שגרמו לעיכובים. כך לדוגמא, בחודשים ינואר- מרץ 2014 עמד ממוצע דיוק הרכבות בקו באר שבע – ת"א על למעלה מ- 92%, וזאת כאשר ממוצע דיוק הרכבות בשנת 2011 (לפני סיום הפרויקט) עמד על 72.5% בלבד.

לוח הזמנים החדש שיופעל החל מ- 14.06.2014 כולל הטבות נוספות לתושבי הדרום ובהן הגדלת תדירות הרכבות בשעת שיא בוקר מתחנות באר שבע, להבים, קריית גת, רמלה ולוד והגדלת תדירות הרכבות לאורך כל שעות פעילות הרכבות בימי שישי.

באשר לקוי הלילה שבין באר שבע לנתב"ג:
בשנת 2013 השקנו את שירות קווי הלילה שהופעלו בין באר-שבע, דרך נתב"ג לת"א.
לצערנו הרב, הביקוש לשירות זה התברר כנמוך עד לכדי אפסי. במהלך החודשים בהם הופעל השירות השתמשו בו בממוצע כ30 נוסעים בלבד לאורך כל הלילה, כלומר כ 5-6 נוסעים לרכבת.
בימים אלו נבחנת על-ידי הממשלה, בשיתוף רכבת ישראל, אופן הפעלת הקו ומימונו.
חוצפה מדרגה ראשונה אין לי מילים אחרות לתאר ..
את התגובה המעצבנת הזו .
בהתחלה מורחים אותך עם פילפולים ורק בסוף מתייחסים למה ששאלת .

א. אני חושב שמגיע לתושבי הדרום שרות בלילה אם זה רכבת או אם זה אוטובוס
אותי זה לא מעניין שרות זה שרות וכמו שיש שרות מהצפון לנתב"ג
כך זה אמור להיות בין הדרום לנתב"ג .

ב. מעניין אותי באמת לדעת כמה נוסעים יש ברכבות הלילה בין נתב"ג לנהריה
האם יש מצב ליותר מקרון רכבת אחד מלא ?

ג. שיעשו בדק עמוק בכל משרדי הממשלה ויגידו לנו באילו משרדים קיים
אי כדאיות כלכלית


ד. כמו שעמית ציין לא מספיק שנה כדי לבחון את הקו , יש לתת לכך מספר שנים ולדחוף
ולשווק את הקו כמו שצריך .

ה. תודה רבה ששיתפת אותנו במידע הזה
 
ברכבות בין נתב"ג לנהריה יש עשרות נוסעים

חוצפה מדרגה ראשונה אין לי מילים אחרות לתאר ..
את התגובה המעצבנת הזו .
בהתחלה מורחים אותך עם פילפולים ורק בסוף מתייחסים למה ששאלת .

א. אני חושב שמגיע לתושבי הדרום שרות בלילה אם זה רכבת או אם זה אוטובוס
אותי זה לא מעניין שרות זה שרות וכמו שיש שרות מהצפון לנתב"ג
כך זה אמור להיות בין הדרום לנתב"ג .

ב. מעניין אותי באמת לדעת כמה נוסעים יש ברכבות הלילה בין נתב"ג לנהריה
האם יש מצב ליותר מקרון רכבת אחד מלא ?

ג. שיעשו בדק עמוק בכל משרדי הממשלה ויגידו לנו באילו משרדים קיים
אי כדאיות כלכלית


ד. כמו שעמית ציין לא מספיק שנה כדי לבחון את הקו , יש לתת לכך מספר שנים ולדחוף
ולשווק את הקו כמו שצריך .

ה. תודה רבה ששיתפת אותנו במידע הזה
ברכבות בין נתב"ג לנהריה יש עשרות נוסעים
ברכבות הללו לא רק נוסעים בין נתב"ג לנהריה, אלא הן עוצרות במספר ערים מרכזיות (מלבד תל אביב) ויש לא מעט נוסעים בין תחנות הביניים לבין עצמן.
בכל זאת יש הבדל משמעותי בין הרצליה, נתניה, חדרה, חיפה, הקריות ועכו לבין להבים, קרית גת ולוד.
יש נוסעים בקטע שבין נהריה לחיפה, יש נוסעים בקטע שבין חיפה לתל אביב. יש נוסעים בין חדרה ונתניה לתל אביב, בין חיפה להרצליה וכד'. לרכבות הללו יש ביקושים גם מעבר לנתב"ג ולתל אביב והביקוש המצרפי מצדיק אותן.
זה לא המצב בקטע שבין נתב"ג לבאר שבע.
כפי שביום הביקוש ברכבות בין המרכז לצפון גבוה משמעותית מהביקוש לרכבות בין המרכז לבאר שבע, כך גם בלילה.
לרכבת לילה לבאר שבע תהיה הצדקה כאשר היא תעבור במרכזי אוכלוסיה גדולים גם בדרך וזה יוכל לקרות לאחר פתיחת מסילת אשקלון - באר שבע.
סביר להניח שכבר כיום יש מספיק ביקוש לרכבות לילה בין תל אביב-נתב"ג-לוד-רחובות-אשדוד-אשקלון, אבל הרכבת חוששת לפתוח קו כזה בעקבות נסיונה עם הרכבות לבאר שבע.
במסלול דל האוכלוסיה של המסילה בין נתב"ג לבאר שבע פשוט אין הצדקה לרכבות לילה ולכן במסלול זה צריך לפעול קו אוטובוס שיוכל לעצור גם במקומות בהן אין תחנות רכבת, כמו גדרה וקרית מלאכי.
אגב, בעיית התחבורה הציבורית בלילה היא כלל-ארצית. לעיר הגדולה ביותר בישראל ועיר הבירה שלה, אין תחבורה ציבורית בלילה לנתב"ג (ובימי א-ד) גם לא לתל אביב, מלבד מוניות שירות.
ואיזו תחבורה ציבורית לנתב"ג בלילות יש בדיוק לערי המרכז מלבד תל אביב והרצליה (שגם להן אין תחבורה ציבורית בלילות על מנת להגיע לתחנות הרכבת שמהן יש רכבות לנתב"ג).
האזור היחיד בישראל שיש לו תחבורה ציבורית לילית זה מטרופולין חיפה.
 

amit1270

New member
גם הרכבות מב"ש לנת"ג ממשיכות לתל אביב

ברכבות בין נתב"ג לנהריה יש עשרות נוסעים
ברכבות הללו לא רק נוסעים בין נתב"ג לנהריה, אלא הן עוצרות במספר ערים מרכזיות (מלבד תל אביב) ויש לא מעט נוסעים בין תחנות הביניים לבין עצמן.
בכל זאת יש הבדל משמעותי בין הרצליה, נתניה, חדרה, חיפה, הקריות ועכו לבין להבים, קרית גת ולוד.
יש נוסעים בקטע שבין נהריה לחיפה, יש נוסעים בקטע שבין חיפה לתל אביב. יש נוסעים בין חדרה ונתניה לתל אביב, בין חיפה להרצליה וכד'. לרכבות הללו יש ביקושים גם מעבר לנתב"ג ולתל אביב והביקוש המצרפי מצדיק אותן.
זה לא המצב בקטע שבין נתב"ג לבאר שבע.
כפי שביום הביקוש ברכבות בין המרכז לצפון גבוה משמעותית מהביקוש לרכבות בין המרכז לבאר שבע, כך גם בלילה.
לרכבת לילה לבאר שבע תהיה הצדקה כאשר היא תעבור במרכזי אוכלוסיה גדולים גם בדרך וזה יוכל לקרות לאחר פתיחת מסילת אשקלון - באר שבע.
סביר להניח שכבר כיום יש מספיק ביקוש לרכבות לילה בין תל אביב-נתב"ג-לוד-רחובות-אשדוד-אשקלון, אבל הרכבת חוששת לפתוח קו כזה בעקבות נסיונה עם הרכבות לבאר שבע.
במסלול דל האוכלוסיה של המסילה בין נתב"ג לבאר שבע פשוט אין הצדקה לרכבות לילה ולכן במסלול זה צריך לפעול קו אוטובוס שיוכל לעצור גם במקומות בהן אין תחנות רכבת, כמו גדרה וקרית מלאכי.
אגב, בעיית התחבורה הציבורית בלילה היא כלל-ארצית. לעיר הגדולה ביותר בישראל ועיר הבירה שלה, אין תחבורה ציבורית בלילה לנתב"ג (ובימי א-ד) גם לא לתל אביב, מלבד מוניות שירות.
ואיזו תחבורה ציבורית לנתב"ג בלילות יש בדיוק לערי המרכז מלבד תל אביב והרצליה (שגם להן אין תחבורה ציבורית בלילות על מנת להגיע לתחנות הרכבת שמהן יש רכבות לנתב"ג).
האזור היחיד בישראל שיש לו תחבורה ציבורית לילית זה מטרופולין חיפה.
גם הרכבות מב"ש לנת"ג ממשיכות לתל אביב
ולעוד ערים מרכזיות. באר שבע היא עיר בת 200,000 תושבים וגם העיר המרכזית והגדולה בדרום. זה לא עוד פרבר.
 

amit1270

New member
*נתב"ג (התפוז אכל לי את הבי"ת)

גם הרכבות מב"ש לנת"ג ממשיכות לתל אביב
ולעוד ערים מרכזיות. באר שבע היא עיר בת 200,000 תושבים וגם העיר המרכזית והגדולה בדרום. זה לא עוד פרבר.
*נתב"ג (התפוז אכל לי את הבי"ת)
 

the new L

New member
אכן, אני נהגתי להשתמש ברכבת הזאת

גם הרכבות מב"ש לנת"ג ממשיכות לתל אביב
ולעוד ערים מרכזיות. באר שבע היא עיר בת 200,000 תושבים וגם העיר המרכזית והגדולה בדרום. זה לא עוד פרבר.
אכן, אני נהגתי להשתמש ברכבת הזאת
בשביל לנסוע לבלות בתל אביב ולחזור לביתי בב"ש בשעות מאוחרות.
 
נכון, אבל בקטע באר שבע-נתב"ג אין מספיק

גם הרכבות מב"ש לנת"ג ממשיכות לתל אביב
ולעוד ערים מרכזיות. באר שבע היא עיר בת 200,000 תושבים וגם העיר המרכזית והגדולה בדרום. זה לא עוד פרבר.
נכון, אבל בקטע באר שבע-נתב"ג אין מספיק
תחנות ומספיק ריכוזי אוכלוסיה כדי ליצור ביקוש שמתקרב לביקוש שיוצרות הערים שבין תל אביב לנהריה, ביניהן חיפה ונתניה.
בקטע נהריה-נתב"ג יש ביקושי ביניים שלא קיימים בקטע באר שבע-תל אביב.
פתחו בקטע הזה את שתי תחנות באר שבע, את תחנת להבים (בקטע תל אביב-חיפה תחנות בית יהושע, פרדס חנה ועתלית סגורות בלילה למרות שהן ודאי יוצרות יותר ביקוש מתחנת להבים), את תחנות קרית גת ולוד ועדיין ביחד הן לא יוצרות ביקוש מספק בלילה.
תחנות נהריה, עכו, קרית מוצקין, חיפה מרכז, חוף הכרמל, בנימינה, חדרה, נתניה והרצליה כן יוצרות ביקוש מספק ואי אפשר לצפות שהביקוש בקטע באר שבע - נתב"ג יתקרב לביקוש שהן יוצרות. גם בשעות היום הביקוש בקטע באר שבע - תל אביב נמוך בהרבה מהביקוש של התחנות שבין נהריה לתל אביב.
אין מה לעשות. הנגב זה לא מישור החוף.
באר שבע עיר של 200 אלף תושבים ונתניה וחדרה יחד עוקפות אותה משמעותית. מבלי לדבר על כל אזור חיפה.
 

the new L

New member
נתניה+חדרה = באר שבע + רהט

נכון, אבל בקטע באר שבע-נתב"ג אין מספיק
תחנות ומספיק ריכוזי אוכלוסיה כדי ליצור ביקוש שמתקרב לביקוש שיוצרות הערים שבין תל אביב לנהריה, ביניהן חיפה ונתניה.
בקטע נהריה-נתב"ג יש ביקושי ביניים שלא קיימים בקטע באר שבע-תל אביב.
פתחו בקטע הזה את שתי תחנות באר שבע, את תחנת להבים (בקטע תל אביב-חיפה תחנות בית יהושע, פרדס חנה ועתלית סגורות בלילה למרות שהן ודאי יוצרות יותר ביקוש מתחנת להבים), את תחנות קרית גת ולוד ועדיין ביחד הן לא יוצרות ביקוש מספק בלילה.
תחנות נהריה, עכו, קרית מוצקין, חיפה מרכז, חוף הכרמל, בנימינה, חדרה, נתניה והרצליה כן יוצרות ביקוש מספק ואי אפשר לצפות שהביקוש בקטע באר שבע - נתב"ג יתקרב לביקוש שהן יוצרות. גם בשעות היום הביקוש בקטע באר שבע - תל אביב נמוך בהרבה מהביקוש של התחנות שבין נהריה לתל אביב.
אין מה לעשות. הנגב זה לא מישור החוף.
באר שבע עיר של 200 אלף תושבים ונתניה וחדרה יחד עוקפות אותה משמעותית. מבלי לדבר על כל אזור חיפה.
נתניה+חדרה = באר שבע + רהט
 
וכמה ביקוש רהט יוצרת?

נתניה+חדרה = באר שבע + רהט
וכמה ביקוש רהט יוצרת?
בוא נעזוב את הלילות.
ביום - כמה נסיעות יש מ/ל תחנת להבים וכמה מ/ל תחנות נתניה וחדרה?
עם מספרים אי אפשר להתווכח.

נניח שנתייחס ללהבים כתחנה של כל האזור מנוה זוהר ועד נתיבות, כולל רהט, להבים, מיתר, כרמים, ערד וכל העיירות והישובים הבדואים והישובים הקטנים באזור. עדיין תחנת להבים לא מתקרבת לייצר את הביקוש שתחנות חדרה ונתניה מייצרות וגם לא את הביקוש שתחנת בנימינה מייצרת.
זה לא קורה ביום, אז למה שזה יקרה בלילה?

באר שבע היא אחת משתי הערים היחידות שפתחו בה שתי תחנות בלילה (אפילו בתל אביב רק תחנה אחת פתוחה בלילה) וזה לא עזר.
בין באר שבע לנתב"ג פתחו את כל התחנות מלבד תחנת רמלה (שאז לא נחשבה חלק מקו רכבת לבאר שבע).
נניח שיפתחו גם את תחנת רמלה ואפילו שיפעילו בלילה גם את הרכבות בין דימונה לבאר שבע. האם הביקוש יתקרב לביקוש במישור החוף?
אני מעריך ששנינו יודעים את התשובה.

ולכן פתרון ריאלי הוא פתרון אוטובוסי.
אם הרכבת תאזור אומץ ותפעיל רכבות לילה בין נתב"ג-לוד-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון (אשדוד עיר של מעל 200 אלף תושבים, רחובות ואשקלון כ"א עיר של מעל 100 תושבים) אז אפשר לחשוב על הארכת הקו הזה עד שדרות והפעלת אוטובוס לילה בין באר שבע לתחנת שדרות (בנוסף לאוטובוס דרך כביש 40).
אבל שש התחנות שבין באר שבע מרכז ללוד פשוט לא מייצרות מספיק ביקוש.
 

the new L

New member
אחת הסיבות שאין הרבה נוסעים מרהט

וכמה ביקוש רהט יוצרת?
בוא נעזוב את הלילות.
ביום - כמה נסיעות יש מ/ל תחנת להבים וכמה מ/ל תחנות נתניה וחדרה?
עם מספרים אי אפשר להתווכח.

נניח שנתייחס ללהבים כתחנה של כל האזור מנוה זוהר ועד נתיבות, כולל רהט, להבים, מיתר, כרמים, ערד וכל העיירות והישובים הבדואים והישובים הקטנים באזור. עדיין תחנת להבים לא מתקרבת לייצר את הביקוש שתחנות חדרה ונתניה מייצרות וגם לא את הביקוש שתחנת בנימינה מייצרת.
זה לא קורה ביום, אז למה שזה יקרה בלילה?

באר שבע היא אחת משתי הערים היחידות שפתחו בה שתי תחנות בלילה (אפילו בתל אביב רק תחנה אחת פתוחה בלילה) וזה לא עזר.
בין באר שבע לנתב"ג פתחו את כל התחנות מלבד תחנת רמלה (שאז לא נחשבה חלק מקו רכבת לבאר שבע).
נניח שיפתחו גם את תחנת רמלה ואפילו שיפעילו בלילה גם את הרכבות בין דימונה לבאר שבע. האם הביקוש יתקרב לביקוש במישור החוף?
אני מעריך ששנינו יודעים את התשובה.

ולכן פתרון ריאלי הוא פתרון אוטובוסי.
אם הרכבת תאזור אומץ ותפעיל רכבות לילה בין נתב"ג-לוד-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון (אשדוד עיר של מעל 200 אלף תושבים, רחובות ואשקלון כ"א עיר של מעל 100 תושבים) אז אפשר לחשוב על הארכת הקו הזה עד שדרות והפעלת אוטובוס לילה בין באר שבע לתחנת שדרות (בנוסף לאוטובוס דרך כביש 40).
אבל שש התחנות שבין באר שבע מרכז ללוד פשוט לא מייצרות מספיק ביקוש.
אחת הסיבות שאין הרבה נוסעים מרהט
היא כנראה כי מיקמו את התחנה בלהבים ולא ברהט. לא ממש ברור למה העדיפו יישוב של 5,000 איש על יישוב של 50,000 איש, אבל אין פלא שעכשיו הביקוש נמוך יותר.
 

amit1270

New member
לא "העדיפו" את להבים. המסילה עוברת שם.

אחת הסיבות שאין הרבה נוסעים מרהט
היא כנראה כי מיקמו את התחנה בלהבים ולא ברהט. לא ממש ברור למה העדיפו יישוב של 5,000 איש על יישוב של 50,000 איש, אבל אין פלא שעכשיו הביקוש נמוך יותר.
לא "העדיפו" את להבים. המסילה עוברת שם.
 
יש לי שאלה: האם קיימת אפשרות להשתמש במסילת

וכמה ביקוש רהט יוצרת?
בוא נעזוב את הלילות.
ביום - כמה נסיעות יש מ/ל תחנת להבים וכמה מ/ל תחנות נתניה וחדרה?
עם מספרים אי אפשר להתווכח.

נניח שנתייחס ללהבים כתחנה של כל האזור מנוה זוהר ועד נתיבות, כולל רהט, להבים, מיתר, כרמים, ערד וכל העיירות והישובים הבדואים והישובים הקטנים באזור. עדיין תחנת להבים לא מתקרבת לייצר את הביקוש שתחנות חדרה ונתניה מייצרות וגם לא את הביקוש שתחנת בנימינה מייצרת.
זה לא קורה ביום, אז למה שזה יקרה בלילה?

באר שבע היא אחת משתי הערים היחידות שפתחו בה שתי תחנות בלילה (אפילו בתל אביב רק תחנה אחת פתוחה בלילה) וזה לא עזר.
בין באר שבע לנתב"ג פתחו את כל התחנות מלבד תחנת רמלה (שאז לא נחשבה חלק מקו רכבת לבאר שבע).
נניח שיפתחו גם את תחנת רמלה ואפילו שיפעילו בלילה גם את הרכבות בין דימונה לבאר שבע. האם הביקוש יתקרב לביקוש במישור החוף?
אני מעריך ששנינו יודעים את התשובה.

ולכן פתרון ריאלי הוא פתרון אוטובוסי.
אם הרכבת תאזור אומץ ותפעיל רכבות לילה בין נתב"ג-לוד-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון (אשדוד עיר של מעל 200 אלף תושבים, רחובות ואשקלון כ"א עיר של מעל 100 תושבים) אז אפשר לחשוב על הארכת הקו הזה עד שדרות והפעלת אוטובוס לילה בין באר שבע לתחנת שדרות (בנוסף לאוטובוס דרך כביש 40).
אבל שש התחנות שבין באר שבע מרכז ללוד פשוט לא מייצרות מספיק ביקוש.
יש לי שאלה: האם קיימת אפשרות להשתמש במסילת
חלץ לרכבות לילה של נוסעים?
אם כן, אז אפשר לעשות קו לילה נתב"ג-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון-באר שבע (עם או בלי להבים-רהט).
 

Rubim88

New member
מן הסתם שניתן

יש לי שאלה: האם קיימת אפשרות להשתמש במסילת
חלץ לרכבות לילה של נוסעים?
אם כן, אז אפשר לעשות קו לילה נתב"ג-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון-באר שבע (עם או בלי להבים-רהט).
מן הסתם שניתן
השאלה היא האם רוצים..
 

אורי404

New member
אני לא בטוח לגמרי

מן הסתם שניתן
השאלה היא האם רוצים..
אני לא בטוח לגמרי
קטעים שונים של מסילת חלץ החליפו למסילה חדשה. אבל אני לא בטוח האם את כולם או את רובם.
אני מניח, שבלילה יש תנועת רכבות משא מכיוון דימונה לכיוון נמל אשדוד.
כנראה, שניתן להפעיל רכבת נוסעים בלילה. אבל לא בטוח לחלוטין.
 

Rubim88

New member
אם רכבת משא עוברת שם

אני לא בטוח לגמרי
קטעים שונים של מסילת חלץ החליפו למסילה חדשה. אבל אני לא בטוח האם את כולם או את רובם.
אני מניח, שבלילה יש תנועת רכבות משא מכיוון דימונה לכיוון נמל אשדוד.
כנראה, שניתן להפעיל רכבת נוסעים בלילה. אבל לא בטוח לחלוטין.
אם רכבת משא עוברת שם
גם נוסעים תעבור, גם אם בכמה קטעים צריך לנסוע יותר לאט.
גם שילוב עם רכבות משא הוא דבר אפשרי, כמות המטען הקטנה שהרכבת מעבירה ביום לא דורשת כמות רכבות גדולה, ואם כן אז היא צריכה להתייעל.
 

Ofekalef1

New member
אהבתי

יש לי שאלה: האם קיימת אפשרות להשתמש במסילת
חלץ לרכבות לילה של נוסעים?
אם כן, אז אפשר לעשות קו לילה נתב"ג-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון-באר שבע (עם או בלי להבים-רהט).
אהבתי
השאלה היא מה יהיה זמן הנסיעה במסלול כזה.
 
בנוסף רכבת לרחובות תגרום למוניות שירות

וכמה ביקוש רהט יוצרת?
בוא נעזוב את הלילות.
ביום - כמה נסיעות יש מ/ל תחנת להבים וכמה מ/ל תחנות נתניה וחדרה?
עם מספרים אי אפשר להתווכח.

נניח שנתייחס ללהבים כתחנה של כל האזור מנוה זוהר ועד נתיבות, כולל רהט, להבים, מיתר, כרמים, ערד וכל העיירות והישובים הבדואים והישובים הקטנים באזור. עדיין תחנת להבים לא מתקרבת לייצר את הביקוש שתחנות חדרה ונתניה מייצרות וגם לא את הביקוש שתחנת בנימינה מייצרת.
זה לא קורה ביום, אז למה שזה יקרה בלילה?

באר שבע היא אחת משתי הערים היחידות שפתחו בה שתי תחנות בלילה (אפילו בתל אביב רק תחנה אחת פתוחה בלילה) וזה לא עזר.
בין באר שבע לנתב"ג פתחו את כל התחנות מלבד תחנת רמלה (שאז לא נחשבה חלק מקו רכבת לבאר שבע).
נניח שיפתחו גם את תחנת רמלה ואפילו שיפעילו בלילה גם את הרכבות בין דימונה לבאר שבע. האם הביקוש יתקרב לביקוש במישור החוף?
אני מעריך ששנינו יודעים את התשובה.

ולכן פתרון ריאלי הוא פתרון אוטובוסי.
אם הרכבת תאזור אומץ ותפעיל רכבות לילה בין נתב"ג-לוד-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון (אשדוד עיר של מעל 200 אלף תושבים, רחובות ואשקלון כ"א עיר של מעל 100 תושבים) אז אפשר לחשוב על הארכת הקו הזה עד שדרות והפעלת אוטובוס לילה בין באר שבע לתחנת שדרות (בנוסף לאוטובוס דרך כביש 40).
אבל שש התחנות שבין באר שבע מרכז ללוד פשוט לא מייצרות מספיק ביקוש.
בנוסף רכבת לרחובות תגרום למוניות שירות
אם לא יוסיפו קו אוטובוס לילי. יגיעו מוניות שירות על ציר רחובות ראשון להסיע את הנוסעים על הציר.
 

amit1270

New member
זה לא רק ביקושים

וכמה ביקוש רהט יוצרת?
בוא נעזוב את הלילות.
ביום - כמה נסיעות יש מ/ל תחנת להבים וכמה מ/ל תחנות נתניה וחדרה?
עם מספרים אי אפשר להתווכח.

נניח שנתייחס ללהבים כתחנה של כל האזור מנוה זוהר ועד נתיבות, כולל רהט, להבים, מיתר, כרמים, ערד וכל העיירות והישובים הבדואים והישובים הקטנים באזור. עדיין תחנת להבים לא מתקרבת לייצר את הביקוש שתחנות חדרה ונתניה מייצרות וגם לא את הביקוש שתחנת בנימינה מייצרת.
זה לא קורה ביום, אז למה שזה יקרה בלילה?

באר שבע היא אחת משתי הערים היחידות שפתחו בה שתי תחנות בלילה (אפילו בתל אביב רק תחנה אחת פתוחה בלילה) וזה לא עזר.
בין באר שבע לנתב"ג פתחו את כל התחנות מלבד תחנת רמלה (שאז לא נחשבה חלק מקו רכבת לבאר שבע).
נניח שיפתחו גם את תחנת רמלה ואפילו שיפעילו בלילה גם את הרכבות בין דימונה לבאר שבע. האם הביקוש יתקרב לביקוש במישור החוף?
אני מעריך ששנינו יודעים את התשובה.

ולכן פתרון ריאלי הוא פתרון אוטובוסי.
אם הרכבת תאזור אומץ ותפעיל רכבות לילה בין נתב"ג-לוד-רחובות-יבנה-אשדוד-אשקלון (אשדוד עיר של מעל 200 אלף תושבים, רחובות ואשקלון כ"א עיר של מעל 100 תושבים) אז אפשר לחשוב על הארכת הקו הזה עד שדרות והפעלת אוטובוס לילה בין באר שבע לתחנת שדרות (בנוסף לאוטובוס דרך כביש 40).
אבל שש התחנות שבין באר שבע מרכז ללוד פשוט לא מייצרות מספיק ביקוש.
זה לא רק ביקושים
גם אם אפשר להכניס את כל נוסעי קו הלילה לאוטובוס, יש חשיבות בהפעלת הקו בכל שעות היממה בהיותו אחד מקווי השלד של התחבורה הציבורית בישראל. אני מסכים, אגב, שתחנת להבים-רהט לא צריכה להיכלל בקו הלילה. קרית גת כנראה שכן, ולא בזכות גודלה אלא בשל ריחוקה היחסי מכל עיר אחרת על התוואי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה