מאמר שהתפרסם היום בעיתון הארץ...

מאמר שהתפרסם היום בעיתון הארץ...

תורמי זרע עלולים להיחשף עקב דרישת הדיינים... למאמר:
 

LimorNimrod

New member
הכל, רק לא הרבנות!!!!!!!!!!!

אני לא סומכת על אנשי הרבנות בנושאי שמירת סודיות. בעיני זה מנגנון מושחת ומסואב שממנו כבר דלפה בעבר אינפורמציה אינטימית חסויה (כמו רשימות של פסולי חיתון). שלא לדבר על מה שזה יעשה לסמפר הגברים נמוכנים לתרום זרע. אני מקווה שגם אם יוחלט על דבר כזה הוא יחול רק על ילדים שיוולדו מתרומות זרע בעתיד ולא על ילדי שלי ואם יועבר חוק כזה יתכן שאף אפנה בתביעה שכך יהיה. לדעתי ברגע שתועלה לדיון השאלה מה קורה אם הילדים שנולדו מתרומת זרע לזוגות נשואים, הנושא יעלם מסדר היום.
 

TWEETY =^.^=

New member
אני שמחה שהנושא עלה לדיון ציבורי

מסתבר שיש תמורה בעד האגרה. כל עניין תרומת הזרע בארץ לוטה בערפל וכבר מזמן הגיעו למסקנה שלא נעשתה חשיבה מספקת בנושא. כיום הועדה הציבורית שדנה בתרומת ביציות מנסה לשים דגש בדיוק על אותן פירצות של תרומת הזרע. למי שהנושא מעניין אותה, וכדי להבין יותר על מה אני מדברת, אני מציעה להיכנס לאתר של הכנסת ולהוריד ולקרוא דיונים בנושא תרומת ביציות. זה מענין מאוד ושופך קצת אור על נקודות חשוכות.
 

lior007

New member
אוי ואבוי לנו...אני מתערבת אותם

זה מה שחסר לנו, הם פשוט מחפשים כל פעם משהו חדש לברור. חולירות.
 
למה הרבנות בכלל צריכה לדחוף

את האף לנושא זה? הרי אפשר לבדוק את סוגיית "נישואי קרובים" בבדיקת דם פשוטה, כמו שנעשה בארה"ב. זוגות המבקשים להנשא עוברים בדיקת דם, שדרך אגב גם נותנת אינדיקציה על מומים גנטים.
 

TWEETY =^.^=

New member
כדי להחליט איך לבדוק צריך לפתוח את

הנושא לדיון. וזה מה שנעשה כרגע. אני לא הייתי נלחצת בעניין הרבנות בשלב זה, כי זה רק שלב הדיונים ובדיקת הנושא. הרי זה ברור שאף אחד לא רוצה את הרבנות כצד מכריע בחייו הפרטיים, כי בגללם בעצם חלקנו בחר בקטע החדורי. אבל בדיון ציבורי, לגיטימי שהם יביעו את דעתם ואת רצונם - לא בטוח שהם יקבלו כל מה שהם רוצים, משהו ודאי שכן, וזה הזהות של בני הזוג שעתידים להתחתן,,,עכשיו השאלה היא איך יעשו זאת, ועל זה הדיון.
 
כמו שאמרת, אלו הם חיי הפרטיים

שאני בחרתי בהם, ובטח שאני לא רוצה שהרבנות "תבחר" בשבילי או בשביל בתי. אנו חיים (עדיין) במדינה דמוקרטית ולא בכל נושא ידיה ורגליה של הרבנות צריכים לבחוש ולהתערב. ואני כן נלחצת, מכיוון שנראה שהמגמה היא להפוך למדינת דת כמו אירן/אפגניסטן/ וכו. אני מקווה שאצליח לחנך את בתי (בת שנה לפני שבוע) כך שבעתיד, באם וכאשר היא תחליט להנשא היא לא תזדקק ל"שרותיהם" של הרבנות.
 

תומילי

New member
נישואים ברבנות - איכס ......

הגיע הזמן שמישהו יפקיע מידיהם את ההתערבות הבוטה בחיינו האישיים! יהודי הוא לא רק אדם דתי ומותר לנו, לחילונים, להשתייך לעם היהודי בלי שנרגיש שמישהו מחטט לנו במיטה, ביחסים עם בן הזוג, בלידה, בקבורה. די !! תנו לאנשים לחיות !!! רעיה
 
מתערבים לנו לא רק במיטה, ביחסים וב-

בכל מה שציינת, אלא גם במה שאנו אוכלים, במה שאנו צופים בטלוויזיה/קולנוע/שלטי חוצות/וכו, באיך שאנו מתלבשות, בחינוך, תחבורה, וכל נושא אחר שיעלה על הדעת. ואיפה הבחירה החופשית?
 

תומילי

New member
מה אפשר לעשות!?

רק דרך המעשים אפשר לשנות. אם יותר ויותר אנשים לא יקבלו את החיים כאילו הומצאו על פי ההלכה ויחיו את חייהם על פי מצפונם ולא על פי חוקים שאולי היו טובים ונכונים לפני מאות שנים, אולי אפשר יהיה לנטרל את המונופול הדתי על כל חיינו. אני מאמינה שחלק מהחוקים הם לא לשם אהבת שמים אלא יש בהם אינטרס זר לעיתים.יש זוגות רבים שמתחתנים בנישואים אזרחיים ואין להם שום בעיה עם זה ועם ילדיהם. אני חושבת שלבני אמליץ מראש לא ללכת לרבנות ושיושפל שם על ידם - אלא כמו שמישהי אמרה בכתבה, יש דרכים מודרניות (ד.נ.א) לברר אם שני בני אדם קרובים. מה יש? נישואיו יהיו פחות טובים אם לא יעמוד מתחת לחופה?ואולי עד שיתחתן כבר תהיה חוקה במדינת החושך שלנו ונהיה קצת דומים בחיינו האישיים לשאר העמים. אני לא מודאגת מנושא החתונה של תום - הרבנות ממש לא מדברת אלי בדברים האלה. מי שהענין חשוב לה - חיה בארץ בעייתית מאד. רעיה
 
זו ידיעה מצערת וכבר דנו בכך

כאן בפורום. זו ידיעה מצערת מכמה אספקטים: 1.יש סיכוי שהרבנות תפעיל כוח פוליטי בעיניין. וכבר ראינו באילו שטויות הם מתעסקים וכדי לסתום להם ת´פה בנושאים אחרים יכולים לתת להם את הסעיף הזה...רווקות שרוצות להרות זה באמת לא העיניין הכי בוער במדינה הזו ,לפחות לדעת הרוב. 2.עצם ההתעסקות התקשורתית באפשרות ש.. ולכש.. וכו´ מרתיעה תורמים פוטנציאליים. 3. בהרבה מדינות מערביות אין אפשרות לרווקות לקבל תרומת זרע יכולים לאמץ את זה גם כאן. 4.או קיי גם אני נגד חתונה דתית אבל בא נאמר שאם בני או ביתי ירצו להנשא בחתונה יהודית ויכולה להתעורר בעייה או ספק בקשר לבין הזוג המיוחל, אפשר לבצע בדיקה רפואית ובזה הסתיים העיניין. 5.אין צורך להעיר דובים משנתם..!!!( בתגובה לטוייטי ולפעילות בכיוון הזה..)
 

b e t y a

New member
אז הינה הנושא חוזר שוב

המונופול הדתי ייפסק, לצערי, רק כאשר תשתנה המפה הפוליטית. כרגע (בבחירות האחרונות), הם רק תפסו תאוצה, ומפלגה גדולה היא כח. אבל... אל תחשבי, במבה, שאם לא נדבר על זה - הם "לא שמים לב", לא, הם עובדים בחריצות ותמיד מנהלים מס´ מערכות במקביל, במטרה לזכות בחלק (ומצליחים), וכמו שנאמר כאו, אנחנו לא סקטור עם ייצוג שיש להתחשב בו, לכן יש צורך כל כך דחוף בחקיקה בדיוק כדי שלא נשמש כלי בידם. אם יהיו לי ילדים, אציג בפניהם את כל צורות החיים, עד כמה שאוכל, ואני מקווה שאצליח להעניק להם את הכלים לבחור נכונה, אבל הבחירה תהיה שלהם כאנשים עצמאיים, ובכל מקרה אני בטוחה שהבחירה תהיה נכונה להם. לא היתה בכתבה תגובה של הרבנות לגבי הטיעון הצודק של בדיקות (שלא היו ידועות בימים שנקבעו דיני אישות וכו´), כי עם קיום בדיקות כאלה המוכיחות שהזוג הוא לא ממשפחה קרובה, אז אין להם קייס. העו"ד מהכתבה, היא היא זאת שרצינו להיפגש איתה כדי לנסות ולעגן בחוק את כל העניינים. העבודה היא איטית, כמו בכל מצב של שינוי סטאטוס קוו, ובמיוחד כל כך שמרני, וכל ניצחון קטן הוא בגדר הישג המקרב אותנו למטרה הנכספת - להיות עם חופשי בארצנו. לכן אני מקווה מאוד שירדו מהנושא סופית, כי זה לבטח ירתיע תורמים. (אגב, רק מחשבה - יש בארץ שלנו כ-3.5 מליון לא יהודים, מדוע בעצם שלא יהיו הם התורמים ? ) שבוע טוב לכולם
 
למעלה