מדוע השנה החגים הקדימו? יש לכך סיבה מיוחדת?

masorti

New member
בגלל ההבדל בין שנת השמש לשנת הירח.

אם בשנה אחת ראש השנה חל נניח ב- 1 באוקטובר, הרי שבשנה שאחריה הוא יחול ב- 20 בספטמבר בערך. שנה יהודית לוקחת 11 יום פחות משנה אזרחית, ועד ראש השנה הבא לא נגיע שוב ל- 1 באוקטובר. התזוזה הזו אחורה בתאריך (החגים מקדימים) קורית כל שנה, וללא עיבור החגים היו צוברים פיגור ונעים על פני כל השנה. פעם בשנתיים שלוש מוסיפים חודש עברי, ואז החגים מתאחרים וחוזרים למצב שהיה כמה שנים קודם.
 

אופירA

New member
מנהל
השנה הבאה שנה מעוברת

חודש אדר יוכפל, והחגים של השנה הבאה יתאחרו במיוחד. לפי ההסבר שבתשובה שלפני.
 
למעלה