מבט אחר על נקיון הישוב

תותח9

New member
מבט אחר על נקיון הישוב

בפורומים השונים עולות תלונות על נקיון הישוב, תוך השוואות לישובים כאלה ואחרים פורום הוא מטיבו מקום לתלונות, ולכן, מי שרואה רחוב מלוכלך והוא פעיל בפורום – יכתוב על כך, בעוד שפחות סביר שמישהו רואה רחוב נקי ויכתוב עליו כמעט בכל עיר וישוב, אם תשאל את התושבים, הם יתלוננו על גובה הארנונה ("אצלנו משלמים הכי הרבה"), ובדרך כלל גם על רמת הנקיון. יש כמה יוצאי דופן בתחום זה, ולדעתי אליהם צריכים לנסות ולשאוף. קדימה-צורן לא יותר מלוכלכת מתל מונד, כפר יונה ובוודאי נתניה. רוב הרחובות במצב סביר (עשיתי סיבוב הבוקר כדי לבדוק), עם "איים" של לכלוך במקומות ידועים כמו המרכזים המסחריים. העניין הוא שאנחנו, כישוב שרמתו היא מעל הממוצע, שואפים גם לתפקוד מועצה שהוא מעל הממוצע. כרגע, מה שיש לנו זה ישוב "מתפקד", לא הרבה יותר מזה. החוכמה היא לא "לזרום" עם ישוב כמו קדימה. אנחנו מסתכלים ומשווים לשכנינו ברעננה, אבן יהודה ופרדסיה, ורואים שישוב יכול להראות אחרת. אנחנו רואים שכשיש ראש מועצה או עיר ייחודיים – אפשר לקחת מקומות שהבסיס שלהם חלש בהרבה משל קדימה-צורן, ולהצעיד אותם לרמה אחרת כך בנתניה, כך בחולון וכך אפילו בכפר יונה, שם הצליח ראש המועצה דרעי להפוך חור שכוח-אל למועצה שהיא בין 5 היעילות ביותר (על פי פרסומים בשביע שעבר) ולמקום שנראה סביר בהחלט.
 
ברור שיש הרבה אמת בדברים

והחוכמה היא להצעיד קדימה לעבר משהו טוב יותר אבל לכך יש פרמטרים שאין בצורן קדימה. בנתניה קואליציה רחבה בכפר יונה כנ"ל באבן יהודה גם, ובפרדסיה ראש מועצה עם קואליציה ורזומה ענק אז ברור שיש הבדלים , והדשא של השכן ירוק יותר אבל בהחלט טוב כאן וזורמים רוצים יותר וזה ברור למה , יש בחירות עוד שנתיים .
 

תותח9

New member
לא תמיד זה קשור לקואליציה

לראש המועצה יש קואליציה כל הכהונה הנוכחית ולאורך רוב הכהונה הקודמת בכל מקרה זה לא צריך להפריע ליזום, להנהיג ולשפר את חזות הישוב
 

shavitmass

New member
תמיד האופוזיציה אשמה ../images/Emo13.gif

מזל שהיא קיימת במועצה שיהיה : א. את מי להאשים ב. מי שיבקר את פעולות ראש המועצה ג. מי שלא חייב להגיד כן גם שמצביאים על החלטות שהוא לא מסכים איתן. ד. שיהיה לתושבים למי לפנות. ה. כל התשובות נכונות <- (זו התשובה) למרות כל זאת ...במבחן התוצאה , האופוזיציה היא זו שתומת כמעט בכל ההצעות לסדר , היא זו שאחראית שיש תקציב מאוזן זו שנה שניה , היא האחראית להעלות הצעות לסדר - שגם אם ראש המועצה והקואליציה מסירות אותן הם דואגים לא אחת ליישום שלהן לאחר מכן (פוליטיקה קטנה)... שנה טובה וגמר חתימה טובה שביט מס- חבר מליאת המועצה סיעת אופק
 
שביט

מדיבורים והעברת ביקורת לא מתקדמים לאף מקום. והתקציב מאוזן לא בזכותכם אלא בזכות החשב , ואל תתפור לעצמך חליפות לא לך , דעתי הייתה שאתם בהחלט אכזבה גדולה לציבור הבוחרים שלכם , ואת זה אתם לא מצליחים להפנים לצערי . ובישוב כמו צורן קדימה הגיע הזמן לומר את האמת אתם במקום הלא נכון וזו עובדה . ולא רק ראש המועצה אשם יש לכם חלק נכבד גם בליכלוך ברחובות לצערך. ועל זה לא צריך להוציא את בית הספר שלכם להפגנה נגד המועצה .
 

AMITBN890

New member
וראוי להוסיף ש

איזון התקציב ע"י צמצום השירותים, הקטנת התקציבים לתנועות הנוער ולמתנ"ס והעלאת מיסים ולא ע"י קיצוץ בתקורות המועצה זאת חוכמה קטנה. התוצאה ידועה->בינוניות, אלכוהול נרגילות וונדליזים. כל עוד המועצה הזאת לא תצמצם מיסים והיטלים ותפעל בנחישות להגדלת תקציבי החינוך, תנועות הנוער והמתנ"ס היא פשוט גורמת נזק. כנראה ששכחנו שהמועצה לא קיימת בשביל המועצה אלא בשביל התושבים. ברגע שתקציב המוקצה לחינוך יעלה משמעותית חלק נכבד מהבעיות בישוב תפתרנה כי יישוב/מערכת ששואפת למצוינות היא מסוגלת/יודעת לטפל בצורה מיטבית גם בניקיון. ברגע שחינוך ותרבות מובילים אז כל השאר בא על מקומו. מה שקורה כיום הוא שהפוליטיקה הקטנה והפיצול המנדטים הסיטו את האנרגיות החיוביות של כולם לכיוון של מאבקים פוליטיים, מריבות והישרדות פוליטית במקום לבנייה ויצירה. חבל.
 

shavitmass

New member
עמית,

תגיד , קראת את תקציב המועצה????????????????. תמשיך לזרוק מידע שגוי זה לא יוביל אותך לשום מקום!!! תקציב החינוך - לא קוצץ תקציב תנועות הנוער - גדל בשנת 2010 ב-100 אלש"ח (זה שהוא לא מחולק זה סיפור אחר שבנושא זה, יש לפנות לחשב ולראש המועצה) תקציב המועצה לא נבנה על ידי החשב!!! תקציב המועצה בשנת 2009 קוצץ בכ- 9 מיליון ש"ח מהתקציב המקורי שהוגש על ידי ראש המועצה הינו מ-83 מיליון ש"ח ל 74 מיליון ש"ח. ואושר ללא קשר לחשב! לו הינו מאשרים את התקציב בס"ך 83 מיליון ש"ח גם החשב המלווה לא היה עוזר לאזן אותו!! תקציב 2010 עומד על 73 מיליון ש"ח וגם הוא נבנה ללא החשב המלווה..... עמית אמרתי בעבר שפרט לסיסמאות לא אמרת כלום עד היום. המשפט שלך להוריד מיסים ולהגדיל את ההוצאות משול ללשבת בבית ולא לעבוד, אבל לפוצץ כסף על מוצרים יקרים...(נו אתה יותר חכם מזה). היכולת של האופוזיציה לבחון את התנהלות המועצה ולהאיר/להעיר גורמת להתנהלות זהירה יותר ובהחלט לתיקונים רבים בהתנהלות. אני מציע לשניכם לרדת לעם ולבדוק את הנתונים שאתם כותבים. שביט
 

AMITBN890

New member
שביט היקר

ראשית כל הכבוד שאתה עונה ומשיב בפורום. חזק ואמץ. כן ירבו חבל ששאר הפוליטיקאים נעלמים דום..... עניינית: 1.המועצה לא קצצה ולו שקל בתקורות שלה וגם לא קבעה לה כיעד להתייעל ולא עי"י קיצוץ ברמה והיקף השירותים. בכלל אף אחד במערכת הזאת לא מדבר ברצינות על התייעלות וחיסכון בתקורות (לא בתפוקות....). אתם כולכם מפחדים לדבר ברצינות על הנושא הזה ......כי אם אין כסף לחינוך ולתנועות הנוער אז גם אין כסף לתקורות ולעובדים שעלותם 600000 ++++ ש"ח/שנה ואף יותר. 2.הגדלת תקציב תנועות הנוער ב 100000 ש"ח מתוך תקציב של 73 מליון ש"ח ( 0.13% ) זה לעג לרש והתנהלות קוסמטית במקום בו נדרשת התיחסות שונה לגמרי. תקציב תנועות הנוער היה צריך לגדול במליון כן 1000000 ש"ח וכנ"ל שאר התקציבים הקשורים לחינוך הנוער. והמימון היה מגיע מניהול רזה ויעיל ומעבר לעבודה במודל של מיקור חוץ. בגלל שאתם מפחדים לטפל בבעיה האמיתית בני הנוער בקדימה-צורן שותים וודקה, מעשנים נרגילות ומוונדלים בשעות הפנאי. לא נעים אבל זאת עובדה. אתה מבין, 100000 ש"ח לתנועות נוער בישוב בו גרים 18000 תושבים. הבאת דוגמא מספרית שממחישה הכי טוב את הטימטום של המערכת הזאת. טימטום שיגרום בסופו של דבר לכך שהסורים ישתו קפה בבונו במלחמה הבאה. 3.עיקר הבעיה במועצה זה לא כסף כי אם התייעלות, חזון וקביעת סדרי עדיפויות. זה שאתם מפחדים לטפל בתפוח האדמה הלוהט הזה ובמקום זאת מעדיפים להשית עלינו מיסים רק מראה שאין לכם אומץ ציבורי לטפל בבעיות האמיתיות. 4.עובדתית, אתם תמכתם בהעלאת היטלים עד 300% - מהלך שבמדינה מתוקנת לא היה קורה. 5.עובדתית למרות כל ה"שכל והחוכמה" שאתם משקיעים קדימה הולכת אחורה. אוכל רק לומר לך שלפני 20 שנים הישוב הזה היה הרבה יותר טוב ובסדרי גודל כך שבמבחן התוצאה יש כאן כשלון. שוב לצערי הרב!! לסיכום, היה כדאי שכל הפוליטיקאים יחליפו דיסקט ויחשבו בכיוונים הבאים: להוריד מיסים והיטלים להתייעל למצוא מקורות הכנסה נוספים (לא מיסים) ולהשקיע את רוב הכסף בחינוך, במורים, במנהלי בתי הספר, בגננות, בסייעות, בבתי הספר, בהסעות תלמידים, בהגדלה אפקטיבית של תקציב המתנ"ס, במצוינות בחינוך, בגנים, בתנועות הנוער. להשקיע באנשים ובאמצעים ולא במבנים . לשדרג את הקיים בצניעות.. יהיה חינוך איכותי ברמה יוצאת דופן, כל השאר יסתדר. תאמין לי. גם הניקיון........ שביט, במקום לתמוך בהעלאת מיסים והיטלים ולהיכנס לכיסי התושבים קח לך בתור פרוייקט את כל מה שקשור לחינוך ותצא צדיק. הילדים שלנו מעשנים נרגילות, שותים וודקות ובירות, סמים מוונדלים - קטסטרופה!!!!!! תתעורר, תתעוררו כולם לפני שיהיה מאוחר מדי......באמת גמר חתימה טובה,
 

shavitmass

New member
קיצוצי המועצה

עמית, אני לא דובר המועצה (וגם לא רוצה להיות). המועצה בהחלט נמצאת בתהליך של קיצוצים, יש הרבה עבודה הן ברמת ההתנהות הכללית, רכש, תיכנון ועוד...אולם את הקרדיט כמו את הביקורת יש להפנות למי שמנהל את המועצה - ראש המועצה. הגדלת תקציב תנועות הנוער ב- 100 אלף ש"ח היא חשובה מאוד כמו הגדלת תקציב בתי הספר ב- 280,000 ש"ח שנועד להשוואת תקציבי בתי הספר בקדימה לתקציבי בתי הספר בצורן. יתכן שבניהול שונה תהיה אפשרות להגדיל (במידת הצורך!) את תקציבי בתי הספר ואולי אפילו סעיפי תקציב אחרים. לגבי הההיטלים , הרי זה חוכמה קטנה לאמר שההיטלים עלו ב- 300% רק צריך להגיד גם ממתי היו התעריפים...האם הם היו ריאלים... פרט שולי שהתערפים לא עלו כולם ב-300% אלא הם עלו בעשרות אחוזים וחלק גם במאות אחוזים. עישון נרגילות וטיפול בנוער יכול להעשות גם ללא תוספת תקציבים אלא בשימוש במה שיש בתוספת תקציב עיר ללא אלימות . לגבי פרויקטים - אתה כנראה לא מבין איך המועצה הזו פועלת....אין חיה כזו "כך לך פרויקט" ראש המועצה מקבל סיוע מחברי המעצה רק אם הנ"ל בקואליציה. חברי האופוזיציה (וכמובן אני בראש) למרות בקשותינו לסייע (ולמרות היותנו באופוזיציה) קיבלנו תמיד את אותה התשובה ..."תצטרפו לקואליציה ואז..." אז ערכנו סיור בבתי הספר לפני 11 יום לבחון את שיפוצי הקיץ...." לשאלתך איך מתנהלת המועצה...?" לך לבקר בבתי הספר ותבין! יום נפלא שביט
 

AMITBN890

New member
לא תמיד האופוזיציה אשמה

וכל הכבוד על השתתפותך בפורום
 

ariel2008

New member
אני מסכימה עם כל מילה שכתבת

אכן יש לאן לשאוף בישוב שלנו- מהרבה בחינות. אך לטעמי, מעבר לרמת התפקוד של המועצה , אני עדיין חושבת שחייב להיות מינימום של איכפתיות מהתושבים. במו עיניי ראיתי אנשים בבתים פרטיים בצורן מטאטאים את הזבל שלהם מהגינה לרחוב.....בבתים המשותפים נערמים ערימות של זבל (שכמובן התושבים עצמם שמים) כמו קרטונים ודברים אחרים- שיש להם פחים שמיועדים לכך.... לצערי אני נתקלת שוב ושוב בתושבים שפשוט לא איכפת להם מעבר לבית שלהם- ואני חושבת שזה חלק בלתי נפרד מניקיון היישוב....ניתן לראות זאת בבירור גם בגני השעשועים למי מבינינו שיש ילדים קטנים. חבל לי מאוד שבישוב כזה קטן שבאמת ניתן למנף אותו קדימה יש כ"כ הרבה תושבים שפשוט לא איכפת להם....
 
למעלה