מבחר שדות התעופה בישראל

מצב
הנושא נעול.
מבחר שדות התעופה בישראל

מבחר שדות התעופה בישראל
חיכינו לבואו בשנת 2000. כמובן שנאלצנו לחכות עוד כמה שנים. בסוף הוא נפתח- נמל התעופה בן גוריון. כיום, רשות שדות התעופה מפנה את כל הטיסות הנכנסות לישראל לנתב"ג, במקום להגדיל את חופש הבחירה שלנו בעניין בזמן מלחמת העצמאות, ובמסגרת הקרבות על הערים רמלה ולוד, כבשנו גם את שדה התעופה הצבאי הוותיק הסמוך ללוד. מאז ועד היום, שימש שדה זה כנמל התעופה לטיסות בין-לאומיות. למעשה, מלבד שדה התעופה הצבאי "עובדה" בדרום, אשר מפעיל מסוף אזרחי לטיסות עונתיות לכיוון אילת וכן טיסות פרטיות (או טיסות של חברות תעופה קטנות) היוצאות משדות תעופה וממנחתים במרכז הארץ, אין שני לנמל התעופה "בן גוריון". זו התפיסה המקובלת וכדאי לבדוק האם הדבר נכון וראוי. עקב גודלו של שדה התעופה "בן גוריון" ושטחיו המסחריים הענקיים, התנועה בו מסורבלת ונסחבת זמן רב. כך, חברות תעופה שונות מעידות כי הן עושות חלק גדול מן הרווחים שלהן על ידי נחיתה בשדות תעופה קטנים ולא מרכזיים, ולכן הן מסרבות להגיע לשדה תעופה, דוגמת "בן גוריון". גם חברות תיירות רבות מחו"ל לא מעוניינות להגיע למרכז הארץ אלא להתמקד באזורי התיירות בצפון הארץ ובדרומה. בנוסף לכך, כאשר שורר מזג אוויר בעייתי בנתב"ג, אין אפשרויות אחרות לנחיתה בישראל. זכור לי, למשל, כי מטוסים נשלחו בעבר לנחות בקפריסין בשל מזג אוויר סוער, ובפעם אחרת, הם הונחו לנחות ב"עובדה", עקב אובך בנתב"ג. הבעיות של נתב"ג קיימות לא רק ביחס לטיסות בין-לאומיות. גם הפעילות של טיסות פנים מנתב"ג לוקה בחסר ונמצאת בירידה מתמדת. אומנם משרד התחבורה כבר השכיל לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנימי חדש באילת, אך לדעתי אין בכך די. צריך להכשיר את שדה התעופה בחיפה לשמש כנמל משני לנתב"ג, עבור טיסות פנים וחוץ, במיוחד לאור תוכנית הפינוי לשדה דוב לצרכי נדל"ן. בנוסף לכך, יש לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנים-מדינתי ברמת הגולן, שישמש את תעשיית התיירות בצפון ויאחד את פעילויות המנחתים בראש פינה וקריית שמונה. כך גם יעשה את קווי התעופה מהמרכז אליהם לאטרקטיביים יותר. פריסה כזו תהייה יעילה יותר, שכן תאפשר לחברות תעופה רבות יותר להגיע לארץ ואלה תוכלנה לבחור באיזה שדה לנחות. כמו כן, הפרדת פעילות הטיסות בעונות התיירות, עשויה למנוע לחץ ועיקובים מיותרים בנתב"ג. אני חושב שצריך לתת לנוסע לבחור האם הוא מעדיף לטוס לניו-יורק בטיסת עסקים לילית של "אל על" מלוד או בטיסת נופש ב"ישראייר" לבנגקוק מחיפה. שיתנו לתיירים מחו"ל לבחור אם הם רוצים להגיע בטיסה ישירה לעיר הנופש הישראלית אילת או לביקור בגליל וברמת הגולן. אני חושב שצריך לחלק את פעילות התעופה הבין-לאומית בישראל ולא להעביר את כולה דרך נמל תעופה אחד. בנוסף לכך, הרעיון בדבר הקמת שדה תעופה חליפי בתל אביב על אי במקום נמל התעופה שדה-דב, אינו רעיון טוב לפי דעתי. חבל להשקיע בפרוייקט זה מכיוון שדי בנמל התעופה בן גוריון לטיסות פנים וחוץ. לחלופין ניתן להסיט טיסות לשדה תעופה פנימי ובין לאומי בחיפה, הנחוצים הרבה יותר. בנוסף, עיריית ירושלים מתכננת לשפץ את שדה התעופה עטרות ולהופכו לבין לאומי. בעיני, זו שפיכת כסף לריק- שדה התעופה עטרות ממוקם במיקום בעייתי, גם ברמה הביטחונית וגם ברמה האסטרטגית- פשוט אין בו צורך. פריסה יעילה של שדות התעופה הקיימים בישראל תאפשר נחיתות והמראות פשוטות ונוחות לתייר בארץ הקודש.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אתה מעיר פה שד מרבצו...

מבחר שדות התעופה בישראל
חיכינו לבואו בשנת 2000. כמובן שנאלצנו לחכות עוד כמה שנים. בסוף הוא נפתח- נמל התעופה בן גוריון. כיום, רשות שדות התעופה מפנה את כל הטיסות הנכנסות לישראל לנתב"ג, במקום להגדיל את חופש הבחירה שלנו בעניין בזמן מלחמת העצמאות, ובמסגרת הקרבות על הערים רמלה ולוד, כבשנו גם את שדה התעופה הצבאי הוותיק הסמוך ללוד. מאז ועד היום, שימש שדה זה כנמל התעופה לטיסות בין-לאומיות. למעשה, מלבד שדה התעופה הצבאי "עובדה" בדרום, אשר מפעיל מסוף אזרחי לטיסות עונתיות לכיוון אילת וכן טיסות פרטיות (או טיסות של חברות תעופה קטנות) היוצאות משדות תעופה וממנחתים במרכז הארץ, אין שני לנמל התעופה "בן גוריון". זו התפיסה המקובלת וכדאי לבדוק האם הדבר נכון וראוי. עקב גודלו של שדה התעופה "בן גוריון" ושטחיו המסחריים הענקיים, התנועה בו מסורבלת ונסחבת זמן רב. כך, חברות תעופה שונות מעידות כי הן עושות חלק גדול מן הרווחים שלהן על ידי נחיתה בשדות תעופה קטנים ולא מרכזיים, ולכן הן מסרבות להגיע לשדה תעופה, דוגמת "בן גוריון". גם חברות תיירות רבות מחו"ל לא מעוניינות להגיע למרכז הארץ אלא להתמקד באזורי התיירות בצפון הארץ ובדרומה. בנוסף לכך, כאשר שורר מזג אוויר בעייתי בנתב"ג, אין אפשרויות אחרות לנחיתה בישראל. זכור לי, למשל, כי מטוסים נשלחו בעבר לנחות בקפריסין בשל מזג אוויר סוער, ובפעם אחרת, הם הונחו לנחות ב"עובדה", עקב אובך בנתב"ג. הבעיות של נתב"ג קיימות לא רק ביחס לטיסות בין-לאומיות. גם הפעילות של טיסות פנים מנתב"ג לוקה בחסר ונמצאת בירידה מתמדת. אומנם משרד התחבורה כבר השכיל לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנימי חדש באילת, אך לדעתי אין בכך די. צריך להכשיר את שדה התעופה בחיפה לשמש כנמל משני לנתב"ג, עבור טיסות פנים וחוץ, במיוחד לאור תוכנית הפינוי לשדה דוב לצרכי נדל"ן. בנוסף לכך, יש לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנים-מדינתי ברמת הגולן, שישמש את תעשיית התיירות בצפון ויאחד את פעילויות המנחתים בראש פינה וקריית שמונה. כך גם יעשה את קווי התעופה מהמרכז אליהם לאטרקטיביים יותר. פריסה כזו תהייה יעילה יותר, שכן תאפשר לחברות תעופה רבות יותר להגיע לארץ ואלה תוכלנה לבחור באיזה שדה לנחות. כמו כן, הפרדת פעילות הטיסות בעונות התיירות, עשויה למנוע לחץ ועיקובים מיותרים בנתב"ג. אני חושב שצריך לתת לנוסע לבחור האם הוא מעדיף לטוס לניו-יורק בטיסת עסקים לילית של "אל על" מלוד או בטיסת נופש ב"ישראייר" לבנגקוק מחיפה. שיתנו לתיירים מחו"ל לבחור אם הם רוצים להגיע בטיסה ישירה לעיר הנופש הישראלית אילת או לביקור בגליל וברמת הגולן. אני חושב שצריך לחלק את פעילות התעופה הבין-לאומית בישראל ולא להעביר את כולה דרך נמל תעופה אחד. בנוסף לכך, הרעיון בדבר הקמת שדה תעופה חליפי בתל אביב על אי במקום נמל התעופה שדה-דב, אינו רעיון טוב לפי דעתי. חבל להשקיע בפרוייקט זה מכיוון שדי בנמל התעופה בן גוריון לטיסות פנים וחוץ. לחלופין ניתן להסיט טיסות לשדה תעופה פנימי ובין לאומי בחיפה, הנחוצים הרבה יותר. בנוסף, עיריית ירושלים מתכננת לשפץ את שדה התעופה עטרות ולהופכו לבין לאומי. בעיני, זו שפיכת כסף לריק- שדה התעופה עטרות ממוקם במיקום בעייתי, גם ברמה הביטחונית וגם ברמה האסטרטגית- פשוט אין בו צורך. פריסה יעילה של שדות התעופה הקיימים בישראל תאפשר נחיתות והמראות פשוטות ונוחות לתייר בארץ הקודש.
אתה מעיר פה שד מרבצו...
הרבה מילים יפות כתבת אבל בינן לבין המציאות - המרחק רב מאוד. אני מסכים איתך שבמצב אידיאלי - טוב היה לנו אם במקום שדה גדול אחד היו לנו 10 כאלה. אבל המציאות, כידוע, "קצת" מורכבת יותר. בוא נתייחס לכל הטענות שלך אחת לאחת: 1. בן-גוריון הוא השדה המרכזי והשער הראשי למדינת ישראל. זה דבר מקובל בכל העולם שיש שדה תעופה ראשי ובנוסף - קיימים שדות תעופה משניים. אני לא מדבר, כמובן, על מדינות בגודל של ארצות הברית. אני מדבר על מדינות קטנות הדומות בשטחן ובמספר תושביהן למדינת ישראל. 2. מבין השדות בישראל - לא רק נתב"ג מוגדר כשדה בינ"ל. גם אילת, עובדה, שדה דוב וחיפה מוגדרים Intl. מהות ההגדרה היא שניתן להוציא להכניס טיסות בינלאומיות משדות אלו והשדות מצויידים בהתאם (קרי: מנגנוני מכס, ביקורת גבולות וכו'). 3. זה נכון שחברות צ'רטרים וחברות low-cost אחרות מעדיפות להשתמש בשדות תעופה קטנים יותר ולא ב-hubs מרכזיים. הסיבה, כמובן, ברורה: עלויות handling נמוכות יותר. זאת גם הסיבה שחלק מהחברות הנ"ל לא מחברות את מטוסיהן לשרוולים בנתב"ג , אלא מחנות ב-west. אבל אתה שוכח שמדינת ישראל היא כולה רצועת קרקע צרה בין הים לבין הירדן ואין פה מקום לכמה שדות גדולים גאלה - לא בשטח ולא בכדאיות הכלכלית. 4. שדה התעופה באילת הוא שדה שדה כזה. הוא משרת חברות צ'רטר המפעילות טיסות עונתיות לעיר הנופש הפעילה ביותר בישראל. חלק מטיסות אלה מופנות לעובדה בשל מגבלות כאלה ואחרות שלא אכנס אליהן כעת. מגבלות אלה תוסרנה כאשר ייבנה השדה החדש מעט צפונה יותר. 5. חיפה. את שדה התעופה בחיפה לא ניתן הרחיב משתי סיבות עיקריות: הראשונה - פשוט אין לאן... לא נותרו באזור עתודות קרקע בשביל זה. דובר על הארכת המסלול אל תוך הים אך הפרוייקט הוברר כלא כלכלי. הסיבה השניה היא ששדה חיפה מוגדר כשדה משולב - צבאי/אזרחי והתנועה האזרחית בו מוגבלת מאוד. 6. בקשר לרמת הגולן, ראש פינה וקרית שמונה. ראשית, ברמת הגולן קיימת, לצערי הרב, בעיה פוליטית ידועה. ובלי קשר - רוב התיירות בצפון הארץ מקורה בתיירות פנים ולא בתיירות חוץ. עובדה ההופכת את ההצעה שלך - שוב - ללא כלכלית. 7. שדה דוב לא יסגר כל-כך מהר כמו שנדמה לך... 8. בניית שדה תעופה על אי בתוך הים - רעיון נחמד אבל מי שבאמת מאמין שהוא ירקום עור וגידים ב-50 השנים הקרובות - הוזה! 9. שדה התעופה בירושלים (עטרות) הוא צורך לאומי ממדרגה ראשונה! זה שלעיר בירה כמו ירושלים אין שדה תעופה פעיל, ולו שדה מקומי - זו פשות בושה וחרפה. הבעיה הבטחונית, לדעתי, היא תרוץ לסגור את השדה משיקולים כלכליים. ודר-אגב, אשמח אם אני טועה כאן, אבל לא שמעתי על שום תכנית לשפצו.
 

urilei

New member
בקשר לירושלים

אתה מעיר פה שד מרבצו...
הרבה מילים יפות כתבת אבל בינן לבין המציאות - המרחק רב מאוד. אני מסכים איתך שבמצב אידיאלי - טוב היה לנו אם במקום שדה גדול אחד היו לנו 10 כאלה. אבל המציאות, כידוע, "קצת" מורכבת יותר. בוא נתייחס לכל הטענות שלך אחת לאחת: 1. בן-גוריון הוא השדה המרכזי והשער הראשי למדינת ישראל. זה דבר מקובל בכל העולם שיש שדה תעופה ראשי ובנוסף - קיימים שדות תעופה משניים. אני לא מדבר, כמובן, על מדינות בגודל של ארצות הברית. אני מדבר על מדינות קטנות הדומות בשטחן ובמספר תושביהן למדינת ישראל. 2. מבין השדות בישראל - לא רק נתב"ג מוגדר כשדה בינ"ל. גם אילת, עובדה, שדה דוב וחיפה מוגדרים Intl. מהות ההגדרה היא שניתן להוציא להכניס טיסות בינלאומיות משדות אלו והשדות מצויידים בהתאם (קרי: מנגנוני מכס, ביקורת גבולות וכו'). 3. זה נכון שחברות צ'רטרים וחברות low-cost אחרות מעדיפות להשתמש בשדות תעופה קטנים יותר ולא ב-hubs מרכזיים. הסיבה, כמובן, ברורה: עלויות handling נמוכות יותר. זאת גם הסיבה שחלק מהחברות הנ"ל לא מחברות את מטוסיהן לשרוולים בנתב"ג , אלא מחנות ב-west. אבל אתה שוכח שמדינת ישראל היא כולה רצועת קרקע צרה בין הים לבין הירדן ואין פה מקום לכמה שדות גדולים גאלה - לא בשטח ולא בכדאיות הכלכלית. 4. שדה התעופה באילת הוא שדה שדה כזה. הוא משרת חברות צ'רטר המפעילות טיסות עונתיות לעיר הנופש הפעילה ביותר בישראל. חלק מטיסות אלה מופנות לעובדה בשל מגבלות כאלה ואחרות שלא אכנס אליהן כעת. מגבלות אלה תוסרנה כאשר ייבנה השדה החדש מעט צפונה יותר. 5. חיפה. את שדה התעופה בחיפה לא ניתן הרחיב משתי סיבות עיקריות: הראשונה - פשוט אין לאן... לא נותרו באזור עתודות קרקע בשביל זה. דובר על הארכת המסלול אל תוך הים אך הפרוייקט הוברר כלא כלכלי. הסיבה השניה היא ששדה חיפה מוגדר כשדה משולב - צבאי/אזרחי והתנועה האזרחית בו מוגבלת מאוד. 6. בקשר לרמת הגולן, ראש פינה וקרית שמונה. ראשית, ברמת הגולן קיימת, לצערי הרב, בעיה פוליטית ידועה. ובלי קשר - רוב התיירות בצפון הארץ מקורה בתיירות פנים ולא בתיירות חוץ. עובדה ההופכת את ההצעה שלך - שוב - ללא כלכלית. 7. שדה דוב לא יסגר כל-כך מהר כמו שנדמה לך... 8. בניית שדה תעופה על אי בתוך הים - רעיון נחמד אבל מי שבאמת מאמין שהוא ירקום עור וגידים ב-50 השנים הקרובות - הוזה! 9. שדה התעופה בירושלים (עטרות) הוא צורך לאומי ממדרגה ראשונה! זה שלעיר בירה כמו ירושלים אין שדה תעופה פעיל, ולו שדה מקומי - זו פשות בושה וחרפה. הבעיה הבטחונית, לדעתי, היא תרוץ לסגור את השדה משיקולים כלכליים. ודר-אגב, אשמח אם אני טועה כאן, אבל לא שמעתי על שום תכנית לשפצו.
בקשר לירושלים
אם וכאשר יהיה קו רכבת מנתב"ג לירושלים בכ-20 דקות נסיעה הרי שבמושגים אירופאים מדובר לחלוטין בנמל התעופה של ירושלים... נדמה לי שברוב המקומות בעולם נסיעה מנמל התעופה לעיר לוקחת מעל 20 דקות. (ונתב"ג הוא בכלל נמל התעופה של תל-אביב, הרחוקה ממנו 8 דקות נסיעת רכבת בלבד, אז בכלל) לכן בהתחשב בעובדה שעד שמישהו יפעיל נמל בינלאומי בירושלים גם ככה A1 כבר יהיה מוכן אז ממש אין בזה צורך. גם שדה דוב לפי דעתי די מיותר בסך הכל מאותן הסיבות אם הטיסות הפנימיות יצאו ויכנסו לטרמינל 3 (לרכבת)
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כל זה טוב ויפה

בקשר לירושלים
אם וכאשר יהיה קו רכבת מנתב"ג לירושלים בכ-20 דקות נסיעה הרי שבמושגים אירופאים מדובר לחלוטין בנמל התעופה של ירושלים... נדמה לי שברוב המקומות בעולם נסיעה מנמל התעופה לעיר לוקחת מעל 20 דקות. (ונתב"ג הוא בכלל נמל התעופה של תל-אביב, הרחוקה ממנו 8 דקות נסיעת רכבת בלבד, אז בכלל) לכן בהתחשב בעובדה שעד שמישהו יפעיל נמל בינלאומי בירושלים גם ככה A1 כבר יהיה מוכן אז ממש אין בזה צורך. גם שדה דוב לפי דעתי די מיותר בסך הכל מאותן הסיבות אם הטיסות הפנימיות יצאו ויכנסו לטרמינל 3 (לרכבת)
כל זה טוב ויפה
אבל מעציבה אותי העובדה שלבירת ישראל - אין שדה תעופה פעיל! ובקשר לכדאיות כלכלית - כל שדות התעופה בארץ אינם כלכליים ומפסידים כסף חוץ מנתב"ג!
 

urilei

New member
ולבירת אנגליה יש?

כל זה טוב ויפה
אבל מעציבה אותי העובדה שלבירת ישראל - אין שדה תעופה פעיל! ובקשר לכדאיות כלכלית - כל שדות התעופה בארץ אינם כלכליים ומפסידים כסף חוץ מנתב"ג!
ולבירת אנגליה יש?
עד כמה שידוע לי גם בתוך לונדון אין שדה תעופה אזרחי פעיל לא כך?
 

levikon

New member
ובכלל, נתב"ג לא שייך לתל אביב.

ולבירת אנגליה יש?
עד כמה שידוע לי גם בתוך לונדון אין שדה תעופה אזרחי פעיל לא כך?
ובכלל, נתב"ג לא שייך לתל אביב.
הוא נמצא בשטח שהוא רשות עצמית. זה שכותבים TLV זה בגלל שמערכת הכרטוס הבינ"ל אנטישמית...
 

צביקוש23

New member
אולי הגיע הזמן להחיות את מנחת סירקי

מבחר שדות התעופה בישראל
חיכינו לבואו בשנת 2000. כמובן שנאלצנו לחכות עוד כמה שנים. בסוף הוא נפתח- נמל התעופה בן גוריון. כיום, רשות שדות התעופה מפנה את כל הטיסות הנכנסות לישראל לנתב"ג, במקום להגדיל את חופש הבחירה שלנו בעניין בזמן מלחמת העצמאות, ובמסגרת הקרבות על הערים רמלה ולוד, כבשנו גם את שדה התעופה הצבאי הוותיק הסמוך ללוד. מאז ועד היום, שימש שדה זה כנמל התעופה לטיסות בין-לאומיות. למעשה, מלבד שדה התעופה הצבאי "עובדה" בדרום, אשר מפעיל מסוף אזרחי לטיסות עונתיות לכיוון אילת וכן טיסות פרטיות (או טיסות של חברות תעופה קטנות) היוצאות משדות תעופה וממנחתים במרכז הארץ, אין שני לנמל התעופה "בן גוריון". זו התפיסה המקובלת וכדאי לבדוק האם הדבר נכון וראוי. עקב גודלו של שדה התעופה "בן גוריון" ושטחיו המסחריים הענקיים, התנועה בו מסורבלת ונסחבת זמן רב. כך, חברות תעופה שונות מעידות כי הן עושות חלק גדול מן הרווחים שלהן על ידי נחיתה בשדות תעופה קטנים ולא מרכזיים, ולכן הן מסרבות להגיע לשדה תעופה, דוגמת "בן גוריון". גם חברות תיירות רבות מחו"ל לא מעוניינות להגיע למרכז הארץ אלא להתמקד באזורי התיירות בצפון הארץ ובדרומה. בנוסף לכך, כאשר שורר מזג אוויר בעייתי בנתב"ג, אין אפשרויות אחרות לנחיתה בישראל. זכור לי, למשל, כי מטוסים נשלחו בעבר לנחות בקפריסין בשל מזג אוויר סוער, ובפעם אחרת, הם הונחו לנחות ב"עובדה", עקב אובך בנתב"ג. הבעיות של נתב"ג קיימות לא רק ביחס לטיסות בין-לאומיות. גם הפעילות של טיסות פנים מנתב"ג לוקה בחסר ונמצאת בירידה מתמדת. אומנם משרד התחבורה כבר השכיל לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנימי חדש באילת, אך לדעתי אין בכך די. צריך להכשיר את שדה התעופה בחיפה לשמש כנמל משני לנתב"ג, עבור טיסות פנים וחוץ, במיוחד לאור תוכנית הפינוי לשדה דוב לצרכי נדל"ן. בנוסף לכך, יש לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנים-מדינתי ברמת הגולן, שישמש את תעשיית התיירות בצפון ויאחד את פעילויות המנחתים בראש פינה וקריית שמונה. כך גם יעשה את קווי התעופה מהמרכז אליהם לאטרקטיביים יותר. פריסה כזו תהייה יעילה יותר, שכן תאפשר לחברות תעופה רבות יותר להגיע לארץ ואלה תוכלנה לבחור באיזה שדה לנחות. כמו כן, הפרדת פעילות הטיסות בעונות התיירות, עשויה למנוע לחץ ועיקובים מיותרים בנתב"ג. אני חושב שצריך לתת לנוסע לבחור האם הוא מעדיף לטוס לניו-יורק בטיסת עסקים לילית של "אל על" מלוד או בטיסת נופש ב"ישראייר" לבנגקוק מחיפה. שיתנו לתיירים מחו"ל לבחור אם הם רוצים להגיע בטיסה ישירה לעיר הנופש הישראלית אילת או לביקור בגליל וברמת הגולן. אני חושב שצריך לחלק את פעילות התעופה הבין-לאומית בישראל ולא להעביר את כולה דרך נמל תעופה אחד. בנוסף לכך, הרעיון בדבר הקמת שדה תעופה חליפי בתל אביב על אי במקום נמל התעופה שדה-דב, אינו רעיון טוב לפי דעתי. חבל להשקיע בפרוייקט זה מכיוון שדי בנמל התעופה בן גוריון לטיסות פנים וחוץ. לחלופין ניתן להסיט טיסות לשדה תעופה פנימי ובין לאומי בחיפה, הנחוצים הרבה יותר. בנוסף, עיריית ירושלים מתכננת לשפץ את שדה התעופה עטרות ולהופכו לבין לאומי. בעיני, זו שפיכת כסף לריק- שדה התעופה עטרות ממוקם במיקום בעייתי, גם ברמה הביטחונית וגם ברמה האסטרטגית- פשוט אין בו צורך. פריסה יעילה של שדות התעופה הקיימים בישראל תאפשר נחיתות והמראות פשוטות ונוחות לתייר בארץ הקודש.
אולי הגיע הזמן להחיות את מנחת סירקי
כן כן אני לא הוזה.. הרי בסיס חיל האוויר סירקין שבפ"ת יושב על מה שהיה פעם שדה תעופה פעיל מאד. אמנם משדה התעופה לא נשאר כלום אבל אחד המסלולים עוד קיים אם כי לא בשלמות ... ומשמש ככביש בבסיס.. ומה עם מנחת שדה התעופה קרית שמונה (שמה שנאר ממנו בערך זה הכבאית של התחנה שמושבת ונמצא נטוש באזור התעשיה קרית שמונה (כבאית לילינד אם איני טועה)
 

arielguelman

New member
תגובתי בנושא הנ''ל

אולי הגיע הזמן להחיות את מנחת סירקי
כן כן אני לא הוזה.. הרי בסיס חיל האוויר סירקין שבפ"ת יושב על מה שהיה פעם שדה תעופה פעיל מאד. אמנם משדה התעופה לא נשאר כלום אבל אחד המסלולים עוד קיים אם כי לא בשלמות ... ומשמש ככביש בבסיס.. ומה עם מנחת שדה התעופה קרית שמונה (שמה שנאר ממנו בערך זה הכבאית של התחנה שמושבת ונמצא נטוש באזור התעשיה קרית שמונה (כבאית לילינד אם איני טועה)
תגובתי בנושא הנ''ל
אתם צודקים שתריך עוד נמל תעופה בינ''ל בארץ, יש תקציבים אבל מעבירים אותם לדברים אחרים. ניקח לדוגמא את נמל התעופה של חיפה. התוכניות אושרו עוד ב1998 להרחבת השדה והעברת בסיס ח''א הטכני ליד קרית אתא. התוכנית אומרת להרחיב את המסלול ב1200 מטרים נוספים כל שמ1200 מטרים הוא יהפוך ל2600 מטרים אל תוך הים ז'תומרת להקים גשר לתוך הים. ולהרחיב את הרוחב מ30 מטרים ל45 מטרים מה שמאפשר תקן בינ''ל למטוסי סילון בינוניים כמו A320/B737 . ואני שואל מתי יישמו את התוכנית הזאת ?
 

IgKh

New member
ישראל קטנה עבור טיסות פנימיות

מבחר שדות התעופה בישראל
חיכינו לבואו בשנת 2000. כמובן שנאלצנו לחכות עוד כמה שנים. בסוף הוא נפתח- נמל התעופה בן גוריון. כיום, רשות שדות התעופה מפנה את כל הטיסות הנכנסות לישראל לנתב"ג, במקום להגדיל את חופש הבחירה שלנו בעניין בזמן מלחמת העצמאות, ובמסגרת הקרבות על הערים רמלה ולוד, כבשנו גם את שדה התעופה הצבאי הוותיק הסמוך ללוד. מאז ועד היום, שימש שדה זה כנמל התעופה לטיסות בין-לאומיות. למעשה, מלבד שדה התעופה הצבאי "עובדה" בדרום, אשר מפעיל מסוף אזרחי לטיסות עונתיות לכיוון אילת וכן טיסות פרטיות (או טיסות של חברות תעופה קטנות) היוצאות משדות תעופה וממנחתים במרכז הארץ, אין שני לנמל התעופה "בן גוריון". זו התפיסה המקובלת וכדאי לבדוק האם הדבר נכון וראוי. עקב גודלו של שדה התעופה "בן גוריון" ושטחיו המסחריים הענקיים, התנועה בו מסורבלת ונסחבת זמן רב. כך, חברות תעופה שונות מעידות כי הן עושות חלק גדול מן הרווחים שלהן על ידי נחיתה בשדות תעופה קטנים ולא מרכזיים, ולכן הן מסרבות להגיע לשדה תעופה, דוגמת "בן גוריון". גם חברות תיירות רבות מחו"ל לא מעוניינות להגיע למרכז הארץ אלא להתמקד באזורי התיירות בצפון הארץ ובדרומה. בנוסף לכך, כאשר שורר מזג אוויר בעייתי בנתב"ג, אין אפשרויות אחרות לנחיתה בישראל. זכור לי, למשל, כי מטוסים נשלחו בעבר לנחות בקפריסין בשל מזג אוויר סוער, ובפעם אחרת, הם הונחו לנחות ב"עובדה", עקב אובך בנתב"ג. הבעיות של נתב"ג קיימות לא רק ביחס לטיסות בין-לאומיות. גם הפעילות של טיסות פנים מנתב"ג לוקה בחסר ונמצאת בירידה מתמדת. אומנם משרד התחבורה כבר השכיל לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנימי חדש באילת, אך לדעתי אין בכך די. צריך להכשיר את שדה התעופה בחיפה לשמש כנמל משני לנתב"ג, עבור טיסות פנים וחוץ, במיוחד לאור תוכנית הפינוי לשדה דוב לצרכי נדל"ן. בנוסף לכך, יש לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנים-מדינתי ברמת הגולן, שישמש את תעשיית התיירות בצפון ויאחד את פעילויות המנחתים בראש פינה וקריית שמונה. כך גם יעשה את קווי התעופה מהמרכז אליהם לאטרקטיביים יותר. פריסה כזו תהייה יעילה יותר, שכן תאפשר לחברות תעופה רבות יותר להגיע לארץ ואלה תוכלנה לבחור באיזה שדה לנחות. כמו כן, הפרדת פעילות הטיסות בעונות התיירות, עשויה למנוע לחץ ועיקובים מיותרים בנתב"ג. אני חושב שצריך לתת לנוסע לבחור האם הוא מעדיף לטוס לניו-יורק בטיסת עסקים לילית של "אל על" מלוד או בטיסת נופש ב"ישראייר" לבנגקוק מחיפה. שיתנו לתיירים מחו"ל לבחור אם הם רוצים להגיע בטיסה ישירה לעיר הנופש הישראלית אילת או לביקור בגליל וברמת הגולן. אני חושב שצריך לחלק את פעילות התעופה הבין-לאומית בישראל ולא להעביר את כולה דרך נמל תעופה אחד. בנוסף לכך, הרעיון בדבר הקמת שדה תעופה חליפי בתל אביב על אי במקום נמל התעופה שדה-דב, אינו רעיון טוב לפי דעתי. חבל להשקיע בפרוייקט זה מכיוון שדי בנמל התעופה בן גוריון לטיסות פנים וחוץ. לחלופין ניתן להסיט טיסות לשדה תעופה פנימי ובין לאומי בחיפה, הנחוצים הרבה יותר. בנוסף, עיריית ירושלים מתכננת לשפץ את שדה התעופה עטרות ולהופכו לבין לאומי. בעיני, זו שפיכת כסף לריק- שדה התעופה עטרות ממוקם במיקום בעייתי, גם ברמה הביטחונית וגם ברמה האסטרטגית- פשוט אין בו צורך. פריסה יעילה של שדות התעופה הקיימים בישראל תאפשר נחיתות והמראות פשוטות ונוחות לתייר בארץ הקודש.
ישראל קטנה עבור טיסות פנימיות
והמרחב האווירי מוגבל מדי עבור שדה תעופה בין לאומי של ממש בכל אזור בארץ. ישראל, בתור מדינה צרה וארוכה, פשוט תפורה על רכבות בין-עירוניות. כאשר הרכבת לכרמיאל וממנה לקריית שמונה לדוגמא תושלם, טיסה לצפון תהייה חסרת תועלת מבחינת זמן הברוקרטיה סביב הטיסה (צ'ק-אין וכו') לעומת זמן הנסיעה ברכבת. שדה התעופה באילת הוא היחיד הנחוץ פרט לנתב"ג. אגב, סתם
: אם טרמינל שלוש (אחרי שאפשרויות ההרחבה המובנות שלו ימומשו) כבר לא יספיק, לאן לנתב"ג יש להתרחב?
 

mucool2

New member
לנבטים...

ישראל קטנה עבור טיסות פנימיות
והמרחב האווירי מוגבל מדי עבור שדה תעופה בין לאומי של ממש בכל אזור בארץ. ישראל, בתור מדינה צרה וארוכה, פשוט תפורה על רכבות בין-עירוניות. כאשר הרכבת לכרמיאל וממנה לקריית שמונה לדוגמא תושלם, טיסה לצפון תהייה חסרת תועלת מבחינת זמן הברוקרטיה סביב הטיסה (צ'ק-אין וכו') לעומת זמן הנסיעה ברכבת. שדה התעופה באילת הוא היחיד הנחוץ פרט לנתב"ג. אגב, סתם
: אם טרמינל שלוש (אחרי שאפשרויות ההרחבה המובנות שלו ימומשו) כבר לא יספיק, לאן לנתב"ג יש להתרחב?
לנבטים...
 

קובי לו

New member
זה לא אמור לקרות

ישראל קטנה עבור טיסות פנימיות
והמרחב האווירי מוגבל מדי עבור שדה תעופה בין לאומי של ממש בכל אזור בארץ. ישראל, בתור מדינה צרה וארוכה, פשוט תפורה על רכבות בין-עירוניות. כאשר הרכבת לכרמיאל וממנה לקריית שמונה לדוגמא תושלם, טיסה לצפון תהייה חסרת תועלת מבחינת זמן הברוקרטיה סביב הטיסה (צ'ק-אין וכו') לעומת זמן הנסיעה ברכבת. שדה התעופה באילת הוא היחיד הנחוץ פרט לנתב"ג. אגב, סתם
: אם טרמינל שלוש (אחרי שאפשרויות ההרחבה המובנות שלו ימומשו) כבר לא יספיק, לאן לנתב"ג יש להתרחב?
זה לא אמור לקרות
טרמינל 3 (עם קצת עזרה של טרמינל 1 שהיה בעבר הטרמינל העיקרי) מתוכנן לטפל בנדמה לי עד 20 או 25 מליון איש בשנה. כיום אנו מדברים על פחות מ-5 מליון איש בשנה שעוברים דרכו. כלומר, גם אם נכפיל אי פעם את כמות התיירים שהיתה ב-2000 (וצפויה להיות השנה שכנראה תחזור על ההצלחה של 2000) פי 3, שזה מדהים, טרמינל 3 בהחלט יעמוד בעומס. כמו כן יש תיירים שבאים בטיסות שכר ישירות לאילת ועובדה, ככה שבהחלט אין סיכוי שנתב"ג לא יספיק.
 
אמרו שרוצים להאריך את המסלולים...

ישראל קטנה עבור טיסות פנימיות
והמרחב האווירי מוגבל מדי עבור שדה תעופה בין לאומי של ממש בכל אזור בארץ. ישראל, בתור מדינה צרה וארוכה, פשוט תפורה על רכבות בין-עירוניות. כאשר הרכבת לכרמיאל וממנה לקריית שמונה לדוגמא תושלם, טיסה לצפון תהייה חסרת תועלת מבחינת זמן הברוקרטיה סביב הטיסה (צ'ק-אין וכו') לעומת זמן הנסיעה ברכבת. שדה התעופה באילת הוא היחיד הנחוץ פרט לנתב"ג. אגב, סתם
: אם טרמינל שלוש (אחרי שאפשרויות ההרחבה המובנות שלו ימומשו) כבר לא יספיק, לאן לנתב"ג יש להתרחב?
אמרו שרוצים להאריך את המסלולים...
כדי לצמצם מפגעי רעש זה גם סוג של הרחבה אז כנראה יש מקום.
 
low cost airlines

מבחר שדות התעופה בישראל
חיכינו לבואו בשנת 2000. כמובן שנאלצנו לחכות עוד כמה שנים. בסוף הוא נפתח- נמל התעופה בן גוריון. כיום, רשות שדות התעופה מפנה את כל הטיסות הנכנסות לישראל לנתב"ג, במקום להגדיל את חופש הבחירה שלנו בעניין בזמן מלחמת העצמאות, ובמסגרת הקרבות על הערים רמלה ולוד, כבשנו גם את שדה התעופה הצבאי הוותיק הסמוך ללוד. מאז ועד היום, שימש שדה זה כנמל התעופה לטיסות בין-לאומיות. למעשה, מלבד שדה התעופה הצבאי "עובדה" בדרום, אשר מפעיל מסוף אזרחי לטיסות עונתיות לכיוון אילת וכן טיסות פרטיות (או טיסות של חברות תעופה קטנות) היוצאות משדות תעופה וממנחתים במרכז הארץ, אין שני לנמל התעופה "בן גוריון". זו התפיסה המקובלת וכדאי לבדוק האם הדבר נכון וראוי. עקב גודלו של שדה התעופה "בן גוריון" ושטחיו המסחריים הענקיים, התנועה בו מסורבלת ונסחבת זמן רב. כך, חברות תעופה שונות מעידות כי הן עושות חלק גדול מן הרווחים שלהן על ידי נחיתה בשדות תעופה קטנים ולא מרכזיים, ולכן הן מסרבות להגיע לשדה תעופה, דוגמת "בן גוריון". גם חברות תיירות רבות מחו"ל לא מעוניינות להגיע למרכז הארץ אלא להתמקד באזורי התיירות בצפון הארץ ובדרומה. בנוסף לכך, כאשר שורר מזג אוויר בעייתי בנתב"ג, אין אפשרויות אחרות לנחיתה בישראל. זכור לי, למשל, כי מטוסים נשלחו בעבר לנחות בקפריסין בשל מזג אוויר סוער, ובפעם אחרת, הם הונחו לנחות ב"עובדה", עקב אובך בנתב"ג. הבעיות של נתב"ג קיימות לא רק ביחס לטיסות בין-לאומיות. גם הפעילות של טיסות פנים מנתב"ג לוקה בחסר ונמצאת בירידה מתמדת. אומנם משרד התחבורה כבר השכיל לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנימי חדש באילת, אך לדעתי אין בכך די. צריך להכשיר את שדה התעופה בחיפה לשמש כנמל משני לנתב"ג, עבור טיסות פנים וחוץ, במיוחד לאור תוכנית הפינוי לשדה דוב לצרכי נדל"ן. בנוסף לכך, יש לתכנן נמל תעופה בין-לאומי ופנים-מדינתי ברמת הגולן, שישמש את תעשיית התיירות בצפון ויאחד את פעילויות המנחתים בראש פינה וקריית שמונה. כך גם יעשה את קווי התעופה מהמרכז אליהם לאטרקטיביים יותר. פריסה כזו תהייה יעילה יותר, שכן תאפשר לחברות תעופה רבות יותר להגיע לארץ ואלה תוכלנה לבחור באיזה שדה לנחות. כמו כן, הפרדת פעילות הטיסות בעונות התיירות, עשויה למנוע לחץ ועיקובים מיותרים בנתב"ג. אני חושב שצריך לתת לנוסע לבחור האם הוא מעדיף לטוס לניו-יורק בטיסת עסקים לילית של "אל על" מלוד או בטיסת נופש ב"ישראייר" לבנגקוק מחיפה. שיתנו לתיירים מחו"ל לבחור אם הם רוצים להגיע בטיסה ישירה לעיר הנופש הישראלית אילת או לביקור בגליל וברמת הגולן. אני חושב שצריך לחלק את פעילות התעופה הבין-לאומית בישראל ולא להעביר את כולה דרך נמל תעופה אחד. בנוסף לכך, הרעיון בדבר הקמת שדה תעופה חליפי בתל אביב על אי במקום נמל התעופה שדה-דב, אינו רעיון טוב לפי דעתי. חבל להשקיע בפרוייקט זה מכיוון שדי בנמל התעופה בן גוריון לטיסות פנים וחוץ. לחלופין ניתן להסיט טיסות לשדה תעופה פנימי ובין לאומי בחיפה, הנחוצים הרבה יותר. בנוסף, עיריית ירושלים מתכננת לשפץ את שדה התעופה עטרות ולהופכו לבין לאומי. בעיני, זו שפיכת כסף לריק- שדה התעופה עטרות ממוקם במיקום בעייתי, גם ברמה הביטחונית וגם ברמה האסטרטגית- פשוט אין בו צורך. פריסה יעילה של שדות התעופה הקיימים בישראל תאפשר נחיתות והמראות פשוטות ונוחות לתייר בארץ הקודש.
low cost airlines
אני מסכים אתך לגבי טיסות ה-LOW COST שימנעו להגיע לישראל בגלל העלויות הגבוהות של בן גוריון. אבל: א) כדי שיגיעו בכלל חברות כמו EASYJET או RYANAIR חייבים הסכם תעופה עם האיחוד האירופי שיסיר את כל, אבל כל החסמים הקיימים כיום. באיחוד האירופי חוקי התעופה קובעים שכל חברת תעופה יכולה להפעיל טיסות מכל מקום לכל מקום. כך לופטהנזה זכאית למשל לקיים טיסות מברצלונה למדריד, גם אם היא אינה חברה ספרדית! עכשיו תאר לעצמיך שחברת אייר פרנס תקיים טיסות מאילת לחיפה... ב) אכן, חיפה ונבטים יכולים בהחלט להצליח כשדות LOW COST. אבל רק במקרה שחברות התעופה באמת יוכלו להציע מחירים נמוכים בהרבה (!) מאשר היום. עם חברה כלשהי תציעה לי טיסה ללונדון מנבטים במחיר נמוך בצורה משמעותית אני אטוס בכייף מנבטים גם אם אני יתגורר באזןר חיפה נגיד. אם עלויות נמוכות כל כך אפשריות, זאת כבר שאלה שחייבים להפנות לממומחים. ג) דרישות הביטחון בארץ הן גבוהות מאוד וביחלט אינן מעודדות חברות אשר מנסים לחסוך אפילו בצבע של המטוס. גם אם עלויות הבטחון יעברו ללקוח, איני בטוח עד כמה שזה יעודד חברות LOW COST לבוא ארצה. ד) לדעתי לאפשר לחיפה בשלב הנוככי להיות שדה תעופה ליעדים כמו קפריסין ותורכיה, יותר מאשר שזה קורה היום. ה) תנאי קודם לכל מה שאמרתי זה יותר תחרות, וגם אם בחודשים האחרונים גברה התחרות, עדיין יש מה לעשות. רק זה יפחית מחירים ויאפשר פיתוח של שדות תעופה כמו חיפה או נבטים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה