מאמר- לוגו (באג) בפרימייר.

מאמר- לוגו (באג) בפרימייר. ../images/Emo16.gif

(התמונות יועלו כתגובות להודעה). הוספת לוגו ("באג") בפרימייר הכלים הדרושים- 1. Adobe Premiere (המדריך מבוסס על גירסה 5.1, הדבר אפשרי כמובן גם בגרסאות מתקדמות יותר- יתכן שהפונקציות יופיעו בתפריטים שונים). 2. Adobe Photoshop (ניתן להשתמש גם בתוכנות גרפיקה אחרות). הכנות מוקדמות (זה ממש נשמע כמו מתכון)- 1. קטע וידאו שעליו רוצים להוסיף את הלוגו. שימו לב- במידה ובקובץ קיימים אפקטים, ואין שימוש בריל טיים די רציני, יהיה צורך לרנדר כל מקום שיש בו לוגו שנית. 2. לוגו על מסך מלא. כיצד מוסיפים את הלוגו?- 1. שמרו את קובץ הלוגו. מומלץ מאוד שהוא יהיה במסך מלא, זאת אומרת- שהרזולוציה תהיה זהה לרזולוציית הסרט. לדוגמה, לסרט שהוא ברזולוציה של 720 פיקסלים על 540 פיקסלים, מומלץ להכין לוגו שמידותיו זהות. אני משתמש בפורמט פוטושופ לגרפיקה על וידאו, ועל פיו כתוב מדריך זה- ניתן להשתמש גם בפורמטים אחרים, רק שימו לב- יתכן והגדרות השקיפות בפורמטים אחרים יהיו שונות. שימו לב- בשימוש בפורמט פוטושופ, רקע הלוגו צריך להיות שקוף. 2. בצעו IMPORT ללוגו אל פרימייר. תיבה תפתח בלחיצה על OK, עם השאלה- איזה שכבות (LAYERS) לייבא? בחרו את כל השכבות. 3. במידה ואין לכם רצועת וידאו (VIDEO TRACK) פנויה, הוסיפו רצועה חדשה. (ניתן להוסיף לוגו רק על רצועה 2 ומעלה). 4. גררו את הגרפיקה מתיבת הקבצים של הפרוייקט אל ה-TIMELINE. 5. הרחיבו את הגרפיקה כדי שתתאים לאורך הסרט שברצונכם להוסיף עליו לוגו. [תמונה מס' 1]. 6. לחצו לחצן ימני על רצועת הוידאו של הלוגו. בחרו ב-VIDEO, ואז- TRANSPARENCY. [תמונה מס' 2]. 7. בתיבת הבחירה של סוג השקיפות, בחרו ב-WHITE ALPHA MATTE. (במידה ואתם משתמשים בפורמט גרפיקה אחר, יתכן ותצטרכו להשתמש בצורה שונה של שקיפות). 8. לחצו על OK. כנסו שוב לתפריט הלחצן הימני של רצועת הוידאו של הלוגו. כנסו ל-VIDEO ואז ל- MOTION. [תמונה מס' 3]. 9. הכניסו לתיבות המתאימות את הנתונים המתאימים כדי שהלוגו יופיע במקום ובגודל שאתם רוצים. 10. לאחר מכן, עברו ל-Keyframe האחרון, והכניסו שם את אותם נתונים, כדי שהלוגו לא יזוז. [תמונה מס' 4]. 11. במידה ותרצו להשתמש בהגדרות אלו של מיקום וגודל הגרפיקה, תוכלו לשמור אותם על ידי הלחצן SAVE, ולטעון אותם ברצועת וידאו שונה, או אף בפרוייקט שונה, על ידי LOAD. 12. לחצו על OK ורנדרו במידת הצורך.
ניר
 
מאמר קטן- ../images/Emo16.gif

כיצד לחתוך את התמונה בפרימייר (לפי 5.1). 1. הפרידו את רצועת הוידאו שבה אתם רוצים לבצע את ה"חיתוך". 2. לחיצה ימנית על הרצועה, FILTERS. 3. בחירה בפילטר "CLIP". [תמונה מס' 1]. 4. ניתן במסך זה לבחור את הצבע שישאר מה"חיתוך" ואת גודל החיתוך בכל צד של התמונה. [תמונה מס' 2]. ככה ניתן לבצע אפקטים של WIDESCREEN "מזוייף", כמו שעושים בדרך כלל בקטעי מוסיקה בתוכניות טלוויזיה.
ניר
 

xNati

New member
איך אני גורם לחלקים מסויימים בקובץ

הגרפי שהכנתי בפוטושופ להיות שקופים?
 
במידה ואתה יוצר קובץ חדש../images/Emo16.gif

אתה בוחר בתיבה של ה-NEW FILE שהרקע יהיה TRANSPARNT. במידה והקובץ קיים, השיטה שאני משתמש בה זה ליצור LAYER חדש וריק, לשים אותו כשכבה התחתונה, ואז למחוק (אם על ידי MAGIC WAND, מחק או סימונים בצורות מסויימות) את הצבע שקיים בשטחים שצריכים להיות שקופים.
ניר
 
למעלה