מדוע קו 101 של אגד בחיפה לא הופך לקו מטרונית?

מצב
הנושא נעול.

איטלקי8

New member
מדוע קו 101 של אגד בחיפה לא הופך לקו מטרונית?

מדוע קו 101 של אגד בחיפה לא הופך לקו מטרונית?
זה נראה כמו קו קלאסי להעברה מהירה של נוסעים במטרופולין וצריך שם אוטובוסים גדולים.
העובדה שתוצב תחנת מטרונית בגראד קניון תשפר משמעותית את הנגישות למערכת...
ותגידו מה שתגידו הרבה יותר קל לעבור בין מטרוניות מאשר לעבור בין אגד למטרונית.. במיוחד לאנשים מבוגרים.

איכשהו זה מרגיש לי טבעי שהקו הזה אמור להיות בידי המטרונית.
מה דעתכם?
 
למה צריך בקו הזה אוטובוסים גדולים?

מדוע קו 101 של אגד בחיפה לא הופך לקו מטרונית?
זה נראה כמו קו קלאסי להעברה מהירה של נוסעים במטרופולין וצריך שם אוטובוסים גדולים.
העובדה שתוצב תחנת מטרונית בגראד קניון תשפר משמעותית את הנגישות למערכת...
ותגידו מה שתגידו הרבה יותר קל לעבור בין מטרוניות מאשר לעבור בין אגד למטרונית.. במיוחד לאנשים מבוגרים.

איכשהו זה מרגיש לי טבעי שהקו הזה אמור להיות בידי המטרונית.
מה דעתכם?
למה צריך בקו הזה אוטובוסים גדולים?
לקו 101 יש ממשק עם קווי המטרונית בשתיים וחצי נקודות - מרכזית חוף הכרמל+מת"מ ומרכזית המפרץ. במה אוטובוסים של המטרונית בקו 101 ישפרו את הנגישות לעומת הקיים היום?
במרכזית חוף הכרמל ומת"מ ממילא מתבצעים מעט מאוד מעברים בין 101 לקו 1 של המטרונית.
אז נשארים עם נקודת ממשק רלוונטית אחת -מרכזית המפרץ.
אם יש בעיה עם הנגישות בין 101 לקווי המטרונית במרכזית המפרץ, אפשר לשפר זאת על ידי שינוי מיקום התחנה של 101. לא צריך בשביל זה אוטובוסי מטרונית בקו 101.
לקו שמשמש בעיקר להסעה מהירה של נוסעים בין 3 תחנות בדרך כלל לא צריך אוטובוסים רבי-קיבולת.
ואם נוצר בימי שיא ובשעות שיא צורך באוטובוסים מפרקיים בקו 101, גם אוטובוסים מפרקיים של אגד יכולים לשמש לכך ולא צריך בשביל זה להפוך את 101 לקו של המטרונית.
ברוב שעות היום זה יהיה בזבוז משאבים משווע להשתמש באוטובוסים של המטרונית לקו 101.
עצם האפשרות לומר: "יש תחנת מטרונית בגרנד קניון" לא באמת תשפר משמעותית את הנגישות למערכת לעומת הקיים היום.

אם יש בחיפה קו שיש לו פוטנציאל להפוך לקו מטרונית זה קו 111.
יש תוכנית להוסיף בנשר קו רביעי למטרונית, אבל התכנון הוא שהקו הזה יגיע רק עד מרכזית המפרץ.
אני הייתי הופך את השילוב של קווים 7, 111 ו 45 לקו המטרונית הרביעי שיחבר את נשר וטירת הכרמל לחיפה ולתחנות המרכזיות שלה באמצעות קו רב-קיבולת שגם יתגבר בדרך ההגנה את קו 1 של המטרונית ובין הדר למרכזית המפרץ את קו 3 של המטרונית.
 

איטלקי8

New member
רק שאת ההצעה שלי אפשר לבצע מיידית במינימום השקעה...

למה צריך בקו הזה אוטובוסים גדולים?
לקו 101 יש ממשק עם קווי המטרונית בשתיים וחצי נקודות - מרכזית חוף הכרמל+מת"מ ומרכזית המפרץ. במה אוטובוסים של המטרונית בקו 101 ישפרו את הנגישות לעומת הקיים היום?
במרכזית חוף הכרמל ומת"מ ממילא מתבצעים מעט מאוד מעברים בין 101 לקו 1 של המטרונית.
אז נשארים עם נקודת ממשק רלוונטית אחת -מרכזית המפרץ.
אם יש בעיה עם הנגישות בין 101 לקווי המטרונית במרכזית המפרץ, אפשר לשפר זאת על ידי שינוי מיקום התחנה של 101. לא צריך בשביל זה אוטובוסי מטרונית בקו 101.
לקו שמשמש בעיקר להסעה מהירה של נוסעים בין 3 תחנות בדרך כלל לא צריך אוטובוסים רבי-קיבולת.
ואם נוצר בימי שיא ובשעות שיא צורך באוטובוסים מפרקיים בקו 101, גם אוטובוסים מפרקיים של אגד יכולים לשמש לכך ולא צריך בשביל זה להפוך את 101 לקו של המטרונית.
ברוב שעות היום זה יהיה בזבוז משאבים משווע להשתמש באוטובוסים של המטרונית לקו 101.
עצם האפשרות לומר: "יש תחנת מטרונית בגרנד קניון" לא באמת תשפר משמעותית את הנגישות למערכת לעומת הקיים היום.

אם יש בחיפה קו שיש לו פוטנציאל להפוך לקו מטרונית זה קו 111.
יש תוכנית להוסיף בנשר קו רביעי למטרונית, אבל התכנון הוא שהקו הזה יגיע רק עד מרכזית המפרץ.
אני הייתי הופך את השילוב של קווים 7, 111 ו 45 לקו המטרונית הרביעי שיחבר את נשר וטירת הכרמל לחיפה ולתחנות המרכזיות שלה באמצעות קו רב-קיבולת שגם יתגבר בדרך ההגנה את קו 1 של המטרונית ובין הדר למרכזית המפרץ את קו 3 של המטרונית.
רק שאת ההצעה שלי אפשר לבצע מיידית במינימום השקעה...
לא צריך לסלול שום נתיב ולא צריך לעשות שום דבר חוץ מקצת שיווק והצבת תחנה בגראנד קניון.

ולשאלתך, זה לא רק לומר יש תחנה בגרנד קניון... אתה מסתכל על זה כאילו רוב הציבור מומחה בתחבורה ציבורית.. רוב הציבור בכלל אפילו לא מודע לקו 101. אנשים נוסעים במטרונית מהקריון עד למת"מ במקום לעבור לקו 101.
גם העובדה שידוע לציבור היטב שהמטרונית זה משהו תדיר וקווי אגד לא עושה את שלה..

למה צריך למשל תחנת רכבת בקריית הממשלה בחיפה? מה הבעיה שירדו בחיפה מרכז ויקחו אוטובוס או מטרונית? ברור לך היטב שאנשים לא באמת עושים את זה. נוסעים שונאים חלופות. הם רוצים משהו מהיר ומיידי.
הגדלת רשת הסעת המונים היא משהו חשוב.. וכל קו שאפשר להוסיף לרשת שהוא קו מרכזי (וקו 101 הוא מרכזי!) זה צעד מבורך.

אגב, קח למשל גם את קו 2 כדוגמא.. בקריית אתא רוב הקו עובר באיזור שמעולם לא היה בו שירות תח"צ.. רוב רחוב יוספטל ורחוב רבין... והנה משום מקום לא רק שהאיזור נכנס למפת השירות, עוד עם מערכת הסעת המונים של אוטובוסים מפרקיים ובתדירות גבוהה יותר מכל איזור אחר בעיר. והפלא ופלא.. יש לזה ביקוש. מישהו אחר היה יכול לטעון שאפילו מונית לא יצליחו למלא באיזור הזה.
לפעמים עצם השירות הרחב והתדיר באוטובוסים גדולים הוא זה שגורם לביקוש להגיע...
 
קו 101 זה קו מרכזי אבל לא קו הסעת המונים

רק שאת ההצעה שלי אפשר לבצע מיידית במינימום השקעה...
לא צריך לסלול שום נתיב ולא צריך לעשות שום דבר חוץ מקצת שיווק והצבת תחנה בגראנד קניון.

ולשאלתך, זה לא רק לומר יש תחנה בגרנד קניון... אתה מסתכל על זה כאילו רוב הציבור מומחה בתחבורה ציבורית.. רוב הציבור בכלל אפילו לא מודע לקו 101. אנשים נוסעים במטרונית מהקריון עד למת"מ במקום לעבור לקו 101.
גם העובדה שידוע לציבור היטב שהמטרונית זה משהו תדיר וקווי אגד לא עושה את שלה..

למה צריך למשל תחנת רכבת בקריית הממשלה בחיפה? מה הבעיה שירדו בחיפה מרכז ויקחו אוטובוס או מטרונית? ברור לך היטב שאנשים לא באמת עושים את זה. נוסעים שונאים חלופות. הם רוצים משהו מהיר ומיידי.
הגדלת רשת הסעת המונים היא משהו חשוב.. וכל קו שאפשר להוסיף לרשת שהוא קו מרכזי (וקו 101 הוא מרכזי!) זה צעד מבורך.

אגב, קח למשל גם את קו 2 כדוגמא.. בקריית אתא רוב הקו עובר באיזור שמעולם לא היה בו שירות תח"צ.. רוב רחוב יוספטל ורחוב רבין... והנה משום מקום לא רק שהאיזור נכנס למפת השירות, עוד עם מערכת הסעת המונים של אוטובוסים מפרקיים ובתדירות גבוהה יותר מכל איזור אחר בעיר. והפלא ופלא.. יש לזה ביקוש. מישהו אחר היה יכול לטעון שאפילו מונית לא יצליחו למלא באיזור הזה.
לפעמים עצם השירות הרחב והתדיר באוטובוסים גדולים הוא זה שגורם לביקוש להגיע...
קו 101 זה קו מרכזי אבל לא קו הסעת המונים
הפתרון לבעיות המודעות שציינת אינו הפיכת קו כמו 101 לקו מטרונית. החלפה היא החלפה, בין אם זו החלפה מקו מטרונית אחד לקו מטרונית שני ובין אם זו החלפה מקו מטרונית לקו אגד ולהיפך.
ולגבי תחנת רכבת בקרית הממשלה - המוטיבציה העיקרית של דוחפי התחנה הזו היא מינהור וביטול תחנות מרכז ובת גלים ולא "בעיית" ההחלפה מרכבת לאוטובוס.
רבבות נוסעים מחליפים מדי יום בין אוטובוס לרכבת במרכזית/לב המפרץ, בחוף הכרמל ובחיפה מרכז.

ואלה שנוסעים בקו 1 בין הקריות למת"מ כנראה מתעצלים להחליף במרכזית המפרץ. קשה להשתכנע שהבעיה היא שהם לא מודעים לקו 101, מכיוון שלפני שפעלו קווי המטרונית אותם נוסעים החליפו גם החליפו במרכזית המפרץ וסביר להניח שעשו זאת לקו 101.
ואם קו 101 יהפוך לקו מטרונית, פתאום אלה שאולי באמת לא מודעים כן יהיו מודעים ויבצעו החלפה?

אלה לא סיבות להפוך קו של 5-6 תחנות לקו רב-קיבולת.
 

איטלקי8

New member
אני מחזיק בגישה שתחבורה ציבורית יעילה

קו 101 זה קו מרכזי אבל לא קו הסעת המונים
הפתרון לבעיות המודעות שציינת אינו הפיכת קו כמו 101 לקו מטרונית. החלפה היא החלפה, בין אם זו החלפה מקו מטרונית אחד לקו מטרונית שני ובין אם זו החלפה מקו מטרונית לקו אגד ולהיפך.
ולגבי תחנת רכבת בקרית הממשלה - המוטיבציה העיקרית של דוחפי התחנה הזו היא מינהור וביטול תחנות מרכז ובת גלים ולא "בעיית" ההחלפה מרכבת לאוטובוס.
רבבות נוסעים מחליפים מדי יום בין אוטובוס לרכבת במרכזית/לב המפרץ, בחוף הכרמל ובחיפה מרכז.

ואלה שנוסעים בקו 1 בין הקריות למת"מ כנראה מתעצלים להחליף במרכזית המפרץ. קשה להשתכנע שהבעיה היא שהם לא מודעים לקו 101, מכיוון שלפני שפעלו קווי המטרונית אותם נוסעים החליפו גם החליפו במרכזית המפרץ וסביר להניח שעשו זאת לקו 101.
ואם קו 101 יהפוך לקו מטרונית, פתאום אלה שאולי באמת לא מודעים כן יהיו מודעים ויבצעו החלפה?

אלה לא סיבות להפוך קו של 5-6 תחנות לקו רב-קיבולת.
אני מחזיק בגישה שתחבורה ציבורית יעילה
צריכה להיות מורכבת גם מקווים ישירים ומהירים מאוד בין 2 תחנות מרכזיות עמוסות באותה העיר.
&nbsp
בחיפה עושים את זה טוב אבל קו 101 לא באמת ממש את הפוטנציאל שלו.. כשאתה מכניס אותו תחת כנפי המטרונית אתה ממש משדרג אותו.
אם זה היה קיים הרבה נוסעים גם היו עוברים למטרונית כבר בחוף הכרמל (מהרכבת) במקום למשל בלב המפרץ שם המעבר פחות נוח.
 

amit1270

New member
מה ההבדל אם הקו תחת כנפי המטרונית או אגד או כל מפעיל אחר?

אני מחזיק בגישה שתחבורה ציבורית יעילה
צריכה להיות מורכבת גם מקווים ישירים ומהירים מאוד בין 2 תחנות מרכזיות עמוסות באותה העיר.
&nbsp
בחיפה עושים את זה טוב אבל קו 101 לא באמת ממש את הפוטנציאל שלו.. כשאתה מכניס אותו תחת כנפי המטרונית אתה ממש משדרג אותו.
אם זה היה קיים הרבה נוסעים גם היו עוברים למטרונית כבר בחוף הכרמל (מהרכבת) במקום למשל בלב המפרץ שם המעבר פחות נוח.
מה ההבדל אם הקו תחת כנפי המטרונית או אגד או כל מפעיל אחר?
 
אני לא מבין מה זה משנה. במה הכנסת קו 101 תחת כנפי המטרונית

אני מחזיק בגישה שתחבורה ציבורית יעילה
צריכה להיות מורכבת גם מקווים ישירים ומהירים מאוד בין 2 תחנות מרכזיות עמוסות באותה העיר.
&nbsp
בחיפה עושים את זה טוב אבל קו 101 לא באמת ממש את הפוטנציאל שלו.. כשאתה מכניס אותו תחת כנפי המטרונית אתה ממש משדרג אותו.
אם זה היה קיים הרבה נוסעים גם היו עוברים למטרונית כבר בחוף הכרמל (מהרכבת) במקום למשל בלב המפרץ שם המעבר פחות נוח.
אני לא מבין מה זה משנה. במה הכנסת קו 101 תחת כנפי המטרונית
תשדרג אותו?
קו 101 מממש יפה מאוד את הפוטנציאל שלו כקו מקשר בין שתי התחנות המרכזיות וכקו מקשר בין התחנות המרכזיות לבין הגרנד קניון.
למה השם "מטרונית" ישפיע על הפוטנציאל של הקו?
רוב הסיכויים שיקרה להיפך - הפיכת הקו לקו מטרונית תקטין את הגמישות בהפעלתו ותיצור לחץ להוסיף לקו תחנות ולהאריך אותו וכך התפקיד שלו לא ימולא בצורה טובה.
ומה זה משנה לגבי מעבר מהרכבת? למה כקו מטרונית יעברו אליו יותר מאשר כקו של אגד ובכלל למה שמי שמגיע לחיפה ברכבת מדרום וצריך לאזור המפרץ או הקריות יעבור בחוף הכרמל ולא בלב המפרץ או בתחנה צפונית יותר? אם כבר, אז המעבר הכי נוח הוא בכלל בחיפה מרכז שבסמוך לה גם עוברים שני קווי מטרונית.
באמת שאני לא רואה שום תועלת בהעברת קו 101 לדן בצפון.

במקרה נסעתי היום ב-101 מחוף הכרמל לגרנד קניון (וכן עברתי מהרכבת) וכשעליתי לאוטובוס עלתה נוסעת שיעדה היה הקריון והיא עלתה על 101 ולא על קו 1 של המטרונית.

הרבה אנשים (אני לא ביניהם) דווקא מתגעגעים לקווי אגד וחושבים שהמטרונית זה ההיפך משדרוג. אני כן סבור שהמטרונית שיפרה את המערכת במטרופולין חיפה, אבל לגבי קו 101 אין לה שום יתרון לעומת אגד ולדעתי להיפך.
 

trilliane

Active member
מנהל
מה עושים טוב בחיפה?


אני מחזיק בגישה שתחבורה ציבורית יעילה
צריכה להיות מורכבת גם מקווים ישירים ומהירים מאוד בין 2 תחנות מרכזיות עמוסות באותה העיר.
&nbsp
בחיפה עושים את זה טוב אבל קו 101 לא באמת ממש את הפוטנציאל שלו.. כשאתה מכניס אותו תחת כנפי המטרונית אתה ממש משדרג אותו.
אם זה היה קיים הרבה נוסעים גם היו עוברים למטרונית כבר בחוף הכרמל (מהרכבת) במקום למשל בלב המפרץ שם המעבר פחות נוח.
מה עושים טוב בחיפה?
 

נתנאל531

Well-known member
הדבר היחידי שחסר בקו 101 הוא כרטוס עצמי

אני מחזיק בגישה שתחבורה ציבורית יעילה
צריכה להיות מורכבת גם מקווים ישירים ומהירים מאוד בין 2 תחנות מרכזיות עמוסות באותה העיר.
&nbsp
בחיפה עושים את זה טוב אבל קו 101 לא באמת ממש את הפוטנציאל שלו.. כשאתה מכניס אותו תחת כנפי המטרונית אתה ממש משדרג אותו.
אם זה היה קיים הרבה נוסעים גם היו עוברים למטרונית כבר בחוף הכרמל (מהרכבת) במקום למשל בלב המפרץ שם המעבר פחות נוח.
הדבר היחידי שחסר בקו 101 הוא כרטוס עצמי
ועלייה מכל הדלתות, בדומה למטרונית.
&nbsp
נוהג כזה יקצר את מסלול הנסיעה בלפחות 3 דקות.
 
דווקא לקו 101, שיש לו מעט תחנות, עלייה מכל הדלתות פחות

הדבר היחידי שחסר בקו 101 הוא כרטוס עצמי
ועלייה מכל הדלתות, בדומה למטרונית.
&nbsp
נוהג כזה יקצר את מסלול הנסיעה בלפחות 3 דקות.
דווקא לקו 101, שיש לו מעט תחנות, עלייה מכל הדלתות פחות
משמעותית. זה גם קו שהרבה נוסעים בו משתמשים בו לנסיעת המשך או ממשיכים ממנו לנסיעת המשך וגם זה נותן עדיפות למעבר דרך הנהג.
היתרון הגדול בכרטוס עצמי ועלייה מכל הדלתות רלוונטי יותר בקווים שנוסעים בצירים עירוניים עמוסים ועתירי תחנות.
 

נתנאל531

Well-known member
יש לו מעט תחנות, אבל הרבה נוסעים עולים בהם

דווקא לקו 101, שיש לו מעט תחנות, עלייה מכל הדלתות פחות
משמעותית. זה גם קו שהרבה נוסעים בו משתמשים בו לנסיעת המשך או ממשיכים ממנו לנסיעת המשך וגם זה נותן עדיפות למעבר דרך הנהג.
היתרון הגדול בכרטוס עצמי ועלייה מכל הדלתות רלוונטי יותר בקווים שנוסעים בצירים עירוניים עמוסים ועתירי תחנות.
יש לו מעט תחנות, אבל הרבה נוסעים עולים בהם
התחנה בצומת היציאה ממרכזית חוף הכרמל עמוסה מאוד, וגם התחנות בגרנד קניון, לשני הכיוונים.
 
אלה תחנות שעוברים בהן הרבה קווים והביקוש בהן ל 101

יש לו מעט תחנות, אבל הרבה נוסעים עולים בהם
התחנה בצומת היציאה ממרכזית חוף הכרמל עמוסה מאוד, וגם התחנות בגרנד קניון, לשני הכיוונים.
אלה תחנות שעוברים בהן הרבה קווים והביקוש בהן ל 101
אינו יוצא דופן.
בתחנה ליד מת"מ עוצרים כל הקווים העירוניים (וגם חלק מהבינעירוניים) שיוצאים / נכנסים מ/ל מרכזית חוף הכרמל ובתחנה בגרנד קניון לכיוון מרכזית המפרץ הביקוש לנסיעות למרכזית המפרץ מתחלק בין קווים 16, 101 ו 136.
גם בתחנה ליד קניון חיפה עוצרים הרבה קווים עירוניים ולעיתים קו 101 מתעכב בה לא בגלל הרבה נוסעים שעולים עליו אלא בגלל צפיפות אוטובוסים בתחנה.
בדרך כלל לקו 101 אין בעיה להתמודד עם הביקוש לנסיעות בו.
 

trilliane

Active member
מנהל
ההחלפות בחוף הכרמל ובלב המפרץ מסורבלות למדי

קו 101 זה קו מרכזי אבל לא קו הסעת המונים
הפתרון לבעיות המודעות שציינת אינו הפיכת קו כמו 101 לקו מטרונית. החלפה היא החלפה, בין אם זו החלפה מקו מטרונית אחד לקו מטרונית שני ובין אם זו החלפה מקו מטרונית לקו אגד ולהיפך.
ולגבי תחנת רכבת בקרית הממשלה - המוטיבציה העיקרית של דוחפי התחנה הזו היא מינהור וביטול תחנות מרכז ובת גלים ולא "בעיית" ההחלפה מרכבת לאוטובוס.
רבבות נוסעים מחליפים מדי יום בין אוטובוס לרכבת במרכזית/לב המפרץ, בחוף הכרמל ובחיפה מרכז.

ואלה שנוסעים בקו 1 בין הקריות למת"מ כנראה מתעצלים להחליף במרכזית המפרץ. קשה להשתכנע שהבעיה היא שהם לא מודעים לקו 101, מכיוון שלפני שפעלו קווי המטרונית אותם נוסעים החליפו גם החליפו במרכזית המפרץ וסביר להניח שעשו זאת לקו 101.
ואם קו 101 יהפוך לקו מטרונית, פתאום אלה שאולי באמת לא מודעים כן יהיו מודעים ויבצעו החלפה?

אלה לא סיבות להפוך קו של 5-6 תחנות לקו רב-קיבולת.
ההחלפות בחוף הכרמל ובלב המפרץ מסורבלות למדי
אנשים לא "מתעצלים", זה פשוט מאוד לא נעים ללכת מאה-מאתיים מטר, לעלות ולרדת (לא בהכרח בדרגנועים) כשמגיעים עם ציוד / תיקים כבדים / עגלה / אופניים מתקפלים / ילדים / קשישים וכו'. זה ממש לא כמו החלפות שאנחנו מכירים מעבר לים במסעפים גדולים שבהם לא צריך לצאת מהתחנה (או שהחיבור נמצא ממש בנקודת היציאה).
&nbsp
אבל בלי קשר לזה, אני לא מבינה למה אתה מצפה או רוצה שאנשים יחליפו (אלא אם אין להם בררה, או שההחלפה אידאלית באופן פנומנלי). גם כשזה פשוט יחסית זו עדיין טרחה. אם אתה כבר נמצא באוטובוס שמביא אותך למחוז חפצך, מצאת מקום, התיישבת, הסתדרת, אולי אפילו התפשטת (בחורף קשה לנשום באוטובוסים, אני ישר מתחילה להתקלף), אולי הוצאת ספר, אולי הצלחתי לשים את התיק במיקום מוצלח שלא יפריע ולא יבעטו בו, אולי הצלחת להשעין את הראש ולגנוב עוד כמה דקות נמנום בדרך לעבודה או אחרי יום אחרוך... וכו וכו' – עכשיו להחליף?! להתארגן, לקפל הכול, להידחק החוצה, להמתין בתחנה (בשמש / גשם / רוח), להמתין, להידחק פנימה, למצוא מקום ולהתחיל הכול מהתחלה... נו.
 
הבנת ההקשר...

ההחלפות בחוף הכרמל ובלב המפרץ מסורבלות למדי
אנשים לא "מתעצלים", זה פשוט מאוד לא נעים ללכת מאה-מאתיים מטר, לעלות ולרדת (לא בהכרח בדרגנועים) כשמגיעים עם ציוד / תיקים כבדים / עגלה / אופניים מתקפלים / ילדים / קשישים וכו'. זה ממש לא כמו החלפות שאנחנו מכירים מעבר לים במסעפים גדולים שבהם לא צריך לצאת מהתחנה (או שהחיבור נמצא ממש בנקודת היציאה).
&nbsp
אבל בלי קשר לזה, אני לא מבינה למה אתה מצפה או רוצה שאנשים יחליפו (אלא אם אין להם בררה, או שההחלפה אידאלית באופן פנומנלי). גם כשזה פשוט יחסית זו עדיין טרחה. אם אתה כבר נמצא באוטובוס שמביא אותך למחוז חפצך, מצאת מקום, התיישבת, הסתדרת, אולי אפילו התפשטת (בחורף קשה לנשום באוטובוסים, אני ישר מתחילה להתקלף), אולי הוצאת ספר, אולי הצלחתי לשים את התיק במיקום מוצלח שלא יפריע ולא יבעטו בו, אולי הצלחת להשעין את הראש ולגנוב עוד כמה דקות נמנום בדרך לעבודה או אחרי יום אחרוך... וכו וכו' – עכשיו להחליף?! להתארגן, לקפל הכול, להידחק החוצה, להמתין בתחנה (בשמש / גשם / רוח), להמתין, להידחק פנימה, למצוא מקום ולהתחיל הכול מהתחלה... נו.
הבנת ההקשר...
איטלקי8 טען שאנשים נוסעים מהקריון ועד מת"מ עם קו 1 של המטרונית ולא מחליפים לקו 101 בגלל שאינם מודעים לו ואם קו 101 יהפוך לקו מטרונית (במקום קו אגד) הם כן יהיו מודעים וכן יחליפו ואף ציין במפורש שהחלפה ממטרונית למטרונית נוחה יותר מהחלפה ממטרונית לאגד.
כך שמי שבמקור מצפה להחלפה (והסיבה היא קיצור של משך זמן הנסיעה בין מרכזית המפרץ למת"מ ל-20 דקות במקום 40 דקות - חצי זמן) בשרשור הזה היה איטלקי8.
בהחלפה כזו בכל מקרה לא מדובר בעליה וירידה - מרכזית המפרץ כולה בנויה במפלס אחד, והחלפה במרכזית חוף הכרמל בהקשר הזה לא רלוונטית. נוסעים בין הקריון למת"מ כלל לא מגיעים למרכזית חוף הכרמל, ובכל מקרה גם במרכזית חוף הכרמל אין שום הבדל מפלסי בין קווי אגד לבין קו 1 של המטרונית וגם לא מאה-מאתיים מטר.
עליות, ירידות, דרגנועים, מאתיים מטר, יציאות מתחנה - כל אלה רלוונטים רק כשמדובר בהחלפה בין רכבת לאוטובוס והחלפות כאלה ממילא צריכות להתבצע בשלב מסויים בחוף הכרמל, חיפה מרכז או לב המפרץ ולא קשורות לנושא המודעות לקו 101 והחלפה בין מטרונית לאגד.

מי שמעדיף ליסוע פי 2 זמן בין מרכזית המפרץ למת"מ - שלא יחליף. אין שום בעיה. אבל למי שכן רואה בעייתיות בנסיעה בקו 1 מהקריון ועד מת"מ, כי זו נסיעה ארוכה מדי, יש אופציית החלפה לקו 101 והאופציה הזו לא תיהפך לטובה יותר או לנודעת יותר אם קו 101 יחליף כותרת מקו אגד לקו מטרונית.
זה נושא השרשור הזה.
 

trilliane

Active member
מנהל
הבנת ההקשר: תן לי קרדיט מינימלי שאני יודעת על מה אני מדברת

הבנת ההקשר...
איטלקי8 טען שאנשים נוסעים מהקריון ועד מת"מ עם קו 1 של המטרונית ולא מחליפים לקו 101 בגלל שאינם מודעים לו ואם קו 101 יהפוך לקו מטרונית (במקום קו אגד) הם כן יהיו מודעים וכן יחליפו ואף ציין במפורש שהחלפה ממטרונית למטרונית נוחה יותר מהחלפה ממטרונית לאגד.
כך שמי שבמקור מצפה להחלפה (והסיבה היא קיצור של משך זמן הנסיעה בין מרכזית המפרץ למת"מ ל-20 דקות במקום 40 דקות - חצי זמן) בשרשור הזה היה איטלקי8.
בהחלפה כזו בכל מקרה לא מדובר בעליה וירידה - מרכזית המפרץ כולה בנויה במפלס אחד, והחלפה במרכזית חוף הכרמל בהקשר הזה לא רלוונטית. נוסעים בין הקריון למת"מ כלל לא מגיעים למרכזית חוף הכרמל, ובכל מקרה גם במרכזית חוף הכרמל אין שום הבדל מפלסי בין קווי אגד לבין קו 1 של המטרונית וגם לא מאה-מאתיים מטר.
עליות, ירידות, דרגנועים, מאתיים מטר, יציאות מתחנה - כל אלה רלוונטים רק כשמדובר בהחלפה בין רכבת לאוטובוס והחלפות כאלה ממילא צריכות להתבצע בשלב מסויים בחוף הכרמל, חיפה מרכז או לב המפרץ ולא קשורות לנושא המודעות לקו 101 והחלפה בין מטרונית לאגד.

מי שמעדיף ליסוע פי 2 זמן בין מרכזית המפרץ למת"מ - שלא יחליף. אין שום בעיה. אבל למי שכן רואה בעייתיות בנסיעה בקו 1 מהקריון ועד מת"מ, כי זו נסיעה ארוכה מדי, יש אופציית החלפה לקו 101 והאופציה הזו לא תיהפך לטובה יותר או לנודעת יותר אם קו 101 יחליף כותרת מקו אגד לקו מטרונית.
זה נושא השרשור הזה.
הבנת ההקשר: תן לי קרדיט מינימלי שאני יודעת על מה אני מדברת
הפסקה הראשונה התייחסה להחלפה בין רכבת לאוטובוס בתחנות הנ"ל בתגובה למשפט שלך "רבבות נוסעים מחליפים מדי יום בין אוטובוס לרכבת במרכזית/לב המפרץ, בחוף הכרמל ובחיפה מרכז."
&nbsp
רק הפסקה השנייה התייחסה להחלפה של אוטובוסים, והסברתי למה אנשים לא אוהבים להחליף (אפילו אם מדובר באותה תחנה) אף שאין הליכה ומדרגות וכו'.
&nbsp
דיברתם על החלפות, אז תרמתי את השנקל שלי בנושא. רציתי להבהיר שלא מדובר ב"עצלנות" אלא באמת בטרחה לא קטנה כך או כך. תן לי קרדיט שאני מכירה את התחנות היטב ויודעת על מה אני מדברת.
&nbsp
נ.ב.
המילה היא אך ורק "לנסוע". אם אתה רוצה על דרך חז"ל, "ליסע".
 

amit1270

New member
החלפות זה שם המשחק...

הבנת ההקשר: תן לי קרדיט מינימלי שאני יודעת על מה אני מדברת
הפסקה הראשונה התייחסה להחלפה בין רכבת לאוטובוס בתחנות הנ"ל בתגובה למשפט שלך "רבבות נוסעים מחליפים מדי יום בין אוטובוס לרכבת במרכזית/לב המפרץ, בחוף הכרמל ובחיפה מרכז."
&nbsp
רק הפסקה השנייה התייחסה להחלפה של אוטובוסים, והסברתי למה אנשים לא אוהבים להחליף (אפילו אם מדובר באותה תחנה) אף שאין הליכה ומדרגות וכו'.
&nbsp
דיברתם על החלפות, אז תרמתי את השנקל שלי בנושא. רציתי להבהיר שלא מדובר ב"עצלנות" אלא באמת בטרחה לא קטנה כך או כך. תן לי קרדיט שאני מכירה את התחנות היטב ויודעת על מה אני מדברת.
&nbsp
נ.ב.
המילה היא אך ורק "לנסוע". אם אתה רוצה על דרך חז"ל, "ליסע".
החלפות זה שם המשחק...
רשת תחבורה ציבורית מתקדמת מבוססת על מה שנקרא "תחבורת מעברים". המטרה היא לייעל את הרשת כך שבמקום קווים רבים בתדירות נמוכה "מכל מקום לכל מקום" הרשת תהפוך לפשוטה יותר עם אפשרות החלפה מהירה ונוחה בין קווים מקומיים ועורקיים בתדירות גבוהה. זאת גם הסיבה שהוכנסו לשימוש כרטיסי מעבר ל-90 דקות והוקמה מסלקה משותפת.
 

trilliane

Active member
מנהל
אני חושבת שהמילה *מתקדמת* היא מילת המפתח כאן

החלפות זה שם המשחק...
רשת תחבורה ציבורית מתקדמת מבוססת על מה שנקרא "תחבורת מעברים". המטרה היא לייעל את הרשת כך שבמקום קווים רבים בתדירות נמוכה "מכל מקום לכל מקום" הרשת תהפוך לפשוטה יותר עם אפשרות החלפה מהירה ונוחה בין קווים מקומיים ועורקיים בתדירות גבוהה. זאת גם הסיבה שהוכנסו לשימוש כרטיסי מעבר ל-90 דקות והוקמה מסלקה משותפת.
אני חושבת שהמילה *מתקדמת* היא מילת המפתח כאן
כשהתחבורה הציבורית בישראל תהיה מתקדמת כמקובל בעולם, כשאני אצטרך לחכות לא יותר מ-5 דקות לקו הבא ולא להיחנק ולהינמק בו, יהיה על מה לדבר. יש כאן ניצנים של ניצנים של סטנדרטים שבעולם קיימים כבר שנים.
&nbsp
בכל מקרה, ההחלפות בתחנות הרכבת בחיפה מסורבלות וסבירות בעיקר לאדם בריא נטול ציוד.
 

amit1270

New member
אתה מתכוון שיצבעו נתיב לתח"צ במנהרות הכרמל?

מדוע קו 101 של אגד בחיפה לא הופך לקו מטרונית?
זה נראה כמו קו קלאסי להעברה מהירה של נוסעים במטרופולין וצריך שם אוטובוסים גדולים.
העובדה שתוצב תחנת מטרונית בגראד קניון תשפר משמעותית את הנגישות למערכת...
ותגידו מה שתגידו הרבה יותר קל לעבור בין מטרוניות מאשר לעבור בין אגד למטרונית.. במיוחד לאנשים מבוגרים.

איכשהו זה מרגיש לי טבעי שהקו הזה אמור להיות בידי המטרונית.
מה דעתכם?
אתה מתכוון שיצבעו נתיב לתח"צ במנהרות הכרמל?
מטרונית זה לא רק כלי, זאת מערכת שלמה שעיקרה הוא הפרדה מקסימלית מכל תנועה אחרת. הפעלת מפרקיות בקו 101 יכולה להתקיים גם בלי לקרוא לו "מטרונית". מצד שני הפעלת אוטובוסים רבי-קיבולת בקו עם ביקוש בינוני (לא יודע מה הביקוש בקו הזה) עלולה להביא להורדת התדירות, וזה לא רצוי.
 

alantan

New member
עד כמה אמינה הנסיעה בתנועה מעורבת במנהרות? יש כבישים בהם

אתה מתכוון שיצבעו נתיב לתח"צ במנהרות הכרמל?
מטרונית זה לא רק כלי, זאת מערכת שלמה שעיקרה הוא הפרדה מקסימלית מכל תנועה אחרת. הפעלת מפרקיות בקו 101 יכולה להתקיים גם בלי לקרוא לו "מטרונית". מצד שני הפעלת אוטובוסים רבי-קיבולת בקו עם ביקוש בינוני (לא יודע מה הביקוש בקו הזה) עלולה להביא להורדת התדירות, וזה לא רצוי.
עד כמה אמינה הנסיעה בתנועה מעורבת במנהרות? יש כבישים בהם
לעולם אין עומסים, ובכאלה אפשר לקיים שירות עם זמן נסיעה אמין אבל לא נראה לי שהמנהרות הן כאלה. כמו כן אני לא רואה הכרח להפעיל מפרקים בכל קו BRT - אם יש קטע אסטרטגי אך עם פחות דרישה ועם מעט תחנות אפשר להפעיל אוטובוס רגיל. הרי ממילא התיקוף מתבצע בחוץ.
&nbsp
הצעה אחרת היא פשוט לציין את קו 101 בתור קו מקשר במפת המטרונית אבל עם עובי דק יותר, ולציין במקרא שהוא קו אוטובוס רגיל.
 
המנהרות בחיפה נטושות רוב שעות היממה

עד כמה אמינה הנסיעה בתנועה מעורבת במנהרות? יש כבישים בהם
לעולם אין עומסים, ובכאלה אפשר לקיים שירות עם זמן נסיעה אמין אבל לא נראה לי שהמנהרות הן כאלה. כמו כן אני לא רואה הכרח להפעיל מפרקים בכל קו BRT - אם יש קטע אסטרטגי אך עם פחות דרישה ועם מעט תחנות אפשר להפעיל אוטובוס רגיל. הרי ממילא התיקוף מתבצע בחוץ.
&nbsp
הצעה אחרת היא פשוט לציין את קו 101 בתור קו מקשר במפת המטרונית אבל עם עובי דק יותר, ולציין במקרא שהוא קו אוטובוס רגיל.
המנהרות בחיפה נטושות רוב שעות היממה
יש מכוניות בשעות השיא (נגיד 8 ו17) אבל לא עד כדי פקקים. אנשים עומדים רק כדי לשלם ידנית.
&nbsp
רק בעת משחקי כדורגל המנהרה פקוקה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה