מבקש הסבר לגבי רמקול

macro

New member
מבקש הסבר לגבי רמקול

אני מצרף תמונה של רמקולים של JAMO, רציתי לשאול מה תפקידם של הפחיות המכסות את המיד והטויטר? האם זה למנוע אבק או להסיט את הצליל כלפי הרצפה?
 
שתי סיבות

המיד והטויטר מייצרים תחום תדרים מהירים יותר מהבס ועם עקומת החזר/התקדמות שונה. הפחיות נועדו למקד את אלומת התדרים כלפי המאזין ושנית הם נועדו לעכב את תחום MID HI כדי שיגיע ביחד עם תחום התדרים הנמוכים באתו זמן ללא DELAY אל המאזין. נ.ב יש לרוב הוויטרים הקיימים-מעכב התקדמות-ראה JBL'JML'וורפדייל,ועוד רבים אחרים.
 

SoundmUn

New member
הפלסטיק הקטן סביב הטוויטר

בחלק מהרמקולים, בעיקר אלו המיוצרים במזרח ( בד"כ יש להם טויטר אלומיניום ) , וברמקולים ברמה היותר נמוכה, ישנו חתיכת הפלסטיק שבעצם מיועד לתת פיתרון זול לבעית הטוויטרים האלו, שמבלי להיכנס יותר מדי לפרטים טכניים, נשמעים חלשים יחסית ולא דינמיים. הפלסטיק בעצם משמש מעין מגבר ויוצר החזרי גלים שאת המאזין הממוצע ללא הידע, מצליחים להרשים ע"י הגברה מלאכותית של עוצמת הגבוהים. אין קשר ל"מהירות" או ל "delay" , שכן מהירות הקול היא קבועה ואינה תלויה בתדר. אינני מתכוון לרמקול המופיע בתמונה , אלא לפלסטיק שרואים בטוויטרים זולים כמו בתמונה המצורפת.
 
יכול להיות שה"חור בפלסטיק משמש הגבר

אנחנו לא מדברים על מהירות הקול בתדר קבוע אתה טועה,יש בהחלט הבדלי מהירות בין 50 הרץ ל-8 קילוהרץ וזה בדוק-תחזור לנוסחאות בית הספר ובדוק! וברגע שיש הבדלי מהירות יש גם DELAY
 

SoundmUn

New member
JMLAB עושים טוויטר inverted

ז"א קעור ולא קמור (אני מדבר על טוויטרים "רגילים" קמורים והפלסטיק שנמצא מלפניהם ולכן JML לא דוגמא טובה) וע"י כך, לטענתם, מתגברים על הבעיה.
 

MartinHSabag

New member
צודק בהחלט !

מהירות הקול תלויה בתדר (וגם בעוד גורמים כמובן). זו הסיבה שהרבה רמקולים "מוטים" אחורה (ראה קארמה למשל) או כמו בנאוטילוסים למשל, הטוויטר נמצא מעט מאחורי קו הדרייברים האחרים.
 

רון ו

New member
עליך כבר לא הייתי מאמין

התאום במיקום הטוויטר נועד לפצות על השהייה של המסננת כדי ליצור מקור סאונד ממוקד (להזכיר שוב את ה esl63?) ד"א מישהוא חייב לי רמקול :) מהירות הקול תלויה בתכונות התווך שהוא בעל מקדם בנוסחה וגם בטמפרטורה אך ממש לא בתדר
 

MartinHSabag

New member
צודק, יצאתי ../images/Emo163.gif

צודק, התקדמות הגל לא תלוי בפרמטרים הללו של אורך הגל והתדירות אלא בתווך. הנוסחה עדיין תופסת מה שאומר שאם התווך גורם למהירות להשתנות (טמפרטורה שונה למשל) אז התדירות תשתנה על מנת לשמור על המהירות. קראתי כאן והבנתי. אני מתנצל אם היטעתי מישהו.
 

SoundmUn

New member
../images/Emo45.gif

אכן מהירות הקול אינה תלויה בתדר אלא בסביבה, תווך, בו הוא עובר. לכן למשל אין סאונד בואקום. מישהו פה צריך לחזור עמוק עמוק לתוך הספרים.
 
זהו,כבר אין לי כח יותר../images/Emo4.gif

אני כבר בדקתי בנוסחאות,תבדוק לפי הנוסחא שמסר מרטין בקישור למטה
 

SoundmUn

New member
לא הבנתי מה הטיעון

הבנתי שאין לך כוח אבל לא הבנתי מה אתה טוען כרגע. לפי דעתך אתה עדיין חושב שיש קשר בין התדר למהירות?
 
לא. השאלה ששאלת לא נכונה

תדר באורך גל קצר יותר,מהיר מתדר באורך גל ארוך יותר. עד כמה שידוע לי-בהקצנה מהירות האור גבוהה ממהירות הקול-וכל השינוי הוא בתדר,לא כך?
 

J.B

New member
אבל עלייך אני מאמין הכל../images/Emo163.gif

תקרא את מה שכתב עמיתך המלומד אריאלי ולך תתבייש בפינה...
מקור גלי הקול הנוצרים בדרייבר הוא נקודת החיבור של הממברנה לסליל : וופרים יותר עמוקים (טבעי, לא?) מטוויטרים, ולכן מסיטים את הטויטרים לאחור על מנת שהמרחק מהסליל שלהם למאזין יהיה זהה למרחק של סליל הוופר: לא DELAY במסננת ולא בטיח... הדיון על ה-ESL 63 הכניס אותך כנראה לטראומה : אתה כל כך אובססיבי ועקשן להמשיך ולאחוז בטעות שלך, שמאז ועד היום (וכנראה שלנצח...) משהו השתבש אצלך, וכל פעם שאתה קורא DELAY אתה רואה בדמינך "מסננת"
תתעשת...אתה מבייש את עצמך ואת המקצוע שלך. יוסי
 

רון ו

New member
שנביא שוב את הציטוט של Rob Flan

כל מסננת ולמעשה כל פילטר אלקטרוני יוצר השהייה תתבייש לך בעצמך גם כשאתה לא מודה בטעויות שלך ומקור הקול הוא לא בסליל אלא בממברנה - לכל שיטחה רמקול קוני מקרין באלומה שנגזרת מזוית הקונוס. כאמור נשאל מנהל השרות של quad אם יש חלוקה של תדרים בין הטבעות השונות של הרמקול We support what you mentioned, but we do not have data on the range for each ring. ואין לי בעיה אם תשאל אותו אותה שאלה ותקבל אותה תשובה בצורה נחרצת יותר או פחות מסתבר שאתה פנוקיו חי ובועט רון
 

J.B

New member
"רמקול קוני מקרין באלומה..."

שנגזרת מזוית הקונוס...בחיי שאתה אפילו עוד יותר
ממה שחשבתי
זאת אומרת שאם נסדר לטוויטר קונוס של 160 מעלות נקבל פיזור של 160 מעלות
מגיע לך פרס נובל על ההברקה הזו...וואללה, איך אף אחד לא חשב על זה קודם
ועכשיו ברצינות- רוחב האלומה שמוציא דרייבר דינמי נגזר מקוטר הדרייבר ביחס לאורך הגל של התדר המופק : תסתכל על התמונה ואולי תלמד משהו. יוסי
 

רון ו

New member
מה שניתן להסיק מממברנה ספציפית

אכן ההתפשטות היא באלומה רחבה או צרה בתלות באורך הגל בגלל שבתדר גבוה יותר קצות הקונוס סופגים יותר ומקרינים פחות הממברנה מקרינה פחות ובזוית חדה יותר וכך האלומה צרה יותר עדיין מהירות ההתפשטות זהה בכל הכוונים ובכל התדרים להוציא כמובן את גלי האור של מולי
 

J.B

New member
בלה בלה בלה../images/Emo95.gif

בלגרש בלולכט חהךכר יעטאונ צצעפוט אולג BOOLSHIT דנגרוש
 
למעלה