מדוע אנחנו מתעסקים כל כך במוות?

מדוע אנחנו מתעסקים כל כך במוות?

מדוע המוות כל כך מעניין אותנו? מדוע בחיינו אנחנו מתעקשים להקדיש למוות כל כך הרבה זמן? מדוע אנחנו שואלים שאלות על המוות ומנסים להבין אותו? הרי בסופו של דבר המוות יגיע, ובין אם יש משהו אחרי ובין אם אין --> אנחנו נגלה את זה בבוא הזמן. כל הזמן שאנחנו מבזבזים על השערות וניסיונות להבנת הנושא באמת שווה את זה? למה אנחנו מתעסקים במוות במקום להתעסק בחיים? ועוד סיפור קצר + שאלה שלא קשורה ישירות, אבל מעניינת : לפני מספר ימים טיילתי לי בחוץ בשעה מאוחרת בלילה. עברתי ליד בית העלמין העירוני, ונכנס בי חשק מטורף להיכנס לשם לבד בלילה (דווקא בגלל שאני מפחד). נכנסתי, ואני חייב לציין שדי פחדתי. אני לא יודע ממה, אבל הייתי לחוץ וכל הזמן התסכלתי סביבי, לא הייתי רגוע. מדוע זה קורה? ממה אני מפחד? מה בבית הקרבות כל כך מפחיד אותי (ואת מרבית האנשים)? תודה מראש לכל המגיבים
לב.
 

MetalSinagouge

New member
החידה הגדולה.

The big fucking nihil, האין הגדול, הריק, החידלון... מעניין, לא? לדעתי זה מעניין כי זה מצב שאי אפשר לדמיין. הנסיונות היחידים בתחום הם המיתולוגיות של אחרי המוות וואלהלה, 72 בתולות ועוד ועוד)... זה לא שווה את זה, אבל מצד שני, מה כן? חקירה מאומצת של כל הפעולות היום יומיות שלנו שווה ששום דבר לא באמת כזה שווה. לא הימורים בקזינו, לא לימודים... לא נראה לי שיש לזה הסבר ראציונלי, בטח סתם פחד מאמונות טפילות.
 

5GIPI5

New member
אנחנו מתעסקים עם המוות ? מה פתאום

המוות מתעסק איתנו , אנחנו מתעסקים בניסיונות לנצח את המוות כל אחד לפי יכולתו ושכלו , אחד מצא שיטה , כל החיים הוא קרא לאשתו נשמה שלי , כשהגיע היום והופיע מלאך המוות לקחת את נשמתו הוא קרא לאשתו ואמר לה נשמה שלי באו לקחת אותך.
 

ל נ צ ח

New member
קברים זה אבן בה קבורים מתים

עם רוחות-רעות ושדים נוראיים שטרור ופחד-מוות עושים לכל הנשמה.
ל נ צ ח
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=69 http://communa.tapuz.co.il/llanetsaj blog.tapuz.co.il/llanetsaj http://forums.nana10.co.il/Forum/?ForumID=20
 

MetalSinagouge

New member
כמו שאמר הביולוגי- קברים זה אבן.

והמיוחד שבבית קברות הוא זה שלא משנה אם היית רוצח, מדען חשוב או פושע באופן כללי- עכשיו אתה מזון לתולעים ואתה לא יכול לפגוע בי. כן, אולי יש רוחות, אולי יש שדים וגמדים, אבל... הם נמצאים במימד קוסמי קוונטי אינטרגאלאקטי, ובגלל זה אני לא ראיתי אותם אף פעם! כמובן!
 
המוות מעניין רק את מי שמתכחש אליו

אם אתה מקבל את העובדה שתמות ולא יהיה המשך לצורת המחשבה שאתה קורא לה "אני", אז זה לא יכול להטריד אותך יותר. ולמה אתה רועד מפחד בבית קברות? כי אתה מאמין ברוחות ושדים. אין לך במה להתבייש, אתה בחברה טובה- שבטים באפריקה, פסיכוזות המוניות בימי הביניים, מעמדות עבדים בעולם העתיק, כנופיות של מקובלים ובחורי ישיבה יושבי גדר ואנלפביתים כולם היו מסכימים איתך לגבי הפחד הזה. יש ממש קונצנזוס, העם איתך.
 

hamamin

New member
מ-[לב] המאמין אל לב המאמין

אתה יכול להיות רגוע בין שאתה מאמין בלב או לבך לב של מאמין--- אל תלך בלילה לבית הקברים פן תמצא שם פחדן אחר שיפחיד אותך ואתה אותו. אם תאמין לפילוסופים אל תפחד מהמוות כי אין אני ואין חשבון בנק. ואם תאמין לי ,המאמין,אין מוות אלא מחוז אחר לאני ואין חשבון בנק. בכל מקרה לפי שתי השיטות יפחדו ממך לשם שינוי. קח את זה בקלות---אם זה מה שמטריד אותך מצבך טוב. ובסוף עוד יותר טוב........ [כמו שאמר שלמה המלך]
 

ל נ צ ח

New member
גיבורים מתים פעם אחת.פחדנים מתים אינסוף פעמים

אדם אנטלגנט ונאור רועי. בעיניו כמובן. ממש גיבור הבחור. בני אדם שמפחדים ממוות שדים ורוחות, הם אנשים פרימיטיבים בעיניו. כנראה הבחור לא מבין עדיין לאישורו של דבר למשמעות הנאמר למעלה בשורת הנושא. לידיעתך המקור של משפט גאוני זה נוצר במחזהו המפורסם של ו. שייקספיר, המלט.
ל נ צ ח
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=69 http://communa.tapuz.co.il/llanetsaj blog.tapuz.co.il/llanetsaj http://forums.nana10.co.il/Forum/?ForumID=20
 

gilroz

New member
ומי הוכיח לך שזה לא נכון??

יש גם אלפי מדענים שמאמינים בעולם הבא, אתה סתם מזלזל באנשים , ורגע הגאון מוילנה לא מספיק חכם בשבילך ושלמה המלך? ודוד המלך? רמב"ם? רמב"ן? מלכי ישראל למינהם? משה? אברהם? יהושע? מממ כולם טיפשים ואתה חכם?
 
לא טיפשים, אלא שקרנים, ובמיוחד משקרים לעצמם

מה מונע ממשכיל, חכם ככל שיהיה, לנחם את עצמו בשקרים? חכמים משקרים לעצמם אפילו יותר טוב מטיפשים. החוכמה עוזרת להם בכך. המוות מטריד מישהו, הוא מנחם את עצמו באמונה ילדותית שהוא לא ימות בעצם. חכם או לא- הוא ילדותי. אל תרדד הכל לנוסחת הניגודים "חכם-טיפש" שבה החכם תמיד צודק והטיפש תמיד טועה, זו נוסחה טיפשית ולא צודקת.
 

ל נ צ ח

New member
אדם שהוא באמת ירא את ה', לא ישקר.

זה אקט פרימיטיבי, אקט שהוא כלל לא חכם בשבילו. החכמה נמצאת רק באמת. (גיתה ) החכם ידע את הכסיל, מפני שהיה כסיל בנערותו; והכסיל לא ידע את החכם מפני שמעולם לא היה חכם. ( הנ"ל )
ל נ צ ח
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=69 http://communa.tapuz.co.il/llanetsaj blog.tapuz.co.il/llanetsaj http://forums.nana10.co.il/Forum/?ForumID=20
 

gilroz

New member
כי יש משהו מעבר לגשמיות

אני עצמי עשיתי מחקר על זה , אני מאמין בחיי העולם הבא, ואני מאמין ששופטים כל בן אדם לפי מעשיו, אני מאמין בצדק אלוקי והעולם לא הפקר, איך הגעת לזה? אתה יודע שיש מחקרים על יותר 30 מיליון אנשים שעברו מוות קליני? או אפילו מוות עד שלושה ימים(וקמו לתחייה) אני אישית בדקתי מספר עדויות של אנשים שמתו מוות קליני , ובאמת מעבר לכל הגיון אפשרי, הם ידעו בדיוק שהם מתו ומה אנשים דיברו. אתה יודע שיש דבר כזה שנקרא סיאנסים - אני אישית בדקתי כמה קבוצות של אנשים שתיקשרו עם המתים. יש גם מחקרים חדשים שמראים שיש ברעש לבן שיש באוויר מסרים מהמתים , זה לא סתם סרט, יש מחקרים רציניים מאוד בנושא הזה. יש גם מחקר של ד"ר איאן סטיבנסון הוא חקר במשך 40 שנה ילדים רבים שמספרים על הגלגול הקודם שלהם, ובדק גם את הטענות , וראה שאכן יש קשר לאיש מהגלגול הקודם אליו, היה את המקרה המפורסם עם הילד הדרוזי שסיפר שהוא היה חייל צה"ל. ויש גם אפשרות לעשות היפנוזה וריגרסיה - חזרה לאחור בזמן לפני הלידה, ויש מידע רב שמדענים מצאו. כמובן שיש את היהדות בתנ"ך(שלא כתב במפורש אפשר אפשר לראות ע"פ מקרה של בעלת האוב שהעלת את שמואל), ועוד כל מיני רמזים, למרות שיש זרם שמאמין בתנ"ך ולא בעולם הבא ונקרא קראים אבל הוא די קטן יחסית היום . ובתורה שבעל פה כתוב את זה במפורש(גמרא + זוהר קדוש). לכן
 

MetalSinagouge

New member
חייבים "למות" על הפיסקה האחרונה.

כמובן! זה כתוב בתנ"ך וביהדות! בא נעשה סדר: עזוב את התנ"ך (וגם את הארי פוטר) אם אתה רוצה לעשות מחקר רציני על התופעה. עזוב את הסיאנסים והכביכול סרטים של מחזירים בתשובה שמנסים להזכיר לאדם המערבי הממוצע את הפחד הכי גדול שלו כדי לתפוס אותו ברשת הדת המקוללת. מה שנשאר לך זה הגילגולים והמוות קליני. אף אחד מאיתנו לא יודע האם זה יקרה, אלא רק כשזה יקרה. לכן נשארו רק שאלות כלליות: אם יש נשמה, איך היא מתקשרת לחומר? זו לא התפלספות אלא נושא אמיתי ביותר אם אנחנו רוצים לבדוק את הנושא מבחינה מדעית (אם זה אפשרי).
 

gilroz

New member
תגובה:

בוא נעשה עכשיו סדר: "זה כתוב בתנ"ך" תתפלא גם אם זה לא מוצא חן בעינך יש מילארדי אנשים שמאמינים בתנ"ך יותר מאשר אנשים שכופרים בו, "עזוב אותך תנ"ך (גם את ארי פוטר)" - מה זה עזוב אותך תנ"ך איך אתה משווה בכלל? גם מבחינה לא דתית- ארי פוטר זה המצאה של מישהו וגם מי שכתב את ארי פוטר לא טוען שהיה דבר כזה(המצאה בשנים האחרונות). אבל התנ"ך נכתב לפני 3300 ולדעת אפילו כופרים לפחות לפני יותר ב2500 שנה(אם אתה מכיר את 70 התרגומים שעשו לו ביוונית בתקופה היוונית). לתנ"ך יש מילארדי מאמינים, היהודים גם אי היו צריכים למות לא הסכימו לוותר על אמונתם בתורת משה. יש הבדל עצום. סיאנסים - נכון ראיתי גם אתרים דתיים, אבל ביקרתי גם באתרים לא דתים בפורומים אמריקנאים , בפורומים לא דתיים שעשו סיאנס וגם חקרתי אנשים שעשו בעצמם סיאנס, זה אמיתי אפילו אתה יכול לנסות. כמו שאמרת מחקרים רבים מראים שאכן יש יציאת נשמה מהגוף וגלגולי נשמות, שוב גם יש את הצד הכופר.
 

MetalSinagouge

New member
בא נעשה יותר סדר.

א. אם בעוד ממש הרבה זמן יראה מצב שהתרבות שלנו תתמוטט והעברת מידע כמו שיש היום תיפסק, ואנשים יתחילו להאמין בהארי פוטר (ז"א שהאירועים בו מבוססים על אירועים אמיתיים וכל החבורה שם תקבל מעמד של קדושים או משהו), האם זה אומר שהתנ"ך נכון? שמעת על כתבי הקודש ההינדים? אתה יודע שהם נכתבו לפני התנ"ך, כן? שוב, זה שאנשים מסויימים חושבים שאמונה מסויימת נכונה, גם אם הם מתים עליה (כמו בשואה) לא אומר שהיא נכונה. זה אומר שהיא נכונה בגבולות הידיעה שלהם. מחקרים רבים מראים שקורה משהו תודעתי שקורה בזמן המוות. ידעת למשל שאת "המנהרה" שרואים אפשר להסביר בדרכים שלא מצריכות נשמה? אני לא בא להפריך או לאושש, אני בא למוטט לך את הבסיס של מה שאתה רואה בתור ידיעה ולהראות שזו אמונה ותו לא. אתה עוד תודה לי על זה.
 

ל נ צ ח

New member
שוב אתה בונה על אם ?

אתה בונה על האולי, אני על הבוודאי!!! אני מדבר משכל-טוב שנתן לי אלוהים, מהנסיון אותו עברתי בעולם החיים ובעולם המוות, אני מדבר הודות הזיכרון הפנומנאלי שלי שלתווך הארוך. ( חוויתי את העולם שחרב לפני שהעולם הזה נברא, חוויתי את הגיהינום שבעולם המוות, את תחיית המתים בפועל חוויתי, ואת המאורעות האלוהייים היחודיים בהם ההתגלויות מהאלהים אותן חוויתי בעולם-הזה.
ל נ צ ח
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=69 http://communa.tapuz.co.il/llanetsaj blog.tapuz.co.il/llanetsaj http://forums.nana10.co.il/Forum/?ForumID=20
 
למעלה