מבקשת עצתכם

מבקשת עצתכם ../images/Emo22.gif

גינתי מתמלאת בסוג זה של עשבייה. איך לטפל ? העשב שמראהו דומה לדשא , מתפשט גם במדשאה. ומה שמם בבקשה ?
 

רוּפֵן

New member
לוידע איך קוראים לזה.., אבל...

עליתי כעת מהגינה, לאחר 20 דקות של 'ניקוי ראש' בתלישתם. האדמה עדיין לחה ורטובה וקל לשלוף אותם מהאדמה. חשוב להוציא אותם, לפני שיוציאו פריחה וזרעים. זרעים אלו מגיעים לגינה, עם הרוחות או ע"י ציפורים. אין טעם להתייחס אליהם באמצעים כמו ריסוס במדשאה, הם לא יכולים להיות דומיננטיים, וכשהדשא יעלה ויצוץ, הם לא ישרדו מולו. אני מתיחס אליהם כאל 'זבל ירוק'. תולש לפני הפריחה, ומותיר אותם בערוגות או מעביר לקומפוסטר.
 
סיסנית

העשב הימני בתמונה סיסנית מוציא פריחה בצורת שיבולת .עשב חד שנתי חורפי באביב נעלם אם את רוצה לרסס גם על הדשא מונע נביטה "אטרנקס"(כל "הירוקים" לא לעשות קולות של שטיח זו איפורמציה לא המלצה)
 
ואני דוקא מרוצה מהסיסנית

שגדלה בחורף בדשא ומוריקה אותו, מכסח מדי פעם (כמו שמשזרעים מין חורפי בדשא הסובל מקור בכדי להוריק אותו) ובאביב מחכה שיפזר זרעיו (לשנה הבאה) ואז מכסח.
 

מוטי בר

New member
רק הבעיה שהוא מאוד לא יפה באביב זמן

שהוא בסוף הדרך החורפית, והוא צהוב ומכוער למדי עד לכיסוי הדשא עצמו. גם אני מתיחס אליו כאל דשא חורפי שלא דורש כל שזרוע כי הוא מפיץ את עצמו היטב ללא כל התערבות גננית.
 

shlumbergera

New member
../images/Emo35.gifהאם פריחת השיבולת של הסיסנית

כשהיא מתיבשת, הופכת לקוץ? דומה לזה של הדגניים? זה שעלול להישאף לתוך אפם של כלבים? * שואלת מתוך התנסות מפחידה. כי אם לא - אגדל אותו ברצון בחצר.
 
תודה על המידע ../images/Emo140.gif

נרגעתי לגבי הסיסנית שהופיעה במדשאה : אם היא מימלא תיעלם בהמשך (גם בגלל שהדשא ייגבר עליה וגם בשל אופיה החד שנתי\חורפי) מה רע במעטה , גם אם חלקי, של צבע ירוק ? ולגבי ריסוס עשבייה, עד עתה הצלחתי להימנע ומקווה גם בהמשך. תלוי מי יכריע : העשבייה אותי או אני אותה
 
עוד משהו ../images/Emo26.gif../images/Emo26.gif../images/Emo26.gif

הנבטתי אפונה עטר וגם חומוס. למישהו יש מושג באיזה גודל ייתקבל הצמח ? (זו פעם ראשונה שהנבטתי. נבטו לי די הרבה . שתלתי בינתיים ב-25 כוסות קלקר ובמגשים של אינגלישקייק. אני מניחה שזה המון . באיזה מרווחים לשתול בגינה ? )
 

Rebeccan

New member
חומוס - ישר לגינה

ובכלל קטניות לגדל ישירות באדמה שורשי הקטניות עשו עסקה עם חיידקים והם קושרים חנקן ומעשירים את הקרקע מרחק - 10-20 ס"מ בין השתילים, תלוי כמה צפוף את אוהבת בגידול מסחרי זורעים אותם בשורה, במרחק של 50 ס"מ בין הערוגות את האפונה כדאי לשתול ליד גדר או מקלות עליהן תוכל לטפס פרינצסה
בגן הפרחים
פעמיים גשם
בבקשה, ומנת
גם
 

Rebeccan

New member
כשיתבגרו

חומוס - בערך חודשיים +/- אחרי הזריעה תלוי בכמה גורמים קרקע, לחות אוויר, השקיה, וכו' פרינצסה
בגן הפרחים
פעמיים גשם
בבקשה, ומנת
גם
 

9910

New member
מתי זרעת את החומוס?

הפריחה והחנטה רגישות מאוד לחום ולכן יש להשקות בנדיבות בתקופה זאת. החומוס פורח באיזור פסח,בדרך כלל עד הפריחה לא צריך להשקות.
 
זרעתי אותו ביום שישי../images/Emo27.gif../images/Emo27.gif

בתוך כוס מקלקר. מרבקה אני מבינה שכדאי להעביר אותו לאדמה . איך אוכל להימנע מהשקייה (מחר אני איאלץ להמטיר, שכן יהיה יבש כל השבוע). אגב, אפשר לשתול באדמה ביחד עם הכוס (לאחר שאפורר את תחתיתה)?
 

9910

New member
לא צריך להשקות

האדמה עכשיו מספיק רטובה,מה שהתייבש זה רק הסנטימטר העליון,ובכלל איבוד מים מהקרקע שלא על ידי צמחים הוא זניח. בעונה הזאת של השנה החקלאים זורעים ב"רטוב", אחרי חורף של כ400 מ"מ הזרעים יכולים לנבוט ולחיות עוד חודש וחצי בערך על הרטיבות שיש בקרקע.
 

רוּפֵן

New member
חומוס, זרעתי לפני כחודש, ללא השרייה

מוקדמת - באדמה, כמובן. לפני כשבוע, התחיל להציץ החוצה, לאחר כמה ימי שמש. השאר, תלוי במזג האויר - יציאת הפרחים כחודשיים וחצי אחר הזריעה ותרמילים, כשבועיים אחר יציאת הפרחים.
 

רוּפֵן

New member
קוטפים אותם כשהגרגרים בפנים עוד

ירוקים ! ולא חומים ! התרמילים כמו 'בלונים' עם 1, 2 או 3 גרגרי חומוס בכל 'בלון' לא עושים מהם פלאפל אלא מתענגים על הטעם המיוחד שלהם כחומוס ירוק. מוזגים מרק לצלחת ומוסיפים חופו של גרגרי חומוס ירוק..
מעדן ממש ואם רוצים להשתולל עם הילדים.. אז, עוקרים שיח שלם, עוטפים בניירות/עיתונים.. ועושים מדורה בחצר.. ואחרי שהאש כבתה.., מתחילים לנבור בפנים ולאכול את החומוסים הקלויים, ולצחוק אחד על השני, על הפנים השחורות וכו'.. טעם מיוחד !
 
למעלה