מבזקי ספורט לתאריך ה-29/11/08

האחרות. ספרד היא לא רק ריאל ובארסה

האחרות. ספרד היא לא רק ריאל ובארסה

הלה ליגה הצליחה לייצר שכבה עבה, ויציבה, של קוראות תיגר מרשימות. מיהן?
תאריך עדכון: 29/11/08 15:07


הליגה הספרדית מתהדרת בשתיים מהקבוצות הגדולות בתבל, ריאל מדריד וברצלונה, שמרכיבות הגמוניה דו ראשית דומיננטית מאוד עם זכיות ב-63% מהאליפויות מאז שקמה הליגה ב-1929 וב-20 מ-24 האחרונות (83%). דומיננטיות שכזו בהרבה מקרים אחרים מוציאה את העוקץ ממה שקורה ביתר חלקי הטבלה. לראייה העניין האפסי שמעוררות הליגות בסקוטלנד, טורקיה ופורטוגל מחוץ למדינות הללו. אבל בניגוד לליגות האלו, בהן מלבד השליטות אפשר למצוא רק קבוצות חסרות מסורת של הצלחות ושההתנהלות שלהן כמעט תמיד לא מבטאת שאיפות לטלטול המצב הקיים, הליגה הספרדית מציגה גם אוסף לא קטן של מועדונים בעלי מסורת, קהל, כסף וכוכבים, שלמרות הסיכוי הנמוך לזכות באליפות עדיין מקיימות ליגה תחרותית, חיה, בועטת וחמה.
על רשימת הקבוצות הללו נמנות אתלטיקו מדריד, ולנסיה, דפורטיבו לה קורוניה, סביליה ואתלטיק בילבאו (5 מ-7 האחרות בתולדות הליגה שזכו באליפות. השתיים הנוספות הן בטיס וריאל סוסיאדד), ובשנים האחרונות הצטרפה אליהן גם ויאריאל. לאורך ההיסטוריה הן מקיימות מן רוטציה ביניהן, כשבמרבית העונות לפחות אחת מצליחה להחזיק מעמד במאבק על התואר עד למחזורי הסיום, ולעתים גם לזכות בו. התשובה לשאלה מה מניע את אותן קבוצות להמשיך ולבנות סגלים עמוקים, יקרים ועתירי כוכבים על אף ההגמוניה של ריאל ובארסה, שכאמור במקומות אחרים מסרסת לעתים קרובות אמביציות שכאלה, נעוצה בהרכבה המיוחד של ספרד כמדינה.
ספרד מורכבת מ-18 אוטונומיות שונות, אך בעוד במקומות אחרים בעולם איחוד של מחוזות/מדינות לכדי מדינה אחת נעשה בצורה הרמונית יחסית (גרמניה) או הוליד מדינה הרמונית (ארה"ב), הרי שבספרד הסיטואציה מעוררת בעיקר מתיחויות. ספרד ידעה גלגולים רבים, מכיבושה ע"י הנוצרים מידי המוסלמים בתהליך שהחל במאה ה-8 ונגמר רק ב-15, דרך הפיכתה לאימפריה אירופית קולוניאליסטית, ועד המאה הקודמת בה ידעה את הפלת המלך אלפונסו ה-13 ב-1931, עלייתו לשלטון של גנרל פרנקו הפאשיסטי בעזרת היטלר ומוסוליני (1939) ואת הפיכתה לדמוקרטיה עם מותו ב-1975. התהפוכות, המלחמות הרבות והשינויים הקיצוניים הביאו לכך שבין העמים הרבים המאוחדים תחת הדגל הספרדי השתמרו הבדלים תרבותיים גדולים וכאמור מתיחויות שבמקרים מסוימים אף הולידו זוועות כאלה (דיכוי קטלוניה) ואחרות (פיגועי המחתרת הבאסקית). ועם מטען רגשי שכזה, אין פלא שבספרד יש לקבוצות על מה להלחם גם כשהמאבק על תואר האליפות אינו מאוד פתוח.
11 מחוזות מיוצגים כיום בלה ליגה, מה שמבטיח כי כמעט בכל משחק – ולבטח בכל מחזור – איפשהו בספרד נערכת התמודדות בין שתי קבוצות ממחוזות יריבים, או לפחות דרבי פנים מחוזי. המאבקים הללו נערכים בשתי חזיתות מקבילות הניזונות אחת מהשנייה – המאבק על הזהות, שבעיקרו מתנהל בתקשורת וביציעים; והמאבק על המקום בהירארכיה בתוך ספרד, שבא לידי ביטוי בסכומי הכסף המושקעים, בסגלי הקבוצות האיכותיים ובכדורגל המעולה שמוצג במרבית משחקי הליגה. "הכדורגל בספרד נותן ביטוי למדינה שלמה שהיא חידה" כותב הסופר והעיתונאי המעולה פיל בול, בריטי שהשתקע בספרד וחיבר בין היתר את הספר ´מורבו: הסיפור של הכדורגל הספרדי´. "הליגה הספרדית מונעת מאותן תשוקות סותרות ומשלימות שמאפיינות את המחוזות השונים בספרד. הליגה הזו מושתתת על רגשות וקיימים בה זרמים תת קרקעיים שמובנים כמעט אך ורק למקומיים. זרמים של אש, תשוקה ויריבות שבאה לידי ביטוי כמעט בכל משחק".
המאבק על הזהות גורם לכך שהמשחקים לעתים לא רחוקות מוצגים ע"י הקהל והתקשורת כקרב על משהו שהוא הרבה מעבר לכדורגל. זה יכול להיות משחק בין קבוצה מאנדלוסיה הדרומית (סביליה, בטיס, מלאגה ועוד) לקבוצה קסטיליאנית או אראגונית (ויאדוליד, נומנסיה, סראגוסה), דרבי פנים גליסיאני (לה קורוניה וסלטה ויגו), מפגש טעון בין באסקים (בילבאו, אוסאסונה) למדרידאים (ריאל, אתלטיקו, חטאפה), דרבי קטלוני (בארסה ואספניול), או כמובן הסופר-קלאסיקו הגדול. בתוך כך מתנהל לו המאבק הספורטיבי שדוחף את המועדונים – ובעיקר את אותן קוראות תיגר קבועות – להישגיות תמידית. לכן אותם מועדונים לא מסתפקים בהישגים מקומיים אלא מרכיבים קבוצות שמתחרות על בסיס קבוע כמעט במפעלים האירופיים, ובהצלחה עצומה.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/107510.jpg
החשיבות של כמעט כל משחק ליגה וההישגיות באירופה הופכות את מרבית הטבלה הספרדית, ולכל הפחות את החצי העליון שלה, לזירת מאבק איכותית ומרתקת שלא פעם ולא פעמיים מייצרת רגעים גדולים וקבוצות גדולות. הקבוצות הללו, בניגוד לכל ליגה אחרת בעולם, נאבקות גם מול שתי הגדולות על מאגר הכישרונות המקומי ולעתים קרובות מסוגלות לשמור על כוכביהן (ולנסיה עם דויד וייה) או להקדים את ריאל וברצלונה במרוץ אחר שחקן מסוים (חואקין). "הפייבוריטיות לאליפות תמיד יהיו ריאל מדריד וברצלונה", אומר דייגו פורלאן, שכיכב בשתיים מהאחרות (ויאריאל בעבר הקרוב וכעת אתלטיקו), "ככה זה, וזה משהו שיהיה מאוד קשה לשנות. אבל זה לא מונע מאיתנו ומקבוצות כמו ולנסיה, סביליה, לה קורוניה ובטיס, לעשות רכש טוב כמעט כל עונה".
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/107511.jpg
והעונה הליגה הספרדית מספקת תצוגת תכלית של היתרונות שבה. ברצלונה, עם יחס שערים היסטרי, מוליכה את הטבלה בהפרש של שלוש נקודות בלבד על פני ריאל מדריד, שגם היא כבר הייתה שותפה העונה לכמה משחקי כדורגל מעולים. ויאריאל, ולנסיה, סביליה (כולן עדיין חזק במירוץ), אתלטיקו מדריד, לה קורוניה ובטיס, 5 מ-7 הזוכות האחרות באליפות הלה ליגה ועוד קבוצה שרק לפני שנתיים וחצי הייתה רחוקה פנדל אחד מגמר ליגת האלופות, מסודרות בהמשך. המשיכה שנוצרת משילוב של כדורגל מלהיב לטבלה תחרותית, גם אם צפויה, היא רק סממן נוסף למה שהליגה הספרדית וספרד עצמה שואפות לייצג: גם איפה שיש פערים גדולים, תמיד אפשר לגשר עליהם; או לפחות לנסות להכריע אותם במשחק כדורגל.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/2/107512.jpg
לכתבות נוספות >
 
"נתנו סיבוב 1 מצויין, צריך להמשיך כך"

"נתנו סיבוב 1 מצויין, צריך להמשיך כך"

מאמן חיפה עדיין מתלבט בין גולסה לאלמליח לקראת המשחק באשדוד
תאריך עדכון: 29/11/08 18:11


בתחילת העונה, במכבי חיפה לא חלמו להיות איפה שהם היום: בראש טבלת ליגת העל. ה-1:3 במשחק הפתיחה מול מ.ס. אשדוד בהחלט נתן את הדחיפה הראשונית, ובשבת הירוקים שוב יפגשו את הקבוצה מעיר הנמל (19.00, תקציר באתר) - רק שהפעם זה לא יהיה בקרית אליעזר.
11 שערים כבשה אשדוד ב-4 המשחקים האחרונים ובחיפה, שלא הפגינה משחק הגנה מרשים לאחרונה, יודעים ממי להיזהר. המאמן אלישע לוי הזהיר את שחקניו מדוד רביבו, מלך הבישולים של ליגת העל, ואמר מאוחר יותר לאתר ספורט 5: "אשדוד זה לא מוקש, זו פשוט קבוצה טובה מאוד שנמצאת בתקופה מצויינת ומפגינה כדורגל באיכות גבוהה. מצפה לנו משחק קשה מאוד, נצטרך לבוא מוכנים ולעשות את הכל על הצד הטוב ביותר. סיימנו סיבוב ראשון מצויין, צריך להמשיך באותה יכולת".
ג´ון קולמה (צהובים) ומוחמד גדיר (פציעה) לפי האימון המסכם, לוי עדיין לא החליט מי יפתח במרכז הקישור לצידו של בירם כיאל. המועמדים, אייל גולסה וליעד אלמליח, תורגלו לחלופין כשבמידה שהראשון יפתח - גוסטבו בוקולי יוסט לקישור האחורי. בהתחלה תורגל אלמליח, אולם את האימון סיים גולסה עם ההרכב הראשון.
מי שצפוי לקבל כמות דקות משחק גדולה מהרגיל הוא שלומי ארבייטמן, שכבש בשבוע שעבר מול הפועל פ"ת (1:4) והפגין יכולת גבוהה באימונים השבוע.
הרכב משוער: אמיר אדרי; אלון חרזי, דקל קינן, לאוניד קרופניק, פיטר מסיללה; גוסטבו בוקולי (ליעד אלמליח), בירם כיאל, אייל גולסה (בוקולי), ליאור רפאלוב; יניב קטן, טמבינקוסי פאנטני.
את הסיבוב ה-2 פותחת אשדוד כשהיא במקום החמישי ואחרי תקופה טובה. באימון המסכם תירגל המאמן יוסי מזרחי את שני השוערים- יוסי שקל וג´זגוז´ שמוטולסקי - ונראה כי הוא עדיין מתלבט. מצד אחד קיימת אכזבה מהשוער הפולני, אולם שקל לא פתח בשער תקופה ארוכה למעט במשחקי גביע הטוטו. ההחלטה הסופית תתקבל בסמוך למשחק.
כפי שפורסם באתר ספורט 5, בהנהלת אשדוד אמרו כי עדיין לא התקבלה החלטה בנוגע לשחרורו של שמוטולסקי בינואר, ושהחלטות בנוגע לשינוי הסגל בחלון ההעברות יתקבלו רק בעוד מספר שבועות.
דוד רביבו, שיחגוג את שבת החתן שלו, אמר לספורט 5 לקראת המשחק: "במשחקים האחרונים אנחנו מבקיעים הרבה, אבל לצערי אנחנו גם סופגים. מול מכבי חיפה יהיה קשה להגיע להרבה מצבים, ואני מקווה ל-0:1 קטן שיספק אותי מאוד. הכי חשוב שלא נספוג, כי יהיה קשה להחזיר".
בנוסף לעמדת השוער, עמדה נוספת בה ייתכן שינוי היא בקישור האחורי. קובי דג´אני ההגנתי, שלא פתח מול הכח עמידר ר"ג, עשוי לתפוס את מקומו של אמיר לביא ההתקפי יותר. לביא הצעיר, שהפגין יכולת מצויינת בהזדמנות שקיבל, כנראה יהיה זה שיפתח על הספסל.
קצב מכירת הכרטיסים למשחק משביע רצון, ובאשדוד מצפים כי היציע שלהם יהיה מלא בשבת.
הרכב משוער: יוסי שקל (גז´גוז´ שמוטולסקי); ליאור ראובן, כריסטיאן גונזאלס, רוג´ריו דוס סאנטוס, אדיר טובול; יוסי אופיר, קובי דג´אני (אמיר לביא), ברוך דגו, דוד רביבו; עידן שריקי, דימיטאר מקרייב.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/107469.jpg
לכתבות נוספות >
 
בוזגלו כשיר. מאיוקה יפתח במקום קמנאן?

בוזגלו כשיר. מאיוקה יפתח במקום קמנאן?

הזמבי תורגל בחוד. גם אסוס ב-11. יוסי שבחון לא בסגל, יישמר לבית"ר
תאריך עדכון: 29/11/08 12:55



בסיבוב הקודם זה נגמר בשער ניצחון דרמטי של שרן ייני בדקה ה-92 בדרך ל-1:2 שהפיח תקוות בקהל. בשבת (19:30, תקציר באתר), בלי המאמן אבי נמני שיחזור למשחק אחד ליציע עקב הרחקתו בביה"ד של ההתאחדות, מכבי ת"א תנסה להתאושש מההפסד הצורב בדרבי במפגש נוסף מול בני יהודה.

הבשורות הטובות לצהובים מגיעות מכיוונו של מאור בוזגלו, שאחרי שנטש את האימון אמש, כשיר ויפתח בקישור מול הכתומים. את מקומו של איליה יבוריאן שהורחק בסיומו של הדרבי, ימלא ג´ונתן אסוס, כשיוסי שבחון ששב לאימונים מלאים לא ייכלל בסגל ויישמר למשחק מול בית"ר ירושלים במחזור הבא.
ההפתעה הגדולה עשויה להגיע בחוד, שם תורגל בחלקים גדולים מהאימון החלוץ הזמבי הצעיר, עמנואל מאיוקה הצעיר. המשמעות היא שיאניק קמנאן עשוי לשלם את המחיר על יכולתו הלא מרשימה מול הפועל ת"א ולרדת לספסל. יובל שפונגין יפתח על חשבונו של דור מלול.

הרכב משוער: דרגוסלאב יבריץ´; יובל שפונגין (דור מלול), ליאור ז´אן, אבי יחיאל, שרן ייני; משה מישאלוב, ג´ונתן אסוס, דולי ג´ונסון, מאור בוזגלו, גיז´רמו ישראלביץ´, עמנואל מאיוקה (יאניק קמנאן).
צפו באסי בלדוט מתכונן למכבי ת"א
"דרבי תל אביב קטן או לא, אנחנו רוצים להמשיך במומנטום מהניצחון על סכנין", אמר אסי בלדוט שזוכר היטב את המשחק הקודם. "ההפסד ההוא לא יחזור. מכבי בכל משחק באה לנצח, אבל גם אנחנו. לא קל להיות במקום האחרון, ואנחנו שמחים שיצאנו ממנו. יש פה שחקנים מספיק טובים כדי להצעיד את המועדון הזה במעלה הטבלה. אני מקווה שהכדורים ייכנסו".
תמיר כחלון סובל מפציעה חוזרת במפשעה ולא יהיה בסגל הכתומים, כשתומר חמד יחליפו בהרכב.
גיא לוזון הזהיר את שחקניו ואמר: "מכבי תגיע אחרי הדרבי והיא תרצה לחזור לנצח. לא נהיה אלה שניתן לה את ההזדמנות. אם תהיו טובים ונחושים יותר, ננצח".
דווקא הבעלים חזי מגן זיהה אולי שאננות מסויימת אחרי הניצחון בסכנין והרבה להזהיר את השחקנים: "מכבי זו קבוצה שאסור לבוא מולה לא מרוכזים. בשבועות האחרונים חזרתם לפוקוס, ולכן לקחנו נקודות. תמשיכו כך".
הרכב משוער: דלה איינוגבה; עוז ראלי, דין מורי, מילאן מרטינוביץ´, כפיר אדרי; קובי מויאל, הרווייה קובאצ´ביץ´, פדרו גלבאן, אסי בלדוט; אליכן עטר, תומר חמד.

לכתבות נוספות >
 

King TiEsto

New member
בוזגלו ישחק ,בוזגלו לא ישחק

תמשיכו להתעסק בשטויות , הקבוצה שלכם נראית כמו הפרצוף של בלבול איזה כיף לראות את האוהדים בוכים
 

lemmacantor

New member
מסכן הילד, לא נורא גם

אני בכיתי בגיל שלו כשמכבי חיפה הפסידה משחק שהיה בעצם על כל העונה. :)
 

afc2

New member
מעניין מאוד מעניין

איך אי שם לפני ארבעה חודשים עוד אמרנו מה הסבירות שבית"ר תאבד את האליפות ומה הסיכוי של השנייה מכבי תל אביב לגנוב לה מתחת לשולחן את תואר האליפות, ומה יהיה הפער בין השנייה לשלישית - 10 או 20... איך נתניה נתפסה כמי שיורדת ליגה וחיפה כקבוצה ללא שיניים, והפועל ת"א קבוצה שאין לה סגל לצמרת. אז אמרו... כמו שאמרתי אז... בואו נדבר בסוף העונה ונראה איפו ירושלים, איפה חיפה, איפה נתניה ואיפה תל אביב... אני מאוד מאוד מקווה בשביל ערוץ 10 שלא נאלץ לראות פעם נוספת את "מאבק האוליגרכים" בין ארקדי לאלכס ונחזה במשחק בין שתי קבוצות גדולות, שנמצאות במקומות 1 ו-3 ושהמשחק הראשון ביניהם העונה טרם שודר: מכבי חיפה והפועל ת"א. זה המינימום שמגיע לאוהדי הכדורגל הממוצעים...
 

lemmacantor

New member
שערוץ 10 ישדר מטעמי רייטינג

ולא כדורגל. כולי תקווה ש"כח אלישע " ימשיך לדרוס ההצגה הכי טובה בעיר חוזרת לכרמל.
 

afc2

New member
האמת היא

שמשחק בין שתי קבוצות שאחריות באופן ישיר במשחקיהן לשליש משערי הליגה, מחייבות שידור בטלווזיה. אומנם משחק בין בית"ר לסכנין על הנייר הוא מלחמת עולם, אבל צריך לזכור שזה לא המשחק המרתק מהעבר. על המשחק הזה רשום מראש איזה תיקו, אולי 0-0 עם כמה מורחקים טובים משני הצדדים. צריך לזכור שיתכן וההחלטה לשדר את סכנין ובית"ר, שתי קבוצות תחתית עד עתה יש לומר, נובעת כנראה מתוך רצון במחזור הבא לשדר את מכבי חיפה, ולכן ויתרו בערוץ 10 על הרצון לשדר את המשחק בין חיפה לאשדוד שהוא המשחק המרכזי של המחזור הזה. אבל כמו שאמרת - שלא ישדרו, שאף אחד לא ישים עלינו ושנמשיך לדרוס...
 

lemmacantor

New member
כשכתבתי את זה כולם קפצו אליי

אני גם לא אתפלא אם בשבוע הבא ישדרו את ה"קרב" על מקום 4-5 בין בית"ר למכבי ת"א. נכון שיריבות היא גורם חשוב להחלטה מה לשדר, אז גם בין מכבי חיפה והפועל ת"א יש יריבות גדולה, בעיקר יריבות בין הסגנונות.
 
מה אתה משווה?אתה רצית שאשדוד

תשודר נגדכם,מצטער,זה לא מעניין.חיפה הפועל ת"א אכן ראוי להיות משודר יותר מבית"ר מכבי,נקווה שכך יהיה.
 
לא, כי סכנין מול ביתר לא נראית כמו נמושה

בגלל זה.הקבוצה היחידה שנצחה את ביתר 3 פעמים עונה שעברה. ברור שזה הרבה יותר מעניין מאשדוד מול חיפה. באמת, אשדוד מול חיפה. מה זה בדיחה?
 
דירקטוריון אנורתוזיס מאשים: הנשיא מעל

דירקטוריון אנורתוזיס מאשים: הנשיא מעל

שערוריה בקפריסין: אנדראס פאנטליס נעצר בחשד שהוציא יותר ממיליון יורו
תאריך עדכון: 29/11/08 14:01


פרשת שחיתות גדולה שנחשפה בכדורגל הקפריסאי בסוף השבוע עלולה לחבל בהמשך דרכה של אנורתוזיס בליגת האלופות.
יו"ר הקבוצה, אנדראס פאנטליס, נעצר הבוקר (שבת) ונלקח לחקירה במשטרת לרנקה בחשד כי מעל בכספים. מדובר בחשד המתבסס על חקירתם של שבעה מבכירי הקבוצה שהצביעו לכיוונו של פאנטליס.
המשטרה טוענת כי פאנטליס השתמש בצורה לא חוקית בסכום של יותר ממיליון יורו מכספי הקבוצה. "אני יכול לאשר כי החקירה בשלב זה מתמקדת בהאשמות מצד אנשי דירקטוריון הקבוצה החושדים בנשיא", אמר לאקובוס פאפאקוסטאס, ראש המשטרה הקפריסאית.
הפרשה נחשפה קצת יותר מיומיים אחרי התיקו 2:2 שהשיגה הקבוצה מול ורדר ברמן בצ´מפיונס. לאנורתוזיס עדיין נותר סיכוי להעפיל לשמינית הגמר במפעל אם תנצח באתונה את פנאתינייקוס במחזור הבא, אך בקפריסין חוששים כי המשך ההתפתחויות בשערוריה תכניס את המערכת לסחרור.
"אני המום ומופתע מהאשמות נגדי", הגיב פאנטליס לחקירה בהודעה רשמית שפרסם, "אין לי מה להסתיר". מנג´ר הקבוצה, טאמורי קטסביה עלה לשידור באחת מתחנות הרדיו במדינה והביע תמיכה בפאנטליס.

לכתבות נוספות >
 
הפועל ת"א גברה 0:3 על הכח עמידר ר"ג

הפועל ת"א גברה 0:3 על הכח עמידר ר"ג

סמואל יבואה כבש פעמיים בנגיחות (10 ו-51), ורמוט נגח את השלישי (67)
תאריך עדכון: 30/11/08 09:17


מה שנצחון אחד עושה. הפועל ת"א, שעד לא מזמן נראתה בדרך לעוד עונה משעממת במרכז הטבלה, דרסה היום (שבת) 0:3 את הכח עמידר ר"ג וסימנה לכל המספידים שעוד יש לה מה לומר העונה, גם בצמרת. אמנם נועלת הטבלה, שנמצאת בכושר איום, איננה קריטריון ראוי, אבל מהיכולת של האדומים בראשותו של סמואל יבואה לא ניתן להתעלם. בשבוע הבא יגיע המבחן האמיתי: מכבי חיפה.
שתי נגיחות של יבואה (10 ו-51) עשו את העבודה, וגם העלו אותו לראש טבלת מלך השערים לצידו של שמעון אבוחצירה. גילי ורמוט, שגם בישל את השני, השלים בנגיחה משלו שהגיעה אחרי בישול של הגנאי (67), שערו הראשון בליגת העל מאז החזרה מגנט. מייקל טאקורה מהכח הורחק.
"זה היה משחק משמעותי מבחינתו", אמר אלי גוטמן בסיום, "עשינו דבר גדול בדרבי והיה סימן שאלה גדול לגבי המשחק הזה. אף קבוצה לא ליקקה דבש מול הכח, אז גם ב-0:3 דחפתי את השחקנים שלי. הגענו לעוד מצבי הבקעה, המשחק שטף ברוב דקות המשחק, ועכשיו צריך להמשיך הלאה. אנחנו בעיצומו של תהליך, השחקנים מתחילים להבין את מה שאני רוצה מהם וזה נראה טוב".
על המשחק מול מכבי חיפה: "זה הולך להיות מבחן בגרות עבורנו. אם נמשיך בכדורגל הקבוצתי, שכל שחקן בא מחוייב, אין סיבה שלא נהיה קבוצת צמרת. לא יודע לגבי שחקני חיזוק בינואר, עדיין לא דיברתי על זה עם מוני הראל".
גוטמן, אגב, מצא דרך מקורית להטריף את השחקנים לפני המשחק, מאחר והוא צפה ירידת מתח לאחר הניצחון בדרבי. המאמן הקרין לשחקניו קליפ בהם הם נראו שמחים אחרי הגולים מול מכבי, כשברקע השיר "The Show Must go On". בסוף הקליפ היתה כיתובית בלבן: "לאן לוקחים את זה? אתם תקבעו". שחקנים בהפועל שיבחו את הקליפ ובקבוצה אומרים שעל אליפות יהיה אפשר לדבר רק אחרי ניצחון על מכבי חיפה. שי אבוטבול ייעדר בקרית אליעזר בגלל צהובים, דימיטאר טלקיסקי יחזור להרכב.
"אני שמח מאוד", אמר המצטיין סמואל יבואה, "לא קל להצטיין במשחק כזה. הגעתי למועדון הזה כשחקן חדש ואני מנסה לתת את המיטב שלי ולעשות את מה שאני יודע". גילי ורמוט, שגם נתן משחק גדול, הוסיף: "בבלומפילד אנחנו, טפו טפו טפו, מספקים את הסחורה. סמי (יבואה) הוכיח כבר לפני מספר משחקים שהוא החלוץ הכי טוב בארץ".
צפו בתגובות מבלומפילד
"משחק לא טוב שלנו", אמר דודו דהאן, "אופן ספיגת השערים הנאיבי שלנו המשיך גם היום. מה שצריך לעשות נעשה, אבל השינויים יהיו בתוך עצמנו. נמשיך לעבוד קשה, אבל מה שהיה היום זה הבדל בין מאה למיליון, כי אותם מצבים שהם כבשו אנחנו החטאנו. נתכונן לשבוע הבא מול בני יהודה, מבחינתנו זה משחק המשחקים".
מהלך המשחק:
ההזדמנות הראשונה של הפועל ת"א הגיעה כבר בדקה ה-2, האדומים יצאו למתפרצת מהירה, הכדור הגיע לנאתכו שבעט כדור שטוח מתוך הרחבה, ניל אברבאנל היה במקום. בדקה ה-10 כבר אף אחד לא היה שם כדי להציל את הכח עמידר ר"ג. כדור חופשי טוב של שי אבוטבול הגיע לראש של סמואל יבואה, שמשום מה מצא את עצמו לבד לבד בתוך הרחבה. מלך השערים של האדומים לא התקשה לנגוח לרשת את השמיני שלו העונה, 0:1 להפועל ת"א.
הפועל ת"א המשיכה לשחק טוב יותר, ובדקה ה-30 היא הייתה קרובה קרובה לשער השני. אברבאנל הדף לא טוב כדור שהגיע לנאתכו, שבעט מ-14 מטרים כדור שהכניע את שוער הכח אבל נעצר ע"י בני חדד שנגח מהקו. בדקה ה-38 הזדמנות קורצת של מהראן ללה אחרי כדור עומק נהדר של נאתכו, אבל החלוץ בעט החוצה. בדקה ה-40 הכח עמידר הייתה קרובה לשוויון. אביב חדד נגח טוב כדור שהוגבה מהקרן, אבל נאתכו הרחיק מקו השער, 0:1 להפועל במחצית.
התקפת הכח חזרה מפוקסת מחדר ההלבשה, ובדקה ה-48 הגיעה להזדמנות טובה כשגל לוי בעט מקצה הרחבה אבל אניימה הציל. ההגנה של הסגולים, לעומת זאת, עדיין לא התעוררה ושילמה ביוקר. אביחי ידין העביר לגילי ורמוט, הקשר הגביה נפלא לרחבה וסמואל יבואה, מ-5 מ´, הרים את הרשת עם עוד נגיחה. 0:2 לאדומים בדקה ה-51, יבואה משתווה לשמעון אבוחצירה בראש טבלת הכובשים.
בדקה ה-62 כדור קרן של הכח הגיע לברק בדש, שהתרומם מצויין וסחט מאניימה הצלה גדולה מקו השער. ובזמן שהסגולים מחמיצים, האדומים פגעו בצד השני. דימיטאר טלקיסקי עלה מהספסל, עשה דאבל פס עם יבואה שבסיומו הגנאי הרים לרחבה והוסיף גם בישול למאזן. גילי ורמוט התרומם מצויין ונגח לרשת, 0:3 להפועל ת"א בדקה ה-73.
הכח המשיכה לירות לעצמה ברגל, ושתי דקות אחרי השער השלישי מצאה עצמה ב-10 שחקנים. מייקל טאקורה תיקל את אלין טופוזאקוב ללא כדור, הוסיף גם מרפק לפניו של הבולגרי, ומצא עצמו יורד למקלחת מוקדמת.
הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, אלין טופוזקוב, יגאל אנטבי, אביחי ידין (עמרי קנדה/55), שי אבוטבול, ביבראס נאתכו (דימיטאר טלקיסקי/63), גילי ורמוט, מהראן ללה (עידן סרור/73), סמואל יבואה.
הכח עמידר ר"ג: ניל אברבאנל; עידן וויצמן, אביב חדד, ישראל ראש (אמיר עבו ערער/60), איתן טיבי, בני חדד; כרים עבדול לוקמן, מייקל טאקורה (הורחק/75), גל לוי (עודד סאלם/72); ברק בדש, איב ג´ידה (דידי אונגר/34).
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/107545.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/107546.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/107547.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/107548.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/107549.jpg
לכתבות נוספות >
 
FUCK MACBI

אני שונא מכבי שונא בדם יבואו לאוסישקין נשרוף אותם כל מי מי ששונא מכבי שיגיד אני אנייייייייייייי
 
למעלה