מדוע אסור לדון פה בעונש מוות?

nirdagan

New member
מדוע אסור לדון פה בעונש מוות?

מנהלת הפורום הודיעה לי שהודעותיי התומכות בעונש מוות הם הסתה לרצח. לדעתי הדיון בעונש המוות הוא לגיטימי. לשיטת מנהלת הפורום מי שמציע לשנות את החוק הוא מסית לדבר עבירה. זה הופך את הדיון הפוליטי לבלתי אפשרי.
 

Deathatred

New member
ניסיון להסבר

אם אתה מציע לדון בעונש מוות למישהו מסוים, אנשים מסוימים עלולים להבין מכך שמותר ואף צריך לרצוח אותו (למרות שאתה מתכוון שהוא יוצא להורג עפ"י חוק במשפט צדק). לכן, מטעמי זהירות נמחקה ההודעה. אך אם אתה מציע לדון בעונש מוות כשלעצמו - האם הוא מוסרי או לא, יעיל או לא, על איזה עבירות להכיל אותו וכו - אני לא רואה שום סיבה למה לא לקיים את הדיון הזה. זה דיון מעניין מאוד ולא אנטי-דמוקרטי ולא חוקי, יש להיזהר שלא להשתמש בדוגמאות על בן אדם ספיציפי או ידוע ולנסות לנקות את הדיון מויכוחי ימין-שמאל כי אז הדבר עלול לגלוש מהר להסתה הדדית. דיון כזה יכול להצליח מאוד, אם המשתתפים מגלים את הבגרות הנדרשת. למעשה, כשהצעתי בפרויקט הרטוריקה הכיתתי שהיה לנו לנהל דיון-תחרותי על עונש מוות, ההצעה עברה ברוב של 20 מתוך 30 כשהיא נתמכה גם ע"י (א)נשים אצלנו בכיתה שידועים (ליתר דיוק, ידועות) במוסריותן הרבה ובנאורות שלהן. קבוצת התומכים בעונש המוות (ואני בינהם) הצליחה לתת פייט מכובד למתנגדים והצלחנו להוציא "תיקו" בתוצאות הדיון.
 

nirdagan

New member
הצעתי לא היתה לגבי אדם מסוים

אלא שהחוק יתוקן כך שעל סירוב לשרת בשטחים יחול עונש מוות. לדעתי תיקון זה יועיל לחברה הישראלית.
 

Deathatred

New member
על זה יש מקום לדיון

להבא אני מציע שתציין במפורש שאין לקחת את החוק לידיו ודמו של הסרבן מותר. רק בית הדין רשאי לגזור ולבצע עונש מוות. לדעתי, מאסר כבד לכמה שנים יספיק. את עונש המוות צריך לשמור למקרים יותר קיצוניים כמו בגידה ורצח ואונס.
 

דא

New member
עונש מות למציע ע. מ.,לא לאדם מסוים

זה לקביעותך מבחינה לוגית. לעצם הענין - הגזמת סופנית. אולי במקום תתרכז מעט במסר שלהם ותתמודד אתם דמוקרטית? - כולל בעיקרון גם את אלה שמנעו את הודעתך (אלא אם בניסוחה היה ממה שהם טענו)
 

nirdagan

New member
להתמודד דמוקרטית?

הרי הם החליטו לצפצף על החוק ולעשות דין לעצמם. הדרך להתמודד עם עברינים היא ע"י מערכת המשפט והענישה, שהיא כמובן מיוסדת על יסודות דמוקרטיים. במסגרת ההתמודדות הדמוקרטית ניתן להציע שינויים לחוקים קיימים. זה מה שחברי הכנסת עושים בחלק ניכר מזמנם.
 
למעלה