מבקשת לצאת! וזה אחרי שנים שהיא לא יצאה

to be1

New member
מבקשת לצאת! וזה אחרי שנים שהיא לא יצאה

וגם לא זכור לי מתי היתה כה ברורה בבקשתה. נעמדת/מתישבת ליד הדלת.
מבחנתי להוציא אותה זה לוותר עליה ככה אני רואה זאת.
יש לי עוד חתולה אז גם לה אאפשר?

היא גם לא מתענינת גדולה במשחקים, אולי כשהיתה לבד היתה משחקת קצת בכדור משחקת עם גומיות שיער היתי עושה לה בועות סבון.. אך זה דברים לזמן מוקצב.
היא בת שבע כמעט. יש לי אותה מגיל חודש וחצי אחרי תקופה נתתי לה אז לצאת אך יצאתי איתה והייתי עושה לה מערבים ואחרי שעה שעתיים מחזירה אותה הביתה.. אח"כ הגדילה רדיוס הסבתכה עם עצים כלב. אז החלטתי אין יותר אז היתה יותר צעירה ושחקתי איתה פה ושם.. לפני 4-5 שנים ברחה ומאז החלונות שלי יותר מסורגים. וכ 5 שנים אולי פחות אולי טיפה יותר לא יוצאת.
אני גרה בקומה שהרחוב כה מוחשי .. יש ימים שאני חוזרת הביתה והיא בדלת ולוקח לי זמן ליכנס. אך די נראת שהתרגלה בכול זאת שנים כבר.. יש גם חתולה נוספת אין לפעמים מתקוטטות/משחקות או רודפת אחריה וזהו. יתכן שבלילות שהיא מיללת רוצה לצאת ולא אוכל אני דוחפת אוכל.
ובכן בשבועים האחרונים מידי פעם מיללת ואוכל לא התשובה. ואם מתישבת ליד דלת הכניסה יש יותר ברור מי זה...
מבחנתי להוציא חתולה משמע לוותר אליה
 
למה שלא תצא?

אני לא הייתי מסוגלת לאמלל את החתול שלי- אם היא רוצה לצאת תצטרכי להכיל את הפחדים שלך ולתת לה לצאת.
אי אפשר להחזיק בכח .הסכנות ברורות לי אבל כך גם האומללות
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אני לא אוהב להשוות חתולים לילדים אבל במקרה

הזה זה ממש דומה - לא כל דבר שילד רוצה צריך לאפשר לו לעשות. אותו דבר עם חתולים. אין פה שום אומללות או התאכזרות בחתול. בנוסף את אפילו לא מכירה את הסביבה בה הם גרים אז להגיד בכזאת קלות "למה שלא תצא", "תצטרכי להכיל את הפחדים שלך ולתת לה לצאת" ו-"אי אפשר להחזיק בכח" זה ממש לא לעיניין. בסופו של דבר כל אחד צריך לקבל את החלטה הזאת בעצמו בהתאם למצב שלו.
 
אין שום מקום להשוואה בין חתול וילד!

וכן,כשבע"חמתעקש שהוא רוצה לצאת ולא מאפשרים לו מאמללים אותו.
אני מכירה היטב את תחושת הפחד שבלשחרר בפעם הראשונה ,אני בד"כ יושבת בחדר מדרגות ומשאירה דלת פתוחה אבל בעיני חתול שאינו מטפס על עץ,רודף אחרי שממיות וכו' במיוחד אם הוא רוצה זאת הוא אומלל
לא אמרתי שקל לשחרר אבל קשה יותר להתנגד לרצון מובהק של חתול לחופש.
12 חתולים יש לי וכל פעם הפחד חוזר אבל חייבים לחשוב על איכות חייהם וסכנות יש ותמיד תהיינה.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
בטח שיש מקום להשוואה כזאת כשמדובר על

סקרנות ושובבנות של חתולים. ואם כבר אז מה שאת עושה זה גם האנשה.

רק לפני 3 חודשים קברתי אחת מחתולת חצר בת שנתיים וחצי. יש פה כמה חצרות וגינות מחוברות, מספיק מקום להתרוצץ, לתפס ולהתחבא. היא הייתה מעוקרת, מטופלת ומואכלת, חשדנית ולא התקרבה לאף אחד ובכל זאת משהו הבריח אותה על כביש. לי הדאגה היום יומית ל-5 חתולי חצר מספיקה בהחלט ואני לא מתכוון לדאוג גם לחתולי בית שלי בגלל זה.

אני לא אומר מי צודק ומי לא, פשוט תני לכל אחד להחליט מה מתאים לו ומה לא.
 
אני לא כופה את דעתי

אבל כן תורנמת מנסיוני הרב.זה שאינך מסכים לעמדה שלי זה סיפור אחר.
איןלי עניין להתווכח איתך,זו דעתי וכך חיי מתנהלים.
ולגבי החתולה שקברת,זה אחד מהסיכונים שבלשחרר ,אין ערבויות שזה לא יקרה,בחוץ אורבות סכנות .מבחינתי הוויכוח ביננו הסתיים .
 

v cd

New member
1. למה לא?

2. מאיפה הוודאות בקביעה "הוא רוצה לצאת ולא מאפשרים לו מאמללים אותו"? באמת, מאיפה? מצד אחד, את לא מוכנה להשוות בין חתול לילד. מצד שני, את מחילה את הסטנדרטים שלך והמחשבות שלך על חתולים, כאשר את קובעת שהם אומללים, זו סתירה.

ביומיים האחרונים בלבד נתקלתי ב3 מודעות ברחוב שלי על חתולים שאבדו. כל חתול כזה זה כאב לב, לא רק לבעלים שלו, מן הסתם, אלא אפילו לי, שרק רואה את המודעות האלה, מחפשת אותם ולא מוצאת, ודואגת להם (ואני לא מכירה אותם בכלל). בנוסף, "מאושפז" אצלי חתול שהופיע בשכונה פתאום לפני שבועיים, וחטף מחלה בדרכי הנשימה. מאד חברותי, בהחלט יכול להיות שהיה חתול שיוצא החוצה ואבד. עכשיו אני זו שמוציאה כסף וזמן על הטיפול בו, כי אני לא אראה חיה במצוקה ואשאיר אותה ככה. צריך לקחת אחריות.
 
תסלחי אבל גאון לא צריך להיות

כדי לדעת שהחתול רוצה לצאת וכותבת השאלה ציינה זאת בוודאות. אין קשר בין זה לבין השוואה לילד.אתה יודע כשהחתול שלך ,רעב,צמא,חולה או רוצה החוצה.
אמרתי ואני אומרת שוב אין לי עניין בהמשך הדיון הזה כי כל אחד מבוצר בדעתו וכל אחד יחליט מה טוב לחתולו.
חג שמח וכל טוב
 

v cd

New member
דיעה זה אכן טוב ויפה, אבל יש גם מציאות

אם היינו חיים פה בפסטורליה, או משהו שמתקרב לזה, המצב היה אחר. כרגע המציאות כאן ביחס לבעלי חיים ברחוב נעה לרוב בין אדישות במקרה הטוב לזוועות במקרה הרע. לא לקחת את זה בחשבון ולהתייחס רק למה שנראה לך שהחתול רוצה \ צריך, זה לא אחראי.
 
אפשר למצוא פתרון ביניים

אני ממש מסכימה שאין סבה לאמלל חתולה שמבהירה לך מה היא רוצה. מצד שני, את גם חייבת לקבל את האחריות שיש לך עליה.
אני כן חושבת שאפשר למצוא פתרון ביניים, ובכל מקרה מחשבה של "להוציא חתולה משמע לוותר עליה" זה משהו שבעיני אין לו מקום. במקום זה: לגדל חתולה משמע להיות קשובה לצרכים שלה ולנסות לעמוד באתגר...
האם את גרה ברחוב סואן? האם יש בבנין חצר סגורה שאת יכולה להורי אותה אליה אפילו לחצי שעה פעם-פעמיים ביום?
אם מדובר ברחוב סואן ואת חושבת שזה מסוכן לה מדי (למרות שממה שהבנתי היא היתה יוצאת בעבר ומכירה את הסביבה), משהו לנסות זה יציאה עם רצועה. זה יכול להיות משונה בהתחלה ואולי גם לא יעבוד אבל שווה לנסות. תשתמשי ברתמה שמיועדת לכלבים קטנים. אחרי שצלחת את המשימה של להלביש לה אותה (יכול להיות מאתגר...) תני לה להתרגל אליה וצאו לסיבוב עם רצועה בחדר מדרגות בתור התחלה.
החתולה שלי מאד ברורה ברצון שלה לצאת וכיוון שהיא עיוורת, שוטטות עצמאית אינה אופציה. היא יוצאת בהשגחה: ברצועה אם זה ברחוב (ורק רחובות פנימיים שקטים), וכשזו חצר תחומה היא משוחררת. ככה כבר שנים ונראה שהיא מאד מבסוטית. הזמן שלה בחוץ הוא לא ריצות פרועות אלא הרבה ריחרוחים, מציאת נקודות נחשקות להתגלגלות עליהן וגם פשוט ישיבה במקום והקשבה לרחשים (מלווה לרב בכוריאוגרפיה סטייל סטיבי וונדר...:)). מא חששתי כשעברתי מבית עם חצר לדירה במרכז תל אביב אבל היא התרגלה לרתמה במהירות מפתיעה ולא נראה שזה מזיז לה...
השורה התחתונה היא שאת צריכה למצוא דרך להיות קשובה לצרכים שלה ועדיין לשמור על האחריות שלך וזה תלוי גם באופי החתולה, הקשר ביניכן והסביבה החיצונית. יש המון מקום לשיקול דעת...
להתפשר על "לוותר עליה" זו לא אופציה, וגם לסגור אותה בכלוב זהב כנראה לא מתאים לה.
בכל מקרה זה נשמע שאת מאד קשובה לה וזו התחלה טובה :).
 

to be1

New member
את הויכוח הנושן להוציא או לא מאחורי מזמן

יחד עם זאת איני אשת ברזל ולכן לא אדישה.
ו.. ואולי כן חפשתי כאן שיגידו לי זה בסדר.
מלבד זאת רציתי להבין א. איך היא פתאום ברורה ברצונה . כמה שגדלתי ומגדלת חתולות מוכרחה לומר איני מבינה חתולית ומניחה שבמשך השנים חלק ממבוקשיה היה גם לצאת. רק לא היתה ברורה דייה ולכן נתבתי זאת לאוכל.
ב. האם לעיתים יש משהו פיזיולוגי שבשל כך יש דרישה לצאת, ? כגון משהו לא תקין בגוף.

החתולה שלי אצלי מגיל כחודשים אולי קצת פחות. וכשהביעה סקרנות עשיתי לה יציאות מבוקרות. אך זה היה לפרק זמן ושמתי לזה סוף. מאז היא בבית. כמה שנים טובות.
יש לי חתולה נוספת שהבאתי מבחוץ. והיא לא יצאה כשלוש שנים. היא בכלל מופלאה - מפעילה את עצמה לבד. לא מעירה אותי אוכלת יבש כול ה שהגדולה -לא. לאחרונה קצת משתעממת אז בערב לפעמים מיללת. אני מנסה להזיז אותה מי זה. אך אני בטטה ואין לי כוח למשחקים. אוקי אני מאלצת עצמי קצת.
אולי אני רק חושבת שאת הגדולה לא יכולה להפעיל?
אולי זה האביב משגע את הגדולה?

בהזדמנות אחרי חג רציתי לקחת את הגדולה לוטרינר לראות מה קורה איתה. אני מניחה שבדיקה רגילה לא נותנת הרבה.
האמת גם אין לי ממש וטרינר שגם זו בעיה

אני חוזרת לנושא ה "ויכוח" אני מהצד של - לא להוציא את החתול. אז לא חיפשתי עיצות של איך להוציא... יחד עם זאת איני אדישה וזה הנקודה שלי.

יש בסביבה חתולים ואני אומרת הנה הם שורדים תחוץ... אך גם יש כביש קרוב יש כלבים. כשעברתי לכאן היתה לי חתולה שלי שעד היום איני יודעת מה עלה בגורלה האם חייה ופשוט נדדה ואימצה מקום או נהרגה או נלקחה..
 
עכשיו הבעיה שלך הרבה פחות ברורה לי...

אם ברור לך שהחתולה רוצה לצאת ואת חוששת מלהוציא אותה לבדה, והפתרון של יציאות מבוקרות נוסה ועבד בעבר- אז מה הבעיה?
כן, מסוכן בחוץ. וכן, יש חתולים שעבורם להיות בבית זה הכי טוב בעולם ויש כאלה שזה יעשה אותם אומללים. ויש הרבה באמצע.
אז אם מה שרצית זה שיגידו לך "כן, זה בסדר" או "לא, זה איום ונורא", יש פה א/נשים עם חתולים עם צרכים שונים ועם התנסויות משני צידי החוויה הזו. אבל זה לא נותן פתרון לחתולה הספיציפית שלך.
אז אם יש לך את האפשרות להוציא אותה באפן מבוקר, וכך גם לתת לה את החוויה של להיות בחוץ וגם להמשיך להיות עם יד על הדופק על שלומה, למה את לא מעוניינת באפשרות הזו?
 
בוקר טוב

תגללי פה קצת אחורה בפורום וקצת בפייסבוק, בשביל לראות שלא מעט מקרים מסתיימים באובדן החתול כשנותנים לו לצאת להסתובב בחוץ.

אני אישית לא נותנת לחתול שלי לצאת.
הלב שלי לא מסוגל להתמודד עם זה.
ומהפעמים שזה כן קרה לא כי התכוונתי אלא כי הוא יצא רגע אחריי לחצר כשהלכתי להאכיל חתולים, ההתנהגות שלו הייתה לחוצה: ניפופי זנב עצבניים, רשיפות, שרט אותי, יללות שהוא לא מיילל ברגיל שלו.
בקיצור תוקפנות כי זו לא טריטוריה שהוא מכיר.


חתולים הם תמיד סקרנים.
אולי יש משהו אחר שמסקרן אותה ליד הדלת?
את יכולה להסיח את דעתה עם לזרוק לה כדור למשל כשהיא ליד הדלת.
 
הויכוח הזה כבר עלה פה כ"כ נרבה פעמים

שכבר נמאס,שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה ואיך שנראה לו נכון ,אחראי והומאני.
 
למעלה