מבזקי ספורט לתאריך ה-21/03/10

1:1 חלש לאינטר בפאלרמו

1:1 חלש לאינטר בפאלרמו

האלופה בסכנת ירידה למקום השני. 2:4 לרומא על אודינזה, 0:3 לפיורה
תאריך עדכון: 21/03/10 07:27


באירופה אולי הולך טוב, אבל אם אינטר לא תתאפס ומהר, היא תאבד את האליפות. אמש (שבת) סיימה הקבוצה של מוריניו רק ב-1:1 בפאלרמו ורשמה משחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון וחמישי בשישה האחרונים. עקב כך יכולה מילאן, שכבר לא נמצאת בליגת האלופות, להעפיל למקום הראשון לראשונה מזה זמן רב (מאוד) עם ניצחון ביתי על נאפולי. גם רומא צמצמה פערים מהפיסגה עם 2:4 על אודינזה ופיורנטינה, שכל קשר בינה לבין הצמרת מקרי בהחלט, השיגה 0:3 על גנואה.
פאלרמו - אינטר 1:1
כמו ההפסד לקטאניה, גם המשחק בדרום התחיל לא רע מבחינת הנראזורי. בדקה ה-11 דייגו מיליטו ניצל פנדל כדי להעלות אותם ליתרון (עם ה-17 שלו העונה) אבל בדקה ה-25 המארחים חזרו עם שער יפה של קבאני, שקיבל כדור שטוח ברחבה, הסתובב וירה נפלא לפינה. עד לסיום אינטר לא הצליחה לכבוש וכעת היא עם 60 נקודות, לעומת 58 של מילאן. פאלרמו רביעית עם 47.
רומא - אודינזה 2:4
כבר בדקה ה-15 לוקה טוני העלה את הג´יאלורוסי ליתרון וכעבור שמונה דקות מירקו ווצ´ניץ´ הכפיל. אנטוניו די נטאלה צימק מהנקודה הלבנה בדקה ה-38 ואחרי ההפסקה הצליח גם לאזן (61), אבל בדקה ה-66 היה זה תורה של רומא לקבל פנדל ו-ווצ´ניץ´ שם את השני שלו והחזיר אותה ליתרון. בדקה ה-82 המונטנגרי השלים שלושער וחתם את תוצאת המשחק. כעת הרומאים במקום השלישי עם 56 נקודות, אודינזה במקום ה-16 עם 31.
פיורנטינה - גנואה 0:3
האורחים הגיעו במוראל גבוה לאחר ה-3:5 על קליארי במחזור הקודם, אך כבר בדקה ה-4 היה ברור לאן נושבת הרוח כשסנטנה הרשית להעלה את המארחים ליתרון. משם המשחק נהפך לקשוח כשחמישה כרטיסים צהובים נשלפו, עד לדקה ה-73 בה אלברטו ג´ילארדינו כבש מהנקודה הלבנה כדי להבטיח הניצחון. באבקאר השלים 0:3 גדול בדקה ארבע דקות לסיום ההתמודדות והשפיל סופית את גנואה.


לכתבות נוספות >
 
ישראלביץ': רצינו מאוד לנצח בשביל אבי

ישראלביץ´: רצינו מאוד לנצח בשביל אבי

קשר מכבי ת"א על ה-2:2 עם נתניה. נמני: "נצטרך להיות במיטבנו בטדי"


יומיים אחרי פרסום תחקיר ´עובדה´ על אבי נמני, אוהדי מכבי תל אביב נתנו מפגן תמיכה במנג´ר שלהם כשהרפרטואר כלל נאצות נגד אילנה דיין, ניר קלינגר וברוך דגו. העידוד האינטנסבי הזה סייע אולי לצהובים לכבוש כבר אחרי דקה אחת, אבל את המשחק סיימה מכבי רק ב-2:2 מול מכבי נתניה אחרי סיומת סופר דרמטית.
"רצינו 3 נקודות בשביל אבי", אמר כובש שער השוויון הדרמטי של הצהובים, גיז´רמו ישראלביץ´. "וחבל שזה לא קרה. הייתה לנו תקופה טובה ועכשיו אנחנו בתקופה לא טובה. נצטרך למצוא את הדרך לצאת מזה. אני מרוצה מכל שער שאני כובש, וזה היה הכי יפה שלי העונה אבל אני לא מרוצה מהתוצאה. לא קל להיות פצוע, יש לי עדיין קצת כאבים אבל אני מקווה שיהיה יותר טוב".
ומה אומר נמני? הוא כמובן לא דיבר על התחקיר וגם לא על מפגן התמיכה שקיבל מהקהל. "הבקענו שער מוקדם אבל לא ידענו לנצל אותו והמשחק הפך לאפטי מאוד. במחצית השניה עשינו טעויות חסרות אחריות וספגנו שער טיפשי ביותר. אחרי השוויון יצאנו קדימה כדי לנצח אבל ספגנו אחרי טעות של ההגנה. למזלנו הצלחנו להשוות".
המנג´ר התייחס גם למאבקים שנותרו לקבוצה ובעיקר למשחק הגביע בטדי ביום רביעי. "מצפה לנו משחק קשה מאוד מול בית"ר ונצטרך להיות במיטבנו כדי לעבור לשלב הבא. אני בכלל חושב שעד סוף העונה מצפים לנו משחקים לא קלים.
גם המצטיין במגרש, מאור בוזגלו, היה מאוכזב למרות היכולת האישית הטובה. "לא ניצחנו ואני מאוכזב", אמר הקשר וניתח את המשחק. "היה משחק לא מאוזן, במיוחד במחצית השניה. אנחנו מסתכלים קדימה יש לנו משחק חשוב ביום רביעי בגביע. ההצלחה היא לבוא ולהתנתק ממה שקורה מסביב ולבוא ליהנות ממה שאני הכי אוהב, לשחק כדורגל. אני מקווה מאוד להמשיך ביכולת הטובה".
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/162049.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/0/162050.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/4/162054.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/162089.jpg
לכתבות נוספות >
 
ברצלונה, תורך: ריאל גברה 1:3 על גיחון

ברצלונה, תורך: ריאל גברה 1:3 על גיחון

הבלאנקוס פתחו פער 3 נק´ על פני האלופה, שתצא בראשון לסראגוסה
תאריך עדכון: 21/03/10 08:37


בליגת האלופות איצטדיון הסנטיאגו ברנבאו לא עזר לריאל מדריד לחלוף על פני ליון, אולם בליגה הספרדית עסקים כרגיל. הבלאנקוס של מנואל פלגריני גברו 1:3 על ספורטינג גיחון, שמרו על מאזן ביתי מושלם ופתחו פער, לפחות עד ראשון בערב, של 3 נקודות על פני ברצלונה, שתצא לסראגוסה.
חדשות, טבלה ולוח המשחקים בדף הליגה הספרדית
למרות התוצאה הסופית, זה לא היה כל כך קל עבור ריאל. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, ובדקה ה-53 הדהים דויד באראל את הקהל במדריד. מהרגע הזה ואילך, לעומת זאת, הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. רפאל ואן דר וארט (55), צ´אבי אלונסו (57) וגונסאלו היגוואין (68) דאגו להשאיר את הנקודות בבירה הספרדית.
ריאל מדריד - ספורטינג גיחון 1:3
הבלאנקוס פתחו בלחץ כבד על שחקני ההגנה של גיחון, ובדקה השמינית גם הגיעו למצב ראשון. מרסלו הגביה לראשו של היגוואין, הארגנטיני נגח אך הכדור חלף ליד הקורה של פאבלו. בדקה ה-16 יצאה האורחת להתקפה נדירה. לאס קובאס ניסה להפתיע את קסיאס בבעיטה מזווית קשה, אך השוער הספרדי עצר בקלות. בדקות הבאות ריאל נחלשה מאוד, כאשר שחקני ההגנה של גיחון סיכלו ללא הרבה בעיות את הניסיונות של רונאלדו והיגוואין.
בדקה ה-33 פרץ רונאלדו מצד שמאל וירה מ-16 מטרים, אך פאבלו היה במקום כדי לקלוט. דקה לאחר מכן השתלט היגוואין על כדור ברחבה ושחרר בעיטה, אבל הכדור חמק ליד הקורה. 3 דקות לפני ההפסקה ניסה הפורטוגלי את כוחו בבעיטה מרחוק, אך הכדור טס מעל המשקוף.
עם פתיחת המחצית השניה ביצע מנואל פלגריני חילוף ראשון כשהכניס את גוטי על חשבונו של דיארה. בדקה ה-52 ירה גראנרו מחוץ לרחבה, אבל הכדור היה רחוק מאוד ממסגרתו של פאבלו. רונאלדו ניסה אף הוא את כוחו בבעיטה מרחוק, אך פעם נוספת הכדור חלף מעל המשקוף. כעבור דקה, דווקא גיחון היא זו שעלתה על הלוח. דוד באראל קיבל כדור בתוך הרחבה, ומזווית קשה הפציץ לרשת. 0:1 מדהים לגיחון. שתי דקות בלבד החזיק מעמד היתרון המפתיע. רונאלדו ירה כדור חופשי, פאבלו הדף גרוע למרכז הרחבה ו-ואן דר וארט המשיך פנימה. 1:1 בברנבאו.
עוד שתי דקות חלפו, והבלאנקוס כבשו פעם נוספת. כדור קרן הגיע לראשו של צ´אבי אלונסו, שמקרוב נגח בקלילות לרשת החשופה. 1:2 לריאל. בדקה ה-65 היה יכול קובאס להמם את הברנבאו פעם נוספת, אך מול קסיאס בעט חלש ואיפשר לשוער הספרדי לעצור. כעבור 3 דקות שילמה על כך גיחון את המחיר. היגוואין ירה מחוץ לרחבה כדור שנעצר רק ברשת של פאבלו. 1:3 לריאל מדריד. בדקה ה-83 ניסה רונאלדו להצטרף לחגיגה, אך הבעיטה של הפורטוגלי חלפה מעל המשקוף.
צפו בחטאפה מחלצת נקודה אצל בילבאו--->
אספניול - סביליה 0:2

בן סהר ישב 90 דקות על הספסל וראה את חבריו משיגים את אחד הניצחונות המרשימים ביותר שלהם העונה. פאבלו אוסבלדו הבקיע את הראשון בדקה השמינית, את השני בדקה ה-60 והכריע את המשחק. כעת לאספניול יש 31 נקודות במקום ה-14 ואילו סביליה רביעית עם 44, אבל מאיורקה תוכל לעבור אותה.
אתלטיק בילבאו – חטאפה 2:2
משחק מרכז הטבלה בסן מאמס סיפק דרמה גדולה, בסיומה איבדו שחקניו של חואקין קאפרוס 2 נקודות חשובות בקרב על מקום באירופה בעונה הבאה. כבר בדקה ה-13 העלה אורבאיס את הבאסקים ליתרון, אבל 13 דקות לפני ההפסקה איזן מאנו דל מוראל. פרננדו יורנטה החזיר למארחים את היתרון (80, פנדל), אבל פדרו לאון (86) דאג לחלק את הנקודות.

לה קורוניה – ויאדוליד 2:0
ניצחון יקר לסגולים-לבנים, שמציב אותם במרחק של 3 נקודות מחוף מבטחים. אלמאן (40) ומדוניאנין (90) כבשו את השערים. המארחים ממשיכים לאבד גובה בקרב על הכרטיס לליגת האלופות.

משחק נוסף: חרס – טנריפה 1:2.

לכתבות נוספות >
 
פרננדס הוצג כמאמן נבחרת ישראל

פרננדס הוצג כמאמן נבחרת ישראל

הצרפתי במסע"ת: "תמיד חסר מעט כדי שתעלו, אתגר להיות ביורו"
תאריך עדכון: 21/03/10 23:40


בשעה טובה, לנבחרת ישראל יש מאמן. קוראים לו לואיס פרננדס והוא יעמוד על הקווים בשנה וחצי הקרובות בתמורה לשכר של 40 אלף יורו בחודש. חתימה רשמית עדיין אין, אבל הצרפתי הוצג הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים חגיגית לצידו של יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, שהבהיר כי פרננדס ייכנס לתפקידו החל מה-1 במאי.
"אני מאוד שמח שהשגנו הסכם משותף ושאני אהיה המאמן", אמר הצרפתי. "אם שבתי לארץ, זה רק בגלל שזה אתגר גדול להעלות את ישראל ליורו. יש לכם פה הרבה כשרון ואני חייב להודות למי שאימן לפניי כי ראיתי שיפור בנבחרת שלכם בשנים האחרונות".
"תמיד חסרים לכם דברים קטנים כדי להעפיל לטורנירים גדולים ואתם כמעט על סף העפלה", הוסיף פרננדס. "זו משימה לא פשוטה אבל אני בטוח שאפשר להצליח. אני מקווה לספק את העם ואת יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון".
מוקדם יותר נפגש הצרפתי עם עוזרו המיועד, טל בנין, במסעדה בת"א. כשנשאל על כך ענה: "אני לא רוצה שום מאמן זר לידי, רוצה רק ישראלים. יש לא מעט ישראלים שיש להם את היכולות לכך. חשוב להכיר טוב את הכדורגל פה. אני מכיר טוב, אבל חשוב שיהיו בעלי ידע נוספים לידי. אעבור לגור בישראל, מאמן נבחרת צריך להיות פה לכל אורך הליגה. אפגין נוכחות, אהיה בכל משחקי הליגה. אעשה הכל כדי שהנבחרת תצליח כי אפשר לעלות ליורו".
על פי הסיכום, חוזהו המלא של פרננדס יעמוד על כ-480 אלף יורו, ואם יעלה את הנבחרת לאליפות אירופה יקבל מענק חד פעמי נוסף בגובה של רבע מיליון יורו. כמו כן הסכימו ראשי ההתאחדות - שתקבל 5 מיליון יורו במקרה שישראל תעפיל ליורו - שפרננדס ימשיך לשדר את תכנית הרדיו שלו בצרפת, אך מביתו בישראל. פרננדס ביקש גם דירה בקרבת הים ויקבל.
צפו בקטע מראיון עם לואיס פרננדס לאחר שעזב את בית"ר---->
יוני קריאף ימונה למתורגמן של הצרפתי, כאשר בכל הנוגע למשרת העוזר, הכוונה היא למנות עוזר נוסף לצד בנין - אלי אוחנה או מוטי איווניר - אך במידה ששניהם יסרבו, בנין יישאר העוזר היחיד. מחר יעביר עו"ד של ההתאחדות את טיוטת החוזה לעורך דינו של פרננדס בצרפת. המאמן עצמו יחזור בשבוע הבא ארצה לצפיה במשחקים ופגישות עם ראשי ההתאחדות. אגב, הודעה על מינוי פרננדס נשלחה לווינפרד שפר הגרמני, שהיה גם הוא בתמונה עד לשבוע שעבר.
קורות החיים, בקצרה
כזכור, פרננדס אימן בעונת 2005-2006 את בית"ר ירושלים, זאת אחרי שהדריך את פאריס סן ז´רמן וקאן, שם אימן את טל בנין. כמו כן אימן הצרפתי באתלטיק בילבאו, אספניול, א-רייאן, ריאל בטיס וראן. בתור שחקן שימש הצרפתי ממוצא באסקי בתפקיד קשר אחורי והיה מכוכבי פ.ס.ז´ ונבחרת צרפת של שנות ה-80, שזכתה ביורו 1984 והגיעה לחצי גמר גביע העולם ב-1986.
פרננדס מוכר כאדם שנון ונוקב, וכאמור מגיש בצרפת תכנית רדיו פופולרית. אחד מהישגיו הגדולים כמאמן הוא גילוי רונאלדיניו בזמן שהיה מנג´ר פ.ס.ז´ והבאתו מגרמיו הברזילאית לכדורגל האירופאי.

לכתבות נוספות >
 
הוכנבוים: מקווה שנצליח להבטיח הישארות

הוכנבוים: מקווה שנצליח להבטיח הישארות

מאמן עכו מרוצה אחרי ה-0:1 על ר"ג. המטרה: תיקו מול הפועל ת"א
תאריך עדכון: 21/03/10 11:34


מאמן הפועל עכו, ירון הוכנבוים, מרוצה מהישגה של קבוצתו שניצחה לראשונה העונה משחק שני ברציפות וראשון בביתה עם 0:1 קטן-גדול על הפועל ר"ג.
"זה נותן לנו קצת אוויר לנשימה, אבל לא מעבר לזה", אמר הוכנבוים לאתר ערוץ הספורט, "אין מה לצאת בחגיגות, עדיין לא עשינו שום דבר, בוודאי שלא הבטחנו את ההשארות. אני מקווה שזה יקרה עוד מספר שבועות אבל עד אז נצטרך להמשיך בדיוק באותו כיוון כמו בשבועיים האחרונים. סוף סוף אנו גם צוברים נקודות משמעותיות".
שחר סימנטוב, שאינו פותח בשבועות האחרונים בהרכב, עשוי לחזור ל-11 מול הפועל ת"א במחזור הקרוב. בעכו ינסו לנצל את המומנטום החיובי כדי לנסות ולחזור עם נקודה מהמשחק הקשה מול הקבוצה של אלי גוטמן שרודפת אחרי המוליכה, מכבי חיפה.

לכתבות נוספות >
 
ביטון: קיזוז הנק' טוב. אנו לא הכי חלשים

ביטון: קיזוז הנק´ טוב. אנו לא הכי חלשים

חלוץ רעננה אחרי ההפסד לבית"ר 3:1: נמשיך לעשות הכל כדי להישאר בליגה
תאריך עדכון: 21/03/10 11:55


למרות ההפסד אמש 3:1 לבית"ר ירושלים, בהפועל רעננה עדיין לא הרימו ידיים במאבק ההישרדות ולשמחת הקבוצה שיטת הליגה החדשה עשויה לעזור להם במלחמה נגד הירידה.
"קיזוז הנקודות טוב לנו, רק חבל שלא ידענו לשמור על התוצאה כשהובלנו", אמר דודו ביטון, שכבש את השער הראשון במשחק, "אנחנו מאוד מאוכזבים. אובדן נקודות הוא דבר שמאפיין אותנו כל העונה כך שאי כבר אפשר לקרוא לזה חוסר מזל".
ביטון, שכבש העונה 6 שערים יכול היה לכבוש במשחק לפחות עוד שער אחד, אולם החמיץ כמו יתר חבריו. "אם הייתי כובש בכדור שפגע במשקוף זה היה משנה את המומנטום של כל המשחק", הוסיף החלוץ, "בהתקפה הנגדית בית"ר כבשו את השער שני ושם נגמר לנו המשחק. אני יכול להבטיח שאנחנו לא הקבוצה הכי חלשה בליגה ושנמשיך לעשות הכל עד שנישאר".
למאמן עמי וזאנה, שאינו מחזיק בתעודת פרו נותר רק משחק אחד לאמן עד שיידרש להעמיד לצידו אדם המחזיק בתעודה זו. אשר אלון, שחזר בשבוע שעבר מחו"ל, עדיין לא דיבר עם אף מועמד לתפקיד אך בסביבתו של המאמן אומרים: "עמי יביא מישהו רק בשביל התעודה, לא בשביל שייקח לו את התפקיד או יתערב באימון הקבוצה".

לכתבות נוספות >
 
בושינסקי יבקש מגולדהאר להגדיל את התקציב

בושינסקי יבקש מגולדהאר להגדיל את התקציב

יו"ר מכבי ת"א בקנדה, יחזור למשחק הגביע מול בית"ר המוגדר כ"משחק העונה"
תאריך עדכון: 21/03/10 12:54


אביב בושינסקי, יושב ראש מכבי ת"א, המריא לפנות בוקר (ראשון) לקנדה לסבב פגישות עם הבעלים מיץ´ גולדהאר, כשאחת המטרות היא לנסות ולשכנעו להגדיל את תקציב המועדון לעונה הבאה.
רביעי, 21:00, 5LIVE+: בית"ר ירושלים-מכבי ת"א בגביע המדינה
שלישי ורביעי ב-5LIVE+: חגיגת שידורים משמינית גמר גביע המדינה

כזכור, כבר בשבוע שעבר המריאו המאמן אבי נמני והמנכ"ל עוזי שעיה לבלגיה, שם ערכו מספר שיחות בנוגע למספר ישראלים במשחקים במדינה, ביניהם עומר גולן. הבעיה כרגע היא שגולדהאר טרם אישר את מסגרת התקציב ועדיין לא ברור האם למרות רצונותיו של נמני תתחזק הקבוצה באופן משמעותי.
בושינסקי צפוי לשוב לארץ ביום רביעי ויגיע לאצטדיון טדי למשחק גביע המדינה מול בית"ר ירושלים אותו מגדירים בקבוצה כ"משחק החשוב ביותר שלנו העונה". בקבוצה כבר חושבים על המשחק בעוד שלושה ימים ומניחים בצד את תוצאת התיקו 2:2 אתמול מול מכבי נתניה.
שחקן במכבי אמר היום לאתר ערוץ הספורט: "זה לא סוד שלא באנו מוכנים למשחק מול נתניה. למרות שלא הפסדנו ההרגשה הייתה שמול חיפה באנו רעבים יותר ונחושים יותר. גם השער בתחילת המשחק הוציא אותנו מפוקוס כי הייתה איזו הרגשה שהמשחק בידיים שלנו".
כפי שפורסם לראשונה באתר ערוץ הספורט, איביצ´ה אילייב הסרבי יעבור השבוע ניתוח בברכו שישביתו לתקופה שבין חודש לחודשיים. משמעות הדבר היא שהקשר סיים למעשה את העונה.
כבר בסוף חודש פברואר התריע אילייב בפני שחקני מכבי ת"א כי לדעתו הוא חייב לעבור ניתוח, אך במכבי העדיפו שורת טיפולים נסיוניים. אילייב אינו משחק כבר חודשיים, והמשמעות היא שהקבוצה איבדה חודשיים יקרים מאוד בהם ניסתה לטפל בפציעתו בדרכים שונות ופחות יעילות, ואף התעלמה מטענותיו כשחשבה כי השחקן מתייחס בצורה חמורה מדי לפציעה.

לכתבות נוספות >
 
מנואל פלגריני: אמנם ניצחנו, אך נראינו רע

מנואל פלגריני: אמנם ניצחנו, אך נראינו רע

צפו בריאל גוברת 1:3 על ספורטינג גיחון. היגוואין: "אסור לאבד נקודות"
תאריך עדכון: 21/03/10 14:16


ריאל מדריד חזרה אמש לסנטיאגו ברנבאו, לראשונה מאז הודחה מליגת האלופות על ידי ליון, נראתה חלודה ביותר, אולם למזלה פגשה הפעם יריבה חלשה בהרבה – ספורטינג גיחון הנאיבית. זה נגמר ב-1:3 לבלאנקוס, דבר שהציב אותם בפער של 3 נקודות מברצלונה, שתצא הערב (ראשון) למשחק לא פשוט בסראגוסה (22:00, שידור ישיר בספורט 5 ובספורט 5 HD).
"שיחקנו רע מאוד במחצית הראשונה", אמר המאמן מנואל פלגריני בראיון שהעניק ל"מארקה" מיד לאחר המשחק, "השתפרנו בתחילת המחצית השניה, אבל לא הייתה לנו את היצירתיות הנדרשת כדי לכבוש. בסופו של דבר הבקענו שלושה שערים וניצחנו, אבל אני ממש לא מרוצה מהיכולת".

לעומת הצ´יליאני, גונסאלו "פיפיטה" היגוואין, שכבש אמש את שערו ה-20 העונה בליגה, היה הרבה יותר מרוצה. "זה ניצחון חשוב מאוד עבורנו", אמר הארגנטיני המצוין, "נשארו עוד 12 מחזורים, ואסור לנו לאבד נקודות. היינו יכולים לכבוש הרבה יותר מול גיחון. אנחנו צריכים להיות רגועים יותר מול חטאפה".

לכתבות נוספות >
 
יואב כץ: "אבוא לארץ לנסות לעזור לחיפה"

יואב כץ: "אבוא לארץ לנסות לעזור לחיפה"

בעלי הפועל חיפה אחרי ה-2:1: "לא לזה ציפיתי". מחמאות לממן וערן לוי
תאריך עדכון: 21/03/10 14:25


לא בטוח כמה אנשים בהפועל חיפה באמת האמינו שניתן לנצח את הפועל ת"א, אבל את יואב כץ, הבעלים, התמונה הכוללת מעניינת. לאחר ההפסד 2:1 לסגנית המוליכה יוצא כץ נגד יכולת השחקנים במחצית הראשונה הרעה בקרית אליעזר.
"אני מאוכזב מאוד מהמצב אליו נקלעה הקבוצה כי הסתבכנו חזק בתחתית", אמר כץ לאתר ערוץ הספורט, "לא לזה ציפיתי. במחצית הראשונה השחקנים התבטלו בפני הפועל ת"א, ובמחצית השנייה, כשהם נזכרו לשחק, כבר היה מאוחר מדי".
"אנחנו צריכים לנצח את שלושת המשחקים שנותרו לנו עד סוף הסיבוב, את מכבי פ"ת, ב"ש ואת הדרבי מול מכבי חיפה, ואז נצליח להגיע לדעתי לפלייאוף האמצעי", הביע כץ תקווה, "אני מצפה מהשחקנים לגלות בגרות ולתת הכל כדי להצליח. אני מתכוון להגיע לארץ כדי לעזור במאבקים האלו על מנת שהקבוצה תעלה למעלה".
גם בקבוצה לא אהבו את תצוגת השחקנים במחצית הראשונה ואמרו: "זה פשוט לא יאומן. מגיעה קבוצה עדיפה והשחקנים שלנו נותנים להם כבוד ומורידים את הכובע. צריך לשחק גם במחצית הראשונה כפי ששיחקו במחצית השנייה".
מי שדווקא קיבל מחמאות על יכולתו היה החלוץ ערן לוי. בקבוצה אמרו כי הוא היה היחיד שהראה כי הוא מסוגל לסכן את השער וליצור לחבריו מצבים: "אם עוד כמה שחקנים היו מראים את האיכפתיות שערן הראה, אולי הדברים היו נראים אחרת".
חנן ממן, הקשר הצעיר שנכנס כמחליף וגילה יכולת טובה, יקבל במחזורי הסיום הזדמנויות גדולות יותר. שביעות רצון הייתה במועדון גם מהצעירים גל אראל, הישאם כיוואן ואמיר אבו ניל. אוהד כהן, אושרי רואש ויירו בלו צפויים לחזור להרכב לקראת המשחק החשוב מול מכבי פ"ת, כשברור שכל תוצאה מלבד נצחון תשאיר את האדומים בפלייאוף התחתון.

לכתבות נוספות >
 
1:2 ליונייטד על ליברפול ומקום ראשון

1:2 ליונייטד על ליברפול ומקום ראשון

טורס (5) הציב את האורחים ביתרון, אך רוני ופארק השלימו מהפך בבית
תאריך עדכון: 21/03/10 21:22


21/3/10. תרשמו את התאריך. ייתכן מאוד שהערב (ראשון) אירע הטוויסט החשוב ביותר העונה בליגה האנגלית. מנצ´סטר יונייטד גברה באולד טראפורד (בעוד אקט סמלי) על ליברפול 1:2, ומאוחר יותר התבשרה על אובדן נקודות של צ´לסי ב-1:1 שלה עם בלקבורן, אשר הביא לכך שגם ניצחון במשחק החסר של הבלוז לא ישיב אותם לפסגה.
מנצ´סטר יונייטד - ליברפול 1:2
מנצ´סטר יונייטד לא מוותרת על אליפות רביעית ברציפות, במיוחד אחרי 1:2 על ליברפול באולד טראפורד, שהרחיק את החבורה של רפא בניטס מהמירוץ על כרטיס לליגת האלופות. פרננדו טורס האורח השתיק את יושבי תיאטרון החלומות עם שער כבר בדקה החמישית, אבל וויין רוני וג´י סונג פארק דאגו להשאיר את הנקודות בבית. יוסי בניון נכנס לקראת הסיום ובדקה ה-90 החמיץ מקרוב הזדמנות לאזן ולגנוב נקודה.
מהלך המשחק
ההתמודדות, כיאה למשחקים מהסוג הזה, נפתחה בגישושים הדדיים. בדקה החמישית יצאו האורחים להתקפה מסודרת ראשונה, בסיומה עלו ליתרון מפתיע. ג´רארד שלח את קאוט לתוך הרחבה, ההולנדי הגביה מצוין מצד ימין וטורס נגח בעוצמה כדור שנעצר רק ברשת של ואן דר סאר. 0:1 לליברפול. שבע דקות בלבד החזיק מעמד היתרון של החבורה ממרסיסייד. מסצ´ראנו הכשיל את ולנסיה ברחבה, ולהווארד ווב לא נותרה ברירה אלא להצביע על הנקודה הלבנה. רוני בעט, ריינה הדף מצוין, אבל החלוץ הנפלא עט על הריבאונד וקבע בקלילות 1:1. שער מספר 26 בליגה לאנגלי הבין-לאומי.

בדקה ה-23 סיים ולנסיה פעולה יפה בכנף הימנית עם הגבהה לרחבה, פארק התרומם גבוה ונגח אך הכדור חמק ליד הקורה של ריינה. כעבור שתי דקות ספג טורס כרטיס צהוב והפך לשחקן השני בליברפול ש"זוכה" לכבוד, אחרי מסצ´ראנו. עוד ארבע דקות חלפו, נאני ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה, אך ריינה הדף לקרן. בתוספת הזמן של המחצית בעט רוני כדור חופשי מ-20 מטרים, ריינה עצר בקלות.
המחצית השניה נפתחה בצורה חלשה, כאשר שתי הקבוצות הרבו לאבד כדורים במרכז המגרש. בדקה ה-52 בעט ג´י סונג פארק מחוץ לרחבה, אבל ריינה קלט ללא קושי. כעבור שמונה דקות זה כבר היה בפנים. פלטשר הכניס כדור נפלא לרחבה, פארק התעופף באוויר ונגח פנימה. 1:2 ליונייטד.
עימות פיזי בין פלטשר לקאוט הסתיים בשיחת נזיפה בלבד ובניטס הכניס את אקווילאני במקום ההולנדי הזועם. ראיין גיגס, שנעדר מארבעת משחקי הליגה הקודמים, עלה כמחליף לקראת הסיום וגם יוסי בניון נכנס בדקה ה-84. פרגי שלח לדשא את סקולס במקום פארק, שזכה למחיאות כפים רועמות מהאוהדים ביציעי אולד טראפורד. בדקה ה-90 טורס בעט ברשלנות כדור שקפץ לעבר בניון, אבל הישראלי נגח בצורה חלשה מקרוב הישר לידיו של אדווין ואן דר סאר הוותיק. החמצה גדולה של האורחים, שדועכים במירוץ לצ´מפיונס.
בלקבורן - צ´לסי 1:1
בדקה ה-6, אחרי שדידייה דרוגבה עשה את ה-0:1, קרלו אנצ´לוטי כבר ראה איך התקשורת שכל כך הציקה לו בעקבות ההפסד לאינטר וההדחה מהאלופות יורדת לו מהגב, אבל כנראה שהעונה הזו באמת הולכת לכיוון היונייטד. בדקה ה-70 אל חאדג´י דיוף הבקיע את השיוויון, כשב-20 הדקות שנותרו צ´לסי לא היתה קרובה למצוא את השער שיגרור עימו מהפך. הפער שלה מהצמרת כעת עומד על 4 נקודות.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/162221.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/2/162252.jpg
פולהאם - מנצ´סטר סיטי 2:1
התכולים של רוברטו מנצ´יני סופגים השמצות, חווים אכזבות ולא ממש משכנעים על הדשא, אבל את שלהם הם עושים. סיטי בדרך לאירופה ויהיה קשה לקחת לה את הכרטיס לליגת האלופות. הקוטג´רס אמנם הפתיעו עם רביעיה על יובנטוס, אבל חזרו לגודלם הטבעי מהר מאוד. רוקה סנטה קרוס הציב את האורחים ביתרון כבר בדקה השביעית וקרלוס טבס הכפיל (36) עם שערו ה-16 העונה בליגה. פנדל מוצלח של מרפי בדקה ה-75 כבר לא שינה דבר.

לכתבות נוספות >
 
לא מקבלים מתנות: 2:2 לשאלקה בהמבורג

לא מקבלים מתנות: 2:2 לשאלקה בהמבורג

פליקס מגאת´ וחניכיו יביטו בשבוע הקרוב על באיירן מינכן מלמטה


במינכן יכולים להיות רגועים. שאלקה פיספסה הזדמנות לעלות היום (ראשון) לפסגה הגרמנית, אחרי שלא הצליחה לנצח בחוץ את המבורג. שחקניו של פליקס מגאת´ סיימו את המשחק ב-1:1 והשאירו את ריברי וחבריו במקום הראשון בבונדסליגה לעוד שבוע לפחות, למרות שהפסידו במפתיע לפרקנפורט.
רוד ואן ניסטלרוי העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-40, אבל קווין קוראני המצוין השווה לשאלקה בדקה ה-62 ואיבן ראקיטיץ´ השלים את המהפך בדקה ה-68.
ג´ונתן פיטרויפה חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-77, חילק את הנקודות בין הקבוצות והשאיר את ראשות הליגה לבווארים של לואיס ואן חאל.
במשחק נוסף שנערך הערב בבונדסליגה מארחת האלופה היוצאת וולפסבורג את נועלת הטבלה הרטה ברלין, שעושה ככל שביכולתה כדי לשרוד בליגה הראשונה.

לכתבות נוספות >
 
שלושער למסי, 2:4 לברצלונה אצל סראגוסה

שלושער למסי, 2:4 לברצלונה אצל סראגוסה

הארגנטיני כבש 10 שערים בארבעת המשחקים האחרונים. תקציר באתר
תאריך עדכון: 22/03/10 00:32


מה עוד אפשר להגיד על ליונל מסי?! הוא ילד, הוא זריז, הוא מבריק ועכשיו הוא גם אחד הסקוררים המסוכנים ביותר בעולם. הארגנטיני של ברצלונה כבש שלושער וסידר לאיברהימוביץ´ פנדל ב-2:4 המרשים בסראגוסה, שהחזיר את האלופה לשוויון נקודות עם ריאל מדריד בפסגת הליגה הספרדית. עם 25 שערי ליגה ב-24 הופעות ו-10 כיבושים בארבעת המשחקים האחרונים, מי זוכר שלא מדובר בחלוץ מרכזי?!
מאזן החוץ העלוב של אתלטיקו מדריד המשיך להידרדר עם הפסד אצל מאיורקה של דודו אוואט, שהתייצבה במקום הרביעי בליגה הספרדית. ולנסיה הכניעה את אלמריה, ויאריאל נכנעה למלאגה וסנטאנדר גברה על אוסאסונה.
סראגוסה - ברצלונה 4:2
פפ גווארדיולה התלבט עד לרגע האחרון והחליט להציב את ליונל מסי הפצוע בהרכב לצד איברהימוביץ´ ופדרו, בעוד שאינייסטה והנרי נשארו על הספסל. גבי מיליטו הוצב במרכז ההגנה לצד ג´רארד פיקה. בדקה החמישית עלו האורחים ל-0:1 מנגיחה של ליונל מסי, שערו ה-23 העונה בליגה, הפעם אחרי הגבהה של פדרו.
בדקה ה-23 הסתיים מהלך קבוצתי גדול של בארסה בהחמצה. פדרו שלח את מקסוול שמאלה, המגן הברזילאי העביר כדור רוחב חזק לרחבה ויא יא טורה בעט מהאוויר החוצה. 7 דקות חלפו זלאטן איברהימוביץ´ נגח מקרוב החוצה אחרי הרמת קרן מסוכנת של מסי מצד ימין. הארגנטיני הוסיף סלאלום לתוך רחבת המקומיים, שהסתיים בלי הצלחה והשופט דלגאדו פריירו שרק להפסקה.
בדקה ה-53 השאיר איברהימוביץ´ כדור בעקב לטורה, שבעט מתוך הרחבה למעלה והחוצה. 9 דקות חלפו עד שאלבס הגביה לעבר מסי, אבל מס´ 10 של בארסה בעט מזווית קשה החוצה. בהתקפה הבאה הוא ניסה את כוחו מרחוק, שוב שמאלה והחוצה, ואינייסטה החליף את טורה. כדור מסוכן של סואסו פגע במקסוול וטס לעבר הפינה של ואלדס, שזינק מצוין וקלט. ואז הגיעה הפנינה של המפגש.
בדקה ה-67 חטף מסי כדור בסמוך למרכז המגרש, ניפנף מעליו שחקן של סראגוסה, ניער מעליו שומר נוסף והכניע את רוברטו חסר האונים. 0:2 ענק, שחקן השנה בעולם פשוט לא עוצר והוא כבר עם 33 שערים העונה בכל המסגרות.
בדקה ה-77 הגיעה ההחמצה של הערב. בארסה דהרה למתפרצת מסחררת, פדרו השאיר את איברהימוביץ´ לבד מול השוער והשבדי בעט מחוץ למסגרת. לא היה לו הרבה זמן להצטער, לפני שמסי ניצל פרצה בהגנה המקומית ושלח כדור מסובב לרשת של רוברטו. 0:3 לילד, שהגיע ל-25 שערים ב-24 הופעות שלו בליגה העונה.
5 דקות לסיום קיבל אדריאן קולונגה המחליף מסירת עומק מצוינת והכניע את ואלדס. המארחים צימקו ל-3:1, האוהדים ביציעי לה רומרדה חגגו כאילו מדובר בזכיה באליפות. יציאתם של מיליטו ופיקה עירערה את היציבות בהגנת האורחים ובדקה ה-89 השלים קולונגה צמד באחד-על-אחד נוסף עם ואלדס (3:2). כעבור דקה סיבסב מסי את הגנת המקומיים והופל ברחבה. איברהימוביץ´ לא נכשל מהנקודה הלבנה וקבע 2:4 בשערו ה-13 העונה בליגה. עוד הצגת כדורגל מחשמלת, הקרב בפסגה הספרדית ממשיך.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/162291.jpg"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/9/162289.jpg
מאיורקה - אתלטיקו מדריד 1:4
צפו בתקציר המשחק>

המאזן הביתי של דודו אוואט וחבריו הוא אחד המרשימים בספרד. בעצם, בכל אירופה. הפעם היה זה תורם של הקולצ´ונרוס לחטוף, ולא רק בעמודת השערים. ויקטור כבש למקומיים (10), דייגו פורלאן איזן (25) ואדוריס דיכא את השאיפות של האורחים (27). בתחילת המחצית השניה הורחק ראול גארסיה, פראה כבש גול עצמי (85) ופליפה מאטיוני חתם רביעיה (90) עם וולה מדהים מ-20 מטרים אלכסונית לשער.
ולנסיה - אלמריה 0:2
העטלפים שמעו על הניצחון של מאיורקה ונאבקו קשה עד שהצליחו לפתוח מחדש פער של 4 נקודות מהמקום הרביעי. חואן מאטה הצעיר כבש בדקה ה-63 ודויד סילבה הכפיל בדקה ה-70. דויד וייה? הפעם בצורת בגזרתו. קורה.
מלאגה - ויאריאל 0:2
הפסד 11 העונה בליגה לצוללת הצהובה ונראה שהמאבקים על אירופה מחוץ לתחום עבורה. נביל באהה, המרוקני בן ה-28, סיפק את הסחורה עבור המארחים עם צמד בדקות 64 ו-84.
אוסאסונה - סנטאנדר 3:1
הבחורים מפמפלונה לא מרבים להפסיד בבית, אבל כשהיריבה יותר להוטה לברוח מהתחתית גם זה קורה. מיגל פלאניו הבקיע לזכות המארחים (32), קולסה (34), כריסטיאן (50) ודיופ (89) הפכו.

לכתבות נוספות >
 
אמסלם: אם נשחק כמו החודש, נצליח

אמסלם: אם נשחק כמו החודש, נצליח

מאמן בית"ר ירושלים לקראת מכבי ת"א בגביע. רביעי, 21:00, 5LIVE+
תאריך עדכון: 21/03/10 21:00


מאמן בית"ר ירושלים, דוד אמסלם, התראיין הערב (ראשון) לכנית הספורט של רדיו תל אביב, רדיו דרום, רדיו חיפה וקול הים האדום והתייחס בהרחבה למפגש שמינית גמר גביע המדינה מול מכבי תל אביב.
רביעי ב-21:00, ישיר ב-5LIVE+: בית"ר ירושלים מול מכבי תל אביב
"נצטרך להתארגן ולעבוד על הנקודות החזקות שלנו. מבחינתי צריך לשלוט בקצב כי לא הולך להיות משחק קל, אבל מעניין יהיה בטוח. אנחנו באים בכושר מצוין ומכבי היא קבוצה טובה ואסור לזלזל בה. יש לנו יתרון ביתיות, הקהל ידחוף אותנו והשחקנים בסך הכול צריכים לשחק כמו שהם שיחקו במשחקים האחרונים שלנו בליגה".
"זה מקצוע קשה", הוסיף המאמן שמחזיק במאזן מושלם של 4 מ-4 מאז החליף את יצחק שום על הקווים: "חשבתי שזה יהיה קל יותר, אבל הרגעים האלה טובים בעיניי. כרגע אני נהנה מאוד, עוד לא חוויתי את הדברים הפחות טובים ואני מקווה שזה יהיה כמה שיותר מאוחר. אעשה גם טעויות בדרך, אני בטוח". אמסלם התייחס למינוי לואיס פרננדס לנבחרת: "הוא מינוי מצוין ויכול להביא את הנבחרת להישגים. אני מאמין בו".

לכתבות נוספות >
 
בורדו ניצחה. 22:00 ב-5LIVE+: מארסיי-ליון

בורדו ניצחה. 22:00 ב-5LIVE+: מארסיי-ליון

האלופה גברה 1:3 את ליל ונשארה ראשונה. 1:2 למונפלייה על ולנסיין
תאריך עדכון: 21/03/10 20:31


רגע לפני שליון מארחת אצל מארסיי בקרב צמרת לוהט, בורדו ניצחה את ליל ושמרה על מקומה בראש הטבלה הצרפתית. מונפלייה, סגנית המוליכה, לא מוותרת על המירוץ וגברה על לנסיין.
בורדו - ליל 1:3
אצל האלופה הצרפתית נרגעו לגלות שליון תהיה יריבתם ברבע גמר ליגת האלופות. לא בגלל שמדובר במשחק קל, אלא משום שמדובר באויב מוכר. כזאת היא גם ליל, שפתחה חזק וחטפה בהמשך.
האזאר האורח כבש בדקה ה-24 והעיר את הדוב מרבצו. מכאן ואילך, שחקניו של לורן בלאן כבר עשו את העבודה. מיקאל סיאני איזן (39), קוסטה האורח הורחק (64) ואז ז´וסייה (66 בפנדל) ויוהאן גורקוף (76) סגרו את הסיפור.
תוצאה נוספת: מונפלייה - ולנסיין 1:2.

לכתבות נוספות >
 
1:2 מפתיע לסכנין על חיפה. הפער מהפועל: 8

1:2 מפתיע לסכנין על חיפה. הפער מהפועל: 8

לירן כהן כבש ראשון, חאמד גנאים הוסיף את השני. ארבייטמן צימק בפנדל
תאריך עדכון: 22/03/10 02:28


מכבי חיפה ספגה הערב (ראשון) את הפסדה השלישי העונה 2:1 בדוחא מול בני סכנין. לא רק שהקבוצה של מרקו בלבול הצליחה לשחזר את ההישג של מכבי ת"א ומכבי נתניה, היא הפכה גם לקבוצה הישראלית הראשונה העונה שמוצאת את הרשת של ניר דוידוביץ´ פעמיים בזכות שערים של לירן כהן (28) וחאמד גנאים (62). שלומי ארבייטמן עוד צימק מהנקודה הלבנה (87) אבל יותר מזה האלופה פשוט לא הצליחה להשיג. כעת הפער מהפועל ת"א נותר על שמונה נקודות, ארבע אחרי הקיצוץ ובשבוע הבא תגיע לקרית אליעזר הפועל פ"ת שלא הפסידה כבר עשרה מחזורים. בצד השני, סכנין קרובה מאוד להבטיח עונה נוספת בליגת העל מבלי להזדקק לפלייאוף עם 32 נקודות במקום העשירי.
רביעי, 17:00, 5LIVE+, מ.ס אשדוד מול בני סכנין בגביע המדינה
רביעי, 19:00, 5LIVE+, הפועל ר"ג מול מכבי חיפה בגביע המדינה

מהלך המשחק

כבר בדקה השניה המארחים הגיעו למצב ראשון עם אחמד קאסום, שקיבל כדור עומק וירה בחצי יעף מ-20 מטרים אבל דוידוביץ´ היה מוכן והדף לקרן. בדקה ה-11 היה זה תורו של חיים בנון לירות מרחוק אחרי כדור שחזר מהגנת חיפה אבל הפעם זה הלך החוצה. האורחים הגיעו למצב ראשון בדקה ה-16 אחרי שקטן הוציא קרן שטוחה וכיאל ירה בכדור ראשון מ-17 מטרים אבל ההגנה הדפה.
בדקה ה-28 המארחים כבשו. התקפה פשוט יפה מצד שמאל הניבה עקב של אחמד קאסום לחאמד גנאים. האחרון הגביה מצוין לפינה הרחוקה ולירן כהן הגיח ושם את הרגל כמו שצריך משלושה מטרים - 0:1 לבני סכנין. חיפה ניסתה להגיב ושלוש דקות לאחר מכן שלומי ארבייטמן קיבל כדור שטוח משמאל וירה בנגיעה אבל שחקן הגנה סכנינאי עמד בינו ובין השער ומנע שוויון.
בדקה ה-32 נסטיה צ´ה חדר לרחבה והיה חייב לפחות לייצר בעיטה למסגרת אבל הוא הלך על פצצה שעברה מהצד הלא נכון של המשקוף. בדקה ה-42 ארבייטמן שוב היה קרוב מאוד אחרי שגאדיר חדר לרחבה מצד ימין והוריד לו אבל מלך השערים שבדרך בעט החוצה מחמישה מטרים.
אלישע לוי העלה את עלי עותמאן ו-ולדימיר דבאלשווילי מהספסל עם תחילת המחצית השניה והאלופה החלה להפעיל את המכבש. בדקה ה-53 משומר הגיע כמעט עד השער אבל ברגע האחרון אבו ריא גלש ומנע שער.
בדקה ה-62 היסטוריה: סכנין הפכה לקבוצה הישראלית הראשונה העונה שכובשת פעמיים מול האלופה כאשר חאמד גנאים ניצל ניסיון חסר אחריות של דקל קינן להחזיר לדוידוביץ´, עקף את השוער וגלגל פנימה מקרוב - 0:2 מדהים לבני סכנין. בוקארי סאדאת, שנכנס במקום אייל משומר עוד לפני השער השני, קיבל צ´אנס טוב לבעוט מ-17 מטרים בדקה ה-75 אבל הכדור שלו היה גבוה מדי. דקה לאחר מכן עותמאן נכנס לרחבה מצד ימין וספק הופל על ידי אבו ריא אבל יפת התעלם.
בדקה ה-87 חיפה חזרה למשחק אחרי שבאסם גנאים המחליף, מבלי שהופעל עליו לחץ, שגה קשות ונגע בידו ברחבה. אלון יפת ראה והגיב בהתאם ושלומי ארבייטמן ניגש וכבש את ה-24 שלו העונה מהנקודה - 1:2 לבני סכנין.
בני סכנין:
מאיר כהן; עלא אבו סלאח, יאיא פטי, טל חן, מהראן אבו ריא; חיים בנון, חאלד חלאילה (באסם גנאים 80), נסטיה צ´ה, חמאד גנאים; לירן כהן, אחמד קאסום (קאדו 84, ג´ורג´ צטקוביץ´ 90).
מכבי חיפה: ניר דוידוביץ´, אייל משומר (בוקארי סאדאת 61), דקל קינן, שי מימון, פיטר מסיללה, ג´ון קולמה, בירם כיאל (עלי עותמאן 46), יניב קטן, ליאור רפאלוב (ולדימיר דבאלשווילי 46), מוחמד גדיר, שלומי ארבייטמן.
שפט: אלון יפת.
"http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/1/162261.jpg
לכתבות נוספות >
 
למעלה