מגש מוכסף (?) של christofle

מאז

New member
מגש מוכסף (?) של christofle

שלום. לפני זמן מה קיבלנו (לכבוד ארוע חגיגי) מגש של חברת christofle. המגש נראה מוכסף (ולא מכסף טהור). איכשהו, מהיכרותנו את נותן המתנה, נראה לנו שיש איזה עניין שאנחנו לא מודעים לו בקשר לשווי המגש (נראה קצת "פושט" יחסית למתנות שההוא ונג, ובוודאי מסוגל, לתת). אין אפשרות שנשאל אותו. איך אפשר לברר על זה (עדיף וירטואלית)
 
אתם מפספסים בגדול.

מדובר באחת החברות היקרות בעולם לכלי אוכל, סכום, חרסינה קריסטל כסף וכלים מוכספים. רק לדוגמא, סכום (72 חלקים, סט של 6 ל-12 סועדים) מגיע למחיר של כ- 1500 דולר. יש להם כרגע שלושה דגמים של מגשים, הם באמת מוכספים ולא מכסף, ומחירם יכול להגיע לכמה מאות דולרים. תוכלו להכנס לאתר החברה, ולראות במה מדובר - אין שם מחירים, אבל תוכלו להתרשם. ואני תמיד חשבתי שבמתנות העיקר הכוונה, ולא השווי...
 

מאז

New member
בטח שהעיקר הכוונה (סיפור בפנים)

כשקיבלנו את המגש אמרנו יפה תודה. אחר כך, לאורע אחר קיבלנו מאותו אדם כמה מטבעות זרים. גם אז אמרנו יפה תודה. כשבעלי היה בחו"ל הוא ניסה להמיר את המטבעות לדולארים, ורק כשהחלפן לא זיהה אותם הוא הבין שמדובר במטבעות עתיקים (...) אז חשבנו לעצמנו, שאולי גם המגש שווה יותר ממה שהוא נראה, ואולי לשים אותו מתחת לחנוכיה, עם כל השמן וכו', זה לא רעיון מדהים... אז מה לעשות איתו? אגב, הוא כבר נראה דהוי ואני לא יודעת איך לשמור עליו.
 

vered73

New member
לפנות אולי לחברה שמיצרת כלי כסף באר

בארץ ותוכל לעזור לכם.
 

הדי אור

New member
אבא אתה צודק אבל

אתה כותב: " ואני תמיד חשבתי שבמתנות העיקר הכוונה, ולא השווי..." אתה צודק כאשר השווי הוא יקר אז אנחנו בפירוש מסתפקים בכך שהכוונה היא הנתינה והיא היא העיקר. וכאשר השווי הוא זול, אז שילך לכל הרוחות הקמצן הזה.
 

lubia

New member
זה עובד גם לכיוון השני

כשאנחנו נותנים מתנה זולה אז העיקר זה הכוונה. כשאנחנו נותנים מתנה יקרה אז משום מה אנחנו שוכחים את הקבלה בפנים..
 

הדי אור

New member
יש קבלות פקטיביות ובמחיר גבוה

שאותם אתה שם במתנות הזולות. ואז המתנה נראית יקרה. שאתה נפגש עם רואה חשבון ואתה שואל אותו כמה החברה הזו שווה, אז מה השאלה הראשונה שלו? ... .... ..... ...... השאלה הראשונה שלו היא: זה תלוי האם אתה מוכר או קונה.
 

מאז

New member
אז לא היה עז ועכשיו לא מתוק

כלומר- לא מאוד כאב לנו שהמליונר לא הביא משהו יקר, פשוט לא כל כך הבנו את העניין. ועכשיו, שאנחנו יודעים שמדובר במגש יקר (אם כי השווי עדיין בכלל לא ברור לי) אז מה? מה נעשה עם זה?
 
רעיון לגילוי המחיר:

באתר החברה יש קישורי מייל לחנויות בכל העולם שמוכרות את המוצרים שלהם. צלמי תמונה ושלחי לאחת החנויות, אמרי שאת מעוניינת לקנות בדיוק כזה מגש, ותשאלי כמה יעלה כולל המשלוח לארץ. לגבי הצבע הדהוי - לא צריך להיות כי הכלים של כריסטוף הם כלים באיכות גבוהה מאוד, אבל תשומת לבך לכך שכלים מצופים אסור להבריק. הייתי מחפש צורף מומחה על מנת לשאול, ונגש אליו עם המגש - לא שאלה בעל פה.
 
למעלה