אבטחת הרכבת
הכתובת הייתה כתובה על הקיר...
מעניין עכשיו לראות עוד כמה פיגועים בנוסח דומה יביא את משרד התחבורה או את רשויות הרכבת לשנות את מערך ההבטחה של מסילות הברזל בארץ.
אבטחת הרכבת
אני שוב מזכיר לחברי הפורום המכובדים לא לקפוץ למסקנות לפני שבודקים נתונים. פיגועים בנוסח דומה כבר היו בעבר. אני לא מדבר על רצף הפיגועים נגד הרכבת בשנות ה-70 אלא על שנה שעברה בלבד, עת פוצץ מטען מתחת לרכבת נוסעת בקו החוף החדש. בעקבות פיגוע זה ומידע מודיעיני אודות פיגועים דומים נוספים שמתוכננים, נסללה דרך עפר לאורך המסילה באיזור ´קו התפר´ ומאז נערכים שם סיורים מתמידים של אנשי אבטחה ברכבי שטח. ברור שאין פתרון מושלם נגד הפיגועים, אבל כבר היום משקיעים הרבה כסף בנושא, וכנראה שצריך להשקיע עוד הרבה כסף בזה עד שנגיע לרגיעה. בייחוד על רקע זה הכעיס אותי לשמוע לקראת סוף השבוע האחרון קריאות להפיכת כל מפגשי ה-כביש-מסילה לדו-מפלסיים, על מנת למנוע תאונות בין רכבות לכלי רכב שחוצים את המסילה בזמן שאסור להם. אני לא אומר שהרעיון אינו נכון, ואני אפילו חושב שהוא חשוב ודחוף, אבל אני שואל אתכם כאן - מה יותר חשוב - להוציא את מעט הכסף הזמין היום על הגנה מפני מרצחים רשעים או על הגנה מפני אנשים מטומטמים? (אני מתנצל אם פגעתי במישהו מהקוראים, שנוהג לעקוף מחסומי רכבת, אבל אני באמת חושב שהוא מטומטם שמסכן לא רק את עצמו ואת הנוסעים עמו, אלא גם את הנוסעים ברכבת).