מבקשת המלצה

marilin

New member
מבקשת המלצה

הבוקר צפיתי בתכנית הטלביזיה ד"ר פיל, שעסקה בדימוי עצמי נמוך,הזדהיתי והתרגשתי. הייתי רוצה לדעת אם יש איזשהו ספר שעזר לכם באופן אישי או שאתם ממליצים עליו,גם בנוגע לתת המודע,לפני הרבה זמן קראתי ספר בסגנון שנקרא"כוחו של התת מודע" אבל אינני מוצאת אותו בחנויות. וכן, אני יודעת שמ-300 דפים לבנים ואותיות אינני יכולה לשנות את חיי... אבל בכל זאת.
 

Rivendell

New member
ענית לעצמך, לדעתי

"וכן, אני יודעת שמ-300 דפים לבנים ואותיות אינני יכולה לשנות את חיי..." אם את רוצה לקרוא סתם כך כדי להעשיר את הידע שלך בתחום בריאות הנפש, תיאוריות בהתפתחות האדם, ללמוד קצת על עצמך וכו' - יש הרבה ספרים מקצועיים ופרה-מקצועיים, וגם הרבה אנשים שכתבו על החוויות האישיות שלהם, שכתובים בצורה ברורה מאוד ומעניינת. אשמח להמליץ לך על כמה. אם את מחפשת טיפול נפשי או עזרה נפשית כלשהו בספר - אני אישית ממליצה לוותר. אם היתה כואבת לך שן, לא היית מנסה לעקור אותה לבד על סמך הוראות מספר, נכון? היית פונה (אני מקווה
) לאיש מקצוע. אותו דבר נכון לגבי הנפש. אם את מחפשת טיפול, פני לאיש מקצוע. אם את מחפשת ידע, תגדירי בדיוק מה ונשמח להמליץ.
 

Ungareska

New member
לא מסכים

" אני אישית ממליצה לוותר"... למה לוותר? אף אחד לא אמר שזה צריך להוות תחליף לטיפול. אבל מידע על בעיה מסוימת שאדם סובל ממנה (ביחוד בעיה נפשית) זה כבר כברת דרך בתהליך הטיפול. זה בהחלט לא סתם קריאה לצורך העשרת הידע - העשרת הידע היא חלק משמעותי בתהליך הטיפול. אין לזלזל בזה. ברגע שבן אדם קורא בספר שלבעיה שהוא סובל ממנה יש שם, שהוא לא לבד, ושעוד המון אנשים מתארים את אותה הבעיה בדיוק ואיך הם יצאו ממנה - זה נותן המון. לכן אני דווקא ממליץ לא לותר, ספרים טובים יכולים לתת המון. זה גם יכול לעודד ולדרבן אדם לפנות לטיפול מקצועי. חוץ מזה שזה לא יכול לגרום נזק, חוץ מקצת זמן וכסף..
 

Rivendell

New member
כתבתי בפירוש

שאם היא מחפשת טיפול נפשי בספר שתוותר. לא דיברתי על ספר כליווי לטיפול או מקור ידע, אני בהחלט בעד. אבל מי שחושב שספר הוא תחליף לאיש מקצוע - אני ממליצה לו בכל זאת לשקול שוב.
 

kimii

New member
../images/Emo91.gifלד"ר פיל יש ספרים

שחיבר, אינני יודעת אם תורגמו, כדאי ללכת לחנויות ספרים לשאול על מומלצים,או לספריה, מעבר לכך כדאי ללכת לייעוץ, ומהספרים "לקחת" תיאוריות. אני קראתי את ספריו של אריך פרום, מומלץ.
 

Guy K

New member
יש לי הצעה

(אגב את כוחו של התת מודע קראתי מזמן ונהניתי. נדמה היה לי שוא היה קצת מופרך וטען שאני אוכל לזכות בלוטו אם אני אהיה בטוח לחלוטין שאזכה - אבל מעולם לא הצלחתי לזכות {גם לא ממש מילאתי טפסים האמת}. מה שכן הספר הזה חיזק אצלי את ההשערה שלתת מודע יש לי הרבה השפעה על החיים שלי ובהחלט הצלחתי לשנות כמה בעיות מחשבתיות אצלי. אבל זה סיפור אחר.) את אומרת שספר בן 300 עמודים לא יצליח לשנות את החיים שלך ואת גם די צודקת. רוב הספרים מסגנון העזרה העצמית מגישים פתרונות מאוד סכמתים שבדרך כלל לא משנים שום דבר. ספר שכזה לא יכול ולא יהיה תחליף לטיפול פסיכולוגי, במידה ואכן נדרש כזה. אבל יש ספרים שאולי כן יוכלו לעזור לך בשאלה שלך. מה שאני מציע זה שתנסחי את השאלה שלך אחרת: על איזה ספרים נוכל להמליץ שמציגים דמויות הסובלות מבטחון עצמי נמוך ומנסות לפתור את הבעיה הזו בדרך כלשהיא. אמנם לא עולים לי כרגע לראש רעיונות של ממש אבל אני בטוח שהחבר'ה כאן יוכלו לתת לך מליון (או לפחות שניים שלושה) ספרים שיציגו דמות שתוכלי להזדהות איתה. יכול להיות שהפתרון שיוצג בספר יתאים לך. יכול להיות גם שלא. מה שבטוח הוא שבקריאת ספרים שכאלו תמצאי את עצמך חושבת על עצמך, וזה בטח יעזור לך לחשוב על דרכים - שמופיעות בספר או לא - לשנות את מה שהיית רוצה בעצמך. והכי חשוב, על הדרך תהני. בהצלחה!
 

arandiera

New member
אני עם גאי,

הרבה מספרי העזרה העצמית שפגשתי (פגשתי מעט, קראתי מעט עוד יותר) היו ספרים פופוליסטים שנתנו עצות קצרות במסווה של שיטה או תורה ולא היו רציניים ומעמיקים מספיק, אם כי אני יודעת שבשביל לא מעט אנשים (ולאו דווקא, ואף דווקא לא אוהבי הספרות היפה) היו הספרים האלה ספרים ששינו את חייהם. לי קשה להאמין בזה. שינויים באים הכי טוב מבפנים. מצד שני אני חושבת שספרים מסוימים, ואני מדברת על ספרות יפה-עלילתית, גורמים לעתים לקורא לחשוב על דברים מחדש, לשנות עמדה, להרגיש אחרת. כיון שלמילה הכתובה, לעלילה, למבנה דמויות מורכב, לחוכמה המובאת בטקסט יש הרבה מאד כוח. אתן שתי דוגמאות מאד שונות: "דור הפורזאק" הוא ספר לא מאד איכותי מבחינה ספרותית אבל שבהחלט נוגע בנפש לדעתי, בעיקר במי שסבל אי פעם מדכאון, ולא רק מדכאון קליני. זהו ספר שיכול לסייע לגבש הסתכלות אחרת על החיים. להבדיל "זכרון דברים" הוא אדח הספרים שאני הכי נושא אתי, לאחרונה, מבחינת הגישה שלו לחיים, ההסתכלות שלו על דברים והאופן שבו הדמויות מתמודדת עם המציאות המורכבת, העכורה וההרסנית לעתים.
 

marilin

New member
שאלתי בפורום הזה כי אני מחפשת ספר

יותר נכון המלצה לספר(פסיכולוג כבר יש) לספרים העוסקים בדימוי עצמי נמוך,בטחון קלוקל, וראייה נכונה לחיים או שהדמות המרכזית עוברת משבר, לחילופין משבר בזוגיות. נכון שהשינוי בא מבפנים, אבל אם הבפנים לא יודע לעבור שינוי? או שתפיסתו ואורח חיי האדם צריכים להשתנות? אודה למי שיוכל לכוון אותי ותודה לעצות עד כה.
 

roni64

New member
לא ספר יעוץ, אלא ספר עלילתי

אבל נוגע בדיוק בתחומים שביקשת: "האשה האכילה" של מרגרט אטווד. תוכלי לקרוא עליו כאן.
 
למעלה