מאיפה מתחילים?

efi123451

New member
מאיפה מתחילים?

דיי בפתאומיות בעלי קיבל הצעת עבודה טובה מאוד במלבורן. אנחנו זוג עם ארבעה ילדים. הגדולה בת 13 . התחלתי לקרוא בפורום וכתבות למינהן... אני די מבוהלת

בנתיים מס' שאלות:
1. איפה כדאי לגור במידה ואני רוצה להתנייד בתחבורה ציבורית ולהיות קרובה לישראלים?
2. האם אוכל לעבוד כקלינאית תקשורת בקרב הישראלים במידה ויש לי רשיון בארץ? האם יש בפורום מישהי שהיא קלינאית תקשורת?
3. במידה ולא אוכל לעבוד, מה השכר שנצתרך בכדי לחיות טוב?
4. מה העלות של הגנים היהודיים ובתי הספר היהודיים ?
5. אשמח לדעת מה בנוגע למיסוי? איך זה עובד עניין המיסים וגם איך זה עובד ביטוח הבריאות?
6. איך בכלל הילדים לומדים אנגלית? האם להתחיל את הלמידה בארץ? אפילו הגדולה שלי בקושי יודעת אנגלית...

תודה מראש, אפרת.
 
ברוכים הבאים
. אין מה להיבהל.

1. האיוזרים שיש בהם יותר ישראלים הם בדרום-מזרח העיר. קולפילד, בנטלי, בנטלי איסט... בכולם יש תחבורה ציבורית אם גרים בחלק הנכון.
2. לא באופן רשמי. את צריכה רשיון עבודה מקומי. וחוץ מזה, כמה ילדים דוברי עברית בעיר הזאת צריכים קלינאית תקשורת? אה, כלומר, חוץ מהקטן שלי, שיש לו בעיה עם "ק" ו"ג". צלצלי אלינו כשתגיעי - יש לך קליינט פוטנציאלי.
3. מה זה לחיות טוב? והאם אתם סגורים על האיזורים הקרובים לישראלים? כי הם יותר יקרים מהממוצע.
4. גבוהה. עשרות אלפי דולר לילד לשנה.
5. המיסוי עובד די טוב בסך הכל. לוקחים רואה חשבון והוא שולח טופס ואתם ממלאים את הפרטים והוא שולח עוד טופס ואתם חותמים ואז רשות המס עושה מה שהיא עושה וזהו. לגבי ביטוח בריאות, זה תלוי באיזה סטטוס אתם מגיעים. אם אתם תושבים י לכם ביטוח בריאות ממשלתי שעליו אתם בוחרים להוסיף או לא להוסיף ביטוח פרטי אקסטרה. יש הרבה אנשים שיגידו לך שביטוח פרטי זה חובה, ויש אנשים שיגידו שביטוח פרטי הוא מסחטת כסף. אם אתם לא בסטטוס תושב, תצטרכו להוציא ביטוח פרטי בסיסי לפחות, או שיסדרו לכם משהו מטעם העבודה של בעלך (כדאי מאד לברר את הנקודה הזו). בכל מקרה, המצב באוסטרליה בתחום הזה טוב בהרבה מהזוועה של ארה"ב.
6. ילדים לומדים אנגלית בקצב מהיר להפתיע. תתחילו כמה שיותר מוקדם, אבל אין צורך להיכנס ללחץ או להיסטריה. המצב שמגיע ילד שלא יודע אנגלית הוא מאד מקובל בבתי ספר (מדינת הגירה) ויש תוכניות מיוחדות לעניין הזה. מנסיון, השנה הראשונה היא קשה ואחר-כך כבר הכל זורם.
 
למעלה