בעלות היא לדעתי סוג של זכות
בעלות היא מערכת יחסים בין בני אדם של זכויות וחובות. בעלות היא לא מערכת יחסים בין האדם לחפץ אלא בין אדם לאדם על אודות חפצים.
השאלה האם יש דבר כזה בעלות לדעתי היא כמו השאלה האם יש דבר כזה זכויות וחובות למשל חופש הביטוי
מהו חופש ביטוי? לאדם יש חופש ביטוי כאשר לאחרים יש חובה שלא להשתיק אותו
מהי זכות קניין? לאדם יש זכות קניין בחפץ כאשר לאחרים יש חובה שלא לקחת לו את החפץ, לא להפריע לו להשתמש בו, להחזיק בו, לאכול את פירותיו, לסחור בו (לבצע בו עסקאות), להשמיד אותו.
שאלת קיומה של זכות הקניין (כגון זכות קניין מסוג בעלות) היא שאלת קיומה של זכות לעומת חובה. אפשר לדבר על זכויות וחובות במובן המשפטי (האם המשפט החוק מכיר בזכות קניין ובחובות לכבד את זכות הקניין) ובמובן המוסרי הנורמטיבי (האם יש שיקולים מוסריים שתומכים בכיבוד זכות קניין או מצדיקים זאת או מחייבים זאת)
לגבי אומות אז אני רואה אומות כסוג של קבוצות.
אפשר לשאול, האם בכלל יש דבר כזה קבוצה? או שיש רק אינדיבידואלים?
לדעתי יש דבר כזה קבוצות. הקבוצה היא שם לאוסף בני אדם שיש להם תכונות משותפות.
יש כל מיני קבוצות: משפחה, ארגון, קהילה אינטרנטית כמו פורום. ויש גם אומה. אומה היא עוד סוג של קבוצה.
אני לא חושב שאומות הן רק בתודעה. אפשר להצביע בריאליה על בני אדם השייכים לאומה מסוימת. זו מילה שיש לה ממש רפרנט (הוראה) שאפשר להצביע עליו. האומה היא קבוצה שניתן לזהות אותה במציאות.
אני לא עושה הבחנה אונטולוגית או מטפיסית של דרגות קיום או דרגות ממשות על פי חומר ורוח או גוף ונפש לפיה התודעה או הנפש זה משהו שהוא פחות קיים מאשר גופים וחומרים
הישות התודעתית או הנפשית או הרוחנית היא ישות קיימת לא פחות מאשר גופים וחומרים. אני לא מחזיק בדעה שרק חומר הוא משהו שקיים באמת.
הדיון מתקשר אצלי לשירו של שלום חנוך "אל תקרא לי עם" ובשיר הזה הוא כותב
"אין שום עם סגולה יש רק יחידים"
אבל אם יש רק יחידים אז לא רק שאין עם סגולה אלא גם אין עמים בכלל ואין בכלל קבוצות כמו משפחות, תנועות נוער, איגודים מקצועיים
אבל אחר כך הוא כותב
"אלה יהודים ואלה יהודים" כלומר הוא כן מכיר בקטגוריה של יהודים
נו, עקביות ודיוק אצל זמרי רוק
http://www.youtube.com/watch?v=k1hWOj1HQ6o&feature=related