מבוכה.

מבוכה.../images/Emo5.gif

היו לכם רגעים שהביכו אתכם בתיאטרון? או שכשאתם משחקים, העולם מסביב מתאדה ואתם שקועים בעצמכם? איך אתם מתגברים על המבוכה? יערה
 

anabar

New member
לי היו הרבה

בדיאלוגים השנה הורדתי חולצה. זה היה קצת קשה. נראה לי שזה תלוי בבנאדם שאתה ומה אתה נדרש לעשות.
 

Rainlady

New member
איזה דיאלוג עשית?

והאמת שלי קרו "מבוכות" כאלה בעיקר באמצע הופעה. כמו למשל... פעם נפתח לי המחוך ונאלצתי לתפוס אותו מאחורהנ ולהמשיך לנהל את הדיאלוג כאילו כלום.
 
נכון...

אישית, גם אותי היה מאוד מביך להוריד חולצה (ובאמת, איזה מונולוג עשית? זה היה הכרחי?), אבל יש אנשים שיעידו שלא ממש איכפת להם. יערה
 

anabar

New member
תשובה

עשיתי דיאלוג מתוך "יורדים העירה" של סטפן פוליאקוב. זה לא היה באמת הכרחי. זה אפילו לא היה בהוראות של המחזה. אבל זה ממש ממש הוסיף לדיאלוג. בקטע של המבוכה, זה לא כל כך הביך אותי להוריד חולצה. זה יותר הדברים שמסביב. נגיד בחזרה אחת זזה לי החזיה מהמקום (זה היה ממש מביך). או נגיד בפעם הראשונה שהורדתי חולצה קלטתי את כל האנשים במגמה מסתכלים לי בתדהמה על החזה (הם פשוט לא ידעו שאני הולכת לעשות את זה). בהופעות לא הייתי מובכת בכלל. להפך. נהנתי לשמוע את התגובות של הקהל. כל מני תגובות של תדהמה, הפתעה, זעזוע (הדיאלוג די מזעזע). חוץ מיזה שהחזיה שלבשתי היתה פחות חשופה מכל בגד ים שהיה לי בחיים. אני יכולה אפילו לומר שיש לי חולצות יותר חשופות. זה לא שראו יותר מדי ואני לא מתביישת בגוף שלי. אבל יש משהו מביך באקט של הורדת החולצה. עם הייתי נכנסת ככה לבמה זה היה פחות מביך. אבל האקט של להתפשט על הבמה היה לי קצת קשה בהתחלה. אני אוסיף תמונות עוד מעט אז תראו..
 

anabar

New member
תמונות מהדיאלוג---->

התמונות יצאו באיכות חרא אבל בכל זאת...
 
אם זה באמת הוסיף למונולוג,

וגם הרגשת שלמה עם זה- לפי דעתי כל הכבוד לך. כמו שאמרתי, אני לא רואה את עצמי עושה כזה דבר, גם אם החזיה ממש ממש גדולה.
יערה
 

SaTiNn

New member
מבוכה בכולנו

מבוכה זו תופעה שנכללת בתפקידו של השחקן. לא משנה כמה מקצועי, בעל ניסיון ובטחון עצמי שתהייה עדיין תהייה מבוכה. צריך להשלים עם זה ולמצוא את הדרך הכי נקייה ויצירתית לצאת ממצבים מביכים והעיקר שלהרגיש טוב עם עצמך. עצה שלי פשוט תקחי את עצמך בזמן ההצגה למקום שקט בו את לבד ומשחקת את הדמות או להפך להיות 100 אחוז הדמות ולהסתכל לנקודה מעל הקהל. תתרכזי אך ורק בתפקיד שלך, בתהליכים שעוברת הדמות ואיך היא מרגישה בסיטואציה וכך לא יהיה לך זמן לחשוב על מה הקהל חושבואיך הוא מסתכל עלייך. בהצלחה מתוקה :)
 

JC Superstar

New member
הממ... אצלי זה היה לאו דווקא מצד

השחקן אלא מצד הבמאי (ובעצם גם השחקן)... בהצגה שהעלתי השנה (פופקורן) יש המון קטעים פרובקטיבים. עכשיו, השחקנים ששיחק את זוג הרוצחים היו זוג במציאות, אז היה לי יותר קל לפעול איתם. אבל גם היו קטעים של מבוכה שפשוט באיזשהו שלב השחקנית אמרה "מתן! תפסיק להגשים את הפנטזיות שלך עלינו" (הממ.. כן! באותם מילים) היה עוד קטע, שאני ומישהי היינו צריכים להיכנס למצב אינטימי, מאוד אינטימי. היינו צריכים להיכנס למצב שכמעט אנחנו שוכבים, ולא היה לי נעים לתת לה הוראת בימוי של "כן, עכשיו את צריכה לגעת לי בחזה ולמשש אותו" (ומי שמכיר אותי, ויש פה כמה, יודע שזה ממש לא מזיז לי). אבל בסוף יצאנו מזה דווקא בטוב... וזהו... יצא קטע שנשאר לאנשים בראש, ולא פרובקטיבי מידי....
 

eyali14

New member
קרה לי שצחקתי באמצע הצגה

כי מי ששיחק איתי עשה משהו לא נכון ולא יכולתי להפסיק לצחוק.. זה היה מאד מביך.... אבל התגברנו על זה בסוף. :)
 

sgold666

New member
שלום כולם, מרחיב קצת את השאלה

איזה מצבים יכולים לגרום לכם להרגיש מבוכה על הבמה? אני באופן אישי עוד לא חוויתי מצב כזה, למרות שאחרים במצבי היו מובכים. למשל, הקטע של האוננות בליסיסטרטה 2000 למי שמכיר, כשסבא וסבתא שלי יושבים בקהל.
 

sgold666

New member
האמת שלא

איזה שבועיים לפני ההפקות דיברתי עם חבר שלי שאמא שלו הייתה צריכה לראות אותו מעשן על הבמה. אמרתי לו שאני לא יודע אם להזמין את סבא וסבתא שלי או לא, הוא אמר לי משהו כמו: בטח שכן, זה תאטרון. עם הגישה הזאת עשיתי את זה בכיף.
 

noooga

New member
גישה נכונה../images/Emo45.gif

אני אזכור את זה.. זה בטוח יעזור גם לי
 
למעלה