מגשים במושבים

מצב
הנושא נעול.

LIOR777200ER

New member
מגשים במושבים

מגשים במושבים
מישהו יודע לומר למה רק באוטובוסים הבינעירוניים של נתיב אקספרס התקינו על גבי גב של כל מושב מגשים (בדומה למושבי טיסה)..
מדוע זה לא הופך לסטנדרט ארצי...?
 

olli3

New member
מנהל
אולי כי זה כן הופך להיות סטנדרט?

מגשים במושבים
מישהו יודע לומר למה רק באוטובוסים הבינעירוניים של נתיב אקספרס התקינו על גבי גב של כל מושב מגשים (בדומה למושבי טיסה)..
מדוע זה לא הופך לסטנדרט ארצי...?
אולי כי זה כן הופך להיות סטנדרט?
נסעת באוטובוסים החדשים של קווים ומטרופולין?

החברות רוצות לזכות במכרזים ולכן מציגות פיצ'רים כאלו ואחרים לרווחת הנוסע. כל דבר כזה מזכה את החברות בנקודות זכות בסך הנקודות לבחירת המפעיל הבא באשכול שבו המפעילה מתמודדת.
 

LIOR777200ER

New member
כלומר באגד לא נראה את זה לעולם

אולי כי זה כן הופך להיות סטנדרט?
נסעת באוטובוסים החדשים של קווים ומטרופולין?

החברות רוצות לזכות במכרזים ולכן מציגות פיצ'רים כאלו ואחרים לרווחת הנוסע. כל דבר כזה מזכה את החברות בנקודות זכות בסך הנקודות לבחירת המפעיל הבא באשכול שבו המפעילה מתמודדת.
כלומר באגד לא נראה את זה לעולם
כי הם מנועים מלהתמודד במכרזים...?
 

olli3

New member
מנהל
לא בטוח. אגד לא מחוייב לWIFI ועדיין בכל

כלומר באגד לא נראה את זה לעולם
כי הם מנועים מלהתמודד במכרזים...?
לא בטוח. אגד לא מחוייב לWIFI ועדיין בכל
האוטובוסים החדשים שנכנסים לשירות יש WIFI.

אני לא יודע מה התכונית של אגד בנושא הזה, גם לא לגבי שקע USB לטעינת מכשירים שונים או מערכת שמע אישית (דבר שדווקא היה קיים באגד בקומותיים שחרשו את הארץ בשנות ה-80 וה-90).
 

מענדי

New member
לדעתי פיצ'רים מיותרים

מגשים במושבים
מישהו יודע לומר למה רק באוטובוסים הבינעירוניים של נתיב אקספרס התקינו על גבי גב של כל מושב מגשים (בדומה למושבי טיסה)..
מדוע זה לא הופך לסטנדרט ארצי...?
לדעתי פיצ'רים מיותרים
מגש לכסא בנסיעה של שעה ואפילו שעתיים - מיותר. ובמיוחד שבעוד שנה-שנתיים שהמגש ישבר אף אחד לא יתקן אותו. והוא ישאר כמפגע.

WIFI באוטובוס - בעידן הגלישה הסלולרית ה(כמעט)לא מוגבלת נראה שהפיצ'ר הזה מיותר.
ובמיוחד שהראוטר בכמה נסיעות שבדקתי תקוע, ואף אחד לא יודע/רוצה לעשות ריסט.

USB להטענה אני עוד יכול להבין.

מה שאני באמת לא מצליח להבין, למה המכרזים לא מתחשבים בפרמטרים יותר חשובים לנוסעים.

למשל:
1. הוספת נסיעות.
2. ניטור/טיפול בעומסים בזמן אמת. ושליחת אוטובוסים נוספים..
3. הדרכת נהגים.
4. הקפדה על זמנים, שיפור GPS זמן אמת.
 

olli3

New member
מנהל
ולמה אתה חושב כך? המכרזים בהחלט מתחשבים

לדעתי פיצ'רים מיותרים
מגש לכסא בנסיעה של שעה ואפילו שעתיים - מיותר. ובמיוחד שבעוד שנה-שנתיים שהמגש ישבר אף אחד לא יתקן אותו. והוא ישאר כמפגע.

WIFI באוטובוס - בעידן הגלישה הסלולרית ה(כמעט)לא מוגבלת נראה שהפיצ'ר הזה מיותר.
ובמיוחד שהראוטר בכמה נסיעות שבדקתי תקוע, ואף אחד לא יודע/רוצה לעשות ריסט.

USB להטענה אני עוד יכול להבין.

מה שאני באמת לא מצליח להבין, למה המכרזים לא מתחשבים בפרמטרים יותר חשובים לנוסעים.

למשל:
1. הוספת נסיעות.
2. ניטור/טיפול בעומסים בזמן אמת. ושליחת אוטובוסים נוספים..
3. הדרכת נהגים.
4. הקפדה על זמנים, שיפור GPS זמן אמת.
ולמה אתה חושב כך? המכרזים בהחלט מתחשבים
בפרמטרים של הוספת נסיעות (בכל מכרז כמות הנסיעות של הקווים הקיימים וקווים חדשים עולה ב40-50 אחוזים - זה לא מעט.

ניטור וטיפול בעומסים. משרד התחבורה מחייב במכרזים החדשים שיוצאים בשנה האחרונה התקנת מערכות חיישנים לזיהוי מספר הנוסעים בשתי הדלתות. כל שבוע יופעלו כל האוטובוסים של המפעיל על אותו קו שנדגם ושבוע לאחר מכן כל האוטובוס יעברו לקו אחר.

חלק שלם מדבר על הנהג ומה נדרש ממנו ומהמפעילה בכל מכרז.

הקפדה על זמנים זה תמיד היה פרמטר לקנסות שעוברים לקופת המדינה. משרד התחבורה מדגיש זאת בכל מכרז ומכרז.
 

raminec

New member
מעניין עד כמה זה נאכף

ולמה אתה חושב כך? המכרזים בהחלט מתחשבים
בפרמטרים של הוספת נסיעות (בכל מכרז כמות הנסיעות של הקווים הקיימים וקווים חדשים עולה ב40-50 אחוזים - זה לא מעט.

ניטור וטיפול בעומסים. משרד התחבורה מחייב במכרזים החדשים שיוצאים בשנה האחרונה התקנת מערכות חיישנים לזיהוי מספר הנוסעים בשתי הדלתות. כל שבוע יופעלו כל האוטובוסים של המפעיל על אותו קו שנדגם ושבוע לאחר מכן כל האוטובוס יעברו לקו אחר.

חלק שלם מדבר על הנהג ומה נדרש ממנו ומהמפעילה בכל מכרז.

הקפדה על זמנים זה תמיד היה פרמטר לקנסות שעוברים לקופת המדינה. משרד התחבורה מדגיש זאת בכל מכרז ומכרז.
מעניין עד כמה זה נאכף
כי לפי מה שאנשים כותבים בפורום יש לא מעט איחורים או ביטולים של נסיעות גם אצל הזכייניות שזכו במכרזים לאחר תחילת הרפורמה.
 

olli3

New member
מנהל
כי יש איחורים שנובעים מפקקים וכדי לבטל נסיעה

מעניין עד כמה זה נאכף
כי לפי מה שאנשים כותבים בפורום יש לא מעט איחורים או ביטולים של נסיעות גם אצל הזכייניות שזכו במכרזים לאחר תחילת הרפורמה.
כי יש איחורים שנובעים מפקקים וכדי לבטל נסיעה
המפעילה צריכה לקבל אישור על כך ממשרד התחבורה.

מתבצע מעקב אחר נתוני הgps ובודקים את זמני היציאה של כל קו מתחנת המוצא. במקרים של איחור בזמן היציאה הזכיין צריך לספק הסבר למדוע הנסיעה לא יצאה בזמן.

במקרים בהם באופן קבוע הנסיעות לא יוצאות בזמן, מתבצע בירור והזכיניות גם נקנסות.
 
איחורים הנובעים מפקקים - מה הכללים?

כי יש איחורים שנובעים מפקקים וכדי לבטל נסיעה
המפעילה צריכה לקבל אישור על כך ממשרד התחבורה.

מתבצע מעקב אחר נתוני הgps ובודקים את זמני היציאה של כל קו מתחנת המוצא. במקרים של איחור בזמן היציאה הזכיין צריך לספק הסבר למדוע הנסיעה לא יצאה בזמן.

במקרים בהם באופן קבוע הנסיעות לא יוצאות בזמן, מתבצע בירור והזכיניות גם נקנסות.
איחורים הנובעים מפקקים - מה הכללים?

יש קו מסויים בירושלים שאני נוסע בו בתדירות גבוהה לשני הכיוונים ותמיד אני עולה בתחנת המוצא או בסמוך לה.
שמתי לב לפספוסים רבים של שעות הנסיעה ותמיד כששאלתי את הנהג על כך התשובה הייתה "יש פקקים".

עד כמה מותר או אסור בכלל לחברה לפספס נסיעות בשל פקקי תנועה?
האם יש כללים ברורים לזה?

אגב, אני רוצה לציין שהנסיעות בקו בו אני נוסע די תדירות באופן כללי, כך שכמעט ולא נפגעתי מאיחור או חיסור של נסיעה בשל הסמיכות לנסיעה הבאה.
אוסיף עוד ואומר שבמקרים רבים התירוץ של הנהגים - "יש פקקים", אינו עולה בקנה אחד עם המציאות במסלול הקו במיוחד בזמנים מסויימים.
 

מענדי

New member
השאלה היא עד כמה אוכפים את ההתחייבויות

ולמה אתה חושב כך? המכרזים בהחלט מתחשבים
בפרמטרים של הוספת נסיעות (בכל מכרז כמות הנסיעות של הקווים הקיימים וקווים חדשים עולה ב40-50 אחוזים - זה לא מעט.

ניטור וטיפול בעומסים. משרד התחבורה מחייב במכרזים החדשים שיוצאים בשנה האחרונה התקנת מערכות חיישנים לזיהוי מספר הנוסעים בשתי הדלתות. כל שבוע יופעלו כל האוטובוסים של המפעיל על אותו קו שנדגם ושבוע לאחר מכן כל האוטובוס יעברו לקו אחר.

חלק שלם מדבר על הנהג ומה נדרש ממנו ומהמפעילה בכל מכרז.

הקפדה על זמנים זה תמיד היה פרמטר לקנסות שעוברים לקופת המדינה. משרד התחבורה מדגיש זאת בכל מכרז ומכרז.
השאלה היא עד כמה אוכפים את ההתחייבויות
בשנה האחרונה אני נוסע באופן קבוע ב461 מלוד לתל-אביב.

בשעות 8-9:30 בבוקר יש עומס באופן קבוע, מתחנת רכבת לוד, עד צריפין. חוץ מיום ראשון שיש עוד נסיעה אחת בשאר הימים מוניות השירות חוגגות.

אף אחד לא חושב לתגבר את קו 158 לצריפין
שנוסע בתדירות מצחיקה.
ביום ראשון 3 נסיעות.
ובשאר הימים נסיעה אחת ב6:40.

ביום שישי חברת קוים החליפה את סופרבוס, ועד עכשיו (רביעי בערב) הנסיעות לא מופיעות באפליקציות זמני-אמת.

השבוע נסעתי פעמים עם נהגים שלא ידעו תעריפים, ולא ידעו באיזה קוד לחייב נוסעים.
אחד הנהגים לא ידע לטעון ערך נקוב לרב-קו. הוא אמר לי שהוא חדש, שיום קודם אמרו לו לבוא בבוקר והעלו אותו על האוטובוס.
 

LIOR777200ER

New member
מדוע משך זמן הנסיעה רלוונטי?

לדעתי פיצ'רים מיותרים
מגש לכסא בנסיעה של שעה ואפילו שעתיים - מיותר. ובמיוחד שבעוד שנה-שנתיים שהמגש ישבר אף אחד לא יתקן אותו. והוא ישאר כמפגע.

WIFI באוטובוס - בעידן הגלישה הסלולרית ה(כמעט)לא מוגבלת נראה שהפיצ'ר הזה מיותר.
ובמיוחד שהראוטר בכמה נסיעות שבדקתי תקוע, ואף אחד לא יודע/רוצה לעשות ריסט.

USB להטענה אני עוד יכול להבין.

מה שאני באמת לא מצליח להבין, למה המכרזים לא מתחשבים בפרמטרים יותר חשובים לנוסעים.

למשל:
1. הוספת נסיעות.
2. ניטור/טיפול בעומסים בזמן אמת. ושליחת אוטובוסים נוספים..
3. הדרכת נהגים.
4. הקפדה על זמנים, שיפור GPS זמן אמת.
מדוע משך זמן הנסיעה רלוונטי?
אני רואה מלא אנשים אוכלים ושותים קפה באוטובוס.. מדוע שלא יהיה להם נוח?
 

846

Active member
זאת לא הסיבה אבל הטינופת זה

וזו סיבה לא לשים מגשים..?
המגשים הם מה שיוצרים את הטינופת...?
זאת לא הסיבה אבל הטינופת זה
סימפטום של ונדליזם, המגשים לא יחזיקו מעמד יותר מכמה חודשים עד שנה.
אצלי באוטובוס כל חודש מתקינים מחדש 4 או 5 ידיות פלסטיק פשוטות שנשום מה הנוסעים בוחרים לשבור במהלך הנסיעה....
אגב, הידיות הן חובה ע"פ תקנות התעבורה ואין בריריה אלה לספוג את העלות של כמה ש"ח לכל ידית X כמה אלפי ידיות בשנה ........ (בכל אגד)
 

LIOR777200ER

New member
אולי הגיע הזמן שחברות האוטובוסים יצאו בקמפיין

זאת לא הסיבה אבל הטינופת זה
סימפטום של ונדליזם, המגשים לא יחזיקו מעמד יותר מכמה חודשים עד שנה.
אצלי באוטובוס כל חודש מתקינים מחדש 4 או 5 ידיות פלסטיק פשוטות שנשום מה הנוסעים בוחרים לשבור במהלך הנסיעה....
אגב, הידיות הן חובה ע"פ תקנות התעבורה ואין בריריה אלה לספוג את העלות של כמה ש"ח לכל ידית X כמה אלפי ידיות בשנה ........ (בכל אגד)
אולי הגיע הזמן שחברות האוטובוסים יצאו בקמפיין
נגד ונדליזם.

אגב ידיות... אני זוכר שבנסיעה כאשר החזקתי בידית אחד הצדדים השתחרר... אני לא יודע אם זה בגלל ונדליזם שנעשה בידית מלפני כן או שפשוט החומר ממנו מייצרים את הידית אינו עמיד... אבל זה מה שקרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה