מדוע להתווכח עם בריאתנים ?

פיליפ1

New member
מדוע להתווכח עם בריאתנים ?

אני כאן בפורום בפעם הראשונה, ומשום מה נראה לי שמטרת הפורום מוחמצת מעט. באופן אישי נושא האבולוציה מעניין אותי מאוד, אך בפורום הזה מתעסקים יותר בויכוחים חסרי תכלית עם בריאתנים אדוקים לגבי קיומו או אי קיומו של אלוהים, במקום להתקדם הלאה ולעסוק בסוגיות אבולוציוניות. אני מציע פשוט להתעלם משאלות שהן תיאולוגיות או פילוסופיות ולהתמקד בנושא לשמו קם הפורום הזה- אבולוציה.
 

alond

New member
הפורום הזה גם ככה בקושי זז.

למה לא לאפשר דיונים עם בריאתנים למיניהם? שאלותיהם עוזרות לחדד נקודות מסויימות בהן יש חוסר הבנה וחוץ מזה, זה כיף להתווכח עם בריאתנים.
 

netbird

New member
מסכים עם פיליפ1

קיים כבר פורום תיאולוגיה ואתאיסטים. אם זהו העניין, הפורום ההוא מתאים יותר לצורך כך. אני לא מתכוון לכפות אילו דיונים יתקיימו כאן ואילו לא, ומצדי כל דיון הקשור לאבולוציה מקומו כאן, אבל כפי שציין פיליפ1 יש כל כך הרבה סוגיות אבולוציוניות מעניינות. לי באופן אישי, די נמאס מהשאלה האם אבולוציה/אלוהים קיים. יסלחו לי אלה שאתעלם באלגנטיות מלהגיב לשאלות בנושא או לחלקים שעוסקים בכך בתגובותיהם. אני מתכוון לעשות מאמץ לכוון לשאלות אבולוציוניות קשות מנשוא, אבל רק רמת שיתוף הפעולה מצידכם תקבע באיזו דרך ימשיך הפורום.
 
מהכרותי עם טיעוני בריאתנים.

יש להם שתי תכונות: 1) הפגנת חוסר ידע בסיסי עד כדי כך שאין ספק שהבריאתן פשוט מתעלם מדברים הידועים לו. לדוגמא, לעיתים קרובות מאד הם מתארים את הברירה הטבעית בתור שרשרת של מקרים תוך התעלמות מאלמנט הברירה. 2) חזרה אין סופית על אותו טיעון. לדעתי אחת הסיבות שהפורום הזה לא זז היא שבכל פעם שמתחיל דיון קופץ לתוכו בריאתן ואז נגמר הדיון. בזמנו, בפורום מדע ב-IOL הספיק אחד שניסה לדחוף את המתכנן הדרומי להפוך כל דיון באבולוציה לחסר תועלת.
 

itaym02

New member
יש לזה פתרון פשוט

אפשר לומר להם שאלוהים ברא את האבולוציה - מעניין איך יתמודדו עם זה?
 

Caligola

New member
הם מכירים את האופציה הזאת,

וחלקם עדין אוחז בדעה שהאבולוציה שגויה. זאת כבר בעיה שלהם, זה לא תפקיד שלנו לישב את האבולוציה עם השקפת עולמם.
 
מוכר לי לפחות מדען דתי אחד שטוען

את מה שאמרת- בשיא הרצינות. לדבריו, אלוהים ברא יקום בו יכולה להתקיים אבולוציה ולאחר שהיא יצרה יצורים תבוניים בכוכב לכת אחד הוא נתן להם נשמה ומערכת חוקים לחיות על פיה. אם היה רוצה בכך היה מוחק כמובן את עקבות האבולוציה מכוכב הלכת ההוא- אבל הוא לא עשה זאת, ולכן ברור שהוא רוצה שנדע על האבולוציה.
 

פיליפ1

New member
במקרה של קפיצת בריאתן לדיון

והסטת נושא הדיון לכיוון תיאולוגי פילוסופי, אפשר פשוט להבהיר לבריאתן שכאן לא דנים על סוגיית קיומו של בורא עולם אלא על אבולוציה ולהפנות אותו לפורומים מתאימים. במידה והוא יבחר להמשיך ולהסיט את נושא הדיון פשוט להתעלם ממנו. האמינו לי בפורומים התרופה הטובה ביותר נגד טרולים היא התעלמות.
 

Caligola

New member
דיון עם בריאתנים על אבולוציה - כן.

דיון עם תאולוגים על תאולוגיה - לא כאן. זאת לפחות דעתי..
 
למעלה