מבקשת הסבר קצר בנוגע לברית הזוגיות

vodka6

New member
מבקשת הסבר קצר בנוגע לברית הזוגיות

לא הבנתי לגמרי את מהותו הבסיסית של החוק - למי הוא מיועד, ליהודים / לא יהודים / גם וגם / חד מיניים?
 

ronen1981

New member
תלוי בנוסח.

למיטב הבנתי מדובר בזוגות שלא יכולים להינשא לפי ההלכה ולכן כיום נאלצים לנסוע לקפריסין וכד עלמנט להינשא ואחכ נרשמים במשרד הפנים כזוג נשוי . כלומר החוק הזה יבטל את האבסורד של סוגות שרוצים להינשא אבל לא יכולים בגלל החוק הארכעי ונאלצים לנסוע לחו"ל . זה מיועד ליהודים ולא יהודים (לפי ההלכה קרי למשל בן\בת לאב יהודי ואם לא יהודית ) או כהן שרוצה להתחתן עם אישה גרושה וכד .. למיטב ידיעתי ברית הזוגיות לא עוסקת בחד מיניים ,ולצערי גם לא ביהודים כמוני שיכולים להינשא לפי ההלכה אבל בוחרים שלא כי הם אתאיסטים .
 

beatman

Member
מה בנוגע לרבנות רפורמית ?

נגיד מישהו יהודי עולה מחבר העמים שהרבנות האורתודוכסית מכריחה אותו להציג כל מיני הוכחות שהוא יהודי,נגיד ואין לו כאלו והוא רוצה להתחתן עם חופה אז רב רפורמי יחתן אותו בלי בעיה. לדעתי יחד עם ההכרה בנישואים אזרחיים צריך להכיר בנישואים רפורמיים.
 
נישואים אזחיים ורפורמיים הם היינו הך

שניהם לא נישואים ע"פ ההלכה. אז יש כאן הוא והיא שמחליטים שהם נשואים. מה זה אומר בעצם? היום הרבה חיים יחד גם בלי נישואין. אז מה המשמעות לנישואין האלה? מחוייבות הדדית? או סתם מהלך כלכלי לצורך הרישום בתעודות המתאימות? אם העניין הוא כלכלי : אז אין בעיה מבחינתי. רק שברשומות ייכתב אם הנישואין היו לפי ההלכה, לפי אזרחי, רפורמי או אחר. שאם הבן שלי ירצה בעתיד להתחתן עם הבת של אותו אדם שטוען שהוא יהודי והתחתן בנישואין רפורמיים - בני ידע במה מדובר ויחליט מה ברצונו לעשות. הבעיה הנוספת היא שברגע שהאפשרות תהיה פתוחה - אנשים ש"מתעצלים" להגיע לקפריסין ולוקחים את הנישואין ע"פ ההלכה - עלולים להחליט להתחתן כאן בנישואין לא כשרים הלכתית. ואז תיווצר כאן בעיה אמיתית.
 

גלבטרון

New member
ההלכה לא רלוונטית כאן

במגילת העצמאות ובחוקי היסוד המדינה מבטיחה לאזרחיה "חופש דת" וכיוצא בכך, שאדם ראשי להאמין ולעבוד כל דת שיחפוץ בה וכן לא להאמין באף דת. אמונה בדת זה דבר אישי של האדם ואל למדינה להתערב באמונותיו האישיות של האזרח. לכן זה לא משנה אם ההלכה של היהדות האורתודוקסית לא מסכימה שכהן וגרושה יתחתנו. אם בני הזוג אכן מעוניינים להתחתן ואין הם דתיים או אין הם מאמינים בזרם יהדות האורתודוקסי למנוע מהם להינשא זה דבר פסול. כל מה שצריך להעניין את המדינה, ככל שהדבר נוגע לנישואין זה ששני בני הזוג הינם בגירים ונישאים זה לזו מתוך רנוצם החופשי (ללא כל כפיה). הרי לא יתכן שבני זוג, שהם אזרחים שומרי חוק, ששירתו בצה"ל, משלמים מיסים ותורמים חברה לא יורשו להינשא בין גבולות המדינה אבל אם הם ישנאו בחול' אז הנישואים יהיו תקפים בארץ. מה זה משנה היכן הם נישאים? אם המדינה מכירה בנישואים אזרחיים בין אזרחיה שנערכו בחול' היא חייבת להכיר בנישואים כאלה גם בתוך שיטחה. בנוסף, לדת היהדות יש הרבה זרמים, אף זרם לא עולה על אחר ולכן כמדינה שהוקמה כדי להיות בית לכל עם ישראל ולהיות מקום מבטחים לכל אדם יהודי והיא מעניקה חופש דת לאזרחיה, המדינה חייבת להכיר בכל הזרמים של היהדות ולהרשות לכל אזרח להנישא לפי דתו ואמונתו.
 
למעלה