מאמר מעולה, צודק ונכון על הרק"ל בירושלים:

מצב
הנושא נעול.
ולא ענית אפילו על דבר אחד שאמרתי...
אני יכול לומר לך שהייתי כמה פעמים באמסטרדם, ברחובות שבהם הקימו רכבת תחתית- והם היו נראים בדיוק כמו רחוב יפו. סביר להניח שזה היה גם המצב בכל עיר באירופה שבה אי פעם הקימו רכבת תחתית/קלה, אבל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך. כמו שאמרתי, הבעיה ברחוב יפו היא לא איך שהוא נראה אלא העבודה שהוא נראה ככה יותר מדי זמן, בגלל מחדלים במהלך הקמת הרכבת הקלה. אבל מה הקשר בין המחדלים האלה לבין כישלון/הצלחת הרכבת אחרי שהיא תכנס לפעולה? לא ברור. אתה קובע שהרכבת תהיה כישלון, לא תרוויח ולא תשרת את תושבי ירושלים חודשים לפני שאפילו נוסע אחד עלה עליה. את זה אתה כמובן מגבה בהמון סלוגנים פופוליסטיים כמו "אנחנו נשרת את הרכבת במקום שהיא תשרת אותנו"- מאדם שמבין כ"כ הרבה בנושא, מאיפה הביטחון? האם יש לך נתונים כלשהם שתומכים במה שאתה אומר? מן הסתם לא. קודם תחכה עד שהרכבת תתחיל לפעול לגמרי, יתנו לנוסעים לנסוע בה כמה שהם רוצים ויבטלו את קווי האוטובוס שפוקקים את רחוב אגריפס- ואז תתלהם כמה שאתה רוצה אם יהיה לך במה לגבות את ההתלהמות שלך. אתה מדבר על תל אביב כאילו מדובר בעיר המושלמת, חפה לחלוטין מבעיות. כאילו הדרום שלה לא נראה כמו רובע סלאמס באפריקה, כאילו אין בה פקקים נוראיים, כאילו אין בה בעיה של חניה, כאילו אוויר ההרים הצלול של ירושלים עבר אליה וכאילו יש בה מערכת תחבורה ציבורית שמתחרה בזאת של לונדון ביעילות שלה. ומה בדיוק יש לך מהאוכל במרכז ירושלים? הבעיה היחידה שם היא בשבת כשכמעט כל המסעדות סגורות- חוץ מזה יש שם לא פחות מה לאכול מאשר בתל אביב (לאנשים שלא מתים על אוכל פלצני בכל מקרה).
איך אתה מעיז להשוות לאמסטרדם???
אתה יהודי וישראלי. שם הכל אחר. שם יש 27 חנויות נפלאות לבוטלגים נדירים ולדיסקים מיוחדים ולא רק שאני מכיר אישית את כולן, אני רוכש מהן בממוצע שלוש פעמים בשבוע ומדובר בכמויות ענק לאוסף הפרטי. פה בירושלים יש לך רק חנות אחת במרכז העיר הגוסס והיא התו השמיני ברחוב שמאי שגם בה אין כלום. גם אני הייתי באמסטרדם ואין מה להשוות. שם יש מנטאליות ואוירה אחרת. תשלים עם זה שירושלים מחוסלת. לא מגיע לה יותר הכבוד להיות עיר בירה. רוב תושבי המדינה השפויים לא גרים בירושלים. פשוט אין מה לחפש בה יותר. ראיתי בשבוע שעבר את "מבחר" בגדי ונעלי הספורט במרכז העיר. מזכיר חנויות בוויטנאם.... לא עיוני - אין לי נתונים אם הרק"ל תצליח או לא. אני משער שזה כך ובדרך כלל הנבואות שלי כאן התגשמו כמעט תמיד ואני מנבא שהיא תיכשל כישלון חרוץ. אם זה לא יקרה אודה בטעות. בתל-אביב חיים, כאן מתים מהלכים ברחובות לאחר הפרוייקט הזה. ולגבי אוכל שאלת? מזל גדול שיש לי את העיר העתיקה ואת שייח' גראח'. בלי שתי אלה, הייתי כבר גווע ברעב.....אוכל כשר לא בא בחשבון אצלי...בשר כשר תאכל אתה ! תשאיר לי את החזירים שלי ואת נקניק הסלמי הטוב ביותר בעולם שספק אם אתה מכיר אותו - סיביו רומני אמיתי שניתן לרכוש רק במנזר הרומני ברחוב עידו הנביא. 290 ש"חי הקילו אבל שווה כל שקל. נקניק כזה לא תמצא במרכז העיר. בשבילו צריך לרדת למוסררה וגם להכיר היטב את אב המנזר כי אחרת תשלם יותר. את הסיביו הזה אני משיג בתל-אביב בקלות. ריגו-יאנצ'י לא תמצא בשום מקום בירושלים - נקודה ! בגן העיר בתל-אביב יש וגם בדיזנגוף ! בירושלים נשארה רק מגדנייה אחת מעולה והיא מגדניית גרליץ' ברמות-אשכול וב-100 שערים. כל השאר פאסה קומפוזה. נקודת האור היחידה במרכז העיר הן חנויות החזיר המעטות שנותרו בו. ומה לגבי בגדים? בשביל זה יש לך אוקיינוס של באזרים במרכז העיר..... ולסיום: לא הייתי אומר שהאוכל של "אמריקן קולוני" הוא פלצני. הוא איכותי ובמחיר סביר למדי אלא שהוא ניתן לרכישה רק בשייח'-ג'ראח כמובן.
 

darkshadow1

New member
איך אתה מעיז להשוות לאמסטרדם???
אתה יהודי וישראלי. שם הכל אחר. שם יש 27 חנויות נפלאות לבוטלגים נדירים ולדיסקים מיוחדים ולא רק שאני מכיר אישית את כולן, אני רוכש מהן בממוצע שלוש פעמים בשבוע ומדובר בכמויות ענק לאוסף הפרטי. פה בירושלים יש לך רק חנות אחת במרכז העיר הגוסס והיא התו השמיני ברחוב שמאי שגם בה אין כלום. גם אני הייתי באמסטרדם ואין מה להשוות. שם יש מנטאליות ואוירה אחרת. תשלים עם זה שירושלים מחוסלת. לא מגיע לה יותר הכבוד להיות עיר בירה. רוב תושבי המדינה השפויים לא גרים בירושלים. פשוט אין מה לחפש בה יותר. ראיתי בשבוע שעבר את "מבחר" בגדי ונעלי הספורט במרכז העיר. מזכיר חנויות בוויטנאם.... לא עיוני - אין לי נתונים אם הרק"ל תצליח או לא. אני משער שזה כך ובדרך כלל הנבואות שלי כאן התגשמו כמעט תמיד ואני מנבא שהיא תיכשל כישלון חרוץ. אם זה לא יקרה אודה בטעות. בתל-אביב חיים, כאן מתים מהלכים ברחובות לאחר הפרוייקט הזה. ולגבי אוכל שאלת? מזל גדול שיש לי את העיר העתיקה ואת שייח' גראח'. בלי שתי אלה, הייתי כבר גווע ברעב.....אוכל כשר לא בא בחשבון אצלי...בשר כשר תאכל אתה ! תשאיר לי את החזירים שלי ואת נקניק הסלמי הטוב ביותר בעולם שספק אם אתה מכיר אותו - סיביו רומני אמיתי שניתן לרכוש רק במנזר הרומני ברחוב עידו הנביא. 290 ש"חי הקילו אבל שווה כל שקל. נקניק כזה לא תמצא במרכז העיר. בשבילו צריך לרדת למוסררה וגם להכיר היטב את אב המנזר כי אחרת תשלם יותר. את הסיביו הזה אני משיג בתל-אביב בקלות. ריגו-יאנצ'י לא תמצא בשום מקום בירושלים - נקודה ! בגן העיר בתל-אביב יש וגם בדיזנגוף ! בירושלים נשארה רק מגדנייה אחת מעולה והיא מגדניית גרליץ' ברמות-אשכול וב-100 שערים. כל השאר פאסה קומפוזה. נקודת האור היחידה במרכז העיר הן חנויות החזיר המעטות שנותרו בו. ומה לגבי בגדים? בשביל זה יש לך אוקיינוס של באזרים במרכז העיר..... ולסיום: לא הייתי אומר שהאוכל של "אמריקן קולוני" הוא פלצני. הוא איכותי ובמחיר סביר למדי אלא שהוא ניתן לרכישה רק בשייח'-ג'ראח כמובן.
יופי- שוב לא ענית על שום דבר.
למה הפרוייקט לא יצליח? כי ככה אתה מנבא. אולי כדאי שתקים חברה ביחד עם אורן זריף, תעשו מיליונים. למה ירושלים מחוסלת? כי לא מוכרים נקניקי סיביו במרכז העיר. יופי, עכשיו הבנתי. בקיצור, ירושלים לא מתאימה לך כי היא לא מתאימה להעדפות הקולינריות שלך. יופי לך. בקיצור, הסכמנו שאין לך שום נימוק אמיתי לכך שהרכבת הקלה תיכשל אז עברת לתלונות על איכות חנויות הבגדים בירושלים. בסדר.
 
יופי- שוב לא ענית על שום דבר.
למה הפרוייקט לא יצליח? כי ככה אתה מנבא. אולי כדאי שתקים חברה ביחד עם אורן זריף, תעשו מיליונים. למה ירושלים מחוסלת? כי לא מוכרים נקניקי סיביו במרכז העיר. יופי, עכשיו הבנתי. בקיצור, ירושלים לא מתאימה לך כי היא לא מתאימה להעדפות הקולינריות שלך. יופי לך. בקיצור, הסכמנו שאין לך שום נימוק אמיתי לכך שהרכבת הקלה תיכשל אז עברת לתלונות על איכות חנויות הבגדים בירושלים. בסדר.
לא הסכמנו על כלום ולא נסכים אף פעם.
אני נסמך על מקורות מידע רבים ביניהם בדיקה שערך צוות מהאוניברסיטה העברית. ממש לא בא לי להעלות את הקובץ לאתר העלאת קבצים בשבילך. שאני אתאמץ בשבילך??? אני עובד אצלך??? אני חייב לך משהו??? בקובץ יש שמות רבים ואני לא מוכן להעלות אותו בשל כך. הרק"ל תתגלה מהר מאוד ככישלון התיכנוני הגדול ביותר מאז 1948, תקום ועדת חקירה על הנושא ובסופו של דבר היא גם תיסגר. אין לה שום הצדקה משום סוג. אל תדאג: לר תצטרך להמתין יותר מדי זמן. כבר בימים אלו מתארגנת קבוצת מרצים שתדרוש ועדת חקירה לנושא ביצוע הפרוייקט ולנושא כדאיותו הכלכלית. בינתיים תשתדל לעבוד בשחור כדי שמכספי המיסים שלך לא ימשיכו לשדוד כסף לפרוייקט הזה...
 

amit1270

New member
לא הסכמנו על כלום ולא נסכים אף פעם.
אני נסמך על מקורות מידע רבים ביניהם בדיקה שערך צוות מהאוניברסיטה העברית. ממש לא בא לי להעלות את הקובץ לאתר העלאת קבצים בשבילך. שאני אתאמץ בשבילך??? אני עובד אצלך??? אני חייב לך משהו??? בקובץ יש שמות רבים ואני לא מוכן להעלות אותו בשל כך. הרק"ל תתגלה מהר מאוד ככישלון התיכנוני הגדול ביותר מאז 1948, תקום ועדת חקירה על הנושא ובסופו של דבר היא גם תיסגר. אין לה שום הצדקה משום סוג. אל תדאג: לר תצטרך להמתין יותר מדי זמן. כבר בימים אלו מתארגנת קבוצת מרצים שתדרוש ועדת חקירה לנושא ביצוע הפרוייקט ולנושא כדאיותו הכלכלית. בינתיים תשתדל לעבוד בשחור כדי שמכספי המיסים שלך לא ימשיכו לשדוד כסף לפרוייקט הזה...
אני יכול לנחש מי יהיו המרצים...
ע"פ, א"ס...
 

טשאפק

New member
לא הסכמנו על כלום ולא נסכים אף פעם.
אני נסמך על מקורות מידע רבים ביניהם בדיקה שערך צוות מהאוניברסיטה העברית. ממש לא בא לי להעלות את הקובץ לאתר העלאת קבצים בשבילך. שאני אתאמץ בשבילך??? אני עובד אצלך??? אני חייב לך משהו??? בקובץ יש שמות רבים ואני לא מוכן להעלות אותו בשל כך. הרק"ל תתגלה מהר מאוד ככישלון התיכנוני הגדול ביותר מאז 1948, תקום ועדת חקירה על הנושא ובסופו של דבר היא גם תיסגר. אין לה שום הצדקה משום סוג. אל תדאג: לר תצטרך להמתין יותר מדי זמן. כבר בימים אלו מתארגנת קבוצת מרצים שתדרוש ועדת חקירה לנושא ביצוע הפרוייקט ולנושא כדאיותו הכלכלית. בינתיים תשתדל לעבוד בשחור כדי שמכספי המיסים שלך לא ימשיכו לשדוד כסף לפרוייקט הזה...
לדעתי קשה לקבוע האם יש הצדקה
או אין הצדקה לרק"ל, ובוודאי לא ניתן לדעת אם היא תיסגר בסופו של דבר או לא, כל עוד לא ידוע היקף השימוש בה. אתה לא יודע, לדבריך, מה יהיה היקף השימוש.
 

darkshadow1

New member
לא הסכמנו על כלום ולא נסכים אף פעם.
אני נסמך על מקורות מידע רבים ביניהם בדיקה שערך צוות מהאוניברסיטה העברית. ממש לא בא לי להעלות את הקובץ לאתר העלאת קבצים בשבילך. שאני אתאמץ בשבילך??? אני עובד אצלך??? אני חייב לך משהו??? בקובץ יש שמות רבים ואני לא מוכן להעלות אותו בשל כך. הרק"ל תתגלה מהר מאוד ככישלון התיכנוני הגדול ביותר מאז 1948, תקום ועדת חקירה על הנושא ובסופו של דבר היא גם תיסגר. אין לה שום הצדקה משום סוג. אל תדאג: לר תצטרך להמתין יותר מדי זמן. כבר בימים אלו מתארגנת קבוצת מרצים שתדרוש ועדת חקירה לנושא ביצוע הפרוייקט ולנושא כדאיותו הכלכלית. בינתיים תשתדל לעבוד בשחור כדי שמכספי המיסים שלך לא ימשיכו לשדוד כסף לפרוייקט הזה...
אתה חייב לי משהו? ברור שלא.
אתה בכלל לא חייב להגיב כאן, מישהו הכריח אותך? כמו שאמרתי כבר כמה וכמה פעמים, אני לא יודע אם הרכבת הקלה תצליח או לא- אני טוען שנוכל לדעת את זה רק אחרי שהיא תפעל במתכונת מלאה. אתה טוען כבר עכשיו שהיא תיכשל, ואם אתה רוצה לשכנע מישהו בכך שאתה צודק- חובת ההוכחה מוטלת עליך ולא עלי.
 
אתה חייב לי משהו? ברור שלא.
אתה בכלל לא חייב להגיב כאן, מישהו הכריח אותך? כמו שאמרתי כבר כמה וכמה פעמים, אני לא יודע אם הרכבת הקלה תצליח או לא- אני טוען שנוכל לדעת את זה רק אחרי שהיא תפעל במתכונת מלאה. אתה טוען כבר עכשיו שהיא תיכשל, ואם אתה רוצה לשכנע מישהו בכך שאתה צודק- חובת ההוכחה מוטלת עליך ולא עלי.
בוא נמשיך את הדיון באפריל 2012. או.קיי?
 

חייםש1

New member
מאמר מעולה, צודק ונכון על הרק"ל בירושלים:
המאמר מדבר על "הפיגוע" שעשה משרד התחבורה לירושלים. כל מילה בסלע ואפילו בהר של סלעים. מי שיכחיש את דברי העיתונאי ההוא - אין לו מושג על מה מדובר, והעיתונאי הנ"ל צודק בכל מילה, בכל ניסוח ובכל שורה. הנה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4064266,00.html
בוקר טוב אביה, אכן מאמר מצויין !
והכי מצחיקה (או אולי עצובה) הייתה התגובה שדיברה על ה"שיק האירופאי" שקיבל / יקבל רח' יפו מכך שרק הרכבת תעבור בו. שיק אירופאי ? אני אמנם לא ירושלמי, אבל מהביקורים שלי באיזור בשנים האחרונות ראיתי רח' מדכא, לא מזמין, עם הרבה לכלוך ופיח. אם מישהו רוצה לראות שיק אירופאי שייסע, לדוג', לציריך ויראה איך החשמליות משתלבות שם נהדר ברחובות נקיים, שוקקי חיים, וללא זיהום אוויר של כלי רכב.
 

amit1270

New member
בוקר טוב אביה, אכן מאמר מצויין !
והכי מצחיקה (או אולי עצובה) הייתה התגובה שדיברה על ה"שיק האירופאי" שקיבל / יקבל רח' יפו מכך שרק הרכבת תעבור בו. שיק אירופאי ? אני אמנם לא ירושלמי, אבל מהביקורים שלי באיזור בשנים האחרונות ראיתי רח' מדכא, לא מזמין, עם הרבה לכלוך ופיח. אם מישהו רוצה לראות שיק אירופאי שייסע, לדוג', לציריך ויראה איך החשמליות משתלבות שם נהדר ברחובות נקיים, שוקקי חיים, וללא זיהום אוויר של כלי רכב.
לכלוך ופיח?
אתה קצת סותר את עצמך. אני ממליץ לך להגיע לרחוב יפו עכשיו, או עדיף בעוד 4 חודשים, ולראות "פיח ולכלוך" במקום לכתוב על דברים שהיו ואינם.
 

חייםש1

New member
לכלוך ופיח?
אתה קצת סותר את עצמך. אני ממליץ לך להגיע לרחוב יפו עכשיו, או עדיף בעוד 4 חודשים, ולראות "פיח ולכלוך" במקום לכתוב על דברים שהיו ואינם.
אני יותר מאשמח אם המצב השתנה ביינתים
הייתי לאחרונה ברח' יפו זמן קצר לפני סגירתו לתנועת אוטובוסים, אני מסכים שהמבחן האמיתי יהיה אחרי שהרק"ל תתחיל לפעול, האם אני אופטימי ? לא, אבל נחיה ונראה
 

easylivin

New member
אני יותר מאשמח אם המצב השתנה ביינתים
הייתי לאחרונה ברח' יפו זמן קצר לפני סגירתו לתנועת אוטובוסים, אני מסכים שהמבחן האמיתי יהיה אחרי שהרק"ל תתחיל לפעול, האם אני אופטימי ? לא, אבל נחיה ונראה
כן, וגם לא ראית אף פוסט עליו בפורום.

היו פה כבר כמה פוסטים מצולמים שכאלה, עם עשרות תגובות של אנשים שכתבו שמדובר במראה אחר לגמרי ממה שהיה, "ממש כמו באירופה". ושאפשר כיום לשמוע את ציוץ הציפורים ברחוב... הבכיינות העלובה של הכותב מעוררת אך ורק סלידה ותיעוב. תמיד סברתי שאחת מהסיבות לכך שדברים כאן לא מתפתחים מספיק מהר, נעוצה בריבוי האנשים קטני-האמונה שכמותו בארצנו.
 
אני יותר מאשמח אם המצב השתנה ביינתים
הייתי לאחרונה ברח' יפו זמן קצר לפני סגירתו לתנועת אוטובוסים, אני מסכים שהמבחן האמיתי יהיה אחרי שהרק"ל תתחיל לפעול, האם אני אופטימי ? לא, אבל נחיה ונראה
אתה צודק ! השבוע ראיתי ליכלוך ברחוב יפו
כאילו שהוא מזבלה. בכל מקום זרוקה אשפה של חנויות ושקיות אשפה. העיר מלוכלכת יותר עכשיו מאשר ב-1978. אל תיתן לאף אחד אמוציונאלי לספר לך סיפורי סבתא. בוא נמתין ונראה מה תביא עימה הרכבת הקלה שמתחילה בשום מקום, עוברת בשרידי מרכז העיר לשעבר וממשיכה לשום מקום.....אין בה שום אטרקטיביות משום סוג. לצערי הפרוייקט הזה מיותר היה ומיותר יהיה.
 
בוקר טוב אביה, אכן מאמר מצויין !
והכי מצחיקה (או אולי עצובה) הייתה התגובה שדיברה על ה"שיק האירופאי" שקיבל / יקבל רח' יפו מכך שרק הרכבת תעבור בו. שיק אירופאי ? אני אמנם לא ירושלמי, אבל מהביקורים שלי באיזור בשנים האחרונות ראיתי רח' מדכא, לא מזמין, עם הרבה לכלוך ופיח. אם מישהו רוצה לראות שיק אירופאי שייסע, לדוג', לציריך ויראה איך החשמליות משתלבות שם נהדר ברחובות נקיים, שוקקי חיים, וללא זיהום אוויר של כלי רכב.
 

AlexYaa

New member
מאמר מעולה, צודק ונכון על הרק"ל בירושלים:
המאמר מדבר על "הפיגוע" שעשה משרד התחבורה לירושלים. כל מילה בסלע ואפילו בהר של סלעים. מי שיכחיש את דברי העיתונאי ההוא - אין לו מושג על מה מדובר, והעיתונאי הנ"ל צודק בכל מילה, בכל ניסוח ובכל שורה. הנה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4064266,00.html
הפיגוע האמיתי יהיה אם באמת יאמינו לכתבה הזו..
וימנעו כל פיתוח של הרק"ל מעבר לקו הראשון. די להתבכיין - המצב בשוק הוא זמני בהחלט.
 

easylivin

New member
הפיגוע האמיתי יהיה אם באמת יאמינו לכתבה הזו..
וימנעו כל פיתוח של הרק"ל מעבר לקו הראשון. די להתבכיין - המצב בשוק הוא זמני בהחלט.
ומסר קצר לכל הבכיינים:
די, כי פשוט נמאסתם. הבכיינות (ועוד על מצב זמני, תוך התעקשות שלא להסתכל יומיים קדימה) לא תורמת מאומה ורק מפריעה להתפתחות, שגם בלעדיכם קשה מדי לקדם אותה אצלנו במדינה. והמאוסים מכל הם השקרנים, הפופוליסטים (אלה שבונים את עצמם על תחושת הסבל הזמנית), הדמגוגים (שדבריהם מכוונים אך ורק לתחושות ולא להיגיון) ובעלי האינטרסים המתועבים שהרוויחו וממשיכים להרוויח מאי-פיתוח התחבורה בעיר ובמדינה כולה, וזה על חשבון סבל אמיתי ומתמשך שאותו הם מבקשים להנציח. ואם חלילה נפגעתם ממסר זה - כנראה שבוער לראשכם הכובע.
 

sandbird4

New member
מאמר מעולה, צודק ונכון על הרק"ל בירושלים:
המאמר מדבר על "הפיגוע" שעשה משרד התחבורה לירושלים. כל מילה בסלע ואפילו בהר של סלעים. מי שיכחיש את דברי העיתונאי ההוא - אין לו מושג על מה מדובר, והעיתונאי הנ"ל צודק בכל מילה, בכל ניסוח ובכל שורה. הנה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4064266,00.html
המאמר הזה מזכיר לי מאמר מטומטם מהעבר
לפני הרבה שנים, לא זוכר בדיוק, החליטו בראשון לשפץ את גן העיר. כחודש לפני שהדחפורים עלו על הגן הישן התפרסמה כתבה על ההזנחה של גן העיר ועל כל הזוהמה והליכלוך שיש שם. חודש אחרי זה הדחפורים עלו על הכל והתחילו העבודות כמתוכנן על הגן כמו שאנחנו מכירים אותו היום. בקיצור כתבה מיותרת. ממתי כותבים על מצב זמני שנוצר עקב עבודות? הרי ברור שבזמן העבודות המצב יהיה גרוע ולא אופטימלי. אז סביר להניח שברחוב אגריפס יש כרגע עומס זמני של אוטובוסים שיעלם שיפתחו את הרכבת הקלה. הרי כרגע צריכים יותר אוטובוסים כי אין רכבת. כשתהיה רכבת לא יצתרכו כל כך הרבה אוטובוסים והתדירות של הרבה קוים תרד. בקיצור כתבה שלא יזכרו אותה כשהרכבת תתחיל לנוע בדיוק כמו הכתבה על גן העיר המוזנח של העיר ראשון לציון.
 

easylivin

New member
המאמר הזה מזכיר לי מאמר מטומטם מהעבר
לפני הרבה שנים, לא זוכר בדיוק, החליטו בראשון לשפץ את גן העיר. כחודש לפני שהדחפורים עלו על הגן הישן התפרסמה כתבה על ההזנחה של גן העיר ועל כל הזוהמה והליכלוך שיש שם. חודש אחרי זה הדחפורים עלו על הכל והתחילו העבודות כמתוכנן על הגן כמו שאנחנו מכירים אותו היום. בקיצור כתבה מיותרת. ממתי כותבים על מצב זמני שנוצר עקב עבודות? הרי ברור שבזמן העבודות המצב יהיה גרוע ולא אופטימלי. אז סביר להניח שברחוב אגריפס יש כרגע עומס זמני של אוטובוסים שיעלם שיפתחו את הרכבת הקלה. הרי כרגע צריכים יותר אוטובוסים כי אין רכבת. כשתהיה רכבת לא יצתרכו כל כך הרבה אוטובוסים והתדירות של הרבה קוים תרד. בקיצור כתבה שלא יזכרו אותה כשהרכבת תתחיל לנוע בדיוק כמו הכתבה על גן העיר המוזנח של העיר ראשון לציון.
ולא רק מיותרת אלא מזיקה.
 
המאמר הזה מזכיר לי מאמר מטומטם מהעבר
לפני הרבה שנים, לא זוכר בדיוק, החליטו בראשון לשפץ את גן העיר. כחודש לפני שהדחפורים עלו על הגן הישן התפרסמה כתבה על ההזנחה של גן העיר ועל כל הזוהמה והליכלוך שיש שם. חודש אחרי זה הדחפורים עלו על הכל והתחילו העבודות כמתוכנן על הגן כמו שאנחנו מכירים אותו היום. בקיצור כתבה מיותרת. ממתי כותבים על מצב זמני שנוצר עקב עבודות? הרי ברור שבזמן העבודות המצב יהיה גרוע ולא אופטימלי. אז סביר להניח שברחוב אגריפס יש כרגע עומס זמני של אוטובוסים שיעלם שיפתחו את הרכבת הקלה. הרי כרגע צריכים יותר אוטובוסים כי אין רכבת. כשתהיה רכבת לא יצתרכו כל כך הרבה אוטובוסים והתדירות של הרבה קוים תרד. בקיצור כתבה שלא יזכרו אותה כשהרכבת תתחיל לנוע בדיוק כמו הכתבה על גן העיר המוזנח של העיר ראשון לציון.
הכתבה והמחאות יכולות להקדים את הפעלת הרכבת
אילו היו מפעילים את הרכבת מתחנה מרכזית עד שער שכם היו יכולים לקצץ בכמות האוטובוסים שעוברת דרך אגריפס. אך מסיבה לא ברורה לא מתחילים להפעיל את הרכבת. למרות שהודיעו שכבר בפסח יכלו להפעיל אותה.
 

Dannycom

New member
מאמר מעולה, צודק ונכון על הרק"ל בירושלים:
המאמר מדבר על "הפיגוע" שעשה משרד התחבורה לירושלים. כל מילה בסלע ואפילו בהר של סלעים. מי שיכחיש את דברי העיתונאי ההוא - אין לו מושג על מה מדובר, והעיתונאי הנ"ל צודק בכל מילה, בכל ניסוח ובכל שורה. הנה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4064266,00.html
ynet כרגיל בכתבות המגמתיות והמניפולטיביות
שלהם נגד כל מה שקשור לתחבורה ציבורית תוך שהם בוחרים כנראה בכוונה להתעלם מעובדות שסותרות את המגמה של הכתבה. רה ארגון תח"צ בגוש דן? תהליך שכל תכליתו להרוס את חיי התושבים על ידי ביטול קווים (ואף מילה על תחליפים הולמים). רכבת קלה? מפגע שלא ברא השטן! רכבת ישראל? שילוב בין רכבת הרים לרולטה רוסית! ושמתם לב ש- 90% מהכתבות השליליות על התחבורה הציבורית באות מבית ynet? שאר הכתבות באות מאנשים מהסוג של שטרסלר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה