מבקש תתשובה זריזה, אם אם אפשר. מדובר בשמן מנוע

מעניין מה דעתך, הלוחש למכוניות. באוטו שלי הכמות המומלצת של שמן, הוא 5.6 ליטר. כמות בבקבוק גדול הוא 5 ליטר.
המכונאי אומר שניתן להסתפק ב5, אפילו רצוי.
האם בגלל זה אני צריך למלא בין הטיפולים חצי עד ליטר שמן? או שאין קשר לנושא. גם במילוי 5 ליטר המדידה האלקטרונית לא מראה חוסר
נהוג לומר שכחצי ליטר יושב בתוך הפילטר כל הזמן, כך שכאשר מרוקנים את כל השמן ומחליפים כמובן את המסנן - צריך לשים בדיוק את הכמות המומלצת ע"י היצרן.
אין מקום ל"פרשנויות" של מכונאי - טוב ככל שיהיה.

מאידך - נזק רב הרבה יותר עלול להיגרם למנוע כתוצאה ממילוי-יתר של שמן.
כך שחובה להקפיד לא למלא "קצת יותר - ליתר ביטחון", אלא בדיוק כמה שצריך.

לגבי המדיד האלקטרוני שלך - קראתי באתר וולוו העולמי (ההדגשה שלי) - אינדיקציה נכונה מדידה נכונה מושגת רק לאחר נסיעה של כ-30 ק"מ וכיבוי מנוע 5 דקות על קרקע ישרה:

Important​

If notified of low oil level, only fill with the volume specified, for example, 0.5 litres.

Note​

The system cannot directly detect changes when the oil is filled or drained. The car must have been driven approx. 30 km and have been stationary for 5 minutes with the engine switched off and on level ground before the oil level indication is correct.
 

boriska1

Member
תודה רבה ללוחש למכוניות. מידע מאוד שימושי בשבילי.
הבעיה שרוב חיי נסעתי במכוניות פחות משוכללות וקשה לי להתרגל. אוהב לראות את מדיד השמן בעין. שלא נדבר על הגה כח, גיר, ברקס. לא רואים את כוסות המילוי.
מה אומרים על זה במוסך? סמוך על ההתראות. קשה למוח הפרימיטיבי להתרגל לזה.
 

boriska1

Member
הפלטינות נעלמו בשנות השמונים, הקרבורטורים בשנות התשעים. ואני די בטוח שהתרעת השמן מגיעה הרבה לפני שהגעת לשמינית מהכמות המומלצת (בדרך כלל כארבעה ליטרים במנוע 4 צילינדרים).
המכוניות שלי ושל פקטו עוד לא יודעים את זה:)
התכוונתי לשמינית לפני הגעה לאיזור הקריטי. לדוגמא באוטו צריך להיות בין 4 ל5 ליטר שמן. כאשר מגיע לארבע + שמינית, האוטו מתריע
 

Kiapicanto1000

Active member
המכוניות שלי ושל פקטו עוד לא יודעים את זה:)
התכוונתי לשמינית לפני הגעה לאיזור הקריטי. לדוגמא באוטו צריך להיות בין 4 ל5 ליטר שמן. כאשר מגיע לארבע + שמינית, האוטו מתריע
איזה דמיון אתה מוצא אלי? :)
אפילו בפיקנטו הידני שלי מ2012 אין פלטינות ואין קרבורטורים.
מה שכן, אני מקפיד מראש שלא למלא שמן בעודף ואצלי הרמה במדיד היא בדיוק באמצע בין L לF. וגם אחרי ה35000 השנתיים זה בדיוק ככה.
הפיקנטו הידני שלי שאני מנצל עד דק, ורוכב עליו 35000 ק"מ לשנה כולל השכבות בסיבובים הרריים, לא אוכל אפילו גרם שמן בודד וגם ככה אני מחפף קשות ומחליף שמן באינטרוולים ארוכים משמעותית ממה שהיצרן דורש (15,000). אני מחליף מידי שנה והשמן למרות זאת יוצא זך כמו חדש. ללמדנו שהגפ"מ נקי בהרבה מהבנזין ולכן שריפתו לא מייצרת לכלוך או זיהום בחלל הצילינדרי.
למעשה, הפיקנטו לא שורף בכלל בנזין למעט ההנעה כשהמנוע קר בבוקר למשך כדקה בימים קרים או פחות מזה בימים חמים.
כבר כמה שנים שהתרגלתי לרכב על האוטו הקטנטן בעלות שהיא הנמוכה ביותר בהשוואה לרכב דיזל חשמלי או היברידי...
ויתרה מכך, הרכב מסרב להתקלקל ואני מוצא עצמי בדילמה. אני אוהב את המכונאות, ואין לי מה לתקן ומה לשבור הראש כדי להבין.
דילמה...
 
איזה דמיון אתה מוצא אלי? :)
אפילו בפיקנטו הידני שלי מ2012 אין פלטינות ואין קרבורטורים.
מה שכן, אני מקפיד מראש שלא למלא שמן בעודף ואצלי הרמה במדיד היא בדיוק באמצע בין L לF. וגם אחרי ה35000 השנתיים זה בדיוק ככה.
הפיקנטו הידני שלי שאני מנצל עד דק, ורוכב עליו 35000 ק"מ לשנה כולל השכבות בסיבובים הרריים, לא אוכל אפילו גרם שמן בודד וגם ככה אני מחפף קשות ומחליף שמן באינטרוולים ארוכים משמעותית ממה שהיצרן דורש (15,000). אני מחליף מידי שנה והשמן למרות זאת יוצא זך כמו חדש. ללמדנו שהגפ"מ נקי בהרבה מהבנזין ולכן שריפתו לא מייצרת לכלוך או זיהום בחלל הצילינדרי.
למעשה, הפיקנטו לא שורף בכלל בנזין למעט ההנעה כשהמנוע קר בבוקר למשך כדקה בימים קרים או פחות מזה בימים חמים.
כבר כמה שנים שהתרגלתי לרכב על האוטו הקטנטן בעלות שהיא הנמוכה ביותר בהשוואה לרכב דיזל חשמלי או היברידי...
ויתרה מכך, הרכב מסרב להתקלקל ואני מוצא עצמי בדילמה. אני אוהב את המכונאות, ואין לי מה לתקן ומה לשבור הראש כדי להבין.
דילמה...
אתה יודע שצבע השמן הוא לא מדד לכך שהוא עדיין תקין? נכון שאחד מתפקידי השמן במנוע הוא לנקות שאריות פיח - שנוצר פחות בהנעה בגז - אבל התפקיד העיקרי שלו הוא לשמן. וכושר הסיכוך שלו נפגע עם הזמן והשימוש.
 

boriska1

Member
גדולת החזה
תוך חיפוש השמן המתאים, ראיתי (לא נכנסתי לעומק, כי לא אעשה את זה בין כה) יש שמנים של חברות מובילות, העושות 20 אלף מייל בין החלפה להחלפה. או שנה,
המוקדם שבהם
דוגמא משליפה מהירה:
Mobil 1 Annual Protection promises a life of 20,000 miles or one year, whichever comes first, before the oil needs to be changed.29 בדצמ׳ 2017
 

חן 1111

Active member
גדולת החזה
תוך חיפוש השמן המתאים, ראיתי (לא נכנסתי לעומק, כי לא אעשה את זה בין כה) יש שמנים של חברות מובילות, העושות 20 אלף מייל בין החלפה להחלפה. או שנה,
המוקדם שבהם
דוגמא משליפה מהירה:
Mobil 1 Annual Protection promises a life of 20,000 miles or one year, whichever comes first, before the oil needs to be changed.29 בדצמ׳ 2017
נכון, אבל עדיין פעם בשנה צריך להחליף, ורכב פרטי נורמלי לא עושה בדרך כלל יותר מ-20 אלף מייל בשנה.
חוץ מזה, עדיין אתה צריך לפעול לפי הוראות יצרן הרכב. ובדרך כלל יצרני הרכב לא מגדירים תדירות החלפה שונה לפי איכות השמן.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
נכון, אבל עדיין פעם בשנה צריך להחליף, ורכב פרטי נורמלי לא עושה בדרך כלל יותר מ-20 אלף מייל בשנה.
חוץ מזה, עדיין אתה צריך לפעול לפי הוראות יצרן הרכב. ובדרך כלל יצרני הרכב לא מגדירים תדירות החלפה שונה לפי איכות השמן.
רכה פרטי עושה בממוצע 20000 ק"מ ורכב ליסינג עושה בממוצע 20000 מייל.
 

Kiapicanto1000

Active member
אתה יודע שצבע השמן הוא לא מדד לכך שהוא עדיין תקין? נכון שאחד מתפקידי השמן במנוע הוא לנקות שאריות פיח - שנוצר פחות בהנעה בגז - אבל התפקיד העיקרי שלו הוא לשמן. וכושר הסיכוך שלו נפגע עם הזמן והשימוש.
אתה צודק אבל זה מולטי פקטוריאלי...
האם כושר הסיכוך לא נפגע גם כי השמן סופח אליו חלקיקי פיח? זה לפחות נחסך אצלי.
בגז כמות הפיח לא רק קטנה אלא היא בטלה ב60... לא בכדי אחרי 35000 ק"מ השמן עדיין צח... שמן צח גם פחות מזהם את הפילטר שמן.
 
אתה צודק אבל זה מולטי פקטוריאלי...
האם כושר הסיכוך לא נפגע גם כי השמן סופח אליו חלקיקי פיח? זה לפחות נחסך אצלי.
בגז כמות הפיח לא רק קטנה אלא היא בטלה ב60... לא בכדי אחרי 35000 ק"מ השמן עדיין צח... שמן צח גם פחות מזהם את הפילטר שמן.
לא אין קשר בין ספיחת הפיח ליכולת הסיכוך. לא ברמה נורמלית, לפחות. כמובן שאם המנוע מפייח ברמה חריגה והשמן סופח כמות מוגזמת של פיח, אז זה יפגע בתכונות שונות שלו. אבל כל זמן שזו כמות סבירה (וצריך מעט מאוד פיח כדי לצבוע את השמן בשחור), אז זה לא מפריע. ורמת הסיכוך נקבעת על ידי תוספים ספציפיים לשמן, שעם הזמן והשימוש המולקולות שלהם נשברות - בלי קשר לספיחת הפיח.
ובוריסקה - לא הבנתי מה רצית לשאול.
 
למעלה