מבזקי ספורט לתאריך ה-22/11/10

לוי: "חשוב לבוא חדים לדרבי". אזולאי יעדר

לוי: "חשוב לבוא חדים לדרבי". אזולאי יעדר

הרכב הירוקים יהיה זהה לזה שניצח את ר"ג. גולסה חוזר ויפתח על הספסל
תאריך עדכון: 22/11/10 07:34


שלומי אזולאי ועידן ורד יישארו מחוץ לסגל מכבי חיפה לדרבי מול הפועל חיפה (שני, 20:45, איצטדיון קרית אליעזר). הרכב הירוקים יהיה זהה לזה שניצח את הפועל רמת גן (1:3) במחזור האחרון.
משמע, הרביעיה הקדמית תמשיך לכלול את ליאור רפאלוב, יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי ומוחמד גאדיר. ג´ון קולמה ימשיך לפתוח במרכז השדה לצד גוסטבו בוקולי ואייל גולסה, שחוזר לסגל אחרי פציעה ממושכת, ימתין להזדמנות על הספסל. אריק בנאדו ימשיך במרכז ההגנה לצד שי מימון.
המאמן אלישע לוי הראה באסיפת הווידאו קטעים מהמשחק האחרון מול הפועל רמת גן, ואמר לשחקניו: "התאכזבתי שאחרי השער השני הורדתם את הרגל מהדוושה ולא חתרתם לשלישי ולרביעי. אלה דברים שאנחנו חייבים לשפר. חייבים לבוא לדרבי מפוקסים וחדים".
עדיין נשארו כאלף כרטיסים למשחק הטעון, אך ההערכה היא שכל הכרטיסים יימכרו ואיצטדיון קרית אליעזר יתמלא בכ-12 אלף צופים. הפועל חיפה סיימה במחזור הקודם ב-1:1 את מפגשה עם הפועל באר שבע ועד כה צברה רק 15 נקודות ב-10 מחזורים.
הרכב משוער: ניר דוידוביץ´, אייל משומר, שי מימון, אריק בנאדו, פיטר מסיללה, ג´ון קולמה, גוסטבו בוקולי, מוחמד גאדיר, ליאור רפאלוב, יניב קטן, ולדימיר דבאלישווילי.
* אוז´ה אנטוני, החלוץ הניגרי בן ה-20 שקיבל אשרה כדי להגיע למבחנים, מסרב בשלב זה להגיע ולהיבחן וככל הנראה מועמדותו יורדת מהפרק בשלב זה. אנתוני קיבל גם פניה מסנטאנדר להגיע למבחנים, אך גם לשם סרב לבוא. השנה כבש 14 שערים במסגרת הליגה הנורבגית.

לכתבות נוספות >
 
סירז' נאסר בסגל הצעירה לאימוני יום רביעי

סירז´ נאסר בסגל הצעירה לאימוני יום רביעי

המאמן גיא לוזון לא ערך שינוי בסגל. גיא אסולין השוהה באנגליה ייעדר
תאריך עדכון: 22/11/10 13:09


הנבחרת הצעירה של ישראל תתכנס מחרתיים ליום מרוכז שיכלול שני אימונים באצטדיון בנס ציונה. המאמן, גיא לוזון, החליט בניגוד למאמן הלאומי לואיס פרננדס, לגבש את הסגל הקיים באימונים מסודרים.
ליום האימונים זומנו 24 שחקנים, כשמדובר בסגל זהה לזה שניצח בשבוע שעבר 1:2 את בלארוס במשחק ידידות שנערך בארץ. מהסגל למשחק ההוא יחסרו גיא אסולין השוהה באנגליה וסיראז´ נאסר מהפועל ב"ש ששוחרר מהמשחק בגלל פציעה.
סגל הנבחרת: בוריס קליימן, אריק ינקו, טארק נאטור, אופיר דוידאזה, אלי דסה, עופר ורטה, סארי פלאח, טאלב טוואטחה, עדי נמני, תום מונד, איתי עוזרי, חסן אבו זיאד, ניר ביטון, נס זמיר, ציון צמח, מרואן קבהא, סינטיהו סולליך, שאעבן שאדי, דור אלברמן, סיראז´ נאסר, לירון דיאמנט, מוחמד כליבאת, פיראס מוגרבי, אלון תורג´מן.

לכתבות נוספות >
 
אנצ'לוטי יעזוב? "פרגי שולט, אני רק מנהל"

אנצ´לוטי יעזוב? "פרגי שולט, אני רק מנהל"

מאמן צ´לסי רומז כי איבד מסמכויות האימון: אני לא יודע אם אשאר כאן בעתיד
תאריך עדכון: 22/11/10 12:03


האם צ´לסי נכנסת לסחרור מסוכן? לאחר שלושה הפסדים בארבעה המשחקים האחרונים הודה המאמן קרלו אנצ´לוטי כי הוא אינו מקבל ההחלטות הבכיר בצוות המקצועי. לדברי המנג´ר האיטלקי, סיפח אליו הבעלים רומן אברמוביץ´ את מייקל אמנאלו, מאמן קבוצת הנערות עד גיל 14 במועדון, ומאחר והוא יד ימינו נוטרלו מספר מסמכויותיו.
אנצ´לוטי הודה כי בשל עובדה זו הוא שוקל את עתידו במועדון. "חובה להשוות אותי בעניין הזה לסר אלכס פרגוסון. הוא נמצא בעמדה אחרת. לפרגוסון יש שליטה מלאה על יונייטד, אני רק מנהל טכני. זהו זה".
אנצ´לוטי לא אהב את פיטורי עוזרו וחברו הטוב רוי ווילקינס, אולם הגעת אמנאלו מבלי להתייעץ עימו טרפה את הקלפים: "הוא יושב לצידי במשחקים ועושה את עבודתו של ווילקינס", הודה אנצ´לוטי.
"אני לא יודע מה יקרה איתי בעתיד", אמר אנצ´לוטי, "יש שלי חוזה בצ´לסי עד 2012 ואני רוצה לכבד אותו. זה לא הזמן לדבר על כך עכשיו. אני מקווה להישאר, אין לי בעיה לחתום על חוזה חדש בקבוצה אבל צ´לסי לא תהיה העבודה האחרונה בקריירה שלי. מעל לכל דבר, אני ארצה לאמן נבחרת לאומית".
"הבעיה היא שהבקענו רק שער אחד ב-4 משחקים", המשיך המאמן, "עלינו להיכנס לפוקוס. ברור לי וזה נורמלי שכשמפסידים מפילים את האשמה על המאמן. אני מוכן לביקורת כי אלו חייו של מאמן. לגיטימי שאני חייב לקחת על עצמי יותר אחריות בזמן כשלונות".
היום ידבר אנצ´לוטי בצורה נרחבת במסיבת עיתונאים שיקיימו הכחולים לקראת משחק האלופות מחר מול ז´ילינה. באנגליה התקשורת כבר מתכוננת למסע"ת וסביר להניח כי תשגר לעבר האיטלקי שאלות רבות על מעמדו ועתידו בסמפורד ברידג´, הרבה יותר מאלו בנוגע למשחק עצמו.

לכתבות נוספות >
 
בניטס: אטו סבל מפרובוקציה

בניטס: אטו סבל מפרובוקציה

חלוץ אינטר נגח בבלם קייבו. המנג´ר: "אני עדיין מאמין בשחקנים"
תאריך עדכון: 22/11/10 12:44


שני הפסדים רצופים, 4 משחקי ליגה בלי ניצחון, מקום שישי במרחק של 9 נקודות מהמוליכה, ועוד שזו מילאן, וכוכב שמאבד עשתונות ונוגח בחזהו של שחקן יריב. לא קל להיות מנג´ר, שחקן ואוהד אינטר בימים אלו. תשאלו את רפא בניטס, שראה את הקבוצה שלו, אלופת אירופה למי ששכח, מפסידה אתמול 2:1 בוורונה לקייבו.
המנג´ר הספרדי לא מצליח להסתגל לחיים בסרייה A, והתוצאה אומרות הכל. "ברור שכולם מאוכזבים מההפסד", אמר הבוקר (שני) בניטס, "אבל השחקנים שלי עבדו קשה והראו הרבה אופי שלא השתקף על לוח התוצאות. החמצנו הרבה, אבל אני כן מרוצה מהגישה של הקבוצה".

עוד לפני ההפסד לקייבו נערכה ישיבת חירום במשרדי אינטר, וגם השבוע צפויה אחת כזאת. "אנחנו מדברים אחרי כל משחק", התייחס בניטס, "ברור שקבוצה כמו אינטר לא יכולה להרשות לעצמה להיקלע לתקופה כזאת אבל כולנו מקצוענים וכולנו חווינו זמנים כאלה. הדרך היחידה לצאת מזה היא דרך נצחונות".

סמואל אטו, שנגח בחזהו של בוסטיאן סזאר בצורה דומה לדרך שבה נגח זינאדין זידאן במרקו מטראצי בגמר מונדיאל 2006, צפוי לעמוד לדין ולספוג עונש הרחקה ממספר משחקים. כשמדובר בשחקן היחיד שבאמת מספק את הסחורה העונה באינטר, מדובר במכה כואבת למועדון. "היתה פרובוקציה של שחקן קייבו", פסק בניטס בנידון, "סזאר חבט באטו שהגיב איך שהגיב. הוא פשוט איבד שליטה".

"צריך לזכור שהיו 4 שופטים במגרש ואף אחד מהם לא חשב להעניש את אטו על מה שעשה", סיכם בניטס, "צריך לקחת את זה בחשבון. עובדה שהמקרה לא צויין אפילו בדו"ח השופט".

לכתבות נוספות >
 
"אנחנו חייבים להציל את הכבוד באירופה"

"אנחנו חייבים להציל את הכבוד באירופה"

דה סילבה לפני בנפיקה (חי באתר). מסתמן: איתי שכטר יעלה מהספסל
תאריך עדכון: 22/11/10 19:32


מאמן הפועל ת"א, אלי גוטמן, נותן עדיפות לביבאן פרנסמן על פני וואליד באדיר לקראת המשחק מול בנפיקה (רביעי, 21:45, שידור ישיר באתר), כך עולה מאימון הערב של הדאבליסטית. דגלאס דה סילבה ויוסי שבחון יהיו כשירים למשחק בליגת האלופות, אבל האדומים עדיין מודאגים ממצבו של איתי שכטר שאינו כשיר במאת האחוזים. לגבי ידין, בקבוצה מעריכים כי ישחק בסופו של דבר. "אני מרגיש טוב יותר, אבל רק היום אדע אם אוכל לשחק", אמר הבוקר (שני) ידין לחבריו.
בעניין שכטר, הדעה הרווחת בהפועל היא שלא כדאי לפתוח עם החלוץ המוכשר מאחר שהוא בשלבי ההחלמה מהפציעה, ועדיף להשתמש בו כמחליף ולא להעמיס עליו יותר מדי. שכטר, המודע לעובדה כי בבלומפילד יישבו נציגים מלא מעט קבוצות באירופה, אמר אתמול לצוות המקצועי כי הוא מרגיש טוב יותר אבל הודה כי הוא עדיין לא כשיר במאת האחוזים. "שכטר וידין חשובים לנו מאוד", אמרו בהפועל.
באימון הערב התייחס דגלאס דה סילבה למפגש עם אלופת פורטוגל: "זה כבוד עצום לשחק מול קבוצה כמו בנפיקה ממדינת כדורגל כל כך מוערכת כמו פורטוגל. רק השבוע הם ניצחו 0:4 את ספרד וזה מעיד על הרמה. אני בישראל כבר 6 שנים והפועל היא קבוצה גדולה מאוד, אבל אני מאוד רוצה ללכת לאירופה למרות שאין הצעה קונקרטית. אשחק מול הרבה ברזילאים וזה מרגש אותי. אנחנו חייבים להציל את הכבוד שלנו באירופה".
המאמן אלי גוטמן הוסיף: "אני לא צריך לספר מה זו פורטוגל בכדורגל העולמי, כולם יודעים מי זה כריסטיאנו רונאלדו. המצב של בנפיקה טוב מאשר שלנו. זה היופי בכדורגל, תמיד יש סיכוי לנצח". כשנשאל איך זה שבארץ כדורגל מתקשר לתנועות פוליטיות ענה: "20 שנים אני בכדורגל וכמעט לא שמעתי דעות פוליטיות של אנשים. קפטן ערבי? וואליד נולד בישראל ואנחנו מאוד גאים שהוא אצלנו".
ערן זהבי, המתלונן על כאבים בקרסול ייבדק אך במועדון מעריכים כי יהיה כשיר. "לערן יש לנו מחליפים", אמרו בקבוצה. סלים טועמה לא יהיה בסגל על אף הטבה משמעותית במצב רגלו כדי לא להחמיר את הפציעה ממנה הוא סובל בשריר התאומים.

לכתבות נוספות >
 
לוי: היזהרו מהאגרסיביות של הפועל

לוי: היזהרו מהאגרסיביות של הפועל

המאמן לשחקני מכבי חיפה. בנאדו יפתח במרכז ההגנה, גדיר לצד דבלשווילי
תאריך עדכון: 22/11/10 14:50


מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, הסתפק היום (שני) באסיפה קצרה מהרגיל לפני הדרבי מול הפועל חיפה (20.45, תקציר כאן באתר". "אין מה לדבר על מוטיבציה במשחק כזה", הוא אמר לשחקניו, "החשיבות ידועה לכולם".
"תגיעו נחושים ומפוקסים ותתנו את הכל על המגרש", המשיך לוי, "ניצחון בדרבי חשוב מאוד להמשך הדרך ואני יודע שכולכם מבינים את זה, ושכולכם רוצים להמשיך במסלול הנצחונות".

מכבי חיפה מגיעה למשחק אחרי 1:3 על הפועל ר"ג. ניצחון הערב, והירוקים ישתוו לקרית שמונה בראש טבלת ליגת העל. אריק בנאדו, שרשם דקות ליגה ראשונות בהרכב בשבוע שעבר, ימשיך במרכז ההגנה לצידו של שי מימון. שלומי אזולאי ועידן ורד הפצועים לא יהיו בסגל, אליו יחזור אייל גולסה, כשבהתקפה יעלו מוחמד גאדיר ו-ולדימיר דבאלשווילי.

בנוסף, אלישע לוי הראה לשחקניו קטעי וידאו ממשחקים של הפועל חיפה. "תיזהרו מהמתפרצות שלהם", הוא סיכם, "הם יהיו מאוד אגרסיביים ויביאו הרבה נחישות, אבל אני סומך עליכם".

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ´; אייל משומר, אריק בנאדו, שי מימון, פיטר מסיללה; ג´ון קולמה, גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב, יניב קטן; מוחמד גדיר, ולדימיר דבאלשווילי.

לכתבות נוספות >
 
קלינגר: אינני שמח לאידו של נמני

קלינגר: אינני שמח לאידו של נמני

אקס מכבי הוסיף: "אני יודע מה הוא מרגיש וזה לא נעים"
תאריך עדכון: 23/11/10 07:07


נכון, הכדורגל עדיין לא משביע רצון, אבל בהפועל באר שבע מרוצים מקצב צבירת הנקודות של הקבוצה. בשלושת המשחקים האחרונים השיגה ב"ש 7 נקודות שהקפיצו אותה למקום השישי בטבלה, מרחק נגיעה מהצמרת ומעמידה ביעדים שהציבה הבוסית, אלונה ברקת. "מה עדיף? לסיים עם מחמאות כמו מול הפועל חיפה ורק עם נקודה ביד, או לקחת שלוש נקודות במשחק לא קל ואז לתקן את מה שלא עבד?", אמרו בקבוצה אחרי ה-0:1 בדרבי הדרום על אשקלון אמש (ראשון)?
"אני מרוצה מהרוח שיש בחדר ההלבשה ורוצה להתעסק פחות בדברים שמסביב", אמר המאמן ניר קלינגר לתכנית הספורט של רדיו ת"א. "יש לנו קטעים במשחק שאנחנו נראים טוב ואז זה נתקע, כמו מול הפועל חיפה בשבוע שעבר אז ספגנו גול מכלום. אני לא חושב שהקהל היה צריך לקלל את גיא עזורי, אבל אני לא רוצה לדבר על זה. אם הקבוצה לא מספקת את הסחורה אז יש מחאה. זה לא דבר חריג וקורה בכל העולם".
קלינגר נשאל גם על המצב הרגיש אצל האקסית, מכבי ת"א, בה חווה תקופה מאוד לא נעימה. "המצב שם לא נעים, זה מזכיר לי את התקופה שלי במועדון. אני יודע מה נמני מרגיש ואין לי שמחה לאיד. זה לא נעים, אבל זה כן חלק מהמשחק וצריך לדעת להתמודד עם זה. מכבי זה מועדון מאוד תובעני. יכולים להביא שמות אבל לפעמים זה לא נדבק".

סוארס: "בדקות האחרונות נכנסנו לפאניקה?"
"השגנו 3 נקודות וזה הדבר הכי חשוב בבית", אמר וויליאם סוארס הממשיך לשמור על רמה גבוהה בקישור, "גם התקדמנו קצת בטבלה וזה חשוב מאוד. אתה לא יכול לשחק בכל משחק ב-100 אחוזים, זה נורמלי שיש לפעמים ירידה ביכולת. בדקות האחרונות נכנסנו לפאניקה כי חשבנו על המשחק מול הפועל חיפה בו ספגנו שער בדקה ה-93, רק רצינו לשמור על התוצאה. הגולים עוד יבואו, אנחנו נצטרך להמשיך לעבוד על זה".
בקבוצה היו מרוצים בעיקר מיכולתו של ריקרדו פרננדש הפורטוגלי שחזר מפציעה ועלה כמחליף. פרננדש הניע את הקישור הבאר שבעי והיה מהבולטים בקבוצתו. "זה ריקרדו האמיתי. בגלל היכולת הזאת קלינגר הביא אותו", אמרו בב"ש.
אופיר דוידזאדה סובב אתמול את קרסולו והוחלף במהלך המחצית השנייה. דוידזאדה צפוי להיות כשיר למשחק החוץ מול עכו בשבת. ליאור ז´אן, שגם כן נפצע וסובל ממתיחה במפשעה, נמצא בספק למשחק.
הקשר יוסי תורג´מן (22) שנבחן בקבוצה בחודשיים האחרונים, חתם היום במועדון ל-4 שנים. בעברו שיחק תורג´מן בליגה הלאומית בעירוני בת ים וברמת השרון.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/197761.jpg
לכתבות נוספות >
 
עדיין עולה: על סינטאיהו סלליך

עדיין עולה: על סינטאיהו סלליך

הכשרון האדיר של חיפה רק רוצה שהוריו יבואו לראות אותו
תאריך עדכון: 22/11/10 17:25


11 שנה חלפו מאז הגיע לישראל. יותר מעשור של נדידות, התלבטויות, התעקשות ותשוקה למשחק. שנים בהן מצא ייעוד חדש. דרך חיים. והשביל הזה יכול להוביל אותו רחוק מאוד. רחוק מכל מה שחלם עליו כשעלה לארץ מגונדר ב-1999. סינטאיהו סלליך, אז בן 8, לא הגיע באחד מגלי העליה הגדולים מאתיופיה. סבו וסבתו באו עוד כמה שנים קודם לכן ולקראת סוף המאה נחתו הוריו עם שבעת ילדיהם במרכז הקליטה במבשרת ציון. שם, לא רחוק מקניון הראל הצופה אל כביש ירושלים-תל אביב, שהתה המשפחה כשנתיים.

לפני כתשע שנים עברה המשפחה לדירה בראשון לציון. סינטאיהו התחיל ללמוד בבית ספר מקומי ולא ממש הסתדר בשכונה הקשה. בחיפוש אחר מסגרת מזמינה יותר, הוא פנה לקבוצת הכדורגל המקומית של שכונת רמת אליהו, שם שיחק שנתיים אצל דורון ישראלי. אותו המאמן החל לשמש עם הזמן כאב רוחני של הכשרון הצעיר, אך ההורים לא צידדו אז בבנם והתנגדו לכך שישחק כדורגל. בסופו של דבר, נשלח סלליך לפנימיה דתית בניר עציון. הוריו התעקשו שהלימודים הם הדרך היחידה בה יוכל ליצור לעצמו חיים טובים יותר, אך אש הכדורגל לא חדלה לבעור בתוכו.
סינטה, כך מכנים אותו כולם, עבר את כיתות ט´ ו-י´ בפנימיה, אבל הגעגועים לבית ולמשחק גרמו לו לעזוב. הוא חזר הביתה, משם לקח אותו דורון ישראלי לזיו פלגי ז"ל, ששימש אז כמאמן הנוער של עירוני ראשל"צ. "הייתי חייב למצוא את סינטה", נזכר ישראלי. "בסוף מצאתי אותו, ושאלתי אותו: ´רוצה לחזור לשחק כדורגל?´, והוא מיד אמר לי ´כן´. מאותו רגע הוא לא הסתכל לאחור".

רק כשהיה בכתה י"א החל סלליך, לראשונה בחייו, לשחק כדורגל במסגרת רשמית. משחק ליגה מוצלח מול מכבי חיפה היה הגורם שסלל לו את הדרך צפונה. "אחרי משחק ליגה נגדנו אמרתי למנהל המקצועי שמוליק חנין ולמנהל מחלקת הנוער יניב כהן שחייבים להביא אותו לחיפה", מספר מאמן הנוער של הירוקים, איתי מרדכי. "כשהבאנו אותו, ראיתי שמדובר בבן אדם מאוד מיוחד בפשטות שלו, בצניעות שלו ובמחויבות. כיף להיות לצדו. כששאלנו אותו מה התפקיד שלו, הוא אמר: ´משהו בהתקפה´. הוא אפילו לא ידע להגדיר מה התפקיד". גם המנכ"ל איתמר צ´יזיק הוקסם מהנער: "כשסינטאיהו הגיע ראינו שילוב של יכולת מקצועית עם אופי מדהים ואינטליגנציה גבוהה".
ההחלטה על המעבר לחיפה לא הייתה פשוטה. בתמונה היו גם מכבי ת"א ובית"ר ירושלים וסינטה ערך שיחות עם אבי נמני וגם עם גיא עזורי. בסופו של דבר, תחושת הבטן הצביעה על המדים הירוקים. הוא הועבר לפנימיה בכפר גלים והחל להתקדם. יכולת טובה במשחקים, שליטה טובה בכדור, זריזות והרבה מאוד שערים הובילו לזימונו לנבחרת הנוער. "הוא שחקן מוכשר מאוד ורואים שיפור והתחזקות שלו כל הזמן", מסביר מאמנו דאז אלי אוחנה. "אני לא מופתע מההתקדמות שלו. להערכתי, בתוך שנה-שנתיים הוא יהפוך להיות שחקן מוביל בחיפה".
היכולת של סלליך לא נעלמה גם מעיני אלישע לוי, שהכניס אותו השנה לרוטציה בבוגרים של מכבי חיפה. "ההתאקלמות שלו הייתה די מהירה, בהתחשב בזה שהוא בחור מופנם", מנתח המאמן. "יש לו טכניקה ומהירות מאוד גבוהה והוא מאוד נבון. הוא אדם נוח לסביבה ואוהב לעבוד. לאט לאט הוא יהיה יותר אסרטיבי ויהפוך להיות בורג משמעותי יותר בקבוצה". למעשה, בכל מקום מדברים על בחור מופנם, שקט וצנוע שמאוד קל לחבב. גם ישראלי, איתו מתייעץ סינטה בכל החלטותיו, אומר: "מדובר באישיות מדהימה. הוא בוגר לגילו והמשפחה בראש מעייניו. היה לו מאוד חשוב, למשל, לעשות צבא ולהשלים את הבגרויות. נשארו לו עוד כמה, אבל גם את זה הוא יסיים בקרוב".

"יש לו המון פוטנציאל", קובע צ´יזיק, ומוסיף: "לאן הוא יגיע? זה תלוי ברגליים שלו". סלליך בן ה-19 מחזיק בחוזה במכבי חיפה עד גיל 23. הוא משרת כיום קרוב לכפר גלים וההורים כבר מבינים שגם מכדורגל בנם יוכל לבנות חיים טובים. הם כבר לא מתנגדים כמו בעבר, אבל עדיין לא הגיעו לראות את הילד משחק. 11 שנים חלפו מאז הגיעו לארץ. 11 שנים מאז הגיע לכדורגל. אנשי הענף אולי עוקבים ומדברים על עתיד מזהיר, אבל סינטה מאמין שגם ההורים יבואו לראות אותו משחק יום אחד. מבחינתו, זאת תהיה סגירת המעגל.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/8/197748.jpg
לכתבות נוספות >
 
אוסקר קרדוסו חוזר לסגל של בנפיקה

אוסקר קרדוסו חוזר לסגל של בנפיקה

החלוץ שהבקיע מול הפועל בליסבון ישוב לשחק לראשונה מאז ספטמבר
תאריך עדכון: 22/11/10 17:54


מאמן בנפיקה, ז´ורז´ה ז´סוס, פירסם היום (שני) את הסגל של האלופה הפורטוגלית לקראת המשחק מול הפועל ת"א שייערך באצטדיון בלומפילד במסגרת בית ב בליגת האלופות (יום רביעי ב-21.45, שידור ישיר כאן באתר).
השם הבולט ברשימה הוא חלוץ נבחרת פראגוואי, אוסקר קארדוסו, שנעדר בשל פציעה מאז ה-29 בספטמבר אך נמנה על הסגל שיטוס לתל אביב. קרדוסו, שכבש את השער השני מול הפועל ת"א בליסבון, נפצע בברכו השמאלית במהלך המשחק מול שאלקה בליגת האלופות.

מי שייעדר בוודאות הוא הברזילאי אירטון שלא הצליח להתאושש ממתיחה ולא יצטרף לסגל שיכלול 21 שחקנים. בכל מקרה לא מדובר באבידה משמעותית משום שאירטון אין נחשב לשחקן הרכב.

הבוקר ערכה הקבוצה אימון בליסבון, מלווה בסעודה קבוצתית, ובשעות הערב אמורה לנחות בישראל ולערוך אימון אחד לפני המשחק ביום רביעי.

הסגל המלא למשחק:
שוערים: רוברטו מוריירה וז´וליוס סזאר
מגינים: מקסי פריירה, לואיזאו, דויד לואיז, סידני, סזאר פישוטו, פאביו קונטראו
קשרים: חאבי גרסיה, רובן אמורים, קרלוס מרטינס, פליפה מנסס, פאבלו איימאר, סאלביו, ניקולס גאיטאן.
חלוצים: אוסקר קארדוסו, חאבייר קרדוסו, אלן קארדץ´, נונו גומש, ז´ארה.

לכתבות נוספות >
 
יול: "ריאל פייבוריטית לזכיה באלופות"

יול: "ריאל פייבוריטית לזכיה באלופות"

הבלאנקוס אצל אייאקס, שלישי: חי באתר. צ´לסי תוציא תסכול על ז´ילינה?
תאריך עדכון: 23/11/10 18:07


ישחקו הנערים לפנינו. לפני מי או מה? לפני הביקור בברצלונה. ז´וזה מוריניו החליט שלא לקחת סיכונים והציב בסגל למשחק מול אייאקס כמה ילדים על חשבון היגוואין, ח´דירה וקרבאליו. המטרה? מנוחה לפני הקלאסיקו.
רומא תנסה לנצל את העובדה שבאיירן מינכן כבר הבטיחחה עליה לשמינית הגמר, צ´לסי תנסה לצאת מהמשבר על חשבון ז´ילינה הקטנה ומילאן בונה על הבטחת ההעפלה עוד לפני סיום שלב הבתים. המחזור החמישי של ליגת האלופות יוצא לדרך.
בית 7
אייאקס - ריאל מדריד

(שידור חי כאן באתר ובספורט HD5)
גונסאלו היגוואין, סמי ח´דירה וריקרדו קרבאליו בחוץ, מתיאוס, סרחיו קנאלס ואלבארו מוראטה בפנים. מי? ב-ד-י-ו-ק. מוריניו שומר על הכלים שלו לפני הקרב הטעון מול בארסה ביום שני, בעוד שכרים בנזמה ולסאנה דיארה צפויים לקבל צ´אנס בהרכב.
"ריאל היא הפייבוריטית הגדולה לזכות בליגת האלופות השנה", החמיא מאמן אייאקס מרטין יול, שמקווה לנצל את נפילת המתח הרגעית אצל יריבתו ולהתקדם במאבק על הכרטיס לשמינית. "אני לא מפחד מהשחקנים שלהם, כבר שיחקתי מול ריאל. גם באייאקס וגם בנבחרת הולנד יש לנו שחקנים שבועטים כמו רונאלדו", הבהיר השוער מארטן שטקלנבורח.
ריאל כבר הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר, כאשר רק שאלת המיקום עדיין פתוחה. אייאקס מדורגת שלישית, נקודה מאחורי מילאן ואחת לפני אוקזר.
אוקזר - מילאן
"רונאלדיניו חייב לעבוד כדי לזכות מחדש במקומו במועדון", הבהיר מאמן הרוסונרי מאסימיליאנו אלגרי בנוגע לברזילאי, ששוב נתפס מבלה עד השעות הקטנות של הלילה. "הוא עובד מצוין, אף אחד לא אוהב להיות מחוץ להרכב". אז הקשר אמור להמשיך על הספסל, בעוד שאנדראה פירלו צפוי להיעדר בשל פציעה.
"אוקזר נמצאת בתקופה טובה מאוד וכולם אצלנו מודעים לחשיבות המשחק הזה", הוסיף אלגרי, שקבוצתו ניצבת כיום לבד בפסגה האיטלקית. "נהיה חייבים לתת משחק גדול בשביל לצאת משם עם תוצאה חיובית".
בית 5
רומא - באיירן מינכן

(שידור ישיר בספורט 5+)
"הגורל נמצא בידיים של רומא", הכריז מאמן רומא קלאודיו ראניירי לקראת הביקור אצל סגנית אלופת אירופה, שכבר הבטיחה את העליה. "אני לא מצפה ליריבה חלשה. הם לא מצליחים לייצר יציבות בבונדסליגה, אבל באלופות מדובר בקבוצה חזקה ויציבה". ניצחון בית וחלוקת נקודות במפגש המקביל יספיקו לג´יאלורוסי בשביל עליה.
במשחק נוסף בבית: באזל - קלוז´.
בית 6
צ´לסי - ז´ילינה

(שידור חי ב-5GOLD+)
3 הפסדים בארבעת משחקי הליגה האחרונים, חילופים כפויים מגבוה בעמדת עוזר המאמן, ריבוי פציעות וגם מרמור של קרלו אנצ´לוטי על היקף סמכויותיו? האורחים מסלובקיה עלולים להצטער על הרגע בו נחתו בלונדון. "כל השמועות שאני עומד להתפטר הם סתם שטויות", הבהיר המאמן האיטלקי. ג´ון טרי, פרנק למפארד ויוסי בניון הפצועים ייעדרו, מיקאל אסיין (חוזר מהרחקה) ואלכס (פציעה בברך) יהיו בסגל.
ספרטק מוסקבה - מארסיי
הצרפתים אמנם הצליחו להבקיע שביעיה במחזור הקודם, אבל אם יאבדו נקודות בבירה הרוסית הם ייקלעו לצרות. כרגע עומדות שתי הקבוצות זו לצד זו עם אותו מספר נקודות (6), אבל במחזור הסיום ספרטק מול ז´ילינה ומארסיי נגד צ´לסי. נו, אלופת צרפת תישאר בחוץ?
בית 8
בראגה - ארסנל

רובין ואן פרסי ואנדריי ארשאבין נחים, גאל קלישי מושבת בגלל פציעה בגב וגם תומאס ורמאלן, מנואל אלמוניה, אבו דיאבי וארון ראמזי עדיין פצועים. קירן גיבס צפוי לפתוח, בעוד שניקלאס בנדטנר חוזר מפגיעה במפשעה. ניצחון יבטיח לאנגלים את המקום הראשון בבית, בטח אם שחטאר לא תנצח בבלגרד.
במשחק נוסף בבית: פרטיזן בלגרד - שחטאר.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/197767.jpg
לכתבות נוספות >
 
אושרי רואש התאושש ויפתח נגד מכבי חיפה

אושרי רואש התאושש ויפתח נגד מכבי חיפה

בלם הפועל חיפה החלים וישחק בצוותא עם ליפניה במרכז ההגנה. וייצמן ב-11
תאריך עדכון: 22/11/10 20:13


קשר הפועל חיפה אושרי רואש מתאושש מהחום הגבוה שפקד אותו מאתמול בבוקר ואמור לפתוח בהרכב הערב (20:45) מול מכבי חיפה בדרבי. רואש אמר לספורט 5: "אני מרגיש יותר טוב ומקווה מאוד לשחק". השחקן אמור לפתוח ב-11 על חשבונו של עודד אלקיים במרכז ההגנה יחד עם סביטי ליפניה.
עידן וייצמן אמור לפתוח בקישור האחורי לצידו של יוסי דורה. זה אומר שרועי שוקרני, עודד אלקיים, רן אבוקרט, ניקולה גרובייביץ´ והישאם כיוואן ימתינו על הספסל.
שחקן בהפועל חיפה אמר היום: "לא מעניין אותי שלא ניצחנו דרבי יותר מ9 שנים. מעניין אותי לנצח את הדרבי הספיציפי הזה. אנחנו באים שווים כשווים וניתן הכל על המגרש".
הרכב משוער: טברטקו קאלה; עומד ורד, אושרי רואש (עודד אלקיים), סביטי ליפנייה, אייל טרטצקי; יוסי דורה, עידן וייצמן, גל אראל, חנן ממן, אמיר אבו ניל; עדן בן בסט.
ומה בצד השני של העיר?
מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, הסתפק היום באסיפה קצרה מהרגיל לפני הדרבי מול הפועל חיפה. "אין מה לדבר על מוטיבציה במשחק כזה", הוא אמר לשחקניו, "החשיבות ידועה לכולם. תגיעו נחושים ומפוקסים ותתנו את הכל על המגרש. ניצחון בדרבי חשוב מאוד להמשך הדרך ואני יודע שכולכם מבינים את זה, ושכולכם רוצים להמשיך במסלול הנצחונות".
מכבי חיפה מגיעה למשחק אחרי 1:3 על הפועל ר"ג. ניצחון הערב, והירוקים ישתוו לקרית שמונה בראש טבלת ליגת העל. אריק בנאדו, שרשם דקות ליגה ראשונות בהרכב בשבוע שעבר, ימשיך במרכז ההגנה לצידו של שי מימון. שלומי אזולאי ועידן ורד הפצועים לא יהיו בסגל, אליו יחזור אייל גולסה, כשבהתקפה יעלו מוחמד גאדיר ו-ולדימיר דבאלשווילי.
בנוסף, אלישע לוי הראה לשחקניו קטעי וידאו ממשחקים של הפועל חיפה. "תיזהרו מהמתפרצות שלהם", הוא סיכם, "הם יהיו מאוד אגרסיביים ויביאו הרבה נחישות, אבל אני סומך עליכם".
הרכב משוער: ניר דוידוביץ´; אייל משומר, אריק בנאדו, שי מימון, פיטר מסיללה; ג´ון קולמה, גוסטבו בוקולי, ליאור רפאלוב, יניב קטן; מוחמד גדיר, ולדימיר דבאלשווילי.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/197760.jpg
לכתבות נוספות >
 
0:0 מאכזב בדרבי החיפאי

0:0 מאכזב בדרבי החיפאי

הירוקים רצו לנקום, אבל סיימו משחק 4 רצוף בבית ללא 3 נקודות
תאריך עדכון: 23/11/10 00:29


במכבי חיפה דיברו השבוע על הרצון לנקום ביריבה העירונית בעקבות ה-0:0 בסיום העונה שעברה, אבל כפי שהם נראו הערב (שני) בקרית אליעזר עדיף שיתעסקו בלעבוד קשה באימונים מאשר בלדבר. שחקניו של אלישע לוי הציגו יכולת בינונית ביותר ומלבד בעיטה של יניב קטן למשקוף התקשו מאוד לייצר מצבים ליד שערו של קאלה דרשלר. מנגד, חנן ממן ועדן בן בסט החמיצו הזדמנויות מצוינות מול ניר דוידוביץ´, ובסיום 90 הדקות לוח התוצאות הראה פעם נוספת על 0:0 בדרבי החיפאי. הירוקים אמנם החזיקו יותר בכדור, אבל לא היו להם פתרונות למשחק המבוקר של הפועל.
עבור סגנית האלופה, שפספסה הזדמנות להיצמד לעירוני קרית שמונה בפסגה, היה זה משחק ביתי רביעי ברציפות ללא ניצחון. מבחינת ניצן שירזי, שניהל את המשחק בצורה טובה מאוד, היה זה משחק חמישי ברצף ללא הפסד.
מהלך המשחק
מכבי פתחה את הדרבי בצורה טובה הרבה יותר. בדקה השישית הגיע גאדיר לעימות מול קאלה ובעט לפינה, אבל השוער הציל. כעבור דקה בלבד קטן שיחרר פצצה מתוך הרחבה, הכדור חמק סנטימטרים ליד הקורה. עוד 60 שניות חלפו והפעם הפועל כמעט כבשה, אך הבעיטה של בן בסט נהדפה על ידי דוידוביץ´.
בדקה ה-32, אחרי דקות ארוכות של כלום ושום דבר, הגיעה ההזדמנות של המשחק. ממן ניצל טעות בהגנה והגיע לאחד-על-אחד מול דוידוביץ´. במקום להפציץ לרשת, הקשר בעט חלש ואיפשר לשוער לעצור. כעבור דקתיים הירוקים כמעט חגגו. קטן קיבל כדור על סף הרחבה ובנגיעה ירה עם הפאלש, אך לרוע מזלו הכדור נעצר במשקוף של קאלה.
שני המאמנים בחרו שלא לעשות שינויים בפתיחת המחצית השניה. בדקה ה-52 בן בסט שיחרר בעיטה חופשית מכ-20 מטרים. הכדור עשה את דרכו לפינה אך דוידוביץ´ ירד והדף בצורה טובה. כעבור דקתיים כדור תועה הגיע לרגלי מימון. הבלם הפציץ מהאוויר, אך הכדור נעצר על ידי אחד משחקני ההגנה. בשני מקרים שונים הכדור פגע באחד משחקני ההגנה של הפועל ברחבה, אך פעמיים איתן שמואלביץ´ בחר להתעלם. בדקה ה-75 ליאור רפאלוב נפצע ולא יכול היה להמשיך. תומר חמד נכנס במקומו. עד הסיום לא השתנה דבר - 0:0 מאכזב מאוד בדרבי של חיפה.
הרכבים
מכבי חיפה
: ניר דוידוביץ´; אייל משומר, אריק בנאדו, שי מימון, פיטר מסיללה; ג´ון קולמה, גוסטבו בוקולי (אייל גולסה/62), ליאור רפאלוב (תומר חמד/75), יניב קטן; מוחמד גדיר (סינטיהו סולליך/66), ולדימיר דבאלשווילי.
הפועל חיפה: טברטקו קאלה; עומר ורד, אושרי רואש, סביטי ליפנייה, אייל טרטצקי; יוסי דורה, עידן וייצמן (רועי שוקרני/69), גל אראל, חנן ממן (רן אבוקרט/65), אמיר אבו ניל (הישאם כיוואן/77); עדן בן בסט.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/2/197792.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/5/197795.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/197796.jpg
לכתבות נוספות >
 
דיווח באנגליה: עוזרו של גרנט יפוטר

דיווח באנגליה: עוזרו של גרנט יפוטר

פטרוביץ´ עלול לשלם המחיר לאחר שאיבד את האמון בחדר ההלבשה
תאריך עדכון: 22/11/10 21:51


כלי התקשורת באנגליה מדווחים היום (שני) כי ווסטהאם מתכוונת לפטר את עוזרו של אברם גרנט ויד ימינו זליקו פטרוביץ´.
במספר מקומונים דווח כי הסיבה לפיטורים הצפויים היא העובדה שהמאמן בן ה-45 לא הסתדר עם השחקנים ואיבד את האמון בחדר ההלבשה.
פטרוביץ´ המונטנגרי הגיע למועדון ממזרח לונדון שבועיים לפני פתיחת העונה והחליף בתפקיד את פול גרובס וקווין קין. הבעלים החדשים של הפטישים, דייויד גולד ודייויד סאליבן, מתכננים להביא לגרנט צוות מאמנים חדש.
במחזור הקודם הובסה ווסטהאם 3:0 לליברפול באנפילד כאשר אוהדי הקבוצה קראו לפיטורי המנג´ר הישראלי. הפטישים מדורגים במקום האחרון בטבלה אחרי שניצחו רק משחק ליגה אחד מתוך 14.

לכתבות נוספות >
 
למעלה