מבוא להנדסת חשמל 2

itamard20

New member
מבוא להנדסת חשמל 2

אשמח אם תכוונו אותי איך לגשת לתרגיל... אני יודע שהאפשרויות לפיתרון הן: לפלס , מתחי צמתים, זרמי חוגים, מחלק המתח ומחלק הזרם ושביקשו ממני לא להשתמש בפורייה.אבל אני לא מצליח לפתור!!!
 

PooKiPsiT

New member
כמה דברים לגבי המעגל הזה

בתקוה שאני לא מפספסת משהו... 1. מקור המתח, הנגד והסליל בחלק השמאלי של המעגל לא מעניינים בכלל בגלל שיש מקור זרם באמצע שקובע את הזרם שיגיע לחלק הימני של המעגל. 2. בקבל לא יכול לזרום זרם DC (הקבל הוא נתק בשביל הזרם הזה), ולכן כל הזרם ממקור הזרם באמצע המעגל ילך לנגד שנמצא מימינו. 3. נשאר בעצם רק לראות איך הזרם ממקור המתח הימני מתחלק בין הקבל והנגד. ברגע שתדע מה הזרם שזורם באחד מהם, תוכל לחשב בקלות את מתח המוצא.
 

itamard20

New member
תשובה ל PooKiPsiT

אבל אם אני הופך את הקבל בלפלס יוצא לי מקור שמתח שמבוטא באמצעות S וגם התנגדות קבל שמבוטאת באמצעות S כאשר התנגדות הקבל והמקור מתח הם בטור
 

PooKiPsiT

New member
לא הבנתי

מקור מתח שמבוטא באמצעות S? מה זה משנה מה מקור המתח? או שהתכוונת למקור הזרם? וגם לא הבנתי איפה הבעיה עם זה שיש מקור שמבוטא עם S וגם קבל שמבוטא עם S.
 

Rus Almighty

New member
לא התנגדות אלה אימפדנס, העקבה

אחרי שפתרת את את המתח היוצא בעזרת התמרת לפלס כל מה שצריך זה לבצע התמרת לפלס הפוכה
 

Rus Almighty

New member
?? למה שבקבל לא יהיה זרם?

הוא אולי נתק בפתרון העמיד(באינסוף זמן) אבל ביקשו פתרון כללי
 

PooKiPsiT

New member
זרם DC

לא כתבתי שבקבל לא יהיה זרם. כתבתי שלא יגיע אליו זרם ממקור הזרם שבאמצע המעגל. אימפדנס של קבל הוא 1 חלקי wc. אם w=0, לקבל יש "התנגדות" אינסופית. רק זרם בעל תדר (או תדרים) שונים מאפס יכול לעבור בקבל. כלומר יגיע אליו זרם מהמקור הימני.
 

Rus Almighty

New member
אין שום סיבה שלא יגיע זרם לקבל מהמקור זרם

דווקאה להיפך יזרום דרכו זרם אם הוא פרוק(אין עליו מטען). דוגמא הכי פשוטה זה מעגלי טעינת קבל. כמו שציינתי זה נכון שהקבל הוא נתק במעגלי זרם קבוע(את צודקת) אבל זה רק עבור פתרון עמיד, כי כאשר הוא נטען זורם דרכו זרם ובשאלה שאלו לגבי פתרון כללי ולא פתרון עמיד.
 

PooKiPsiT

New member
אולי כבר הספקתי לשכוח את הנקודה הזו

אימפדנסים זה משהו שתקף רק במצב מתמיד? אם כן אני מתנצלת על ההטעיה.
 

BMWE

New member
דרך נוספת למשל זה להיעזר בשקולי תבנין/נורטון

 
למעלה