מדוע אין נביאים היום?

Dark Muse

New member
מדוע אין נביאים היום?

שיחה קטנה עוררה לי מחשבה קטנה שנשאלת השאלה מדוע אלוהים לא נגלה אלינו כיום, אומרים המאמינים למינהם "זה כי העם חוטא, אם כולם יחזרו בתשובה אלוהים יבוא והמשיח יבוא" אבל זה שקר וכזב וזה אבל אבלים הרי לפי התורה, הנביאים דיברו וחזו אל עם ישראל כאשר הוא חטא!!! והם בעצם ביקשו ממנו לחזור בתשובה, לכן אלוהים היה כאשר העם חטא, ולא נשכח את החטא הגדול ליד הר סיני. אז מדוע אלוהים לא מדבר עם נביאים כיום? אולי הוא מרוצה מאיתנו?
 

neko

New member
אולי מפני שהיום כבר יודעים לזהות

סכיזופרניה?
 

Dark Muse

New member
שמע הארועים בתנך היו אמיתים

כלומר אם נביא דיבר על זה שיבוא צבא ויגלה את כולם, זה באמת קרה. אבל לפי דעתי, כתבו על זה אחרי שזה קרה ולא לפני כלומר אחרי שבא צבא ויגלה את כולם, המציאו איזה נביא שאמר ככה וככה, שהגיונית אם חושבים על זה , זה מחזק את האמונה לאלה שקוראים את הסיפור. אבל אני לא מאמין באלוהים ואנשים שמדברים איתו וכמו שאמרת סכיזופרניה, סמים, קרטונים ומה לא יכולים להיות יופי של דרכים לדבר עם "אלוהים".
 

neko

New member
אפילו בתורה מופיעים "נביאי שקר",

והטכניקה להבדיל בין נביא אמת לנביא שקר פשוטה: נביא שקר הוא נביא שבדיעבד, נבואתו לא התגשמה. שים לב שנביא אמת לעולם לא מתחייב על זמנים או פרטים... נבואתו כללית כמו נבואותיו של דניאל בלס: "מישהו ינצח מישהו, משהו גדול יקרה, מתישהו".
 

בּאהבה

New member
../images/Emo11.gifנביא אמת! צריך לפרט!! ולדייק!!!

"תנאי נוסף יש לנביא האמת: נבואה הבאה להיטיב עם השומעים לה, היא נבואה שתבוא במדויק. נבואה זעם יכולה להתבטל." פירוש: נבואותיו צריכות להיות מדויקות (כדי שנבואה תחשב מדויקת היא חייבת להכיל פרטים... אחרת מה מדויק בה? שאמר: "יהיה טוב"??? זה לא פירוש המילה מדויק גם לא "תהיה מלחמה", מתי? עם מי? וכו' זו יכולה להקרא נבואה מדוייקת לכשתתגשם). נ.ב: נבואה חיובית שלא התגשמה פירושה נביא שקר, אך לא נבואה שלילית, גם אם לא התגשמה אינו נביא שקר, כי נבואה שלילית נתנת על מנת שיחזרו בתשובה ויבטלוה כדוגמת נבואת יונה לנינוה...
 

Dark Muse

New member
מדוע אתה עובד קשה?

ומנסה לשכנע כופרים שכמונו? ושכמוך עוד הרבה רבנים ומחזירי בתשובה לעומת שפעם אלוהים היה מביא איזה אחד אומר לעם מה שהולך לקרות אם לא יחזרו בתשובה, ומי שלא מאמין ימות. מדוע זה לא קורה בימנו?
 

freak2100

New member
אתה לא מבין

פעם לאלוהים היה משעמם אז הוא היה משחק בלהתעלל בבני אדם היום הוא השיג GameBoy Advanced אז כבר לא משעמם לו
 

freak2100

New member
תראה, נביאים היו, אבל

ה' אף פעם לא דיבר אליהם... הם דיברו מתוך המוסר שלהם, המצפון שלהם הוא ה"אלוהים" שדיבר ולפעמים היו אנשים שיכורים (יין היה באותה תקופה) ובכלל - הכל פרשנות מוטעת של המחבר של התנ"ך
 

Diavitus

New member
התשובה לזה כתובה כבר בגמ

שאחרוני הנביאים היו חגי זכריה ומלאכי, כי משחרב בית המקדש בטלה נבואה מן העולם. ש
 

Diavitus

New member
התשובה לזה כתובה כבר בגמ

שאחרוני הנביאים היו חגי זכריה ומלאכי, כי משחרב בית המקדש בטלה נבואה מן העולם. ש
 

uuuaaa

New member
כתוב בגמרא

שהנבואה בטלה. כידוע קיים איזון מדוייק בין הטוב והרע בעולם, כדי שתהיה אפשרות של בחירה חופשית. בימי בית-מקדש היה קיים יצר של עבודה-זרה, וכנגדו היתה את הנבואה. חכמינו ז"ל ביטלו את אותו יצר של עבודה-זרה, וכדי לשמור על האיזון, נאלצנו להפרד גם מהנבואה. ובכל מקרה, למרות שאין נבואה, עדיין יש רוח הקודש.
 
למעלה