מבדקים לצוות אוויר...

manson6

New member
מבדקים לצוות אוויר...

כמה שאלות די פעורות... 1.כמו שכבר הבנתם קיבלתי זימון למיונים לצוות אוויר (שאני שמח כי יש לי קבא מעל 54...) אבל אני לא רוצה להיות טייס.. אני יודע בעיקרון שאני יכול לעשות את המיון חרא אבל זה יכול לפגוע בי? קיצר איך יוצאים מזה? 2. אני ביא.. טייס זה הזימון היחיד שמקבלים לפני המנילה? או שיש עוד דברים כמו מודיעין או לא יודע מה? והאם טייס חוסם הכל עד שאני לא מוותר על זה...
 
תעשה הכי טוב שלך בכל המבחנים

עד הגיבוש. בגיבוש תחתום ויתור . נתונים של חיל האויר תמיד יהיו לעזרתך
 

1ca1

New member
אוקיי

1. אל תעשה מיונים חרא פשוט תמשיך דבר ראשון ייתכן מאוד שלא תעבור אבל כמו שאמרת זה יכול לפגוע בך במידה שתעשה את המיון גרוע אז פשוט תלך למיונים זה יכלול מבדקי צ"א אם עברת אז ירפ"א א 2 ימים ואם עברת אתה מגיע לירפ"א ב בתחילת ירפ"א ב יש פסיכולוג, אחת השאלות הראשונות שהוא שואל אותך היא "האם אתה רוצה להיות איש צ"א", תענה פשוט לא, ואני מאמין שאתה בדרך החוצה (וגם בירפ"א א יש כזה למלא עדיפויות לתפקידים, שים טייס במקום נמוך) לצערך טיס הוא מיון חובה עד שמגיעים לגיבוש (אם לא מעיפים אותך) מכוח חוק שקיים במדינת ישראל (לכן גם טיס מתחילים את המיונים מוקדם, וכו') 2. בכלל לא, אפשר גם לקבל מודיעין (תלוי איזה מסלולים, בד"כ זה מתחיל ממילוי שאלון שאומרים לך למלא באינטרנט) (האמתי בשחקים, אם יגיע הזמן שהם סוגרים את המסלול (איזור מאי), ואתה עדיין ממויין/התקבלת לטיס, אז מוציאים אותך (כאילו אומרים לך שלא עברת, גם אם ברצונך שחקים במקום טיס!), אבל עד אז אתה יכול להמשיך במודיעין), ותלפיות ועתודה (אם תירשם לעתודה/למיוני תלפיות),אבל!!!! טיס אכן יקפיא לך יום סיירות (אתה תלך, אבל תוקפא בקבלת הגיבושים אח"כ עד שידעו מה קורה מבחינתך בטיס) מקבלים המון זימונים לפני המנילה, בכל מקרה, אתה כרגע בי"א, ככה שאני מאמין שאם לא תדחה זימונים וכו', תוכל להגיע לירפ"א ב בתחילת י"ב (אולי אפילו בקיץ אם תהיה זריז), ותוכל "לצאת מטיס" גם מלפני היום סיירות של ינואר (שבטח תקבל אליו זימון אם קיבלת לטיס)
 

manson6

New member
תודה אבל

לפי מה שהבנתי ירפא א' זה ב17 ו4 חודשים.. ולא יהיה לי עד אוקטובר... ומישהו מוכן להסביר לי למה לעזאזל הצבא המטומטם הזה מכריח אנשים שלא רוצים להיו טייסים לעשות מיונים???
 

asafasher1

New member
תגובה

נו ומה רע לעשות באוקטובר את ירפ"א א' במידה ותעבור? שמעת פעם על צרכי הצבא ? לא משנה מה אתה רוצה להיות,כמה שתתחנן,כמה שתבקש וכמה שיתחשבו בך,צרכי הצבא במקום הראשון,ואם אתה מתאים הם ירצו אותך בתפקיד...עכשיו,בטייס ובכל שאר יחידות ההתנדבות,אתה יכול לחתום וויתור בגיבוש,אבל כאשר תקבל מנילה ויהיו לך רק תפקידים קרביים,לא תוכל לוותר ולהגיד לא מתאים לי,כי זה כבר לא התנדבותי...
 

manson6

New member
בל אני כן רוצה קרבי..

אני בעיקרון רוצה קשר"ג... אבל אם לא..אז קרבי.. ואני עדיין רוצה את האופציה למודיעין או דברים אחרים.. ואני לא רוצה לפספס מחזורי מיונים בגלל הטיס..
 

1ca1

New member
אל תדאג

עובדה שאתה בן 16 וקיבלת את זה... בדרך כלל הבעיה היא של ה"קטנים" (כלומר אלא שלא יהיו בני 18 ביב, או שיהיו ממש בסוף) המיונים של המודיעין הם יחסית ארוכים (שמעתי על אנשים שנבחנו לשחקים אפילו בתחילת פברואר או ינואר לא זוכר...) בכל מקרה, בהנחה שתעבור את מבדקי צ"א, תרים טלפון לירפ"א ותבקש להקדים לא נראה לי יעשו לך הרבה בעיות. אני לא חושב שזה גם באופן גורף 17 ו4 חודשים אבל אני לא בטוח בזה... וכמו שאמרתי לך, טיס חוסם בעיקר בדברים הקרביים (דבר שלא יהיה לך עד ינואר, כלומר היום סיירות), את המודיעין הוא לא חוסם, ככה שתוכל לקבל זימונים (מה שאמרתי על הסגירת קורסים, זה ממש באיזור מאי כבר, עד אז אני בטוח שכבר לא תהיה בטיס)
 
דרך אגב, במידה ותקבל גיבוש

ביום סיירות של ינואר, הוא לא יהיה לפני אפריל. מה שישאיר לך מספיק זמן לסיים עם המיונים לטייס.
 
למעלה