מאמר מעניין על יסודות אימון ילדים

daskaliano

New member
מאמר מעניין על יסודות אימון ילדים

למאמנים ולמי שרוצה להשכיל מתוך האתר של וינגייט
 

steven segal

New member
מאמר מעניין דסקליאנו יש כמה דגשים

ציטוט "בהקשר זה יש לציין כי משחקי אסטרטגיה, קבלת החלטות ושימוש בראייה פריפרית בדרגות התחלתיות חשובים מאוד להתפתחות היצירתיות. משחקי הרחוב, שלהם חשיבות רבה ברכישת מיומנויות של אסטרטגיה, תכנון, קבלת החלטות, יצירתיות ויוזמה, הולכים ונעלמים כליל. הילדים נוטים כיום להעדיף את משחקי המחשב ומכשירי ההיי-טק, וחשוב לפיכך להקנות להם את המיומנויות האבודות באימונים. לכן יש לשלב באימונים משחקים פשוטים כגון 3 מקלות, מחניים, עמודו, שוטרים וגנבים, מחבואים וכד'". מסכים לזה אבל לדעתי רוב המאמנים היום באומנויות לחימה לא ישקיעו במה שכתבת פה. האם אתה רואה מאמני תאיבוקס או קיקבוקס מוציאים את הילדים לשחק מחניים ו4 מקלות ?
 

marx04

New member
תגובה חלקית

שלום לסטיבן סיגל ולכולם, נראה לי שלמשחקים יש חשיבות רבה לא רק בשיפור קבלת החלטות וביצירתיות, אלא גם בהתמודדות עם מגבלות של כושר ריכוז והתמדה אצל הילדים. המורה שלי לאייקידו מלמד גם ילדים, ובשיעורי הילדים הוא מקפיד לשלב לא מעט משחקים. המשחקים הופכים את השיעור ליותר מעניין ו"כיפי" עבור הילדים, מאפשרים להם להוציא אנרגיות מיותרות ולשפר את הריכוז בזמן שאחרי המשחקים, וגם משיגים את המטרות של רכישת מיומנויות אסטרטגיות. אני חושב שהקושי המוטל על המורה הוא להמציא או לבחור במשחקים שגם ישיגו את המטרות הנ"ל, גם יתאימו לילדים שבקבוצה, וגם יתאימו לתנאים ולמגבלות הפיזיות שבמקום בו מתנהל האימון. בברכה, אורי.
 

steven segal

New member
לא ישים במסגרת 2 אימונים בשבוע

אולי אצל מי שמתאמן 4-6 פעמים בשבוע זה ישים.
 

marx04

New member
ישים מאד

שלום סטיבן סיגל, אינני מבין מהיכן מגיעה הנחרצות הזאת שלך. ודאי שזה ישים במסגרת של שני אימונים בשבוע. אני רואה את זה בכל אימון אייקידו של הילדים המתאמנים אצלנו בדוג'ו, ומסגרת האימונים שלהם היא של פעמיים בשבוע. מצ"ב קישור להודעה בנושא בפורום אומנויות לחימה קלאסיות, העוסקת במטרות המשחקים באימוני אומנויות לחימה. בברכה, אורי.
 

steven segal

New member
לא יודע אבל בארץ לא ראיתי את זה

תראה לי מאמן אחד שפה בארץ עושה באימוני תאיבוקס או קיקבוקס משחקים כאלה.
 

steven segal

New member
הערה ושאלה למאמנים בני, אורי ועוד

ציטוט: "5. טיפוח יכולת גופנית-אתלטית: יש לשים דגש על תרגילים כלליים לפיתוח כוח, שכן היסודות לעבודת כוח בעתיד מונחים בגיל זה. על הילדים ללמוד את טכניקות העבודה ללא העמסה - בהתנגדות הגוף, או בשימוש באביזרים קלים כגון משקוליות וכדורי כוח. עיקר העבודה נעשית בגפיים ובגב. בנוסף, חשוב להמשיך ולפתח בהדרגה את הסבולת האירובית, שתאפשר התמודדות נוחה יותר עם דרישות האימון והתחרות בשלבים מאוחרים יותר. איך מפתחים בענפי אומנויות הלחימה את הסעיף הזה ?
 

marx04

New member
מעניין וחשוב מאד. תודה רבה !

שלום דסקלינו, תודה רבה לך על עוד מאמר מרתק שאתה משתף אותנו בו. המאמר הזה חשוב לכל מי שמדריך ילדים וגם למי ששולח את ילדיו לחוג ספורט. כשעיינתי עכשיו במאמר ניסיתי להיזכר בתקופה שבה אני בתור ילד התאמנתי בטניס שולחן, מגיל 7 ועד גיל 16. בגיל 16 פרשתי מטניס שולחן לאחר שהגעתי למסקנה שלא אוכל להתברג בצמרת השחקנים הבכירים של ישראל בטניס שולחן, ועברתי לעסוק באומנות לחימה לא תחרותית (קרב מגע). יחד עם זאת, אימוני הטניס שולחן, פיתחו אצלי יכולות חשובות - גופניות (קוארדינציה, כושר גופני, זריזות ומהירות) ונפשיות (סבלנות, התמודדות עם לחצים ומתח, התמדה ועוד) - ואני מאמין שעד היום אני נהנה מפירות אותם אימונים. כך למשל, אני זוכר שזמן קצר לאחר שהתחלתי להתאמן בקרב מגע, המדריך שלי שאל אותי אם בעבר התאמנתי באגרוף, משום שהקוארדינציה שלי היתה ככל הנראה טובה למדי. השבתי לו בשלילה, ואמרתי לו שהתאמנתי בטניס שולחן במשך כתשע שנים, והוא הנהן בהבנה. המאמר שלך גרם לי לחשוב על אימוני הכדורסל של האחיין שלי ועל אימוני ההתעמלות האומנותית של האחיינית שלי (שניהם בני 12 - הם תאומים). נראה לי שהאימונים של האחיין שלי תואמים פחות או יותר את מה שכתוב במאמר. לעומת זאת, האימונים של האחיינית שלי חורגים בצורה רבה ממה שמתואר במאמר, במיוחד בכל מה שקשור לתחרויות (היא מתחרה ברמה ארצית ובינלאומית באופן די אינטנסיבי), ולמורכבות האימונים מבחינה טכנית. לצערי היא כבר הספיקה להיפצע די קשה (שברה יד אחת, ופרקה את השניה), אבל אחרי חודש וחצי-חודשיים, היא כבר חוזרת לאימונים (בימים אלה). מכל מקום, אני רואה כיצד העיסוק שלהם בספורט מחזק אותם פיזית, ומשפר מאד הן את היכולות הגופניות שלהם, והן את היכולות הנפשיות והחברתיות. בברכה, אורי.
 

steven segal

New member
בארץ לא אימנו אותי כך בשום מקום

התאמנתי בארץ וגם בחו"ל ובארץ האימונים בכללותם בקאראטה בהישרדות סגנון חופשי וגם בטאקוונדו מסורתי מעולם לא כללו אימונים כלליים כמו שמתוארים במאמר. גם קבוצות הילדים לא אומנו כך. אולי זה פער שישנו בארץ כי בחו"ל כן ראיתי מאמנים ששמים דגש על אימוני אתלטיקה כלליים בנוסף לאימוני הפרקטיקה. בטאקוונדו בארה"ב היה לנו אימוני התעמלות רבים.
 

daskaliano

New member
כל דיסצפלינת האימון בארץ חלשה מאוד

בכל מקום שבונים בו ספורטאים מילדות והדגש הוא מילדות חייבים לבנות אותם כך. חימום לפני אימון לצורך העניין יכול להיות משחק כדורגל של 15 דקות ללא שוער כדי להבטיח שכלל השחקנים רצים... אימונים בגיל ילדות צריך להתבסס ברובו על אימונים כלליים יותר מאשר על אימונים ספציפיים. ילד צריך לבנות קואורדינציה כללית שהיא היסוד למערכת עצבים מרכזית בריאה שתבטיח יסוד לביצועים ספציפיים טובים בגיל מאוחר יותר. כל ספורטאי הישגי חייב בתקופת הפגרה האקטיבית שלו לעסוק בענפים כלליים מחוץ לענף שלו וחייבים במשך תקופת האימונים בשנה (לא בתקופת התחרויות) לעסוק בענפים "קומפלימנטריים" כדי לחזק יכולות כלליות. לאיגרוף מצויין טניס שולחן, אתלטיקה קלה, חתירה בקאייק, כדורסל. ילד שמתאמן 5-6 יחידות אימון שבועיות חייב לקבל הכשרה כללית מהמאמן ולא רק טכניקה ספציפית. זו געתי וכך אני נוהג עם ילדיי.
 
למעלה