מגנזיום?

zipipeer

New member
מגנזיום?

קיבלתי המלצה להוסיף מגנזיום כדי לרכך את הגידים. בקריאה במאמרים על מגנזיום לא צויין על זה שחסרונו גורם להתקשות הגידים. מה דעתכם?
 

zipipeer

New member
גידים

מלבד זה שיש לי שניים קרועים בכתפיים. במסג' שעשיתי בגלל אי נוחות בעורף ובגב אמרה לי המסג'יסטית שהגידים שלי קשים וכדאי לי להעזר במגנזיום יתכן שבגלל קשיי שפה היא אמרה קשים במקום משהו אחר.אני תמיד הבנתי שזו בעיה של השרירים. אני עושה חדר כושר וחשבתי שזה מהמאמץ ואני לא רוצה לוותר על זה.
 

SideKick

New member
גידים וכל השאר...

הגידים שלנו אינם מנותקים משאר הגוף. ברמה הפיסית והרוחנית כאחד. אשאל אותך שאלה: האם כשאת/ה (מתוך שאלותיך לא ניתן היה לדעת אם מדובר בזכר או נקבה) נתקל בקושי בחיים, משהו שעומד בדרך בינך לבין שאיפותיך: האם את/ה מוותר/ת? האם מחליט/ה שלא משנה מה יהיה - את/ה את שלך תשיג/י? האם מוצא/ת דרכים חלופיות ויצירתיות כדי להשיג את מטרותיך? האם מקבל/ת את המצב החדש ומוצא/ת בו יתרונות? מהי הדרך שלך? לשאלה זו ולתשובה שלך יש משמעות וקשר למצב הגידים שלך. וזה לא הקשר היחיד. לכן - נטילת תוסף זה או אחר לא תמיד מועילה, שכן היא אינה מתייחסת לשאר האדם. עם זאת, אני מניחה שאם יש חוסר במגנזיום ניתן לגלות זאת בבדיקת דם פשוטה. אם כן - תוכל/י להתייעץ עם אדם שזה תחום התמחותו כדי לדעת איך ליטול, כמה ולאיזו תקופה. ופלא קטן - גם אם יש חוסר במגנזיום, עבודה על המערכת כולה תאפשר לגוף להדביק את הפערים גם בתחום הזה. מהי עבודה? עבודה תנועתית נכונה! נכונה לגוף, נכונה לנפש. ייתכן שאת/ה יכול להמיר את העבודה בחדר הכושר במאמץ אחר, שהוא לא פחות גדול, אבל יותר מועיל.
 

SideKick

New member
ועוד אחת קטנה...

דרכים רבות להגיע לטיפול באדם עם גידים הנוקשים. אני המלצתי על התנועה משום שזה התחום שבו אני עוסקת וגם משום שנראה שתנועה היא תחום מועדף עליך. אבל כמו שאמרתי - כמעט כל תחום ייגע בכל המערכת כולה ויתייחס גם לנושא הגידים.
בהצלחה
 

0 אור 0

New member
המלצות של המסגי'טית

נסיון שני אחרי שהקודם נמחק. גם אני נתקלתי בעבר במצבים שנכנסתי לספא והמעסה התחילה לאבחן את כל בעיות הגב והחיים שלי כולל פתרונות (תוך סיכון להשמע גזענית - קרה לי רק עם רוסיות). אינני יודעת איפה עברת את העיסוי ואצל מי , אבל לרוב העובדים בספא הינם אנשים בתחילת הדרך שלמדו, במקרה הטוב קורס עיסוי קצר. כמי שסיימה לא מזמן קורס עיסוי שבדי מהטובים בארץ, אני יכולה להגיד לך באחריות שלא לומדים שם לאבחן בעיות גידים ולא לרשום תוספי תזונה כלשהם. לשם כך צריך להתייעץ עם המומחים בנושא (נטורופת או תזונאי או מטפל ברפואה סינית לגבי התזונה וחוסרים בה) אם אתה רוצה לטפל בנושא הגידים: כדאי להתייעץ עם אורתופד שיאבחן ויציע אם אתה רוצה לטפל בשינוי ושיפור החיים מומלץ לגשת למטפל ברפואה משלימה שיעזור לך לבנות שינוי כזה. לגבי הקושי בעורף ובגב - מומלץ בנוסף לעיסוי לשלב טיפול בתנועה מודעת (כמו פלדנקרייז, צ'י קונג, יוגה) שילמד אותך להתנועע נכון על מנת לפתור בעיות קיימות ולמנוע בעיות עתידיות. שיהיה בהצלחה.
 

SideKick

New member
אור, אני לא מאמינה ../images/Emo123.gif

אמרת פלדנקרייז, צ'י קונג, יוגה במשפט אחד ולא הזכרת גם Nia? לא יפה
אז אני הזכרתי
 

zipipeer

New member
האם לא קצת נסחפתם/ן

הרופא היחידי שלא המלצתם לי עליו הוא אונקולוג. בסך הכל שאלתי אם יש קשר בין מגנזיום וגידים. תודה
 
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

אין כמו קצת הומור. מאגנזיום טוב להחלמת רקמות, כמו כן להורדת נפיחויות, וגם : להגברת הייצור וריח הגאזים במעיים
נראה לי שאם המסזיסטית שלך נראית לך אמינה - לא יזיק לנסות. מקסימום - יהיה קצת ריחני
בכל מקרה, כמו שכבר כתבו לך כאן, זה לא ממש פתרון, אבל סיוע מצויין.
 

טאוֹ

New member
הומור הוא דבר בהחלט בריא..

אבל הבריאות היא נושא רציני. יכול להיות שהמסאז'יסטית שלה עושה עיסויים נפלאים, אבל לא מבינה דבר וחצי דבר בתחומים אחרים. עצם העובדה ש-zipipeer פנתה לכאן עם השאלה הזאת, מראה על הגיון ועל ספק בריאים. מעבר לכך אני לא יודע על מגנזיום, אבל לגישה של "לא יזיק לנסות" אין כאן מקום. לנסות יכול דווקא מאד להזיק במקרים מסוימים; גם אם מדובר בסיכוי של אחד מאלף, שהנזקים יתבטאו בהרבה יותר מנפיחות ריחניות - האם את מוכנה לקחת על עצמך את הסיכון הזה?
 
שאלה:

כדי לבדוק עם תוספת מגנזיום נחוצה, על דרך הניסוי - נחוצים 5-6 ימים של נטילת תוסף. מה הנזק שעלול להגרם כתוצאה ממהלך כזה, אם נוטלים את התוסף לפי המינון הרשום על האריזה?
 

טאוֹ

New member
תשובה

אין לי מושג מה הנזק העלול להיגרם כתוצאה ממהלך כזה. אני רק מניח שחומר שעשוי לעזור, עלול גם להזיק. צריך לשאול אם זה עלול להזיק, וגם האם זה יכול לעזור. את התשובות לשתי השאלות האלה אני לא יכול לנחש, ואני שב ושואל אותך: האם את מוכנה להתחייב שלא רק שתוסף מגנזיום לא יזיק לה, הוא גם יפתור את בעייתה? אם לא, בשביל מה לתת לה אותו? למה לעשות ניסויים? כדי לדעת אם באמת צריך תוספת מגנזיום, אני משער שצריך לעשות בדיקת מעבדה מצד אחד, ולתשאל את המטופל יותר לעומק מצד שני. האם את לא מסכימה שזה עדיף מניסוי וטעייה? או שאת חושבת שזה בסדר לתת תוסף כזה במשך שבוע למישהו, ולראות אם זה עוזר לו, או אולי לא משפיע עליו, שלא לדבר על מזיק לו? כל זה עוד לפני שדיברנו על אפשרויות הטיפול שהוזכרו כאן ושאליהן לא התייחסת כלל - אפשרויות המהוות לא רק תחליף למתן תוספים וחומרים, אלא גם טיפול בבעיה לעומקה. סיפור אישי: לאמא שלי היתה כתף קפואה. היא בחרה לקבל זריקת קורטיזון, כי נאמר לה שזה ישפר את מצבה, ובמקרה הכי גרוע - לא יהיה שיפור במצבה, אבל זה לא יזיק. בדיעבד התברר שהזריקה לא הועילה במאום, ולא היה שום שיפור במצבה - רק שבינתיים היא הכניסה לגוף שלה חומר רב עוצמה. את ההמלצה לנסות זריקה נוספת היא כבר דחתה, ופנתה לטאי צ'י, טאו שיאצו ופיזיותרפיה - דרכים המעניקות לה הרבה מעבר לטיפול בכתף הקפואה, וכמובן בלי להחדיר לה סטרואידים לגוף. נכון שזה רק מקרה אחד. יש מקרים אחרים, שונים ומשונים. אבל דווקא משום כך איננו נוהגים להמליץ בפורום המלצות גורפות וחד-משמעיות, ומשתדלים לא לנסות להראות ידע שאין לנו. לכן הצבתי בכל הודעותיי את הסייג שאיני מכיר את השפעותיו של המגנזיום, ולכן אני מטיל ספק האם די בעובדה שהמסאז'יסטית המליצה על מגנזיום, כדי להתחיל לקחת אותו. העובדה היא ש-zipipeer עצמה הטילה אותו ספק. לסיכומו של דבר, לו היה לי עודף כסף, אני חושב שהייתי מפקיד אותו בידיו של יועץ השקעות מנוסה, ולא בידיה של מחלקת-התה בסניף הבנק - גם אם יש לה חוכמת חיים רבה, היא אדם מקסים והתה שלה מעולה. אז אולי גם ההודעה הזאת נראית כמו היסחפות, אבל מבחינתי זה בסדר; בכל הנוגע לטיפול בבריאות גופנית ונפשית, צריכים להיות זהירים ואחראיים לא פחות, ואף יותר, מאשר בטיפול בכסף. זו דעתי.
 
הטיפול בכתף קפואה ע"י סטרואידים

שהם חומרים שהתפוגגותם מהגוף עשויה לקחת עשרות שנים, אינו דומה ללקיחת מינראל , שבמקרה זה הסיכוי שיועיל (למרות שהמליצה עליו מחלקת תה
) -גדול. כדאי לך לקרוא קצת על מגנזיום - הסיכון בנטילת התוסף למספר ימים, במקרה זה, קטן מהסיכון שבעריכת בדיקת דם. מי שעוסק בפעילות גופנית מאומצת, ואיננו מקפיד על דיאטה מתאימה, צפוי ללקות במחסור במגנזיום, כמו גם נשים בהריון. נטילת התוסף למשך מס' ימים מהווה אינדיקציה מצויינת למחסור - והיא דרך מעולה לברר אם יש מחסור. במקרה שהתברר שאכן קיים מחסור - יש לערוך שינויים נדרשים בתזונה. שאפו למסז'יסטית - לדעתי.
 

SideKick

New member
תשובות...

א. לא נסחפנו ב. יש קשר מקווה שעכשיו הכל יותר נהיר וברור לך.
 

טאוֹ

New member
zipipeer

קודם כל, לא המליצו לך על רופאים בכלל. על מה כן המליצו לך? המליצו שאם את מתכוונת לקחת תוסף תזונה, תרופה או חומרים כמו מגנזיום, כדאי מאד שתעשי את זה בעקבות המלצה מקצועית. המלצה מקצועית היא ממישהו שלמד את התחום הזה ספציפית, ראה אותך ובדק שזה מתאים לך, ושאין התוויות-נגד. המלצה לא מקצועית היא ממישהו שרק שמע על כך, קרא על כך באיזה עיתון או ששכנה שלו השתמשה בזה וזה עזר לה מאד. לגבי הגידים, יש יותר מאפשרות אחת לטפל בך ובגידים שלך, והזכירו כאן כמה מהן. את לא חייבת ללכת לכולם, ואת כמובן יכולה לבחור לא ללכת לאף אחת מהן. אם את רוצה לטפל נקודתית בגידים, ובהם בלבד, הוזכרה פניה לאורטופד. לגבי שינוי מקיף יותר, שיכלול כמובן גם את הגידים, עלו אפשרויות אחרות. לדעתי הלא מלומדת, אם את כבר סובלת משני גידים קרועים, ומעוניינת להמשיך להתאמן בחדר כושר, כדאי מאד שתדאגי לשקם תחילה את הנזקים מהם את סובלת, ולדאוג לכך שלא תגרמי לעצמך נזקים נוספים. אבל אלה הגוף שלך והחיים שלך.
 

פרם שי

New member
יתכן ויודעים על מה הם מדברים

אור, באמת. אני מכבד את דעותיך, אבל מה שכתבת לא נכון בעליל. אני דווקא הייתי מקשיב לרוסיות שנתנו דעתם בעקבות הגב שלך. עובדי הספא ברובם אינם מעסים בתחילת הקריירה שלהם, אלא אנשים שעוסקים בתחום שנים ומקצועיים, אבל שמעדיפים מסיבותיהם לעבוד בספא. העובדה שאדם עובד בספא לא אומר שהוא לא יכול לתת לך הערכת מצב טובה עצות יעילות. זאת זכותך לא להקשיב, אך הדבר לא מעיד על יכולתו והכשרתו. רובם אכן עולות ועולים מחבר העמים, ששם הרמה המקצועית של מעסים גבוהה בהרבה יותר מפה והידע שהם אוחזים בו רב ומשמעותי אולי מכל הקורסים שעוברים בארץ בתחום. הקורסים כלל לא קצרים ושם זה מקצוע לכל דבר, כמעט כמו שבארה"ב עוברים מבחני לשכה לא קלים בכלל. בקורסים כגון עיסוי רפואי, למרות שלא הייתי באחד כזה, מאוד הגיוני שלומדים גם על תוספי מזון רלוונטיים, שכן חלק נכבד בענין הוא עיסוי לספורטאים ומפתחי גוף, קהל שמשתמש בעזרי תזונה לשפר ביצועים. לסיכום, לא הייתי מזלזל בהמלצות של מעסים, אבל מוודא שאכן יש להם ידע והכשרה בעניין, וגם מבקש הסבר על מה הקשר בין ההמלצה לבעיה.
 

0 אור 0

New member
אכן יתכן

בתגובה המקורית שלי שנמחקה והיתה הרבה יותר ארוכה גם כתבתי שאם המעסה מוכרת ויודעת מה היא אומרת אז... - אבל בשחזור כמובן שהכל התקצר והתחדד. לגבי המעסות "שלי" - היו שם כמה פנינים מדהימות שהשכיבו אותי על הרצפה. ורק חשבתי איזה מזל יש לי שיש לי מול מי לאמת את הדברים (במקרה הזה לסתור)
 

פרם שי

New member
ושוב חוזרים לנושא ה"מוכרות"מה זה מו

מה זה מוכרת וידועה? מי קובע מי מוכר וידוע? והאם זה באמת מדד למי יודע מה שהוא אומר? המורים שלך למשל, לא מוכרים וידועים, אבל את מהללת אותם בכל הזדמנות, ואני בטוח שהם אכן גדולים ואשמח ללמוד אצלם. לעומת זאת יש הרבה עוסקים בארץ והעולם, שלא ידועים - האם זה הופך אותם לפחות טובים? או לפחות מוצחים ביחצ"נות? אני שמח שמצאת עם מי לסתור את הדברים מהפנינים של המעסות שפגשת. אני בטוח שגם בזה את צודקת, אבל אל תשכחי שרק בגלל שמישהו אחר סתר, זה לא אומר שזה לא נכון - יש הרבה שיטות, וחחלקן שונות לעתים באופן קיצוני.
 
למעלה