מבקש תתשובה זריזה, אם אם אפשר. מדובר בשמן מנוע

boriska1

Member
חסר לי כחצי ליטר שמן מנוע. החברה בחול ממליצה על קסטרול. יש לי עוד כ7000 ק"מ לטיפול. במוסך מורשה של וולוו משתמשים גם בשמן חברת פז.
השאלה, האם כדאי לי להוסיף שמן פז, ככל הנראה לא אצטרך להוסיף יותר עד הטיפול הבא. שמן קסטרול אני צריך לצאת מהבית,לחנות את הרכב,,למלא בעצמי.. בפז רק עובר בתחנת דלק בדרך וסוגר עניין.הם גם ימלאו לי. האם ערבוב שמנים של שתי חברות בעייתי?
מחר על הבוקר יש לי נסיעה מחוץ לעיר.
 

Kiapicanto1000

Active member
חסר לי כחצי ליטר שמן מנוע. החברה בחול ממליצה על קסטרול. יש לי עוד כ7000 ק"מ לטיפול. במוסך מורשה של וולוו משתמשים גם בשמן חברת פז.
השאלה, האם כדאי לי להוסיף שמן פז, ככל הנראה לא אצטרך להוסיף יותר עד הטיפול הבא. שמן קסטרול אני צריך לצאת מהבית,לחנות את הרכב,,למלא בעצמי.. בפז רק עובר בתחנת דלק בדרך וסוגר עניין.הם גם ימלאו לי. האם ערבוב שמנים של שתי חברות בעייתי?
מחר על הבוקר יש לי נסיעה מחוץ לעיר.
לאיזה גובה בין נקודת הL לנקודת הF מגיע השמן?
 

boriska1

Member
לא קיבלתי אזהרה , אלא בדקתי. המדידה היא אלקטרונית בלבד. הופיע לי טקסט, the oil level low.
מנסיוני הקטן, כאשר חסר ממש, מופיעה כתובת למלא ליטר או חצי ליטר. גם בליטר לא מבקש לעצור את האוטו.
 
חסר לי כחצי ליטר שמן מנוע. החברה בחול ממליצה על קסטרול. יש לי עוד כ7000 ק"מ לטיפול. במוסך מורשה של וולוו משתמשים גם בשמן חברת פז.
השאלה, האם כדאי לי להוסיף שמן פז, ככל הנראה לא אצטרך להוסיף יותר עד הטיפול הבא. שמן קסטרול אני צריך לצאת מהבית,לחנות את הרכב,,למלא בעצמי.. בפז רק עובר בתחנת דלק בדרך וסוגר עניין.הם גם ימלאו לי. האם ערבוב שמנים של שתי חברות בעייתי?
מחר על הבוקר יש לי נסיעה מחוץ לעיר.
מה שקומפי אמר... אם אתה מתעקש למלא, זכור שתחנת הדלק זה המקום הכי יקר, והרבה פעמים גם הכי גרוע, לקנות בו שמן. כבר יצא לי לראות מתדלקים ממלאים נוזל קירור במיכל מגבים ובודקים שמן גיר ואז ממלאים שמן מנוע... אלו חיילים משוחררים שמחפשים את המענק של משרה מועדפת - לא מכונאים.
 

kompy

New member
כשיש חוסר של כ-1/2 ליטר שמן מנוע, אני כלל לא טורח להוסיף.
 

boriska1

Member
גם אני לא הייתי טורח בדרך כלל. זה אוטו מעצבן, אין לו מדיד, רק בדיקה אלקטרונית. אז אני לא רואה פיזית כלום
 

boriska1

Member
מה שקומפי אמר... אם אתה מתעקש למלא, זכור שתחנת הדלק זה המקום הכי יקר, והרבה פעמים גם הכי גרוע, לקנות בו שמן. כבר יצא לי לראות מתדלקים ממלאים נוזל קירור במיכל מגבים ובודקים שמן גיר ואז ממלאים שמן מנוע... אלו חיילים משוחררים שמחפשים את המענק של משרה מועדפת - לא מכונאים.
על נושא זיוף, לדעתי ואןלי אני טועה, ניתן להתגבר על כך שאראה את הבקבוק סגור וחתום? לא כך?
יותר יקר לנסוע לחנות, לחנות ןלבזבז זמן, השאלה על ערבוב שמנים, למרות אותו תקן.
 

חן 1111

Active member
קודם כל, אין בעיה להוסיף שמן של יצרן אחר. אם הוא מהסוג המתאים (צמיגות ואיכות).
חוץ מזה פז מוכרת את השמנים של קסטרול. אם תקנה בתחנה של פז, רוב הסיכויים שמה שימכרו לך זה קסטרול.
 

boriska1

Member
תודה חן. האם פז מוכרת שמני קסטרול תחת השם פז? בחברה, לפי בחירת הלקוח ממלאים שמן פז ושמן קסטרול, כמובן המחירים שונים.
פתרתי את הבעיה בכך, קניתי את שמן הקסטרול במקום אמין, בדרך נכנסתי לתחנת דלק למלא בזין, תוך כדי המילוי אחד המתדלקים מילא לי שמן, קיבל טיפ וכולם מבסוטים.
הבעיה כשאין מדיד, אתה לא יודע בדיוק כמה חסר. מנסיון הקצר שלי,חשבתי שחצי קילו מספיק. התברר שאכן כך. לו הייתה מדיד רגילה לא הייתי טורח ומטריח פורום מכובד זה.
 

Kiapicanto1000

Active member
תודה חן. האם פז מוכרת שמני קסטרול תחת השם פז? בחברה, לפי בחירת הלקוח ממלאים שמן פז ושמן קסטרול, כמובן המחירים שונים.
פתרתי את הבעיה בכך, קניתי את שמן הקסטרול במקום אמין, בדרך נכנסתי לתחנת דלק למלא בזין, תוך כדי המילוי אחד המתדלקים מילא לי שמן, קיבל טיפ וכולם מבסוטים.
הבעיה כשאין מדיד, אתה לא יודע בדיוק כמה חסר. מנסיון הקצר שלי,חשבתי שחצי קילו מספיק. התברר שאכן כך. לו הייתה מדיד רגילה לא הייתי טורח ומטריח פורום מכובד זה.
איך ממלאים אם אין מדיד?
 

חן 1111

Active member
תודה חן. האם פז מוכרת שמני קסטרול תחת השם פז? בחברה, לפי בחירת הלקוח ממלאים שמן פז ושמן קסטרול, כמובן המחירים שונים.
פתרתי את הבעיה בכך, קניתי את שמן הקסטרול במקום אמין, בדרך נכנסתי לתחנת דלק למלא בזין, תוך כדי המילוי אחד המתדלקים מילא לי שמן, קיבל טיפ וכולם מבסוטים.
הבעיה כשאין מדיד, אתה לא יודע בדיוק כמה חסר. מנסיון הקצר שלי,חשבתי שחצי קילו מספיק. התברר שאכן כך. לו הייתה מדיד רגילה לא הייתי טורח ומטריח פורום מכובד זה.
מסתבר שטעיתי. פז היתה בעבר היבואנית של קסטרול והיום כבר לא. מצד שני במשך המון שנים היה להם שיתוף פעולה, כך שאני לא אתפלא אם חלק מהשמנים של פז הם בעצם שמנים של קסטרול באריזה של פז. בכל מקרה גם השמנים של פז איכותיים ואין בעיה להשתמש בהם.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
תודה חן. האם פז מוכרת שמני קסטרול תחת השם פז? בחברה, לפי בחירת הלקוח ממלאים שמן פז ושמן קסטרול, כמובן המחירים שונים.
פתרתי את הבעיה בכך, קניתי את שמן הקסטרול במקום אמין, בדרך נכנסתי לתחנת דלק למלא בזין, תוך כדי המילוי אחד המתדלקים מילא לי שמן, קיבל טיפ וכולם מבסוטים.
הבעיה כשאין מדיד, אתה לא יודע בדיוק כמה חסר. מנסיון הקצר שלי,חשבתי שחצי קילו מספיק. התברר שאכן כך. לו הייתה מדיד רגילה לא הייתי טורח ומטריח פורום מכובד זה.
תשובתי כבר לא רלוונטית, כי כבר עשית את זה, אך להבא, אני הייתי קונה בקבוק ולא ממלא, אלא משאיר ברכב למקרה שתידלק נורת האזהרה.
לדעתי, רצוי לא לערבב שמנים ולא רק זה, לא להוסיף חדש על ישן מלוכלך.
בטיפול שייעשו לך, ירוקנו לך את המיכל לגמרי וישימו הכל חדש בדיוק מהסיבות שתארתי.
 
תשובתי כבר לא רלוונטית, כי כבר עשית את זה, אך להבא, אני הייתי קונה בקבוק ולא ממלא, אלא משאיר ברכב למקרה שתידלק נורת האזהרה.
לדעתי, רצוי לא לערבב שמנים ולא רק זה, לא להוסיף חדש על ישן מלוכלך.
בטיפול שייעשו לך, ירוקנו לך את המיכל לגמרי וישימו הכל חדש בדיוק מהסיבות שתארתי.
אין שום בעיה להוסיף שמן חדש לישן. אתה לא "מקלקל" את החדש. וכבר שלושים או ארבעים שנה שאין בעיה לערבב שמנים - מדהים כמה זמן הזיכרון של בעיה יכול להמשיך אחרי שהיא נעלמה. וגם כשהיתה, בזמנו, היה מדובר על ערבוב שמנים מסוגים שונים.
 

boriska1

Member
תשובתי כבר לא רלוונטית, כי כבר עשית את זה, אך להבא, אני הייתי קונה בקבוק ולא ממלא, אלא משאיר ברכב למקרה שתידלק נורת האזהרה.
לדעתי, רצוי לא לערבב שמנים ולא רק זה, לא להוסיף חדש על ישן מלוכלך.
בטיפול שייעשו לך, ירוקנו לך את המיכל לגמרי וישימו הכל חדש בדיוק מהסיבות שתארתי.
הוראות יצרן הן אחרות. לפני הדלקת נורת ההזהרה, מופיע הודעת טקסט להוסיף שמן 1/2 ליטר או ליטר. מכוניות מסוג שלי אוכלות כמות כזו בין הטיפולים. זה נחשב כנורמה.
מה עוד, שמיכל השמן מכיל 5.6 ליטר. הגלון הוא 5 ליטר וזה לדעת המכונאי מספיק.והראיה בדיקת שמן אלקטרונית, אחרי טיפול מראה מקסימום. אני לא יכול לעשות טיפול 15 אלף כל 8-9 אלף .
כפי שציינתי מעלה , אין לי מדיד, המדיד הוא אלקטרוני. כאשר בדקתי, הייתה לי הודעת טקסט שרמת השמן נמוכה. לכן החלטתי למלא לפני שתופיע לי הודעת טקסט אוטומטית, מה שבהכרח היה קורה.
כל זה היה נמנע ממני, לו הייתה אפשרות למדוד עם מדיד רגיל.
 

boriska1

Member
באופן עקרוני לא צריך לבדוק שמן. כשחסר, יש הודעת טקסט בלוח השעונים.אבל אנחנו זהירים, יש אפשרות למדוד אלקטרונית ע"י רצף לחיצות. עשתי את זה, והופיע לי שרמת שמן נמוכה. לפי הניסיון(לא שזה כתוב באיזה מקום), חסר 1/2 ליטר אז מילאתי ומדדתי אחר כך, כתב לי OK. יש גם איזה קו, בין F ל L אבל גם שזה מראה L לא אומר שצריך למלא. לו היה מדיד רגיל היה יותר טוב.
ובכלל שמן גיר, שמן הגה כח, שמן ברקס אין מדיד זמין וגם לא ניתן לבדוק אלקטרונית. כוסות המילוי מוסתרים וצריך להוריד מכסה עם מברג. לטענתם ההתראות מספיק אמינות. כמובן המכונאי בודק את זה בטיפול. הדבר היחיד שגלוי לעיין זה מיכל המים.
זה מה יש.
 

Kiapicanto1000

Active member
באופן עקרוני לא צריך לבדוק שמן. כשחסר, יש הודעת טקסט בלוח השעונים.אבל אנחנו זהירים, יש אפשרות למדוד אלקטרונית ע"י רצף לחיצות. עשתי את זה, והופיע לי שרמת שמן נמוכה. לפי הניסיון(לא שזה כתוב באיזה מקום), חסר 1/2 ליטר אז מילאתי ומדדתי אחר כך, כתב לי OK. יש גם איזה קו, בין F ל L אבל גם שזה מראה L לא אומר שצריך למלא. לו היה מדיד רגיל היה יותר טוב.
ובכלל שמן גיר, שמן הגה כח, שמן ברקס אין מדיד זמין וגם לא ניתן לבדוק אלקטרונית. כוסות המילוי מוסתרים וצריך להוריד מכסה עם מברג. לטענתם ההתראות מספיק אמינות. כמובן המכונאי בודק את זה בטיפול. הדבר היחיד שגלוי לעיין זה מיכל המים.
זה מה יש.
האם יש עדיין במכוניות שמן הגה כוח? אפילו בטרנטה העתיקה שלי אוטוטו בת 10 ההגה חשמלי וככל שהמהירות נסיעה עולה התמיכה החשמלית קטנה...

מיכל המים הגלוי אצלך הוא כנראה רק מי הווישר (-:
 

boriska1

Member
פיקטו .יכול להיות, לא יודע. אפילו לא יודע איפה הפלגים והפלטינות, אפילו את הקרבורטור לא רואים. הכל מוסתר. אבל בטח יש באיזה מקום תחת המכסים. אחרת איך האוטו נוסע?
הכל צפוף תחת מכסה המנוע. זה אוטו לדבילים. לפעמים חסר לי מים לווישרים, יש הודעת טקסט עם ציור איפה למלא.
ההתראות, לפי דעתי עובדות על שמינית. דהיינו אם הדלק מגיע לשמינית המיכל, יש התראה, כנ"ל המים, השמנים וכו". זאת אומרת לשמינית מאיזור הקריטי.
 
נערך לאחרונה ב:
פיקטו .יכול להיות, לא יודע. אפילו לא יודע איפה הפלגים והפלטינות, אפילו את הקרבורטור לא רואים. הכל מוסתר. אבל בטח יש באיזה מקום תחת המכסים. אחרת איך האוטו נוסע?
הכל צפוף תחת מכסה המנוע. זה אוטו לדבילים. לפעמים חסר לי מים לווישרים, יש הודעת טקסט עם ציור איפה למלא.
ההתראות, לפי דעתי עובדות על שמינית. דהיינו אם הדלק מגיע לשמינית המיכל, יש התראה, כנ"ל המים, השמנים וכו". זאת אומרת לשמינית מאיזור הקריטי.
הפלטינות נעלמו בשנות השמונים, הקרבורטורים בשנות התשעים. ואני די בטוח שהתרעת השמן מגיעה הרבה לפני שהגעת לשמינית מהכמות המומלצת (בדרך כלל כארבעה ליטרים במנוע 4 צילינדרים).
 
למיטב ידיעתי - אם אתה על מנוע T5, שאכן זכור לי במיוחד ככזה שאין לו מדיד - אתה צריך את הקסטרול הזה בדרגת צמיגות 0-20

על חצי ליטר שנראה לך חסר, לא הייתי נלחץ כלל, ומזמין / קונה בקבוק של 1 ליטר שיהיה בצד.

משיחה עם מכונאי מאד ותיק של וולוו - הוא מאד לא מתרשם (בלשון המעטה) מהביצועים של שמן פז "ברישיון" שחברת מאיר שמה במנועים.
דיבר על הצטברות פיח רבה מאד יחסית לקסטרול, מה שברור שמקצר את אורך חיי המנוע. מאד לא מדעי - אבל אני מעדיף לחלוק מידע שכזה כי מגיע מאדם שדעתו אמינה עלי מאד, ולגמרי שווה, לדעתי, להשקיע תמיד בשמן המומלץ ע"י היצרן.
 

boriska1

Member
מעניין מה דעתך, הלוחש למכוניות. באוטו שלי הכמות המומלצת של שמן, הוא 5.6 ליטר. כמות בבקבוק גדול הוא 5 ליטר.
המכונאי אומר שניתן להסתפק ב5, אפילו רצוי.
האם בגלל זה אני צריך למלא בין הטיפולים חצי עד ליטר שמן? או שאין קשר לנושא. גם במילוי 5 ליטר המדידה האלקטרונית לא מראה חוסר.
 
למעלה