מבחני שלב ב למחוננים

  • פותח הנושא hii40
  • פורסם בתאריך

hii40

New member
מבחני שלב ב למחוננים

היי לכולם בני אמור להבחן במבחני שלב ב למחוננים בעוד שבוע. האם יש מבינכם הורים שעברו את ה"חוויה" הזאת ויכולים לתת לי עיצה לגבי היום הזה? הבחינה בשעה 2 בצהריים, האם להשאיר את הילד בבית או שאפשרי שילך לבית הספר כרגיל? היות ואני לא רוצה ליצור עניין מיותר סביב העניין. ובכלל אשמח לשמוע איך עברה החוויה על ילדכם ולכם? תודה
 
אני הייתי שולחת לביה"ס כרגיל

בעיקרון מה שעשיתי זה להסביר להם מה המתכונת של המבחן, כלומר מה זה שאלות אמריקאיות, איך פותרים אותם את הרעיון שמותר ורצוי לנחש אם לא בטוחים בתשובה ולא להשאיר שאלות לא פתורות. גם את הקטע של לא למרוח את הזמן אלא לענות בקצב כדי להספיק לסיים את השאלות. מעבר לזה תירגלנו טיפה שברים ושמות של בירות של מדינות ונשיאים (ממילא הם כבר ידעו מראש את הרוב מתוך עניין שהיה להם) ביום של המבחן עצמו הגענו רבע שעה קודם למקום כדי למצוא בנחת את הכיתה, ציידתי אותם בבקבוק מים וחטיף קטן וחיכיתי מחוץ לבית הספר יחד עם ההורים האחרים עד שהסתיים המבחן. לפני שנכנסנו הראתי להם איפה השירותים למקרה שיצטרכו. הבוחנים בד"כ מאוד מתחשבים ועדינים בגלל שמדובר על ילדים בכתה ב' או ג' והם מסבירים בצורה מאוד ברורה את הכללים וגם מאפשרים להם לצאת לשרותים בין מבחן למבחן. זה סיפור של שעתיים בערך, הילדים יוצאים די מותשים מזה אבל רוב הילדים שאני ראיתי יצאו די מבסוטים ואמרו שהיה בסדר - לא קשה מדי. לגבי המעבר של הבחינה אני הנמכתי ציפיות כיוון שצריך לחכות המון זמן לתשובה (עד יוני) וחבל ליצור מתח מיותר ובאופן כללי מראש אמרתי להם שזה מבחן שבוחר את הכי הכי טובים מכל התלמידים הטובים בכל בתי הספר באיזור כך שגם אם לא יעברו לא נורא. אצלנו גם יש יתרון שמי שלא עובר את שלב ב' עדיין יכול ללמוד בתוכנית אחה"צ כך שכל אלמנט המתח ירד לגמרי.
 

noa_f

New member


 

hii40

New member
באיזה איזור אתם?

כמה פעמים בשבוע הם לומדים בתוכנית אחה"צ? אצלנו יש שיעור אחד פעם בשבוע, ולא הצלחתי להבין את המתכונת שלו. הילדים מקבלים משימה והמורה לא עוזרת בכלל. הבן שלי יוצא משם מאוד מתוסכל.
 
אזור השרון

אין אצלנו כיתות מחוננים יש יום שליפה פעם בשבוע אליו מתקבלים אחוז וחצי מהילדים. אחת הבנות שלי היתה במשך כמה שנים ומאוד נהנתה, מגוון גדול של קורסים ומרצים מרתקים. הלימודים כללו יום אחד בן 6 שעות פעם בשבוע שהשעות התפצלו בין שני חוגים שהשתנו כל סמסטר כך שבסה"כ בכל חוג היו כ-15 מפגשים. ויש תוכנית למחוננים ומוכשרים אחה"צ, מתקבלים אליה כל מי שעבר שלב א' ולא עבר שלב ב' ואז הם מוגדרים כמוכשרים וגם כל מי שעבר שלב ב' אבל לא נכנס ליום שליפה ואז הם מוגדרים כמחוננים. בעקרון אמורה להיות הפרדה בין הקבוצות החל מכתה ה' בפועל זה לא קורה וזה ממש לא עקרוני ולא משנה כלום. הם לומדים 2 קורסים בסמסטר- אחד חובה ואחד בחירה, כל קורס נמשך שעה וחצי פעם בשבוע. הילדים שלי מאוד אוהבים את התוכנית, הקורסים כייפים, המרצים טובים והנושאים מרתקים.
 

מאי 282

New member
שלחתי רגיל לבה"ס,

לבחינה לקח בקבוק מים,הבוחנים היו חביבים,כשיצא אמר שהיה נחמד..
 

the gypsy

New member
שלחנו כרגיל, גם אין מה להתכונן

הדבר היחיד שלטעמי יש טעם להסביר, זה את אופן מתן התשובות (סימון בטבלאות).
 

hii40

New member
לשלוח כרגיל

כן, ברור שאין צורך ואפשרות להתכונן. עניין היום החופשי עלה בעקבות חברה שלה נסיון עם בתה הגדולה במבחנים. היא חושבת שנכון יותר להשאיר בבית למנוחה. את בתה הצעירה היא תשאיר בבית באותו יום.
 
שלחנו לביס כרגיל ולא התכוננו רק הזכרנו לילד

שהמבחן אינו גורלי ושיעשה כמיטב יכולתו. הורדנו לחץ.
 
למעלה