מאיפה מתחילים?

dana2909

New member
מאיפה מתחילים?

שלום לכולם. סליחה שאני מתפרצת לכם לפורום, אבל התחלתי להתעניין מאד בנושא ה - asp.net. יש לי את הידע המקדים הדרוש בHTML ובבנית אתרים (ובסקריפטים..). עכשיו מה? אפשר ללמוד לבד? אם לא , אז איפה כדאי ללכת ללמוד את זה? ובקיצור, האם תוכלו לעזור לי איך מתחילים? תודה
 

adam222

New member
...

בוחרים שפה (ממליץ על c#) לומדים אותה... מתמקצעים בפיתוח אפליקציות web בסביבת asp.net...
 

dana2909

New member
ואם יש לי שפה שאני יודעת(VB)?

ופסקל - למרות שלא נראה לי שזה נחשב..
 
הממממ....

אם את יודעת VB טוב את יכולה לעבוד עם VB.NET, אני לא יודע מה ההבדלים, אבל אני לא מאמין שיש הרבה, תתחילי עם ספר ב - VB.NET, קפצי לחנות ספרים גדולה, ותראי את מבחר הספרים בנושא.
 

dana2909

New member
אז מה שאתם אומרים

שבשביל להכנס לתחום הדוט נט צריך לדעת קודם את השפה ואחר כך את הסביבה. ואם אני יותר נמשכת לכיוון ה - asp.net הצעד הראשון שלי הוא ללכת ללמוד את ה - ASP לבד?
 

gilad g

New member
לא,

כדי ללמוד ASP.NET לא צריך ללמוד ASP. קודם תלמדי #C או VB.NET, אח"כ HTML/JS (אלא אם את יודעת כבר
), ואז ASP.NET.
 

odansky

New member
או שפשוט תלמדי ASP.NET

אין בעיה ללמוד ASP.NET מהתחלה! ככה את גם תלמדי את השפה (או VB או #C) - גם תלמדי את התיכנות הWEB. לא ממליץ לך ללמוד ASP קודם - כי זה רק יבלבל אותך. הדבר המשותף בין ASP ל ASP.NET - זה השם! כל השאר מקרי ביותר. מקווה שעזרתי, עמרUK
 

dana2909

New member
אז השאלה המתבקשת

קודם כל אני ממש מודה על התשובות, הן בהחלט עוזרות לי להבין איפה אני עומדת. השאלה המתבקשת עכשיו: איפה ללמוד? איזה מקומות וסוגי תעודות נחשבים בעיני מעסיקים כאיכותיים, בכל הנוגע לתחום הזה?
 

odansky

New member
מממ על זה יהיה לי קצת קשה לענות

אני גר באנגליה - אז התשובות שלי לנושא הזה לא יהיו רלבנטיות בשבילך. אם יש לך אנגלית טובה - הייתי ממליץ לך לקנות ספרים בנושא, ולהתחיל ללמוד לבד - יחד עם פורומים באינטרנט. ככה אני לומד
 

אוריקס

New member
../images/Emo45.gif

ספר מומלץ יותר על השפה עצמה, לדעתי. בשביל ASP.net לדעתי אין טעם לקנות ספר.
 

odansky

New member
כן אבל ASP.NET לדוגמא. .

של הוד עמי - הרבה יותר מפורט מהספר של VB.NET של הוד עמי. כיום שאני מבין יותר בASP.NET - אני מגלה שיש כמה דברים מעניינים בספר הזה.
 
לגבי לימודים...

אני באמת לא מכיר מוסדות ואני לא רוצה סתם לייעץ לך, נראה לי שבמכללת אתגר מלמדים את התחום, אבל אני לא יודע מה הרמה. למיטב ידעתי, אבל קחי אותה בערבון מוגבל, עדיף תיק עבודות מפוצץ באתרים טובים בקו"ח. ולגבי ASP.NET: ASP.NET (וגם ASP), זוהי טכנולוגיה ולא שפה, שיש בה אובייקטים ומתודות שנותנות אפשרות להתעסקות עם אתרים, אבל אין לה תחביר משלה, ועל כן היא מתבססת על שפת תכנות דוט נטית (כגון C# או VB.NET), אם את יודעת VB טוב, יהיה לך ממש קל ללמוד VB.NET. בכל מקרה, לימודים שמתעסקים ב - ASP.NET אינם מעמיקים בשפה בה משתמשים, ולכן מומלץ ללמוד קודם כל את השפה בנפרד. בכדי להבין את הרעיון שעומד מאחורי הטכנולוגיה, כדאי להתחיל עם ספר פשוט, עכשיו הולכים להיות פה המון חילוקי דעות על מה שאני הולך לכתוב, אבל זו דעתי, הספר - "ASP 3 למפתחי אתרים באינטרנט" של ירון ואייל לייפנברג (הוד עמי), מסביר את הרעיות של טכנולוגית צד שרת (ASP במקרה הזה), מבלי להכנס לנושאים מתקדמים שיבלבלו אותך במעבר ל - ASP.NET. זהו ספר קצר יחסית, ומסביר בצורה מעולה את ה*בסיס*.
 

האזרחק

New member
VISUAL STUDIO זאת סביבת עבודה

NOTEPAD זאת סביבת עבודה. ASP זה תיאור של "טכנולוגיה" ליצירת דפים באופן דינמי בצד השרת שמיושמת ע"י CGI, PHP או ASP לדוגמא (שבכלל מבוססת על VB סקריפט או JS) - כשהמושג ASP המוכר כיום לדפים דינמיים מבית מיקרוסופט זה כמו פלאפון לטלפון סלולרי - מותג.
 
צהבת../images/Emo35.gif מה זה../images/Emo35.gif

ואיזה תחביר יש לה
אתה יכול להשתמש ב - VBScript או ב - JavaScript.
 
למעלה