מדוע "וואלה חדשות" מציג צד אחד בלבד?

מדוע "וואלה חדשות" מציג צד אחד בלבד?

סקירה של כל הימים האחרונים: "הצבא האוקראיני הנאמן לקייב" מוסר ש: חייל נהרג, 3 חיילים נהרגו, אף אחד לא נהרג וכו' וכו' וכו', כאילו הצד השני לא קיים! הרי גם הצד השני, "הבדלנים הפרו רוסים" מדווחים בלי סוף על ירי מצד הכוחות הפרו אמריקאיים, על הרוגים ופצועים, על רוגע יחסי וכו' וכו' וכו'. אבל אתר וואלה מתעלם מדיווחי הצד השני, כאילו הם לא קיימים. או "לא נחשבים". חייל פרו אמריקאי "נחשב", אך אזרחים "פרו רוסים" לא נחשבים.
על רצח דייג מעזה ועל ירי לכיוון צוות טלוויזיה לבנוני לפחות מדווחים, אך על פגיעה ב"בדלנים פרו רוסים" אפילו זה לא.

על רצח נמצוב, כצפוי, התעמולה המערבית התלבשה אך ורק על הגרסה הכי פחות הגיונית, ששלטונות רוסיה החליטו לחסל אותו בחוצות העיר מול הקרמלין. קשב להאמין, כמה "פרשנים" מערביים פרימיטיביים טענו את זה בלהט כה רב לאוזני צופים פרימיטיביים.
אני לא הייתי מאמין שיירדו לשפל אינטלקטואלי כזה, לוליא ראיתי במו עיניי - בערוץ הטלוויזיה הרוסי המרכזי - סדרה שלמה של "פרשנויות" כאלו בתקשורת המערבית.

או, למשל, וואלה ("סוכנויות הידיעות") מדווח בלי סוף על תמרונים צבאיים של רוסיה ב...שטח רוסיה, ולא מספר מילה על תמרונים צבאיים של ארה"ב בפולין, על הכוונה לערוך אותם גם במערב אוקראינה, על אספקת נשק כבד ללטביה ולליטא. אפילו החוצפה של בכירים אמריקאיים האומרים איפה "צריכות להיות" יחידות הצבא של רוסיה בשטח רוסיה עצמה, מוצגת בוואלה כמשהו לגיטימי, ממש "מובן מאליו".

היום מצא וואלה לנחוץ לצטט שוב את ויקטוריה נולנד הנודעת לשמצה ("Fuck the EU") ואת הציונים השקריים שהיא מחלקת למצב באוקראינה. למצב בקרים היא קוראת "טרור", ולמצב בשטח שבשליטת הבנדראים היא קוראת... "דמוקרטיה"! כאילו אין שם "לוסטרציה", כאילו לא חוטפים שם פקידים ומשליכים אותם - פיזית - למיכלי האשפה, כאילו לא נרדפים שם בכירי מפלטון הקודמת ואפילו... שופטים שהעזו לאשר מעצר משליכי בקבוקי מולוטוב! כאילו לא נחסמים שם ערוצי תקשורת ועיתונאים זרים "לא רצויים".

אגב, שלטונות בריטניה התכוונו לסגור את אולפני RT הרוסית בלונדון, בתירוץ שהם "מציגים צד אחד בלבד", ו-RT הפרו-רוסית בפירוש הוכיחה שלא כך הדבר.
חבל שלא מפעילים שיקול זה כלפי התקשורת המערבית.
הציגו דיווחים משני הצדדים, ושהציבור ישפוט בעצמו!
 

ai21

New member
יש הידרדרדות באיכות החדשות - ברמה העולמית

אם פעם היה תקציב גבוה (תשלום על העיתון) ההיצע הגבוה של חדשות באינטרנט הוריד את הרמה,
ובכל הנוגע לחדשות בינלאומיות - לרוב מעתיקים מרשת חדשות עולמית אחת כמו ראוטרס או AP, שיש לה תקציב להחזיק כתבים מומחים לכל אזור המדובר.
גם בנוגע לכתבות צבאיות - הרמה לרוב ירודה.

מלבד זאת,
החדשות ברוסית מבלבלות ולא עקביות.
יש אי תאימויות מאוד לא מובנות ("האוקראינים מפציצים את עצמם", "יהודי אוקראינה הם ניאו-נאצים") וצריך היכרות טובה עם החומר, כדי להבין מתי תעמולה ממשלתית אחראית לזה.
 
"מפציצים את עצמם" זו הגרסה המערבית


המערב מספר על אלפי אזרחים הרוגים במחוזות דונייצק ולוהנסק, אך "שוכח" לספר מי בדיוק הורג אותם.

בערוצים הרוסיים המרכזיים מציגים לעיתים קרובות את הגרסה המערבית, ובתכניות אקטואליה משתפים נציגים מאוקראינה וכתבים אמריקאיים התומכים במשטר קייב.

מה כל כך "מבלבל" להציג את דיווחי "הבדלנים הפרו רוסיים" על הירי מצד הכוחות הפרו אמריקאיים?
 

ai21

New member
זה מבלבל כשחלק מהטיעונים חסרי משמעות

הרי ניתן לראות שפע צילומים של טנקים, תותחים, וטילים עוברים את הגבול לתוך אוקראינה, ומפציצים ללא הבחנה את צבא אוקראינה והאזרחים באזורים שהוא שולט בהם.
ומצד שני, לפי ערוצי ה"חדשות" שום דבר מזה לא קורה.

אז צריך כתבים מעולים, המעורים בחומר, ואינם מוטים לשום כיוון.
בהצלחה למצוא כאלה
 
מישהו אוהב לבלבל בכוונה, עם "שפע צילומים"


ומישהו אוהב להתבלבל בכוונה עם אותו "שפע צילומים"

אפילו כאשר בכירים במערב ובאוקראינה עצמה מפריכים אותם
 
למעלה