מבקשת בבקשה ייעוץ

ליהי333

New member
מבקשת בבקשה ייעוץ

נכנסתי לפורום לאחר שוק די גדול שקיבלתי השבוע, הגננת הפנתה אותנו לאיבחון התפתחותי בטענה שבני לא כל כך יוצר קשר עם הילדים בגן. הוא משתתף בכל פעילויות הגן מלבד פעילויות שדורשות קשר עם הילדים שאז הוא לא כל כך רוצה. החלטנו לגשת לייעוץ פרטי מאחר ודי התייאשנו מהקצב בו מכבי פועל. ונחרדנו מאיבחונו של הפסיכיאטר (לא חשוב שמו) שבננו מוגדר מבחינתו כ-DDP והסביר לנו מה זה. זהו איבחוננו הראשון, וחוות דעת ראשונה. הילד היה אצלו ב-2 פגישות כ-חצי שעה. אני מכירה את בני ויודעת שלא תמיד הוא משתף פעולה עם אנשים שהוא לא מכיר אלא לאחר שהוא בוטח בהם ויש אנשים שהוא בוטח בהם מיד ויש שלא. בכל אופן שיטת העבודה שלו לא נראתה לי בכלל. כי הוא אמר שהוא הגדיר את בני כפי שהגדיר אותו עפ"י איך שהוא התנהג בפגישה עמו כל מה שהוא אמר לגבי הסמפטומים לא טועמים בכלל את בני. בסה"כ יש לו קצת קושי ליצור קשר עם ילדים בגן עם הסביבה החצונית (לא בגן) אין לו את הבעיה הזו. הילד הזה הוא ילד חכם מאוד. מדבר בסדר אך לא מנהל עדיין שיחה שוטפת הוא אומר מה הוא רוצה מגיב למה שאומרים לו. אבל אם אני שואלת אותו איך היה בגן היום אז הוא לא רוצה לענות לי. לעיתים הוא חוזר על מילים שאני אומרת לו. הוא אוהב לבנות לשחק לשיר אלוף בפאזלים אוהב צורות מספרים אותיות וכל מה שקשור בלוגיקה. בכל אופן האיבחון של הרופא נראה לא נכון, האם לפי מה שידוע לכם יכול להיות שהרופא טועה. האם תוכלו לאמר לי בקיצור מה הסימפוטמים של ילד DDP ניסיתי לקרוא באינטרנט ומה שהיה כתוב לא תואם את בני כלל. אודה לכם על כל עזרה כי אני מבולבלת.
 

ronentat

New member
שלום ליהי

אנחנו איבחנו את הבן שלנו כשהיה בן שנתיים ו3 חודשים במכון להתפתחות הילד בהוד השרון. היו 3 פגישות מהן 2 עם צוות פרא-רפואי שהיו "דיזסטר" מבחינתנו. הילד לא הראה אפילו שמינית מהיכולות שלו. האבחון היה PDD-NOS והאמת שבאופן טבעי כעסנו על כך מאד. חשבנו שהסיטואציה היתה כ"כ מפחידה בשבילו ושהצוות לא השכיל לראות מי הוא ומה הוא באמת. כמובן שטעינו. האמת היא שילד רגיל "מפשיר" אחרי 10-15 דקות של שהיה עם מבוגר שמשחק איתו. עצם העובדה שהוא לא הראה את כל אותן יכולות - היא שהצביעה באופן ברור על בעיה. יותר מאוחר ועם חלוף הזמן ורמת המודעות ראינו את השוני מול ילדים רגילים גם בסיטואציות טבעיות שלו. איני רוצה להיות נביא זעם, ואם אין לכם בעיה אז אפשר לזרוק את דברי לפח. אבל, אם יש בעיה, זה הזמן להתעורר ולהתחיל לעשות. והדבר הראשון לעשות זה עוד איבחון בגלל הספיקות הרבים.
 

ליהי333

New member
הוא כן הראה את יכולותיו..

ואחרי 5 דקות בערך הוא שיתף עם הרופא פעולה. אבל הוא עשה לו כל מיני מבחנים ועל סמך המבחנים הוא הסיק מסקנות והילד רצה סה"כ לשחק ושיטף את הרופא בכך. הוא הרגיש איתו די בנוח כמעט מההתחלה. הוא פשוט הסיק מסקנות נאמר מזה שהוא נתן לו משחק וביקש מאיתנו לצאת מהחדר בלי שהילד ישים לב והילד שבדר"כ מאוד שם לב כשאני הולכת לאן שהוא ומאוד ערני לכך באותה פגישה המשיך לשחק גם כשיצאנו מהחדר. אבל זה כיוון שהוא ידע שאנחנו בסביבה כי אם לא אני בטוחה שהיה בא אחרינו. בקיצור הרופא הסיק מזה שזה אחד הסימפטומים שהילד אפטי ומתרכז במשחק בלי לשים לב מה קורה סביבו. וזה הפוך לחלוטין כי הילד רחוק מאוד מלהיות אפטי ומאוד ער למה שקורא סביבו. בקיצור אם אתם מכירים רופא פרטי שיכול לאבחן כדי שאקבל עוד חוות דעת אודה לכם.
 

ליהי333

New member
תודה

על התשובות, אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי מרוב בילבול מרוב מחשבות. אני לא חשה שיש איזשהי בעיה חריגה עם בני. האם האינטואיציות הכל כך חזקות שלי מטעות אותי? ואם כן זו תהייה פעם ראשונה. הרי גידלתי את בני בבית 3 שנים ואני מכירה אותו כל כך טוב. תודה על הכל בכל אופן, ועל עזרתכן הרבה.
 
קבלי ../images/Emo24.gif וקישור

אין אין הסכמה בין המאבחנים מיהו PDD אני מכיר הרבה ילדים בתיפקוד גבהה אספרגר שקבלו אבחונים " לא PDD " ואצל מאבחן אחר "PDD-NOS " אין ילד אחד דומה לילד אחר תמשיכי לקרוא מצרף את הקישור של אלוט ואפי
 

rutimay

New member
ליהי היקרה.

בכל פעם שאני שומעת תיאורים כאלה אני ניצבת בפני דילמה ענקית. מצד אחד זה מצלצל מוכר... יותר מדיי מוכר... מצד שני, מי אני שאבוא ואתן לך אבחון על סמך מה שתיארת? והאם את בכלל פנויה נפשית כרגע לקבל אבחונים/ עצות/ דיעות של הורים אחרים? ובכל זאת אנסה. בתנאי שלא תתייחסי אל שום דבר שאני כותבת כאל יותר ממה שזה: דעה פרטית, אישית וסובייקטיבית של אמא שעברה/ עוברת את זה. טוב? קודם כל, אל תסתמכי על אבחון של איש מקצוע אחד, לא משנה כמה הוא מוכר או בכיר. תקבעי עוד אבחונים אצל אנשים אחרים ותקבלי תמונה ברורה יותר על ילדך. לפעמים ילדים כמו ילדך הם כל כך גבוליים - שאבחון אחד בלבד עלול להיות מטעה. שנית, בלי קשר להגדרה הרשמית שתקבלו, תתארגני על סל טיפולים פרארפואיים ראשוניים - תפני לקלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק וכיו"ב. בנך בגיל מאוד קריטי מבחינת היכולת לקדם אותו, וכל יום שאת מעכבת את הטיפול בו - עלול להיות לך לרועץ בהמשך, אם וכאשר האבחונים יאששו את חששותייך. שלישית, תקראי חומר רלוונטי. תתמקדי בעיקר באספרגר, (יש כאן כמה שרשורים בפורום בנושא). ככל שתכירי את "האויב", ככה תוכלי להתמודד איתו יותר בקלות. לפעמים חוסר הידע מוביל למסקנות הקשות ביותר, וחבל. והכי הכי חשוב, ואני יודעת שזה קשה, אם לא בלתי אפשרי, תנסי להיות חזקה! אל תישברי עכשיו, כי אם באמת משהו לא תקין אצל בנך - את תזדקקי לכל כוחותייך במאבק לקידומו. ותאמיני לי שהמאבק לא יהיה קל, ועוד תאמיני לי - שהקידום אפשרי והשמיים הם הגבול! אנחנו פה בשבילך לכל בעיה, שאלה, בקשה, קיטור, שיתוף.
 
שלום ליהי

ההודעה שלך "זרקה" אותי כשנה אחורה, כשבני היה בן שנתיים וחודשיים ניגשנו לקלינאית תקשורת בגלל איחור בדיבור, חוץ מזה היינו בטוחים שהכל בסדר. כשהיא המליצה לקחת אותו לאבחון מקיף, היינו בטוחים שמשהוא לא בסדר אצלה. היום אופיר בן שלוש וחודש . מדבר יפה, אך לא "מנהל שיחה", מזהה את כל האותיות (ומתחיל לקרוא מספר מילים), מזהה ספרות עד 20, מונה עד 50, משחק במחשב באופן עצמאי, אוהב פאזלים, ומשוגע על שירים (מכיר בעל-פה ושר המון שירים)....אבל, הוא בכל זאת PDD, הוא לא ממש מתקשר עם ילדים בגילו, למרות שהוא מאוד מעוניין, עדיין לא משתף אותנו בחוויות (כמו: מה עשית היום בגן). יש לו התנהגויות מסוימות שהן טקסיות, ותבניתיות. היום אני בהחלט רואה את הקשיים שלו, למרות שהוא התקדם המון במהלך השנה האחרונה. כמובן, שאני לא קובעת שבנך הוא PDD, מאוד אשמח לשמוע שהוא לא, ושאכן היתה טעות באבחון, אבל השם פחות חשוב. כנראה שיש בעיה מסוימת וחשוב מאוד להתחיל לעבוד על זה, וכמובן במקביל לפנות לחוות דעת נוספת. גם אם זו תהיה האבחנה, לא להיבהל, יש המון מה לעשות ויש לאן להתקדם. אז קחי
, אגרי כוחות ו...לעבודה! אם תרצי פרטים נוספים או לדבר איתי בטלפון השאירי לי מסר.
 

1אילת2

New member
את לא חייבת להתייחס לשורה התחתונה

אם נראה לך שהרופא טעה, תתעלמי. אולי כדאי להתחיל טיפול אצל קלינאית תקשורת. היא ממילא עושה טיפול אבחוני (או "אבחון טיפולי") ותוכל לומר לך מה דעתה. אגב, אנחנו לא קיבלנו אבחנה ברורה מהתפתחות הילד אלא את הסיכום הבא: 1. ליקוי סמנטי פרגמטי בשפה. 2. ליקוי בתקשורת בין אישית. 3. חריגויות התנהגותיות בעיקר בשיפוט חברתי, קוי נוקשות. אלו פחות או יותר (אאל"ט) הסימנים של PDD....
 
ליהי שלום,

אני מבינה שהבלבול גדול, ושאבחון כזה קשה לעכל. הייתי מתרכזת עכשיו בשני דברים. א. תמיד אפשר לנסות ולקבל דעה שניה מבעל מקצוע אחר. זה מאד רלוונטי ולפעמים בהחלט עוזר. ב. הייתי מתרכזת בדברים פרקטיים. מנסה למקד איפה הקשיים המשמעותיים (ניגשת לקלינאית תקשורת העוסקת בגילאים של הבן שלך) ובהמלצות לטיפול ולשיפור. קלינאית כזו, למרות שבאופן גורף אין לה מנדט להוציא אבחון של PDD, יכולה בהחלט לומר לך מה דעתה, האם הילד שייך לספקטרום או לא, ויותר חשוב- מה לעשות עכשיו, איך מתקדמים הלאה. היי חזקה, רונית ולגרין קלינאית תקשורת
 

Ilanit007

New member
מצטרפת לכל מה שכולם אמרו לפני

זרקת אותי שנה אחורה - את מתארת את הבן שלך ואני חושבת על שלי שהתנהג באותה הצורה, ואני שחשבתי כמוך - מה פתאום לא יכול להיות זה הכל בגלל דו לשוניות הוא אוטוטו יתחיל לדבר כמו כולם, קיבלתי את הנתונים עם בכי גדול אבל באותו הרגע החלטתי להתקיף ולתקוף את העניין ולא נתתי לשניה להתבזבז - שבוע אחר כך מצאתי קלינאית והתחלנו טיפול. הילד היום שונה לחלוטין - ראי הודעה שלי למעלה גם, אם מישהו היה רואה מבחוץ ולא יודע שיש בעיה לא היה יודע כלום. לכן, מציעה לך להתחיל בטיפול וללכת במקביל לאבחון נוסף. השד הוא באמת לא נורא. המון בהצלחה.
 

LarisaMak

New member
הבן שלך מזכיר את בני בגיל 3 והיום

הוא PDD ללא ספק. דרך אגב עיבד קצת את היכולות הלמידה המדהימות. תתחילו דחוף בטיפול
 
למעלה