מאפה מהיר וטעים מקישוא ביצה, וגבינה צהובה (כמות ל-2 מנות).
(מי שרוצה יותר יכפיל כמויות המצרכים.)
להכין מראש תבנית קטנה מאורכת וצרה מס' - 19 , ולהניח בתבנית נייר-אפייה מוברש בכף שמן -זית,
המצרכים הדרושים וההכנה:
1. לגרד קישוא אחד בינוני בפומפייה, או במגרדת מעבד- המזון,
את הקישוא המגורד להוציא למסננת ,לסחוט היטב את הנוזלים : לסחוט 3 פעמים היטב ולהניח בקערה,
2. לערבב היטב ביצה עם התבלינים הבאים: מלח ,קורט כורכום, מעט פלפל-שחור, 1/3 כפית תבלין אורגנו - יבש,
ולהוסיף לקערת -הקישואים הסחוטים.
ולחמם את התנור 190 מעלות חום.
3. לאחר תיבול וערבוב התערובת ,להעביר אותה בכף גדולה לתבנית עם נייר -האפייה-משומן בכף אחת שמן-זית,
ולפזר מעל 3 כפות גבינה- צהובה . (לחתוך אותה בסכין - שלא יהיה מגורד- אלא חתוך.)
4. להכניס לתנור המחומם ל- 190 מעלות,
זמן האפייה : כ-רבע שעה עד להזהבה והתייצבות המאפה -
ולאחר מכן להפוך לצד השני - ולאפות: 10- 15 דקות עד להזהבה יפה .
להוציא את המאפה המוזהב מהתנור ולצנן מעט, לחתוך ל 4 ריבועים ומתקבל מאפה קליל וטעים!
אפשר לאכול בערב בתוספת סלט ירקות טרי, עם חצי כוס עלי -פטרוזיליה קצוצים, לתבל במיץ- לימון מעט מלח, כף שמן זית -
וחצי כפית שמן -שומשום. (חשיבות הוספת חצי כוס פטרוזיליה לסלט - היא להעשרת הגוף בברזל.)
אפשרות נוספת: במקום להכין סלט אפשר למרוח על המאפה שכבת אבוקדו ועליה להניח רצועות גמבה עם מעט מלח ומלפפון חמוץ.
המלצה:
לקערת סלט- ירקות טרי כדאי מאוד להוסיף כף גרעיני -חמניה קלופים ,(טבעיים ללא קלייה),
גרעיני החמנייה הלא קלויים מכילים מינרלים מאוד חשובים : מגנזיום ,אבץ ,ובנוסף גם יטמין E , וחלבון.
(מי שרוצה יותר יכפיל כמויות המצרכים.)
להכין מראש תבנית קטנה מאורכת וצרה מס' - 19 , ולהניח בתבנית נייר-אפייה מוברש בכף שמן -זית,
המצרכים הדרושים וההכנה:
1. לגרד קישוא אחד בינוני בפומפייה, או במגרדת מעבד- המזון,
את הקישוא המגורד להוציא למסננת ,לסחוט היטב את הנוזלים : לסחוט 3 פעמים היטב ולהניח בקערה,
2. לערבב היטב ביצה עם התבלינים הבאים: מלח ,קורט כורכום, מעט פלפל-שחור, 1/3 כפית תבלין אורגנו - יבש,
ולהוסיף לקערת -הקישואים הסחוטים.
ולחמם את התנור 190 מעלות חום.
3. לאחר תיבול וערבוב התערובת ,להעביר אותה בכף גדולה לתבנית עם נייר -האפייה-משומן בכף אחת שמן-זית,
ולפזר מעל 3 כפות גבינה- צהובה . (לחתוך אותה בסכין - שלא יהיה מגורד- אלא חתוך.)
4. להכניס לתנור המחומם ל- 190 מעלות,
זמן האפייה : כ-רבע שעה עד להזהבה והתייצבות המאפה -
ולאחר מכן להפוך לצד השני - ולאפות: 10- 15 דקות עד להזהבה יפה .
להוציא את המאפה המוזהב מהתנור ולצנן מעט, לחתוך ל 4 ריבועים ומתקבל מאפה קליל וטעים!
אפשר לאכול בערב בתוספת סלט ירקות טרי, עם חצי כוס עלי -פטרוזיליה קצוצים, לתבל במיץ- לימון מעט מלח, כף שמן זית -
וחצי כפית שמן -שומשום. (חשיבות הוספת חצי כוס פטרוזיליה לסלט - היא להעשרת הגוף בברזל.)
אפשרות נוספת: במקום להכין סלט אפשר למרוח על המאפה שכבת אבוקדו ועליה להניח רצועות גמבה עם מעט מלח ומלפפון חמוץ.
המלצה:
לקערת סלט- ירקות טרי כדאי מאוד להוסיף כף גרעיני -חמניה קלופים ,(טבעיים ללא קלייה),
גרעיני החמנייה הלא קלויים מכילים מינרלים מאוד חשובים : מגנזיום ,אבץ ,ובנוסף גם יטמין E , וחלבון.
נערך לאחרונה ב: