מגבלות תחצ בקורונה

קו 415

Member
בעקבות אי התערבותו והתעניינות משרד התחבורה בהתרחשות בשטח.
עדיין תוגבל תפוסה מקסימלית באוטובוסים.
נסיעה ברכבת תהיה רק על בסיס הזמנה מראש.
ולא נדבר על צמצום הפעילות שבוצע במחטף.

קיצור, המצב הנוכחי לא יטופל לפני 29 באפריל.
 

connex

Member
בעקבות אי התערבותו והתעניינות משרד התחבורה בהתרחשות בשטח.
עדיין תוגבל תפוסה מקסימלית באוטובוסים.
נסיעה ברכבת תהיה רק על בסיס הזמנה מראש.
ולא נדבר על צמצום הפעילות שבוצע במחטף.

קיצור, המצב הנוכחי לא יטופל לפני 29 באפריל.
תוסיף לזה גם קווים שבוטלו עם פרוץ המשבר ועדיין לא חזרו לפעילות כגון 154 מבית דגן לתל אביב, 139 מאשדוד לרמלה ו248 מרחובות ללוד
 
מישהו אוכף את ההגבלות באוטובוסים?
מנסיון כנוסע, לא.
ובקווים עירוניים עם עליה מכל הדלתות זה לא אפשרי אפילו אם היו רוצים. המגבלה הפכה סתם לאות מתה.

גם ברכבת, יש נתק בין שובר ההזמנה לבין הנסיעה שמתבצעת בפועל, כך שאם אתה מנסה להוציא שובר לנסיעה מסוימת ולא מצליח כי אין כבר מקום, אתה פשוט מוציא שובר לאותה תחנה לרכבת אחרת (נגיד לכזו שנוסעת נגד כיוון השיא בערך באותו זמן) ואחר כך עולה על מה שבא לך...
 

Ccyclist

Active member
חייבים לבטל את השוברים והגבלת הצפיפות ברכבת

אני חושש שינסו להשתמש בשיטה גם בשגרה כדרך להתמודד עם עומסים.

מה שהוצג כשיטה חד פעמית לפתיחת הקו הסטנדרטי לירושלים והחוזר עבור הקורונה יכול לפתור את בעיות העומס ברכבת ע"י יצירת מגבלה של מקומות זמינים לציבור גם בשגרה.

במערכות בינעירוניות ארוכות טווח בחו"ל יש צורך בשמירת מקום בנוסף לתשלום על כרטיס. בבריטניה יש שיטה שהזמנת כרטיס מראש לרכבת מסויימת מאפשרת קניית כרטיסים במחיר מוזל כשיטה לניהול העומס (אינני ממליץ על כך, במקרה של איחור הכרטיס אינו תקף לרכבת הבאה וצריך לקנות כרטיס חדש כאילו הגעתם לתחנה ללא כרטיס).

מה שהשיטות האלו נותנות לחברות הרכבת היא יכולת לטפל בעומס ע"י הגבלת מספר הנוסעים בשעות השיא כשהביקוש רב על ההיצע.
 
למעלה