מבקשת עיצה מבעלי ניסיון במסירת(ארוך

yaelyael

New member
מבקשת עיצה מבעלי ניסיון במסירת(ארוך

מבקשת עיצה מבעלי ניסיון במסירת גורי חתולים לאימוץ: יש אצלי שני חתלתולים בני חמישה וחצי חודשים שאני מתכוונת למסור לאימוץ. פירסמתי גם בפורום הזה וגם בפורומים אחרים הודעות. אזכיר את הסיפור בקצרה. מצאתי ארבעה גורי חתולים נטושים בני שבועיים. גידלתי אותם. שניים אומצו (כל אחד בנפרד). נשארו אצלי שניים, אח ואחות. בערך בגיל שלושה חודשים הבאתי אותם ליום אימוץ ב-SOS , ואז החתולה אומצה. אחרי כמה ימים היא הוחזרה (בצער) כשהתברר שיש מישהו במשפחה שאלרגי לחתולים. אחרי שהיא חזרה היא ואחיה התעלמו ממני בערך שבוע. מאיזשהו שלב החלטתי להעדיף למצוא מישהו שיאמץ אותם יחד. אמרו לי שזה לא מציאותי וכו´, אבל בגלל הקרבה בינהם נראה היה לי שכדאי לחכות ולמצוא להם בית ביחד. עבר בינתיים זמן, ובשבוע שעבר התקשרו אלי שתי בחורות שרצו לאמץ שני חתולים ביחד. הן גרות בדירה בקומה שלישית. הם אמרו גם שהם גדלו חתולים בעבר (לא תקופות ארוכות-מכל מיני סיבות), ואני לא יודעת אם גורים. בכל אופן נראה היה שהן מבינות בעיניין. אחרי יומים הם אמרו שהכל בסדר ואז ביום השלישי הם החליטו להחזיר אותם. הסיבה - החתולים הרסו את הבית - שברו עציץ וואזה, הפילו ספרים. על פי התגובה שלהם היה ברור גם לי שזה לא מתאים להם. החתולים אצלי שוב. לחתולה לקח יומיים להתרגל אלי מחדש. כרגע אני ממשיכה לפרסם את המודעות על החתולים לאימוץ. יש לי כמה שאלות ואשמח לעצתכם. אני רוצה למצוא להם בית טוב אבל אני מרגישה שקשה לי לתפוס מרחק מהעיניין, כדי לעשות שיקולים נכונים. אני גרה בדירה בקומת קרקע עם יציאה לחצר. כאן שני החתלתולים יוצאים החוצה מידי פעם במשך היום. יש לי חתול שלי. וישנם הרבה חתולים בחצר ובחצרות מסביב שאני ושכנים מאכילים. באיזהו שלב ניסיתי להשאיר את שני החתולים בחוץ עם גישה למרפסת בלבד, מתוך כוונה שהם יחיו בחוץ כמו שאר החתולים. עם הגשמים והקור, זה לא החזיק מעמד הרבה זמן והם חזרו להיות בבית. יש כמה עיניינים שאני שוקלת לגבי האימוץ - 1 - למסור אותם ביחד או לחוד. אני יודעת שיהיה להם מאוד משעמם להיות לבד, - (אלא אם יהיו בבית עם חצר) - אבל אומרים לי שהם בגיל בו הם יוכלו להתרגל לזה. 2-האם מאחר והם התרגלו לצאת החוצה והם בגיל חמישה וחצי חודשים, יהיה להם קשה להתרגל להיות בדירה סגורה- והם ישתוללו שם יותר? האם לתת אותם למשפחה עם בית עם גינה (בנפרד או ביחד)? - במקרה זה צריך למצוא מישהו שמודע לכך שהחתולים צריכים להיות סגורים בבית במשך שבועיים, עד שהם מתרגלים לבית ולאנשים, ורק אז לאט לאט אפשר להוציא אותם החוצה - ומוכן לעשות את זה. 3- האם להשאיר אותם כאן, אצלי, וכשיהיה יותר חם, להרגיל אותם להיות בחוץ. מעשית - זו אפשרות קשה עבורי. 4 - איך מוצאים משפחה מאמצת רצינית? אני שואלת כל מיני שאלות את מי שמתקשר והיו פעמים שראיתי שזה לא מתאים. אני גם מסבירה במה זה כרוך - לגדל חתול - ובכל זאת בפעם הזו זה לא עבד ומי שאמצו אותם לא היו מוכנים לכך באמת. כל השאלות האלו והמחשבות בעיניין הם בשל הסיבה שאני מוצאת שהעמדה הזו של למצוא בית חם לחתול היא קשה. מוסרים אותם ואם לא מכירים את האנשים אז אי אפשר לדעת איך יטפלו בהם - כאשר אנחנו כל כך רוצים שיהיו להם חיים טובים עם אהבה והגנה. אשמח לשמוע עיצות או מחשבות לגבי השאלות שהעליתי.
 

babe10

New member
היי, קודם כל טוב שאת שואלת עכשיו

לפני עוד מסירה. מעבר מבית לבית עלול לגרום להם נזקים - לכן טוב שאת עוצרת עכשיו ומנסה לגבש דרך איך לדאוג שהפעם הם ישארו בבית החדש. חשוב לוודא שלמאמצים יש נסיון עם חתול או שאין נסיון בכלל אבל הם רוצים חתול כי הם אוהבים חתולים. מי שהיו לו הרבה חתולים - מעורר חשד. לאן נעלמו כולם? חתולים שברחו, נעלמו, מתו בגיל צעיר - קורה - אבל אם היו להם הרבה חתולים - זה בעייתי. מי שרוצה חתול כי אין לו אפשרות לקחת כלב - גם בעייתי. צריך מישהו שרוצה חתול כי הוא אוהב את החיה הזו. למרות שכשאני אימצתי את טריסטן זה היה השיקול שלי - אבל שוב - זה יכול להצליח - ויכול שלא - אחרי שתי מסירות לא מוצלחות שכבר היו - חבל לקחת צ´אנס מיותר. לבדוק שהאנשים מודעים למה זה חתול ובמיוחד גור. שהריח של הארגז לא הכי נעים. שצריך לדאוג לסביבה נקייה כי חתול הוא חיה מאוד נקיה וכשהארגז לדוגמא מלוכלך הוא לא עושה צרכים או עושה אותם בחוץ. שיבינו שגם אם הוא יוצא החוצה (מה שאני אישית נגד, אבל כל אחד עם הבחירה האישית שלו) הוא חייב לפחות שבועיים להיות סגור בבית שילמד את הטריטוריה, ויציאה החוצה אומרת כמה דברים: יותר טיפולים נגד פרעושים וכפועל יוצא מזה נגד תולעים. יותר טיפולים אצל הוטרינר בגלל פציעות מחפצים ובעלי חיים נוספים בחוץ. סכנת הדבקות במחלות כגון איידס חתולים וטוקסופלזמה. סכנת טריפה על ידי כלבים, הכשת נחש ודריסה על ידי רכב. מה שעלול להסתיים במוות או בפציעה קשה והוצאות גבוהות אצל הוטרינר, יחד עם סבל של החתול. חיסון נגד כלבת שאפשר להמנע ממנו במקרה שהחתול רק בבית. מחלות כגון צינון, התקררות. קרדיות אזניים וכל שאר הדברים שמצפים לחתול שיוצא החוצה. מעבר לסכנות ולעלויות - זה גם נכנס אח"כ עם החתול הביתה. לפעמים למיטה שלכם... עם החול מבחוץ... אפשר להרגיל חתול שיצא החוצה לחיות בבית. אני הרגלתי את כל החתולים שלי לחזור לגור בבית. ההתחלה היתה קשה - אבל זה בהחלט אפשרי. לחברה שלי יש חתולה מדהימה שגדלה ברחוב, בגיל שנתיים וחצי אחרי סיבוך נוראי של דלקת רחם חריפה - היא עוקרה ומכיוון שהיתה במצב קשה - היא אושפזה אצל חברה שלי שתבריא - והיום היא אצלה כבר כמה חודשים - תשאר אצל אמא שלה, והיא מאושרת לחלוטין. אפשרי בהחלט. לבדוק תגובה של המאמצים הפוטנציאליים לאפשרות שחתול שורט ספות, משיר שערות וכמו כל בעל חיים או ילד - כשהוא מרגיש לא טוב הוא עלול לא לשלוט בצרכים ו/או להקיא בבית. להציג את המצב כמו שהבוא - לא לייפות. אם מדובר בחתול שובב לא "למכור" אותו כחתול נעים ושקט וההיפך. לספר הכל. למסור זו לא בעיה - מה שקשה זה שהחתול ישאר שם. ואת לא רוצה שהם שוב יחזרו הביתה אלייך. זה לא נעים לך ומשגע אותם. למסור אותם עם הבטחה דו צדדית. שהכוונה של המאמץ היא אימוץ לנצח ולא עד שנכיר מישהו שלא אוהב חתולים. ומצדך שאם מתעוררת בעיה כלשהי הם יכולים לחזור. גם אם אין כוונה או בעיה - זה נותן הרגשה טובה. אבל להתכוון לזה. לדאוג לתת לה מס´ טלפון של הוטרינר שטיפל בהם או של וטרינר אחר אם את מכירה באזור שהיא גרה בו - לכל מקרה שלא יהיה. לעזור לה עם טיפים - משחקים שהם אוהבים. אוכל שמפתה אותם. לתת לה קצת מהאוכל שהם רגילים לאכול כי החלפה מיידית תגרום להם לשלשול ואת לא רוצה שהם ישלשלו איך שהם יגיעו. זה לא נעים להם ומרתיע את המאמצים. מה גם שגם ככה המעבר הוא טראומטי בשבילם - אז להקל כמה שאפשר. להסביר במקרה שאין ידע קודם שהקליטה לא מיידית. שלוקח לחתול זמן להקלט. אני באופן אישי הייתי מוסרת שני חתולים רק למי שכבר יש לו נסיון עם חתולים. נניח מישהי שאצל ההורים נשאר החתול האהוב שלה או מישהו שהחתול שלו נפטר משיבה טובה. או ממחלה בגיל מאוחר. להעביר אתו צעצוע אהוב או שמיכה אהובה, שתעזור לקליטה. ולגבות תשלום סמלי. מי שלא יפתח את הארנק וישלם סכום סמלי - לא רציני באימוץ. לא בהכרח סכומים כמו שגובים בעמותות, אבל נניח 100 ש"ח להשתתפות בחיסונים. את יכולה את הכסף לתרום לעמותה למען בעלי חיים אם לא נוח לך עם זה שכביכול "הרווחת" עליהם. אני מממנת עם זה תמיד עיקורים של חתולי רחוב. התחייבות לעקר / לסרס ולא לעקור ציפורניים. עדיף שהם ישארו אצלך עוד קצת זמן ולא שהם ילכו ויחזרו כל הזמן. אצלי הצוציק כבר חצי שנה עוד מעט. והוא בסוף ימצא בית, אבל רק בית טוב. לא הצלתי אותו מהרחוב כדי שהוא יגיע לבית שיזניח אותו. וכמו כל דבר בחיים - אין וודאות מושלמת. זה גם עניין של מזל והימור מסויים. אבל כל מה שאת תשאלי- גם אם נראה לך שאת קצת חוקרת יותר מדי - תבהירי שזה רק כי חשוב לך שהחתול יגיע לבית טוב. מי שרציני - יקבל את זה באהבה. ולסיום - הם משגעים! ובהצלחה!
 

yaelyael

New member
הי בייב

המון תודה על התשובה המפורטת והעיצות. אלה דברים חשובים. אני רוצה גם להתייחס לדברים וגם לשאול עוד שאלות, ונראה שאספיק לעשות זאת רק אחרי הסופשבוע. תודה ושבת שלום, יעל
 

מקודה

New member
כל הכבוד לבייב על ההסבר המפורט ../images/Emo45.gif

טוב, אחרי כל זה - אין לי באמת מה להוסיף . . . חוץ מ
 

לילךLilach

New member
התשובה הוכנסה ל "יועץ שלי"

קישור ליועץ שלי ניתן להגיע למידע בשתי דרכים: 1. להקיש בחיפוש: אימוץ ולעיין בכל השאלות והשתובות שמופיע בהן במילה אימוץ. 2. להקיש משהו בחיפוש ,לא משנה מה. אחרי זה לבחור: כלבים וחתולים - >לבחור אימוץ כלבים וחתולים: יתקבלו כל השאלות והתשובות בנושאי אימוץ.
 

לילךLilach

New member
הי יעל

כל הכבוד על האכפתיות והמסירות שבה את מחפשת לחתולים בית. נראה שאת מודעת לכל הבעיתיות שבנושא ואחרי מה שבייב הסבירה ,אין מה להוסיף. אני חושבת שאת צריכה להמשיך לחפש להם בית ,לבד או לחוד (עדיף ביחד אבל אם תמצאי לפחות לאחד מהם בית ,זה עדיף על כלום). מה שעשית במקרה הקודם זה בסדר גמור, תמשיכי להיות בקשר עם המאמצים ולודא שהם מתסדרים עם החתול ותמיד להשאיר להם פתח להתחרט ,כדי שלא יזרקו את החתול ברחוב. לגבי שאלות ,חשוב מאד להסביר מה שיותר ,גם דברים לא נעימים ,עדיף שאנשים ידעו הכל מראש ,אבל אי אפשר לדעת אם הם הפנימו מה שאמרת או לא, את יכולה לעשות רק כמיטב יכולתך לא מעבר מזה. אני ממליצה שתלכי עם החתולים לימי אימוץ שמקיימות עמותות שונות כמו: "תנו לחיות" S.O.S ועוד... במקרה הכי גרוע עדיף לחתולים להיות בחצר ולקבל ממך טיפול בתור חתולי רחוב ,מאשר להמסר לעמותה או מקום אחר ,אז אם לא תמצאי להם בתים תשאירי אותם בתנאים האלה. שיהיה
אנא המשיכי לדווח לנו על ההתפתחויות.
 
למעלה