מאמר
כמה כסף נכון להשקיע בפייסבוק?

מאמר
כמה כסף נכון להשקיע בפייסבוק?

כמה כסף נכון להשקיע בפייסבוק?
שאלה ממש תמימה שקיבלתי במייל לפני כמה ימים.
ואז התחלתי לענות…ולענות…ולענות.
והנה לפניכם הפוסט הכי ארוך והכי מפורט ששווה קריאה :)

ראשית השאלה על נושא ההשקעה הכספית רלוונטית לשלושה סוגי בעלי עסקים בלבד:
1. עסקים שמשקיעים :)
2. עסקים שמודדים.
3. עסקים שיש להם סבלנות.

רק בעל עסק שמודד – יודע להגיד כמה כסף נכון עבורו להשקיע. וזאת משום:
שהוא יודע, על בסיס הנסיון, מה הוא מצפה לקבל תמורת ההשקעה - כמה לידים/מתעניינים/רכישות.
מה הוא צריך לעשות עם הלידים שהוא מקבל - שיחות טלמרקטינג/מכירה אחת/מכירות חוזרות בהמשך.
מה ההחזר שהוא מקבל על ההשקעה – דהיינו מה היתה ההכנסה כתוצאה מהמהלך
ואז הוא גם יודע לחשב את הרווח שלו, כי גם כשההכנסה היתה מצויינת זה לא אומר שההשקעה היתה משתלמת :)
אז נכון שזה לא תמיד כל כך קל לעשות את החישובים האלה וזה לפעמים מאוד מאתגר,
אבל גם אם אנחנו עושים אותם ״בערך״ זה מצויין.
כי זה נותן לנו אומדנים טובים לגבי כדאיות ההשקעה שלנו.

ולעניין הסבלנות – על פי רוב את התוצאות של ההשקעה רואים בתקופה של כמה חודשים לאחר ההשקעה.


ולגבי ההשקעה בפייסבוק, ראשית נבחין בין 3 צורות השקעה:
1. השקעה לצורך בניית קהילת עוקבים בדף הפייסבוק (האוהדים שיהפכו ללקוחות)
2. השקעה לצורך הגדלת רשימת תפוצה (שאותה ממירים ללקוחות)
3. השקעה לצורך גיוס לידים ישירים (מתעניינים בשירות/מוצר/אירוע שלנו)

אתחיל מהשקעה לצורך גיוס לידים (סעיף 3).
כאן אנחנו יודעים בצורה מפורשת ודי מיידית:
כמה כסף השקענו.
כמה לידים קיבלנו.
כמה מתוך אותם הלידים הפכו ללקוחות.
כמה כסף אותם הלקוחות הכניסו לנו.
לכן הדרך הפשוטה ביותר לדעת כמה כסף להשקיע בפייסבוק היא לעשות פיילוט זריז.
להרים קמפיין אפילו ב-500/700 ש״ח ולראות מה יהיו התוצאות שלו.
פייסבוק היא פלטפורמה אידאלית לפיילוטים זריזים.
לאחר הפיילוט – אפשר לקבל החלטה מושכלת איזה תקציבים כדאי להשקיע בפייסבוק.
אתן דוגמה קונקרטית.
יש לנו לקוחה שניהלנו לה קמפיין לגיוס לידים לתוכנית לימודים בשווי 7,900 ש״ח.
היא השקיעה בפייסבוק 459.14 ש״ח. היא שילמה על הניהול 1790 ש״ח לשבוע ימים.
היא קיבלה 33 לידים.
רשמה כתוצאה מהלידים האלה 3 תלמידות חדשות.
הכנסה שלה היתה 23,700 ש״ח.
עלות גיוס ליד 68 ש״ח.
הושקע 2,250 ש״ח – גויס 23,700 ש״ח.
על פניו אחלה!
אבל, כמה כסף נכון עבורה להשקיע בפייסבוק בקמפיינים הבאים רק הלקוחה הזאת יודעת, במידה והיא מודדת כמובן :)
ובמה זה תלוי?
בעלות גיוס לידים מערוצים אחרים – אולי יש ערוצי גיוס לידים זולים משמעותית מ-68 ש״ח לליד.
ברווחיות בתחום שלה – כי אולי השקעה של 750 ש״ח בגיוס נרשמת ללימודים (השקעה של 2,249 ש״ח חלקי 3 נרשמות)
היא יקרה מדי והופכת את העסק שלה ללא רווחי.
.

השקעה לצורך הגדלת רשימת תפוצה
ישנם משווקים רבים שמשווקים באמצעות רשימת תפוצה.
אחת הדרכים הכי יעילות להגדיל רשימת תפוצה היא באמצעות קמפיינים בפייסבוק.
איך נדע כמה כסף משתלם לנו להשקיע בקמפיינים בפייסבוק?
דבר ראשון נוודא שכל הנרשמים מפייסבוק יכנסו לרשימה ייחודית
דבר שני בכל פעם שנבצע מכירה לרשימת התפוצה נבדוק באיזו תת רשימה נמצאים הלקוחות הקונים.
נבדוק כמה מהקונים נמצאים ברשימת הלידים מפייסבוק.
כך נחזור ונעשה בחינה לאורך תקופת זמן סבירה – נניח חצי שנה.
אתן דוגמה מוחשית
בעסק שלי לדוגמה אני מגייסת מפייסבוק בכל חודש 200 נרשמים חדשים לרשימת התפוצה.
עלות כל נרשם עומדת על כ-3 שקלים.
במשך חצי שנה אשקיע בפייסבוק 200*3*6 = 3,600 ש״ח.
במשך אותה החצי שנה אמכור פעמיים קורס בעלות של 2,790 ש״ח.
ופעם אחת הדרכות פרטיות בעלות של 790 ש״ח.
בבדיקה שאבצע כעבור חצי שנה אגלה שמתוך רשימת הנרשמים מפייסבוק
12 אנשים שקנו קורס + 7 אנשים קנו הדרכה אישית.
סך ההכנסה מאנשים שנכנסו לרשימת התפוצה מפייסבוק תהיה 39,010 ש״ח.
כלומר השקעה של 3,600 ש״ח בפייסבוק יצרה הכנסה של 39,010 ש״ח.
האם זו השקעה נבונה - בעסק שלי – בהחלט כן.
דבר שאני יכולה לשאול את עצמי הוא האם אני יכולה לשפר את התוצאות האלה ע״י מהלכי מכירה חכמים יותר.
*המספרים הם לצורך המחשה בלבד

משווקים מנוסים יודעים כי אנשים ברשימת התפוצה קונים לעיתים לאחר תקופה ארוכה הרבה יותר מאשר חצי שנה,
כך שרוב הסיכויים שההכנסה הכספית תמורת אותה ההשקעה של 3,600 ש״ח תהיה משמעותית גדולה יותר.

השקעה לצורך בניית קהילת עוקבים בדף הפייסבוק
ההשקעה במקרה הזה תעשה כדלקמן.
1. השקעה בגיוס אוהדים בדף.
2. השקעה בקידום פוסטים.
3. השקעה בקידום מבצעי מכירה.
הנה דוגמה מוחשית, שגם אותה נבחן לאחר פעילות של חצי שנה.
נניח ועלות גיוס אוהד חדש לדף פייסבוק של עסק מסויים עולה 1.2 ש״ח
והוא מגייס מדי חודש 250 לייקים חדשים לעמוד שלו.
כלומר בתום חצי שנה הוא ישקיע בפייסבוק 1,800 ש״ח ויהיו לו 1500 עוקבים.
מעבר לכך פעמיים בשבוע הוא מפרסם תוכן ומקדם אותו לאוהדים בדף.
עלות הקידום של הפוסטים תשתנה מדי חודש כי כמות האוהדים תלך ותגדל.
בחודש הראשון בעל העסק יזדקק ל-5$ בלבד על מנת לקדם כל פוסט לכל האוהדים.
אם יהיו סה״כ 2 פוסטים מקודמים בשבוע – יהיו 8 כאלה בחודש.
כלומר בחודש הראשון הוא ישקיע 40$.
בחישוב גס בחודש הבא ההשקעה תהיה 60$. בחודש שלישי 100$. חודש רביעי 120$. בחודש חמישי 150$
ובחודש שישי גג 200$. סה״כ כ-900$ או 3,420 ש״ח.
כלומר בחצי השנה הוא ישקיע 5,220 ש״ח.
אם לדוגמה אנחנו מדברים על מאמן מתחיל שגובה על שעת אימון 250 ש״ח ובדרך כלל הלקוחות נשארים לליווי שלו
10 מפגשים אז כדי להחזיר את ההשקעה אותו המאמן צריך לגייס בסך הכל 2 לקוחות חדשים בחצי השנה.
כמובן שכמו במקרה של רשימת תפוצה – גם כאן יש סבירות גבוהה שאנשים ירכשו את המוצרים או השירותים שלנו
לאחר תקופה ארוכה יותר מאשר חצי שנה.

אוקיי,
הגיע הזמן שאסכם
התשובה לשאלה כמה כסף כדאי להשקיע
נמצאת אצל בעל העסק
אבל ההנחיות לאיך מחשבים את זה
נמצאות במאמר הזה.
בהצלחה רבה!!!!!
יוליה
 
למעלה